Ρεπορτάζ

Ολοκληρώθηκαν οι έρευνες για τον γυμνασιάρχη που κατηγορείται για ασέλγεια

Την άρση του περιοριστικού όρου της απαγόρευσης συναναστροφής του με ανήλικα κορίτσια, θα ζητήσει από το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ρόδου, 56χρονος γυμνασιάρχης, σχολείου της ανατολικής πλευράς του νησιού, ο οποίος αντιμετωπίζει την κατηγορία της κατάχρησης ανηλίκων σε ασέλγεια κατ’ έφεση, με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου.

Από τη μέχρι τώρα έρευνα των αρχών στα πειστήρια που κατασχέθηκαν αλλά και από την ψυχιατρική πραγματογνωμοσύνη δεν προέκυψαν πάντως στοιχεία που να βεβαιώνουν ότι ασέλγησε σε παιδιά παρά μόνο ενδείξεις ότι η συμπεριφορά του σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν ανάρμοστη για καθηγητή.
Ενώπιον της τακτικής Ανακρίτριας Ρόδου έχουν καταθέσει μαθητές, ιερείς και κάτοικοι του δημοτικού διαμερίσματος στο οποίο ασκεί τα καθήκοντά του ο καθηγητής, ακόμα και ο πρώην δήμαρχος Αρχαγγέλου κ. Αλέκος Παπουράς. Στη συντριπτική πλειοψηφία τους οι καταθέσεις των μαρτύρων είναι υπέρ του γυμνασιάρχη. Υπήρξαν και περιπτώσεις μαθητών που υποστήριξαν πάντως ότι είναι ιδιαίτερα διαχυτικός.

Ο 56χρονος καθηγητής μαθηματικών με θέση διευθυντή στο σχολικό συγκρότημα, κατηγορείται ότι σε μη επακριβώς προσδιορισθέντες χρόνους, πάντως τουλάχιστον από την περσινή σχολική χρονιά, έως και τις αρχές της φετινής σχολικής χρονιάς, να ασέλγησε κατ’ επανάληψη σε βάρος μιας 14χρονης μαθήτριας του σχολείου του.

Η μαθήτρια κατήγγειλε συγκεκριμένα στους αστυνομικούς του τμήματος της περιοχής ότι ο καθηγητής από το τέλος του 2012 άρχισε να την αποκαλεί “μωρό μου”, ότι έκανε αισχρά κομπλιμέντα για τα εσώρουχα που φορούσε, ότι την φίλησε στο ντεκολτέ της και ότι την τραβούσε πάνω του, πιάνοντας από πίσω τα στήθη της.

Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, άλλες μαθήτριες του σχολείου είδαν τον συγκεκριμένο καθηγητή, που είναι διαζευγμένος, να βλέπει πορνογραφικό υλικό στον υπολογιστή του.
Από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δωδεκανήσου έχει ήδη διαταχθεί η αναστολή άσκησης των καθηκόντων του.

Την 24η Σεπεμβρίου 2013 και περί ώρα 12.50 αστυνομικοί μετέβησαν στο γυμνάσιο και συγκεκριμένα στο γραφείο του και κατάσχεσαν μια κεντρική μονάδα υπολογιστή, δύο προφυλακτικά μάρκας duo και τρεις εξωτερικούς αποθηκευτικούς χώρους (στικάκια).

Στην κατάθεση που έδωσε την 23η Σεπτεμβρίου 2013 η 14χρονη μαθήτρια της τρίτης τάξης του γυμνασίου στους αστυνομικούς, υποστήριξε ότι ο διευθυντής του σχολείου την παρενοχλούσε σεξουαλικά.
Το e-reportaz, υποστηρίζει σε άρθρο του ότι ο 56χρονος διευθυντής του σχολείου είχε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης με το όνομά του, αλλά το επίθετό του ήταν ελαφρώς αλλαγμένο. Μέσα στα άλμπουμ της προσωπικής του ιστοσελίδας υπήρχαν, όπως ισχυρίζεται, φωτογραφίες – σοκ, που σίγουρα δεν συνάδουν με το προφίλ ενός εκπαιδευτικού.

ΤΙ ΠΡΟΕΚΥΨΕ
ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ
Σύμφωνα με την έκθεση εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών (Τμήμα 7ο Εξέτασης Ψηφιακών και Ηχητικών Πειστηρίων) δεν προέκυψαν ευρήματα στον σκληρό δίσκο του καθηγητή που είχε κατασχεθεί αλλά και σε δύο στίκ αποθήκευσης δεδομένων.
Στην έκθεση επίσης πραγματογνωμοσύνης Ψυχολόγου δεν προέκυψαν επιβαρυντικά για το γυμνασιάρχη στοιχεία.

Από την εξέταση της πρώτης των παιδιών προέκυψε ότι ο διευθυντής είχε πατρική φιγούρα με ιδιαίτερο τρόπο να προσεγγίζει τα παιδιά με σκοπό την καθοδήγηση, την υποστήριξη και την συνέτιση, χρησιμοποιώντας ως εκπαιδευτικά εργαλεία το διάλογο και τη συζήτηση.
Κατέστη επίσης σαφές ότι χρησιμοποιεί λέξεις για να προσεγγίζει τα παιδιά που δεν αφήνουν υπόνοιες σεξουαλικού περιεχομένου.

Από την εξέταση της δεύτερης μαθήτριας προέκυψε ότι υπήρξε μια συζήτηση μαζί της η οποία ήταν ανάρμοστη. Πέραν μιας συζήτησης για Viagra, είπε ότι την είχε αποκαλέσει «αγάπη μου» αλλά το εκλάμβανε ως συμπάθεια. Παρουσιάστηκε τρομερά ενοχλημένη όταν την αποκαλούσε «Μωράκι μου», «τα ματάκια μου» και θεωρούσε ότι ήταν ανεπίτρεπτο.

Μίλησε απόλυτα και για δύο περιστατικά, όπου στο πρώτο ο διευθυντής έκανε σχόλια για τα εσώρουχα μιας συμμαθήτριας της.
Η ψυχολόγος – πραγματογνώμονας καταλήγει: «είναι φανερό ότι ο διευθυντής του σχολείου έχει αναπτύξει μια οικειότητα που δεν είναι πρέπουσα για το ρόλο του στο σχολικό περιβάλλον».

Από την εξέταση μιας τρίτης μαθήτριας προέκυψε ότι χάνει εύκολα τη ψυχραιμία της και ψεύδεται. Μίλησε με την ψυχολόγο για ένα περιστατικό που ο καθηγητής μιλούσε για τα εσώρουχά της και ισχυρίστηκε ότι την φίλησε μια φορά στο στήθος. Περιέγραψε ακόμη δύο περιπτώσεις κατά τις οποίες ο καθηγητής, σύμφωνα με τα λεγόμενά της, την «χούφτωσε».
Κρίθηκε ότι από την περιγραφή των γεγονότων παρουσιάζεται εξαιρετικά αποδιοργανωμένη σκέψη και αντίληψη των πραγμάτων. Οι περιγραφές δεν συνδέονται συναισθηματικά με αναμενόμενες αντιδράσεις.

Η ψυχολόγος έκρινε ότι ενώ αρχίζει τις περιγραφές της ουσιαστικά κατηγορώντας τον διευθυντή για τη συμπεριφορά του και επιρρίπτοντάς του ευθύνες κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναιρεί τα όσα προσδίδουν οι περιγραφές της δικαιολογώντας τη συμπεριφορά του ως φυσιολογική.
Κρίθηκε ότι δεν έχει υποστεί σεξουαλική κακοποίηση ή παρενόχληση, ότι ο διευθυντής παρουσιάζει ανάρμοστη λεκτική συμπεριφορά, ενώ επιπλέον διαπιστώθηκε ότι η φερόμενη ως θύμα ψεύδεται, διαστρεβλώνει γεγονότα που καταλήγουν σε φαντασίωση, όπως η δημιουργία διαλόγων.

Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ
Σημειώνεται ότι κατά την απολογία του ο καθηγητής την 25η Οκτωβρίου 2013 επεσήμανε ότι στη σελίδα του στο facebook είχε φωτογραφίες – γελοιογραφίες με σεξουαλικό περιεχόμενο, αλλά όλοι οι φίλοι του ήταν ενήλικες. Στο τέλος της σχολικής περιόδου 2011 – 2012 έγινε «φίλος» με έναν μαθητή από το 15μελές και ακολούθησαν άλλοι και όταν ένας γονέας του έκανε σχετική παρατήρηση για ορισμένες φωτογραφίες, τις έσβησε.

Σε ό,τι αφορά τις ανάρμοστες συνομιλίες του με μαθήτριες είπε ότι θέλει να μιλάει τη γλώσσα των παιδιών για να είναι σε καλύτερη επαφή μαζί τους τονίζοντας ότι ποτέ δεν έκανε καμία πονηρή σκέψη.

Ο γυμνασιάρχης τόνισε ότι τον έχουν συντρίψει ηθικά, συναισθηματικά, κοινωνικά και επαγγελματικά, οι ανυπόστατες κυριολεκτικά κατηγορίες εναντίον του.

Αφού αναφέρθηκε στο πλούσιο βιογραφικό του και στο χαρακτήρα του τόνισε ότι μαθήτρια του γυμνασίου είναι αδελφή ενός μαθητή, ο οποίος έχει εκδηλώσει στο παρελθόν παραβατική συμπεριφορά.
Η μαθήτρια γύρισε στο σπίτι της και έκλαιγε λόγω επικείμενης αποβολής της και ο αδελφός της μετέβη το ίδιο βράδυ την αστυνομία παίρνοντας μαζί του δύο κορίτσια προς απόδειξη των όσων θα κατάγγελλε.

Αποφάσισε να εκδικηθεί το γυμνασιάρχη του σχολείου, που έκανε την αδελφή του να κλαίει, αλλά και που πριν 2 χρόνια τον παρέδωσε στην αστυνομία επειδή τράβηξε στιλέτο εναντίον μαθητή.
Ο συγκεκριμένος νέος, όπως υποστήριξε, ασκώντας ψυχολογική βία στα κορίτσια, τα πείθει να καταγγείλουν τον Διευθυντή. Η μαθήτρια που τον κατήγγειλε, όπως είπε, παραποιεί και διαστρεβλώνει την αλήθεια.

Ο γυμνασιάρχης αφού αναφέρθηκε σε αντιφάσεις των καταθέσεων που ελήφθησαν από τους μάρτυρες κατηγορίας τονίζει ότι η μαθήτρια μετέβαινε συχνά στο γραφείο του και ότι μια φορά της έκανε παρατήρηση γιατί φαινόταν το κάτω εσώρουχό της. Αυτό ήταν που την έκανε να τραβήξει το παντελόνι της, σαν φυσική αντίδραση στην παρατήρησή του.

Σε ό,τι αφορά την καταγγελία ότι την φίλησε στο στήθος, ο γυμνασιάρχης κατέθεσε ότι πρόκειται για ψευδές και κατασκευασμένο περιστατικό, ενώ χαρακτηρίζει αποκυήματα νοσηρής φαντασίας της ανήλικης τους ισχυρισμούς ότι «κολλούσε πάνω της».

Τόνισε ότι ποτέ το άγγιγμά του σ’ ένα παιδί δε κρύβει σεξουαλικές αναζητήσεις και η έκφραση «μωρό μου» δε βρίσκεται στο καθημερινό του λεξιλόγιο. Ως συνήγορος υπεράσπισής του παρίσταται η δικηγόρος κ. Μαρία Κρικοπούλου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου