Τοπικές Ειδήσεις

«Αερομαχίες» για 12 άγονες αεροπορικές γραμμές

Με έναν υποψήφιο λιγότερο, σε σχέση με το 2016, πραγματοποιείται ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση των τακτικών αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας.

Πρόκειται για 12 άγονες αεροπορικές γραμμές (Αθήνα – Σκιάθος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Σάμος, Θεσσαλονίκη – Χίος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος και Ρόδος – Καστελλόριζο), για τις οποίες οι ενδιαφερόμενες αεροπορικές εταιρείες καλούνται να καταθέσουν προσφορές μέχρι τις 30 Μαρτίου.

Η εκμετάλλευση των αερογραμμών συνοδεύεται με οικονομικό αντιστάθμισμα ύψους 24,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αφορά το χρονικό διάστημα από 1η Οκτωβρίου 2020 έως 30 Σεπτεμβρίου 2024, ενώ κριτήριο επιλογής είναι η χαμηλότερη οικονομική προσφορά. Στη διαδικασία αναμένεται να δώσουν το «παρών» οι Aegean-Olympic Air, Sky Express κι ενδεχομένως η θυγατρική του ομίλου Μουζενίδη Ellinair. Αυτό όμως που είναι βέβαιο είναι ότι, στον διαγωνισμό που πραγματοποιείται ανά μία τετραετία, η Astra Airlines δεν θα ανήκει στη λίστα των διεκδικητών. Κι αυτό, με δεδομένο ότι η βορειοελλαδίτικη αεροπορική εταιρεία, λόγω προβλημάτων ρευστότητας, έχει διακόψει το πτητικό έργο, έχοντας λάβει από το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης προσωρινή διαταγή, βάσει της οποίας απαγορεύεται η μεταβολή της πραγματικής και νομικής κατάστασης των περιουσιακών στοιχείων της.

Η Astra Airlines είχε επιλεγεί, το 2016, για την εκτέλεση πτητικού έργου στις γραμμές Αθήνα – Κάλυμνος έναντι 1,4 εκατ. ευρώ και Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία προς 2,1 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός, που είχε διενεργηθεί πριν από τέσσερα χρόνια, αφορούσε συνολικά 28 αεροπορικές γραμμές, για οκτώ από τις οποίες, όμως, δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον. Ως εκ τούτου, πριν από μία τετραετία, το οικονομικό αντιστάθμισμα είχε διαμορφωθεί σε περίπου 9 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Από την πλευρά της, η Aegean δίνει έμφαση στην ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης των άγονων γραμμών.

Σχετικά με το διαδικαστικό σκέλος του διαγωνισμού, σε περίπτωση που οι υποψήφιοι καταθέσουν ισοδύναμες προσφορές ή προσφορές χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, θα ληφθούν, μεταξύ άλλων, υπόψη η μέση τιμή των προτεινόμενων τιμών των ναύλων, η προσφορά μειωμένων ναύλων σε μόνιμους κατοίκους των περιοχών, αλλά και η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές εξωτερικού. Σε περίπτωση που ο αερομεταφορέας που έχει επιλεγεί διακόψει αιφνίδια την αεροπορική γραμμή, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να αναθέσει το έργο σε διαφορετικό αερομεταφορέα για χρονική περίοδο έως επτά μηνών, χωρίς το δικαίωμα ανανέωσης και υπό τον όρο ότι το οικονομικό αντιστάθμισμα που καταβάλλεται δεν θα υπερβαίνει το ποσό που απαιτείται για να καλυφθεί το καθαρό κόστος, λαμβανομένων υπόψη των σχετικών εσόδων και εύλογου κέρδους.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός βρίσκεται, μερικώς, αντιμέτωπος με αντιδράσεις, που έχουν λάβει τη μορφή κοινοβουλευτικής ερώτησης από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επειδή δεν περιλαμβάνει αεροπορικές γραμμές, όπως Αθήνα – Κύθηρα, που άλλοτε ανήκαν στις άγονες.

πηγή kathimerini.gr
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΕΛΕΒΕΓΚΟΣ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου