Τις δράσεις για την προβολή και προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος που ετοιμάζει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αναλύει σήμερα σε συνέντευξή του στην “δημοκρατική” ο εντεταλμένος Τουριστικής Ανάπτυξης, Υδατοδρομίων, Κρουαζιέρας, Ακτοπλοΐας και Αερομεταφορών κ. Κώστας Χρυσοχοϊδης.
Επιπλέον, μιλάει για το Yachting στην Ρόδο, για την Κρουαζιέρα αλλά και τις παρεμβάσεις στα προβλήματα που υπάρχουν στην αεροπλοΐα και στις αερομεταφορές στην περιοχή ευθύνης της ΠΝΑι.

• Κύριε Χρυσοχοΐδη, να ξεκινήσουμε από την τουριστική πολιτική στην προβολή για την επόμενη σεζόν. Τι ετοιμάζει η Περιφερειακή Αρχή και ποια θα είναι τα σημεία αιχμής;
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, συνεχίζει τις δράσεις της για την προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος με ένα στοχευμένο πρόγραμμα για την επόμενη τριετία. Στο πλάνο αυτό συνδυάζονται οι φυσικές ομορφιές των νησιών μας, ο πολιτισμός, ο αθλητισμός η φιλοξενία και η γαστρονομία. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τις πρωτιές που πετύχαμε τα τελευταία χρόνια τόσο σε αριθμούς αφίξεων, όσο και σε αριθμούς εισπράξεων. Το όλο σχέδιο στηρίζεται βασικά στην διαφήμιση και προώθηση όλων των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, οι ομορφιές των οποίων είναι ελκυστικότατες ακόμα και για τους πλέον “δύστροπους” επισκέπτες. Βέβαια δεν παραγνωρίζουμε τα νέα δεδομένα, που είναι η ραγδαία αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων σε σχέση με την κλασική επίσκεψη στο retailer της γειτονιάς, από το ποσοστό του 10% το 2009 στο ποσοστό άνω του 55% το 2018 κατά μέσο όρο εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το ποσοστό που αφορά στη νέα γενιά πλησιάζει το 70%, καθώς επίσης και την ευρεία χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μία επίσης σοβαρή παράμετρος που λαμβάνεται υπόψιν είναι όχι μόνο η περιβαλλοντική ευαισθησία που επιδεικνύει το destination αλλά και η σήμανση του κάθε καταλύματος αν είναι οικολογικό ή όχι.
Τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν είναι:
Φυσική παρουσία στελεχών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε όλες σχεδόν τις τουριστικές εκθέσεις από τη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη, έως τις Ηνωμένες Πολιτείες. Θα έχουμε πλήρη ανακατασκευή και νέο concept και look περιπτέρων στις εκθέσεις του Λονδίνου για το 2020 και του Βερολίνου. Είναι βέβαια περιττό να πούμε, αλλά όμως πρέπει να το αναφέρουμε ότι η παρουσία της Περιφέρειάς μας στις εκθέσεις τουρισμού είναι μοναδική ανάμεσα στο σύνολο των Περιφερειών τόσο σε παρουσία όσο και σε ποιότητα αλλά και σε μέγεθος περιπτέρου.
Ευρεία και μεθοδική χρήση των social media.
Διαφημιστικά banner των νησιών της Περιφέρειάς μας σε πλατφόρμες πώλησης τουριστικών πακέτων.
Προβολή διαφημιστικών σποτ στις οθόνες των αεροπλάνων σε αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης, αλλά και σε ένθετα των περιοδικών πτήσης.
Για όλα τα ανωτέρω έχει ήδη προγραμματιστεί να υλοποιηθεί μέσα στο 2020 η δημιουργία νέου φωτογραφικού υλικού και σποτ για τα πλειονότητα των νησιών μας.

• Τον Απρίλιο του 2020 θα διοργανωθεί στην Ρόδο το Aegean Yachting Festival. Τι προοπτικές ανοίγονται για την ανάπτυξη του Yachting στην Ρόδο ή και σε άλλα νησιά;
Κυρία Ντόκου, πιστεύουμε ότι τουρισμός δεν είναι μόνο ο ξενοδοχειακός, που είναι όμως και ο κύριος και βασικός κορμός, αλλά είναι και ο θαλάσσιος τουρισμός. Μία πτυχή αυτού είναι το Yachting.
Το πόσο λοιπόν μπορεί να προσφέρει στην τοπική οικονομία ελάχιστοι το έχουν αντιληφθεί. Η εισοδηματική στάθμη των επισκεπτών είναι η υψηλότερη, και δεν μιλάω για αυτούς που ξέρουμε από τα ιστιοπλοϊκά που ευτυχώς κι έχουμε αυτούς σήμερα, αλλά μιλάω για αυτούς που μισθώνουν μια θαλαμηγό από 5.000 ευρώ την ημέρα μέχρι 150.000 ευρώ την ημέρα πλέον ΦΠΑ. Μπορείτε να αντιληφθείτε αν αυτοί οι άνθρωποι ξεκινήσουν την κρουαζιέρα τους από τη Ρόδο πόσα μπορούν να ξοδέψουν σε ξενοδοχεία, σε καταστήματα, σε εστιατόρια και σε τροφοδοσία; Πόσοι παράπλευροι επιχειρηματικοί κλάδοι θα κερδίσουν; Πόσο θα κερδίσει το Ελληνικό Δημόσιο μόνο από το ΦΠΑ των ναύλων;
Και φυσικά δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι αυτοί οι άνθρωποι που κάνουν τέτοιου είδους διακοπές είναι αυτοί που καθιερώνουν στο διεθνές στερέωμα έναν κοσμοπολίτικο προορισμό και τα παραδείγματα ανά την υφήλιο τα ξέρουμε.
Οι δυνατότητες της Ρόδου είναι πλέον τεράστιες με την καινούρια μαρίνα αλλά ανεκμετάλλευτες. Και φυσικά εχθρός του καλού το καλύτερο στις υποδομές.
Η Ρόδος ως εφαλτήριο και τα νησιά περιφερειακά της ενδείκνυνται για την ανάπτυξη του Yachting και οι προοπτικές που ανοίγονται είναι πολύ μεγάλες, αρκεί να υπάρξει ανταπόκριση και συνεργασία.
Η διοργάνωση αυτού του φεστιβάλ όχι μόνο για το 2020 αλλά και η καθιέρωσή του θα μας βοηθήσει τόσο να επιδείξουμε τις δυνατότητες που παρέχει η Ρόδος αλλά και σαν boomerang θα μας τροφοδοτήσει τόσο εμάς της αυτοδιοίκησης του Α’ και Β’ βαθμού όσο και τους επιχειρηματίες του τι ζητάνε οι brokers και οι πελάτες τους για να βελτιωθούμε σε όλους τους τομείς λειτουργίας και υποστήριξης του Yaghting. Οι δυνατότητες της Ρόδου είναι τεράστιες και ευελπιστούμε πως τα κέρδη από αυτή την διοργάνωση θα είναι πολλαπλά.

Είστε εντεταλμένος και για την Κρουαζιέρα. Υπάρχει ελπίδα για την βελτίωση τη Κρουαζιέρας στην Ρόδο στα επόμενα χρόνια; Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε;
Η κρουαζιέρα είναι πολύπλοκη στην ανάπτυξη της. Υπάρχουν πολλά θετικά, αλλά και πολλά αρνητικά. Για να γίνω πιο σαφής. Η Ρόδος σαν προορισμός είναι από όλους τους πλοιοκτήτες αποδεκτός. Όμως απαιτείται και η προσέγγιση κι άλλων λιμανιών για να μπορέσει να ολοκληρωθεί το επταήμερο ή το δεκαήμερο της όλης εκδρομής. Σημαντικό ρόλο για μεγαλύτερη προσέλευση τουριστών είναι και λιμάνια ξένων χωρών(π.χ. Τουρκία). Η ραγδαία πτώση στις προσεγγίσεις μετά το 2009 οφείλεται κυρίως στο «κόψιμο» των προσεγγίσεων σε λιμένες των χωρών της Ανατολικής λεκάνης της Μεσογείου λόγω μη ασφαλούς περιβάλλοντος. Ευνόητο, βέβαια, ότι παίζουν κι άλλοι παράγοντες ρόλο, όπως η απόσταση, το λιμάνι, οι κατά τόπους χρεώσεις και η ασφάλεια λιμανιών και τόπου.
Εμείς έχουμε ήδη έλθει σε επαφή με τους πλοιοκτήτες των κρουαζιερόπλοιων και αναλύσαμε λεπτομερώς τις δυνατότητες περαιτέρω αύξησης των προσεγγίσεων στη Ρόδο και κατ’ επέκταση σε άλλα λιμάνια του Δωδεκανησιακού συμπλέγματος και των Κυκλάδων.
Για να ολοκληρώσω την απάντηση στο ερώτημά σας βλέπω μια μικρή αύξηση στο σύνολο των προσεγγίσεων για το 2020 και στα ίδια επίπεδα για τα επόμενα χρόνια. Εκτός κι αν αποφασιστεί να γίνει μια γενναία και τολμηρή θα έλεγα επένδυση στο λιμένα της Ρόδου ούτως ώστε να καθιερωθεί ως HomePort. Τότε τα δεδομένα θα αλλάξουν και θα έχουμε να συζητάμε για άλλα τελείως διαφορετικά νούμερα προσεγγίσεων πλοίων και προσέλευσής επισκεπτών.

Όσον αφορά στην Ακτοπλοΐα και στις Αερομεταφορές, ποιες θα είναι οι παρεμβάσεις που σχεδιάζονται από την Περιφερειακή Αρχή;
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δεν έχει τα όπλα εκείνα που χρειάζονται για να κάνει παρεμβάσεις στα προβλήματα που υπάρχουν σε αεροπλοΐα και αερομεταφορές. Βλέπετε τα λιμάνια ανήκουν στους Δήμους και τα αεροδρόμια στο κράτος.
Η ακτοπλοΐα και οι αερομεταφορές, δυστυχώς ή ευτυχώς, ανήκουν σε ιδιώτες και οι παρεμβάσεις μας δεν μπορούν να ξεπεράσουν τα όρια που θεσμικά μας παρέχει ο νόμος. Υπάρχει η επιτροπή ανταγωνισμού στην οποία μπορεί να προσφύγει κανείς και να διεκδικήσει το δίκαιο του, όσον αφορά τις υψηλές τιμές των εισιτηρίων. Αναμφίβολα είναι ένα θέμα που μας απασχολεί με περιορισμένο όμως πεδίο δράσης.
Πρόσφατα, τον Οκτώβριο, διαπιστώθηκε μεγάλη έλλειψη αεροπορικών θέσεων στη γραμμή Ρόδος – Αθήνα με άμεση συνέπεια να εκσφενδονιστούν οι τιμές και να μην βρίσκεις θέση όχι σε αεροπλάνο αλλά ούτε σε πλοίο. Με παρέμβαση του ίδιου του Περιφερειάρχη μας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Aegean άλλαξε ο τύπος των αεροσκαφών για να ικανοποιηθεί η ζήτηση και έτσι εξομαλύνθηκε η κατάσταση.
Έχω την εντύπωση όμως ότι λίαν συντόμως θα έχουμε αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο αρμοδιοτήτων που θα αφορά κι αυτόν το χώρο, τότε θα έχουμε να πούμε πολλά.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ