ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κάλεσμα σε ξένους συνταξιούχους με «φορολογικά κίνητρα» από το υπουργείο Οικονομικών

news room 1 λεπτό ανάγνωση
συνταξιούχος
Μέγεθος γραμμάτων

Πρό­σκλη­ση σε συ­ντα­ξιού­χους του εξω­τε­ρι­κού προ­κει­μέ­νου να με­τα­φέ­ρουν τη φο­ρο­λο­γι­κή τους κα­τοι­κία στην Ελ­λά­δα απευ­θύ­νει η κυ­βέρ­νη­ση μέσω του νέου φο­ρο­λο­γι­κού νο­μο­σχε­δί­ου.

Το νο­μο­σχέ­διο προ­βλέ­πει ότι με χα­μη­λό συ­ντε­λε­στή 7% θα φο­ρο­λο­γού­νται τα ει­σο­δή­μα­τα συ­ντα­ξιού­χων του εξω­τε­ρι­κού που θα θε­λή­σουν να με­τα­φέ­ρουν τη φο­ρο­λο­γι­κή τους κα­τοι­κία στην Ελ­λά­δα.

Υιο­θε­τώ­ντας το ιτα­λι­κό μο­ντέ­λο το οι­κο­νο­μι­κό επι­τε­λείο προ­σπα­θεί να προ­σελ­κύ­σει εύ­πο­ρους αλ­λο­δα­πούς συ­ντα­ξιού­χους στη χώρα μας προ­σφέ­ρο­ντας χα­μη­λό συ­ντε­λε­στή φο­ρο­λό­γη­σης 7%.

Τι προ­βλέ­πε­ται

Έτσι, για τους συ­ντα­ξιού­χους του εξω­τε­ρι­κού οι οποί­οι θέ­λουν να με­τα­φέ­ρουν τη φο­ρο­λο­γι­κή τους έδρα στην Ελ­λά­δα προ­βλέ­πε­ται ότι :

– Όποιο φυ­σι­κό πρό­σω­πο, με ει­σό­δη­μα από σύ­ντα­ξη που προ­κύ­πτει στην αλ­λο­δα­πή, με­τα­φέ­ρει τη φο­ρο­λο­γι­κή κα­τοι­κία του στην Ελ­λά­δα, θα μπο­ρεί να υπα­χθεί στον εναλ­λα­κτι­κό τρόπο φο­ρο­λό­γη­σης του Non-Dom εφό­σον o εν­δια­φε­ρό­με­νος δεν ήταν φο­ρο­λο­γι­κός κά­τοι­κος Ελ­λά­δας τα προη­γού­με­να 5 από τα 6 έτη πριν από τη με­τα­φο­ρά της φο­ρο­λο­γι­κής κα­τοι­κί­ας του στην Ελ­λά­δα. Επί­σης θα πρέ­πει να με­τα­φέ­ρει τη φο­ρο­λο­γι­κή του κα­τοι­κία από κρά­τος με το οποίο είναι σε ισχύ συμ­φω­νία διοι­κη­τι­κής συ­νερ­γα­σί­ας στον τομέα της φο­ρο­λο­γί­ας με την Ελ­λά­δα.

– Ο συ­ντα­ξιού­χος θα μπο­ρεί να υπο­βά­λει  αί­τη­ση για με­τα­φο­ρά της φο­ρο­λο­γι­κής του έδρας στην χώρα μας. Εφό­σον η αί­τη­ση γίνει  δεκτή, ο συ­ντα­ξιού­χος θα κα­τα­βάλ­λει κάθε χρόνο αυ­το­τε­λή  φόρο με συ­ντε­λε­στή 7% για το σύ­νο­λο του ει­σο­δή­μα­τός του που απο­κτή­θη­κε στην αλ­λο­δα­πή. Με την κα­τα­βο­λή του φόρου αυτού θα εξα­ντλεί­ται κάθε φο­ρο­λο­γι­κή υπο­χρέ­ω­ση του για το ει­σό­δη­μα αυτό. Τυχόν φόρος που έχει κα­τα­βλη­θεί  στην αλ­λο­δα­πή για τα ει­σο­δή­μα­τα που κα­λύ­πτο­νται από τον εναλ­λα­κτι­κό τρόπο φο­ρο­λό­γη­σης, δεν θα εκ­πί­πτει από τον φόρο που επι­βάλ­λε­ται στην Ελ­λά­δα. Ο φόρος θα κα­τα­βάλ­λε­ται κάθε φο­ρο­λο­γι­κό έτος σε μία δόση μέχρι την τε­λευ­ταία ερ­γά­σι­μη ημέρα του μηνός Ιου­λί­ου και δεν θα συμ­ψη­φί­ζε­ται με άλλες φο­ρο­λο­γι­κές υπο­χρε­ώ­σεις ή τυχόν πι­στω­τι­κά υπό­λοι­πα του προ­σώ­που που έχει υπα­χθεί στον εναλ­λα­κτι­κό τρόπο φο­ρο­λό­γη­σης.

– Η αί­τη­ση με­τα­φο­ράς της φο­ρο­λο­γι­κής κα­τοι­κί­ας  θα υπο­βάλ­λε­ται στη Φο­ρο­λο­γι­κή Διοί­κη­ση από το  συ­ντα­ξιού­χο μέχρι τις 31 Μαρ­τί­ου του εκά­στο­τε φο­ρο­λο­γι­κού έτους. Εντός 60 ημε­ρών από την υπο­βο­λή της αί­τη­σης, η Φο­ρο­λο­γι­κή Διοί­κη­ση θα εξε­τά­ζει την αί­τη­ση και θα εκ­δί­δει από­φα­ση, με την οποία θα την εγκρί­νει ή θα την απορ­ρί­πτει. Ο συ­ντα­ξιού­χος, από την πλευ­ρά του, θα δη­λώ­νει στην αί­τη­ση του το κρά­τος στο οποίο είχε την τε­λευ­ταία φο­ρο­λο­γι­κή κα­τοι­κία του μέχρι την υπο­βο­λή της αί­τη­σης του. Η Φο­ρο­λο­γι­κή Διοί­κη­ση στην συ­νέ­χεια θα ενη­με­ρώ­νει τις φο­ρο­λο­γι­κές αρχές του κρά­τους αυτού σχε­τι­κά με τη με­τα­φο­ρά της φο­ρο­λο­γι­κής κα­τοι­κί­ας του εν λόγω φο­ρο­λο­γου­μέ­νου. Ει­δι­κά για τις αι­τή­σεις με­τα­φο­ράς φο­ρο­λο­γι­κής κα­τοι­κί­ας που θα υπο­βλη­θούν εντός του 2020, η προ­θε­σμία υπο­βο­λής της σχε­τι­κής αί­τη­σης ορί­ζε­ται στις 30 Σε­πτεμ­βρί­ου 2020.

Πηγή: in.gr

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.