Ειδήσεις

«Κανείς δεν ενδιαφέρεται στα σοβαρά για την ΡΟΔΑ»

Για μία ακόμη χρονιά οι επισκέπτες της Ρόδου, που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, γνωρίζουν απίστευτη ταλαιπωρία. Καθημερινά στις στάσεις της «ΡΟΔΑ» σχηματίζονται ουρές με τους επισκέπτες του νησιού μας να περιμένουν αρκετή ώρα μέχρι να έρθει το λεωφορείο και τελικά να «παστώνονται», όταν επιτέλους εμφανιστούν.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στη «Δ.Ε.Σ. ΡΟΔΑ», Μανώλης Κοντουδάκης, αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόλις 25 οδηγοί, ενώ θα χρειαζόντουσαν τουλάχιστον 40 προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες. Ο αριθμός των επισκεπτών είναι αυξημένος με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Για μία όμως ακόμη φορά έχει καθυστερήσει τραγικά η διαδικασία για την πρόσληψη εποχικού προσωπικού, γεγονός που συνεπάγεται την ταλαιπωρία των επιβατών αστικών λεωφορείων.
«Είναι γνωστό ότι υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού στη ΡΟΔΑ. Λόγω των ελλείψεων αυτών μετά βίας ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες που υπάρχουν. Η κίνηση είναι όντως αυξημένη και ίσως ο φόρτος στην Ιξιά να είναι μεγαλύτερος και από το Φαληράκι. Οι οδηγοί παίρνουμε ένα ρεπό την εβδομάδα ή και ανά δύο εβδομάδες και δουλεύουμε 9 και 10 ώρες τη μέρα με ανά 40λεπτο διάλειμμα, κάτι που δεν γίνεται πουθενά αλλού. Δυστυχώς άργησε πολύ η διαδικασία πρόσληψης εποχικού προσωπικού, το οποίο έχουμε απόλυτη ανάγκη.
Πιστεύω ότι η ΡΟΔΑ θα λάβει ενισχύσεις το νωρίτερο γύρω στον Ιούλιο, που ήδη θα είναι αργά. Περιμένουμε 30 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων, τα οποία θα βοηθήσουν οπωσδήποτε πάρα πολύ στην καλύτερη λειτουργία της επιχείρησης και στην εξυπηρέτηση του κοινού. Δεν παύει βέβαια αυτή η βοήθεια να έρχεται πάντα με μεγάλη καθυστέρηση… Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, ελεγκτές κάνουν το σταθμάρχη, επειδή έχουμε μόνο έναν», δήλωσε ο κ. Κοντουδάκης στη «δημοκρατική».
Βέβαια δεν είναι η έλλειψη προσωπικού το μόνο πρόβλημα για τη ΡΟΔΑ. Υπάρχει ζήτημα και με το στόλο της δημοτικής επιχείρησης. Αρκετά λεωφορεία έχουν βλάβες και μένουν «παροπλισμένα» μέχρι να γίνει η προμήθεια των ανταλλακτικών που απαιτούνται και να βγουν ξανά στην «ενεργό δράση». Πολύ συχνά λεωφορεία παθαίνουν βλάβες καθ’ οδόν και πρέπει να βρεθεί νέο λεωφορείο να αντικαταστήσει αυτό που έπαθε βλάβη και να μεταφέρει τους επιβάτες στον προορισμό τους. Ο κ. Κοντουδάκης αναφέρει ότι κανείς μα κανείς δεν ενδιαφέρεται για την επιχείρηση, τονίζοντας χαρακτηριστικά:
«Ο στόλος μας είναι γερασμένος. Πολλά λεωφορεία έχουν βλάβες και μένουν ακινητοποιημένα. Μας είχαν ενημερώσει ότι θα προμηθευτούμε τρία μεταχειρισμένα αλλά ακόμη περιμένουμε. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει τελικά. Δυστυχώς κανείς δεν ενδιαφέρεται για τη ΡΟΔΑ. Είναι πολλά τα θέματα που αντιμετωπίζουμε… Δεν είναι μόνο οι ελλείψεις προσωπικού και οι βλάβες. Υπάρχει και άγρα πελατών… Βλέπουμε συνεχώς να δημιουργούνται νέες στάσεις ταξί σε σημεία με έντονη τουριστική κίνηση και κανείς δεν μιλάει. Η ΡΟΔΑ δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό ούτε τον προϋπολογισμό του Δήμου.
Οι μισθοί βγαίνουν από τις εισπράξεις. Αν μας επέτρεπαν να πάρουμε προσωπικό, το οποίο έχουμε μεγάλη ανάγκη, τότε πιστεύω ότι τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα. Το ζητούμενο δεν είναι μόνο να εξυπηρετούμε το κοινό το καλοκαίρι, αλλά και το χειμώνα. Αν προσφέραμε πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες, πιστεύω ότι περισσότεροι ντόπιοι θα χρησιμοποιούσαν το λεωφορείο. Η πόλη της Ρόδου έχει μείνει με τρία λεωφορεία, ενώ έχει μεγαλώσει πολύ. Κόψαμε το δρομολόγιο 2 επειδή δεν μπορούσε να βγει».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΡΟΔΑ τα τελευταία χρόνια σημειώνει σημαντική κερδοφορία. Η φετινή χρονιά λόγω της αύξησης του αριθμού των επισκεπτών αναμένεται να είναι μία από τις καλύτερες. Ήδη οι εισπράξεις φαίνεται να είναι ανεβασμένες σε σύγκριση με την περσινή χρονιά.
Στο μεταξύ, μεγάλο είναι το πρόβλημα με τις στάσεις της ΡΟΔΑ, οι οποίες μένουν ασυντήρητες. Σε κάποιες δε περιπτώσεις είναι εντελώς κατεστραμμένες και έτσι οι χρήστες των λεωφορείων (ντόπιοι και ξένοι) ξεροσταλιάζουν μέσα στο λιοπύρι…  Ο δημοτικός σύμβουλος, αρμόδιος για θέματα ακίνητης περιουσίας κ. Δήμος Μουτάφης ανέφερε προ μηνών ότι θα διεξαχθεί διαγωνισμός για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των στάσεων της ΔΕΣ ΡΟΔΑ. Δεν υπάρχουν όμως νεότερα σχετικά με το θέμα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου