Ειδήσεις

Το προσφυγικό, το… Μπόντρουμ και οι κρατήσεις στην Κω

Έστω κι αν παραμένουν πτωτικά, τα νούμερα για τις κρατήσεις από τις βασικές αγορές στο νησί της Κω δείχνουν τις τελευταίες ημέρες μία σχετική βελτίωση λόγω… Μπόντρουμ.

Πράγματι, με δεδομένες τις μεγάλες απώλειες στον τουρκικό τουρισμό, λόγω και των τρομοκρατικών επιθέσεων, οι προσπάθειες από τουρκικής πλευράς εστιάζονται αυτή την στιγμή στο να περισώσουν ό,τι μπορούν από τις κρατήσεις στα δημοφιλή τουριστικά τους θέρετρα.

Ενδεικτικό αποτελεί ότι με βάση τα στοιχεία της Amadeus οι κρατήσεις για Τουρκία στο τέλος Φεβρουαρίου σημειώνουν μείωση – ρεκόρ, στο 26,3%, έναντι του 25,4% του Ιανουαρίου, ενώ μόνο ο αριθμός των Γερμανών τουριστών τον περασμένο μήνα ήταν μειωμένος σε ποσοστό 30%, απόρροια της αυξημένης ανησυχίας για θέματα ασφάλειας στη χώρα, μετά και τη βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας στην Κωνσταντινούπολη τον περασμένο Ιανουάριο.

”Αυτή την στιγμή δεν υπάρχουν ουσιαστικές ροές προς το νησί της Κω, γεγονός το οποίο οφείλεται και στην προσπάθεια, με αυξημένες περιπολίες, από την τουρκική πλευρά ώστε να διαφυλάξει το Μπόντρουμ, από τους πιο σημαντικούς της τουριστικούς προορισμούς, αφού η Αττάλεια έχει υποστεί μεγάλες απώλειες”, αναφέρει η πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Κω κ. Ντίνα Σβύνου.

“Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό και με την πιο οργανωμένη δομή πλέον στο νησί σε σχέση με την αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος έχει συμβάλλει ώστε να βελτιωθεί η εικόνα των προκρατήσεων κατά την τελευταία εβδομάδα με την πτώση να διαμορφώνεται μεταξύ 20 – 30% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο”.

Η Κως, έχει την ιδιαιτερότητα, σε σχέση με τους άλλους νησιωτικούς προορισμούς που δέχονται όλον αυτόν τον καιρό αυξημένες προσφυγικές ροές, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η πρόεδρος της τοπικής Ενωσης Ξενοδόχων, “ότι είναι ο τέταρτος σημαντικότερος νησιωτικός τουριστικός προορισμός, ο προορισμός του 1,5 εκατ. αφίξεων”.

Τα νούμερα των προκρατήσεων στο τέλος της περασμένης εβδομάδας από τη Γερμανία, η οποία αποτελεί και τη σημαντικότερη αγορά για το νησί παραπέμπουν σε μία πτώση 5% όταν την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα ήταν στο -15% και μία ακόμη εβδομάδα νωρίτερα στο -19%. “Βελτίωση υπάρχει και από τη Μεγάλη Βρετανία, με την πτώση των προκρατήσεων να αντιστοιχεί σε ένα -12% στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, από -17% μία εβδομάδα νωρίτερα”, επισημαίνει η κ. Σβύνου.

“Δυστυχώς, έντονο παραμένει το πρόβλημα σε άλλες ξένες αγορές, σημαντικές για την Κω, όπως είναι αυτή της Ολλανδίας, η οποία δείχνει μία πτώση της τάξεως του 42% σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο ευελπιστούμε να βελτιωθούν και από εκεί τα νούμερα”.

Προκειμένου να ενισχυθεί ο τουρισμός του νησιού, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ξεκινά ειδικό πρόγραμμα δράσης με εκτεταμένο πρόγραμμα προβολής και μάρκετινγκ για το νησί. Η υλοποίηση του σχεδίου τίθεται άμεσα σε εφαρμογή από την Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Βερολίνου, η οποία ξεκινά στις 9 Μαρτίου και η χρηματοδότησή του είναι εγγυημένη από πόρους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Προς την ίδια κατεύθυνση θα κινηθεί και το υπουργείο Τουρισμού, όπως ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα η κ. Ε. Κουντουρά, με τη διοργάνωση, μεταξύ άλλων, Fam Trips δημοσιογράφων, bloggers και Tour Operators από το Υπουργείο και τον ΕΟΤ σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, στα νησιά Κω, Σάμο, Λέσβο, Χίο για την προβολή της ομορφιάς των προορισμών και της εικόνας ομαλότητας που παρουσιάζουν. Η συγκεκριμένη δράση θα ξεκινήσει με την ολοκλήρωση και πλήρη λειτουργία των Κέντρων Ταυτοποίησης, τα οποία θα είναι αθέατα, απολύτως ελεγχόμενα και μακριά από περιοχές και χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος.

newmoney.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου