Ειδήσεις

Μπουλντόζες στα 14 αεροδρόμια- Επενδύσεις €400 εκατ.από τη Fraport

Στις αρχές Νοεμβρίου αναμένεται να μπουν οι εκσκαφείς και να ξεκινήσουν οι βαριές εργασίες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου αυτά να αναμορφωθούν αρχικά εν όψει της επόμενης θερινής περιόδου. Η έγκριση και των τελευταίων επτά master plans από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στις 29 Σεπτεμβρίου 2017, άνοιξε και επίσημα τον δρόμο για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της Fraport Greece, ύψους 400 εκατ. ευρώ, μέχρι το 2021.
Παράλληλα, οι δύο πλευρές επιχειρώντας να κρατήσουν χαμηλά τους τόνους μετά τη δημοσιοποίηση διεκδικήσεων της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας από το Δημόσιο, οι οποίες εκτιμώνται στα 70 εκατ. ευρώ, κάνουν αμφότερες λόγο για συνεργασία και σεβασμό στις διαδικασίες. Σε αναζήτηση κοινού τόπου βρίσκονται οι δύο πλευρές και στο ζήτημα των εργασιών αναβάθμισης των διαδρόμων του αεροδρομίου «Μακεδονία», χωρίς πρόθεση να τραβηχτούν τα πράγματα στα άκρα, γεγονός που θα σημάνει ενεργοποίηση ρητρών και απαιτήσεων.
Στο ζήτημα των διεκδικήσεων, η αντικατάσταση των 12.200 καμένων λαμπτήρων και της εγκατάστασης 1.287 πυροσβεστήρων φαίνεται πως δεν ήταν το πλέον καίριο αντικείμενο της διεκδίκησης. Αντιθέτως, τα σημαντικότερα προβλήματα εντοπίστηκαν στη «βιομηχανική» υποδομή των 14 αερολιμένων, όπως οι διάδρομοι προσγείωσης/απογείωσης.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι πριν από μία εβδομάδα ο διάδρομος του αεροδρομίου «Διαγόρας» της Ρόδου παρέμεινε κλειστός για μία ώρα εξαιτίας ρωγμής που παρουσιάστηκε στο μέσο τμήμα του. Αντίστοιχο, πολύ μεγαλύτερης βέβαια έκτασης, περιστατικό είχε συμβεί και το 2015, αναδεικνύοντας την ανάγκη παρεμβάσεων.
Η παραπομπή πάντως στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Μεταφορών, όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης, δεν αναμένεται να φέρει άμεσα αποτελέσματα, καθώς η διεθνής εμπειρία δείχνει εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες. Ο αρμόδιος υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης έχει αποκλείσει πάντως το ενδεχόμενο να λάβει η Fraport Greece τέτοιου ύψους αποζημίωση, τονίζοντας μάλιστα ότι οι αιτιάσεις της εταιρείας έχουν απορριφθεί με πλήρη αιτιολόγηση από την ΥΠΑ.
Οι σχέσεις των δύο πλευρών δοκιμάστηκαν και το προηγούμενο διάστημα με αφορμή τις εργασίες αναβάθμισης στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Η πίεση των τοπικών φορέων για να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με το εάν και πότε θα υλοποιηθούν τα έργα αναβάθμισης στη διασταύρωση των δύο διαδρόμων είναι μεγάλη. Αυτό γιατί εκτιμάται ότι η μείωση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας του αεροδρομίου θα μειωθεί κατά 75%, για διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων μηνών.
Το γεγονός ότι τα δύο έργα, ένα αναβάθμισης και ένα επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης, είναι συγχρηματοδοτούμενα – ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ – δεν αφήνει περιθώρια άλλων αναβολών. Σε διαφορετική περίπτωση το Ελληνικό Δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει εκατοντάδες εκατ. στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πάντως υπάρχει ο κίνδυνος εάν δεν τηρηθούν εκ νέου οι ημερομηνίες παράδοσης – τα έργα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί το 2015 – να εγερθούν νέα αιτήματα αποζημίωσης από τον παραχωρησιούχο. Εκτός εάν στο αμέσως επόμενο διάστημα οι δύο πλευρές βρουν τη χρυσή τομή.
Το ΒΗΜΑ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου