Ειδήσεις

Η ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΑΕ καλείται να πληρώσει για τις ανεμογεννήτριες στο νησί της Πάτμου… μετά από 11 χρόνια!

Εδώ και τρία χρόνια αποκαλύφθηκε ότι η παραχώρηση για 20 χρόνια από το Δήμο Πάτμου Δημοτικού οικοπέδου 40 στρεμμάτων στην ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΑΕ, πριν 11 χρόνια για την εγκατάσταση δύο ανεμογεννητριών χωρίς τίμημα.

Αναλυτικά,
Μετά την καταγγελία του δημοτικού συμβούλου κ. Σπύρου Μαυρωνά, για σύμβαση συνθηκών χρησιδανείου, η δημοτική αρχή αποφάσισε μόλις πριν ένα χρόνο να συμβουλευθεί δικηγόρο για τις κινήσεις του. Αντί αυτού ο δήμαρχος Πάτμου κ. Στόικος ήρθε σε επαφή με την εταιρεία για να βρεθεί μία συμβιβαστική λύση, με αποτέλεσμα η εταιρεία να στείλει δική της πρόταση στο Δημοτικό συμβούλιο, η οποία μόλις ανεγνώσθη απερρίφθη.
Ούτε λίγο ούτε πολύ είχε το θράσος η ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΑΕ, σαν να ήμασταν ζητιάνοι να
“Προσφέρει 10.000 ευρώ για το 2014 ως ενίσχυση στο Δήμο για την 20ετή σύμβαση χρησιδανείου που είχε συνάψει με το Δήμο της Πάτμου το 2003».
Τα παραπάνω ανακοινώθηκαν από τον κ. δήμαρχο σε άτυπη συνάντηση με τους δημοτικούς συμβούλους οι οποίοι δεν αποδέχθηκαν την πρόταση της Αειφορικής Δωδεκανήσου Α.Ε. και αποφάσισαν να καταγγείλουν τη σύμβαση και να ζητήσουν αναδρομικά μισθώματα αφού συμβουλευτούν δικηγορικό γραφείο.

Στη συνέχεια,
Όπως γράψαμε στις 9 Μαρτίου 2015 ο ελεγκτής δημόσιας διοίκησης στον οποίο έφθασε η καταγγελία του κ. Μαυρωνά, έδωσε εντολή στον Δήμο Πάτμου να καταγγείλει το χρησιδάνειο και να λύσει τη σύμβαση με την εταιρεία του κ. Μπόμπολα ΕΛΑΚΤΟΡ που εγκατέστησε τις ανεμογεννήτριες στη Λάμπη, εκμεταλλευόμενη την παραγόμενη αιολική ενέργεια χωρίς μίσθωμα.
Επίσης να διεκδικήσει τα αναλογούντα ποσά για τα 49 στρέμματα που εκμεταλλευόταν όλα αυτά τα χρόνια και να το μισθώσει σύμφωνα με τη νόμιμη αξία του.
Συγκεκριμένα αναφέρει στην πρόταση της η επιθεωρητής – ελεγκτής δημόσιας διοίκησης:
Ο Δήμος Πάτμου θα πρέπει: 1) να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δήμος και την είσπραξη των διαφυγόντων εσόδων του από τη μη νόμιμη δωρεάν παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης έκτασης 39.312 τ.μ, στη θέση Κόκκινος Κάβος για διάστημα πλέον των έντεκα ετών. 2)να προβεί στην καταγγελία της 571-3-2003 σύμβασης χρησιδανείου και να μεριμνήσει για τη μίσθωση του ως άνω χώρου με τη νόμιμη διαδικασία.
Και προτείνει τέλος να σταλεί η έκθεση στην εισαγγελία Πρωτοδικών Κω διά του Ειρηνοδικείου.

Το τελευταίο αφορά τη δημοτική αρχή που υπέγραψε για την παραχώρηση με χρησιδάνειο την επίμαχη έκταση.

Τελευταία και συγκεκριμένα στις 24 Ιουνίου 2015 έφθασε στο Δήμο η γνωμοδότηση του δικηγόρου  για το συγκεκριμένο θέμα που του ανετέθη με την υπ αριθ.19/2015 της οικονομικής επιτροπής του Δήμου Πάτμου αφού έλαβε υπ όψιν του όλα τα προηγούμενα και αναφέρει:

Κατά την άποψή μας θα πρέπει ο Δήμος Πάτμου να προβεί στις ακόλουθες ενέργειες:

1. Με νεότερη απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Πάτμου να ανακαλέσει την ως άνω υπ’ αριθμ. 237/2003 απόφασή του και να απευθυνθεί ο Δήμος Πάτμου στα αρμόδια δικαστήρια αιτούμενος να αναγνωρισθεί η ακυρότητα της συμβάσεως χρησιδανείου, επειδή όταν συνήφθη δεν συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 247 του ΠΔ 410/1995, ούτε δε και συνέτρεξαν ποτέ από τη σύναψη της σύμβασης και μέχρι σήμερα οι ως άνω προϋποθέσεις του άρθρου 185 του ν. 3463/2006 που τροποποίησε το άρθρο 247 του ΠΔ 410/1995.
Σημειώνω ότι διαφωνώ με την πρόταση της έκθεσης για καταγγελία της συμβάσεως χρησιδανείου, διότι η καταγγελία της συμβάσεως προϋποθέτει εγκυρότητά της.
2. Να κοινοποιήσει τη ληφθησομένη απόφασή του στην ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία “ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ”, προκειμένου αυτή να αποδώσει στο Δήμο ελεύθερη τη χρήση του χρησιδανεισθέντος οικοπέδου.
3. Να λάβει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία να ζητά από την ως άνω εταιρία να του καταβάλει αποζημίωση χρήσης για το χρονικό διάστημα που η εταιρία κατείχε χωρίς νόμιμη αιτία το παρανόμως χρησιδανεισθέν ακίνητο, ήτοι από την ημερομηνία της παραχώρησης του ακινήτου μέχρι την απόδοση της χρήσης του στο Δήμο, αφού πρώτα έχει καθορισθεί από τα αρμόδια όργανα του Δήμου το ποσό της αιτηθησομένης ανά μήνα αποζημίωσης χρήσης και να κοινοποιήσει την απόφαση αυτή στην ως άνω εταιρία.
4. Να φροντίσει, εάν επιθυμεί, για την τυχόν εκμίσθωση του ακινήτου με τη νόμιμη διαδικασία.

Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα  δεν έχει ενημερωθεί το Δ.Σ.

 

Παρακάτω ολόκληρη η γνωμοδότηση:

ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ
Θέμα: Έλεγχος της συμβάσεως χρησιδανείου που συνήψε ο Δήμος Πάτμου με την ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία “ΆΕΙΦΟΡΙΚΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ”, η οποία συνήφθη με την υπ’ αριθμ. 571/3-10-2003, πράξη συμβάσεως χρησιδανείου της Συμφ/φου Πάτμου Ζωής Κατσανάκη, προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι δυνατή η λύση του χρησιδανείου και οι παράμετροι της τυχόν λύσης και η προάσπιση των συμφερόντων του Δήμου, όπως ζητήθηκε με την υπ’αριθμ. 19/2015 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Πάτμου.

Από τη μελέτη των σχετικών εγγράφων που μου απεστάλησαν με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 1629/2015 έγγραφό σας προέκυψαν τα εξής:

Με την υπ΄αριθμ. 3/2002 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτμου αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, η σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Πάτμου και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου στο πλαίσιο του “Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Υδάτινων Πόρων Νομού Δωδεκανήσου”.
Σύμφωνα με το προοίμιο της προγραμματικής αυτής σύμβασης, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του προβλήματος της λειψυδρίας, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου πραγματοποίησε ανοικτό διεθνή διαγωνισμό για την εξεύρεση συνεργάτη – συνεταίρου αυτής ικανού να συνεισφέρει τεχνικά και οικονομικά στην άμεση και οριακή επίλυση του προβλήματος υδροδότησης των άνυδρων νησιών των Δωδεκανήσων, με τρόπο που να εξασφαλίζεται η ορθολογική και βιώσιμη χρήση των τοπικών υδατικών πόρων, ο ανάδοχος του οποίου, δηλαδή η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία “ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ”, επελέγη με την υπ’ αριθμ. 63/2001 απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου. Το συνολικό έργο περιελάμβανε δύο ειδών επεμβάσεις και συγκεκριμένα: α) επεξεργασία και παραγωγή πόσιμου νερού και β’ επεξεργασία λυμάτων. Πέραν των επεμβάσεων και των έργων που προβλεπόταν στην ως άνω Προγραμματική Σύμβαση, ως φυσικό αντικείμενο του έργου, αναφέρονταν και τα ακόλουθα: “… Πέρα από τα παραπάνω είναι δυνατή, όπου είναι εφικτό, η Αξιοποίηση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Αιολικό δυναμικό, απορριπτόμενη θερμική ενέργεια από σταθμούς της ΔΕΗ, γεωθερμία κλπ) κατασκευή όλων των αναγκαίων υποδομών, με σκοπό, μεταξύ άλλων, την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των προτεινομένων εγκαταστάσεων παραγωγής νερού και επεξεργασίας λυμάτων καθώς και την εξασφάλιση πηγής εσόδων που θα επιδοτούν τις κατά τα άλλα αντιοικονομικές μονάδες παραγωγής νερού και επεξεργασίας λυμάτων…”
Η Εταιρία θα αναλάμβανε α) η ίδια ή τρίτος που εκείνη θα υποδείκνυε τη διαχείριση – εκμετάλλευση του συνολικού έργου (ύδρευση, επεξεργασία λυμάτων και ενεργειακά) και β) την προώθηση και ολοκλήρωση των ενεργειακών έργων (αξιοποίηση του αιολικού δυναμικού – παραγωγή ενέργειας) και όλων των απαιτούμενων σχετικών υποδομών. Η χρηματοδότηση των ενεργειακών έργων προβλεπόταν αν γίνει μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητας ή / και άλλων Εθνικών και Κοινοτικών Προγραμμάτων και πόρων της Εταιρίας.
Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η δημιουργία και αξιοποίηση από την Εταιρία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα λειτουργούσε συμπληρωματικά των κυρίων επεμβάσεων και για τους σκοπούς που αναφέρονται στην Προγραμματική Σύμβαση (δηλαδή την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των προτεινόμενων εγκαταστάσεων παραγωγής νερού και επεξεργασίας λυμάτων, την εξασφάλιση πηγής εσόδων για την επιδότηση των κατά τα άλλα αντιοικονομικών μονάδων παραγωγής νερού και επεξεργασίας λυμάτων, την εξασφάλιση πηγής εσόδων για την επιδότηση των κατά τα άλλα αντιοικονομικών μονάδων παραγωγής νερού και επεξεργασίας λυμάτων και την αντιμετώπιση του ενεργειακού ελλείμματος του νησιού κατά τους θερινούς μήνες).
Στο πλαίσιο της ως άνω απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου και της ως άνω Προγραμματικής Σύμβασης, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πάτμου έλαβε την υπ’ αριθμ. 237/2003 απόφασή του, με την οποία παρείχε στον Δήμαρχο Πάτμου “… την ειδική εντολή, πληρεξουσιότητα, εξουσία και δικαίωμα να εκπροσωπήσει το Δήμο στην υπογραφή πράξεως χρησιδανείου ακινήτων χωρίς αντάλλαγμα, στο πλαίσιο της υπ’ αριθμ. 3/2002 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτμου και της υπό υπογραφη Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου και του Δήμου Πάτμου και να υπογράψει τη σχετική συμβολαιογραφική πράξη για λογαριασμό του Δήμου και δεσμευτικά γι’ αυτόν, να συνομολογήσει όρους, ειδικότερες συμφωνίες, διαιτησίες, ρήτρες, διατάξεις, αιρέσεις, προθεσμίες κλπ, που κατά την απόλυτη κρίση του συμφέρουν στο Δήμο ή επιβάλλονται από το νόμο και τις μέχρι τώρα αναληφθείσες δεσμεύσεις και υποχρεώσεις του και γενικά χωρίς κανέναν περιορισμό ή προϋπόθεση να ενεργήσει και κάθε άλλη πράξη αναγκαία προς εκτέλεση και περαίωση των πιο πάνω εντολών…”.
Κατόπιν της ως άνω αποφάσεως, συνήφθη μεταξύ του Δήμου Πάτμου, νομίμως εκπροσωπουμένου και της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία “ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ”. νομίμως εκπροσωπούμενης, η υπ’ αριθμ. 571/3-10-2003 πράξη συμβάσεως χρησιδανείου της Συμβ/φου Πάτμου Ζωής Κατσανάκη, με την οποία παραχωρήθηκε χωρίς αντάλλαγμα στην ως άνω εταιρία ένα οικόπεδο ιδιοκτησίας του Δήμου Πάτμου εκτάσεως 39.312 τμ στη θέση “ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΚΑΒΟΣ” για χρονικό διάστημα είκοσι ετών, ήτοι από 3-10-20003 μέχρι 3-10-2023, με δυνατότητα παράτασης, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από την ως άνω εταιρία αποκλειστικά και μόνο για την κατασκευή, εγκατάσταση και λειτουργία αιολικού πάρκου, στο πλαίσιο της ως άνω προγραμματικής σύμβασης.
Επειδή σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 35 του ΠΔ 410/1995 “…Για τη μελέτη και εκτέλεση έργων και προγραμμάτων ανάπτυξης μιας περιοχής και για την παροχή υπηρεσιών κάθε είδους, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και τα Νομαρχιακά Διαμερίσματα των Ενιαίων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων οι σύνδεσμοι Δήμων και Κοινοτήτων, οι Τ.Ε.Δ.Κ., η Ε.Ν.Α.Ε., η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., τα Ν.Π.Δ.Δ., τα οποία συνιστούν ή στα οποία συμμετέχουν οι προαναφερόμενοι οργανισμοί και φορείς, οι δημοτικές Επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης, τα δημοτικά και κοινοτικά ιδρύματα μπορούν αν συνάπτουν προγραμματικές συμβάσεις με το Δημόσιο, μεταξύ τους ή και με φορείς του δημόσιου τομέα της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982, μεμονωμένα ή από κοινού…”.
Επειδή σύμφωνα με το άρθρο 247 του {Δ 410/1995 “1. Με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου επιτρέπεται να παραχωρείται δωρεάν η χρήση δημοτικών ή κοινοτικών ακινήτων στο δημόσιο ή σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, για την αντιμετώπιση έκτακτης και επείγουσας ανάγκης. Η παραχώρηση ανακαλείται με όμοια απόφαση, εφόσον οι λόγοι που την είχαν υπαγορεύσει έχουν εκλείψει… 2. Επίσης, με την ίδια διαδικασία, επιτρέπεται να παραχωρείται δωρεάν η χρήση ακινήτων σε άλλα νομικά πρόσωπα, που ασκούν αποκλειστικά και μόνον δραστηριότητα που είναι κοινωφελής ή προάγει τα τοπικά συμφέροντα…”.
Επειδή στην ως άνω υπ’ αριθμ. 2/2002 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτμου δεν αναφέρονται οι λόγοι έκτακτης και επείγουσας ανάγκης, οι οποίοι θα επέτρεπαν τη δωρεάν παραχώρηση χρήσης δημοτικών ακινήτων στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου, στο πλαίσιο της Προγραμματικής Σύμβασης.
Επειδή από το περιεχόμενο της ως άνω Προγραμματικής Σύμβασης δεν προκύπτει ότι αυτή συνήφθη για την αντιμετώπιση έκτακτης και επείγουσας ανάγκης, η οποία θα μπορούσε να δικαιολογήσει τη δωρεάν παραχώρηση χρήσης δημοτικών ακινήτων, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 247 του ΠΔ 410/1995, ενώ αντίθετα η προγραμματική αυτή σύμβαση εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο οριστικής επίλυσης του προβλήματος υδροδότησης των άνυδρων νησιών της Δωδεκανήσου.
Επειδή περαιτέρω από το περιεχόμενο της υπογραφείσης μεταξύ του Δήμου Πάτμου και της ανώνυμης εταιρίας “ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ” της υπ’ αριθμ. 571/3-10-2003φ συμβάσεως χρησιδανείου προκύπτει ότι δεν προβλέφθηκαν όροι, ειδικότερες συμφωνίες, ρήτρες, αιρέσεις, προθεσμίες κλπ για την προστασία των συμφερόντων του Δήμου στην περίπτωση που δεν υλοποιούνταν τα προβλεπόμενα στην προγραμματική σύμβαση έργα των κύριων επεμβάσεων, τα οποία, παρά την παρέλευση 13 ετών από την υπογραφή της προγραμματικής συμβάσεως, δεν έχουν ξεκινήσει και δεν έχουν υπογραφεί οι προβλεπόμενες στη σύμβαση συμβάσεις αγοράς πόσιμου νερού και λειτουργίας – συντήρησης των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων, πλέον δε αυτών οι ανάγκες του Δήμου καλύπτονται με άλλο τρόπο.
Επειδή, πλέον των ανωτέρω, σε συνδυασμό με την ανακοίνωση καταχώρησης στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιριών της σύστασης της ως άνω εταιρίας, προκύπτει ότι η εν λόγω παραχώρηση πραγματοποιήθηκε κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 247 του ΠΔ 410/1995, καθώς η προς ην η παραχώρηση εταιρία
δεν ασκεί αποκλειστικά και μόνο δραστηριότητα που να είναι κοινωφελής ή προάγει τα τοπικά συμφέροντα.
Επειδή, από το περιεχόμενο της υπ’ αριθμ. 571/3-10-2003 συμβάσεως χρησιδανείου προκύπτει ότι τα συμβαλλόμενα σ’ αυτήν μέρη παραιτήθηκαν από κάθε δικαίωμά τους να διαρρήξουν ή να ακυρώσουν τη σύμβαση αυτή για οποιοδήποτε λόγο και αιτία, ιδία δε για τους λόγους των άρθρων 178, 179 και 388 ΑΚ, πλην όμως, σε κάθε περίπτωση, η σύμβαση αυτή συνήφθη κατά παράβαση νόμου και ειδικότερα των διατάξεων του άρθρου 247 του ΠΔ 410/1995.
Επειδή, με εξαίρεση την υπογραφή της υπ’ αριθμ. 571/2003 συμβάσεως χρησιδανείου, ο Δήμος Πάτμου δεν έχει προβεί σε άλλες ενέργειες για την υλοποίηση της Προγραμματικής Σύμβασης και ειδικότερα δεν προέβη σε παρακολούθηση της εκτέλεσής της, καθώς δεν έχει ορίσει εκπρόσωπο και δεν έχει συσταθεί η Τριμελής Επιτροπή, η οποία δεν ήταν το αρμόδιο όργανο παρακολούθησης της Προγραμματικής Σύμβασης, με αποτέλεσμα η εν λόγω Προγραμματική Σύμβαση να μην παρακολουθείται από καμία υπηρεσία του Δήμου Πάτμου.
Επειδή επιπλέον ο Δήμο Πάτμου δεν προέβη σε περιοδική εξέταση συνδρομής των προϋποθέσεων της παρ. 1 του άρθρου 185 του ν. 3463/2006, ακόμα κι αν θεωρηθεί ότι κατά το χρόνο σύναψης της από 8-4-2002 Προγραμματικής Σύμβασης και παραχώρησης του δημοτικού ακινήτου συνέτρεχαν λόγοι έκτακτης και επείγουσας ανάγκης προκειμένου να ενεργοποιήσει το εδάφιο 2 της παρ. 1 του άρθρου 247 του ΠΔ 410/1995 ή του άρθρου 185 του ν. 3463/2006 αντίστοιχα, περί ανάκλησης της σχετικής παραχώρησης.
Επειδή το έτος 2003 ο Δήμος κάλεσε την ως άνω εταιρία σε επαναδιαπραγμάτευση της μεταξύ τους συμβάσεως λόγω μεταβολών των συνθηκών δυνάμει των οποίων καταρτίστηκε πλην όμως η εταιρία δεν ανταποκρίθηκε εγγράφως στο αίτημα αυτό και οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν τελεσφορήσει μέχρι σήμερα.
Επειδή εν συνεχεία, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Πάτμου, με την υπ’ αριθμ. 135/2013 απόφασή της, παρέπεμψε στο Δημοτικό Συμβούλιο Πάτμου το θέμα της λύσης ή μη της προκειμένης σύμβασης χρησιδανείου, το δε Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα, κατόπιν της ως άνω παραπομπής, με την υπ’ αριθμ. 297/2013 απόφασή του, τη άμεση αποστολή ερωτήματος ως άνω συμβάσεως χρησιδανείου και β) με τις περαιτέρω ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί ο Δήμος σχετικά με το θέμα.
Επειδή σε εκτέλεση της παραπάνω απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Πάτμου, με το υπ’ αριθμ. 9657/18-11-2013 έγγραφό του υπέβαλε τα παραπάνω ερωτήματα στη Γενική Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, ο φάκελος διαβιβάστηκε λόγω αρμοδιότητας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου και εν συνεχεία στο Τμήμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Νομικών Προσώπων Ν. Δωδεκανήσου της Διεύθυνσης Διοικητικού Οικονομικού Νοτίου Αιγαίου και μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί σχετική απάντηση.
Επειδή εν συνεχεία κοινοποιήθηκε στο Δήμο Πάτμου η υπ’ αριθμ. πρωτ. Σ.Ε.Ε.Δ.Δ./Φ1/ΕΜΠ 237 και 23/Α/2015 έκθεση του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, η οποία διενεργήθηκε κατόπιν της υπ’ αριθμ. Σ.Ε.Ε.Δ.Δ./Φ.2/35/15896/2-10-2014 εντολής επιθεώρησης ελέγχου και η οποία υποβάλει στο Δήμο Πάτμου τις ακόλουθες προτάσεις: α) να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δήμου και την είσπραξη των διαφυγόντων εσόδων του από τη μη νόμιμη δωρεάν παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης έκτασης 39.312 τμ. στη θέση “ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΚΑΒΟΣ” για διάστημα πλέον των έντεκα ετών, β) να προβεί στην καταγγελία της ως άνω υπ’ αριθμ. 571/3-1-/2003 συμβάσεως χρησιδανείου και να μεριμνήσει για τη μίσθωση του ως άνω χώρου με τη νόμιμη διαδικασία.

Κατά την άποψή μας θα πρέπει ο Δήμος Πάτμου να προβεί στις ακόλουθες ενέργειες:
1. Με νεότερη απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Πάτμου να ανακαλέσει την ως άνω υπ’ αριθμ. 237/2003 απόφασή του και να απευθυνθεί ο Δήμος Πάτμου στα αρμόδια δικαστήρια αιτούμενος να αναγνωρισθεί η ακυρότητα της συμβάσεως χρησιδανείου, επειδή όταν συνήφθη δεν συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 247 του ΠΔ 410/1995, ούτε δε και συνέτρεξαν ποτέ από τη σύναψη της σύμβασης και μέχρι σήμερα οι ως άνω προϋποθέσεις του άρθρου 185 του ν. 3463/2006 που τροποποίησε το άρθρο 247 του ΠΔ 410/1995.
Σημειώνω ότι διαφωνώ με την πρόταση της έκθεσης για καταγγελία της συμβάσεως χρησιδανείου, διότι η καταγγελία της συμβάσεως προϋποθέτει εγκυρότητά της.
2. Να κοινοποιήσει τη ληφθησομένη απόφασή του στην ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία “ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ”, προκειμένου αυτή να αποδώσει στο Δήμο ελεύθερη τη χρήση του χρησιδανεισθέντος οικοπέδου.
3. Να λάβει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία να ζητά από την ως άνω εταιρία να του καταβάλει αποζημίωση χρήσης για το χρονικό διάστημα που η εταιρία κατείχε χωρίς νόμιμη αιτία το παρανόμως χρησιδανεισθέν ακίνητο, ήτοι από την ημερομηνία της παραχώρησης του ακινήτου μέχρι την απόδοση της χρήσης του στο Δήμο, αφού πρώτα έχει καθορισθεί από τα αρμόδια όργανα του Δήμου το ποσό της αιτηθησομένης ανά μήνα αποζημίωσης χρήσης και να κοινοποιήσει την απόφαση αυτή στην ως άνω εταιρία.
4. Να φροντίσει, εάν επιθυμεί, για την τυχόν εκμίσθωση του ακινήτου με τη νόμιμη διαδικασία.
Κως, 24 Ιουνίου 2015
Ο Γνωμοδοτών δικηγόρoς

Πηγή: patmostimes.gr 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου