Ειδήσεις

Airhelp: 4,5 εκατ. επιβάτες στην Ελλαδα θα επηρεαστούν από διαταραχές στις πτήσεις το 2019

Το 2018 αποδείχθηκε ένα έτος με πολλές αναταραχές στην αεροπορία και στον ταξιδιωτικό τομέα όταν, για πρώτη φορά, περισσότεροι από 10 εκατ. επιβάτες επιλέχθηκαν να αποζημιωθούν σύμφωνα με την EC261. Οι εμπειρογνώμονες της AirHelp προβλέπουν ότι το χάος θα συνεχιστεί και αυτό το χρόνο, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε πάνω από το 2 δισ. επιβάτες να βιώσουν τέτοιου είδους προβλήματα στις πτήσεις κατά τη διάρκεια του 2019.

“Η αβεβαιότητα του Brexit, ακόμη περισσότερες απεργίες, η έλλειψη πιλότων και ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, καθώς επίσης το υπερφορτωμένο πρόγραμμα κίνησης στα πιο σημαντικά ευρωπαϊκά αεροδρόμια – συμβουλεύουμε τους επιβάτες να προετοιμαστούν για άλλον ένα χρόνο καθυστερήσεων. Καθώς εκτιμούμε ότι περισσότεροι από 11 εκατ. επιβάτες θα επιλεχθούν να αποζημιωθούν σύμφωνα με την EC261, καλούμε όλους τους επιβάτες να μάθουν τα δικαιώματα τους και να διεκδικήσουν το δικό τους” αναφέρει εκπρόσωπος της AirHelp.

Το προηγούμενο έτος πάνω από 26 εκατ. επιβάτες αναχώρησαν από την Ελλάδα. Για το 2019 η AirHelp προβλέπει ότι ο αριθμός θα είναι ακόμα μεγαλύτερος και θα ξεπεράσει τα 27,5 εκατ. επιβάτες. Η αυξανόμενη κίνηση απειλεί να οδηγήσει σε ακόμα περισσότερες αναταραχές πτήσεων, καθώς ούτε οι αεροπορικές εταιρείες ή τα αεροδρόμια φαίνεται να έχουν λάβει επαρκή μέτρα για να ικανοποιήσουν τις ακόμα υψηλότερες απαιτήσεις αυξημένου όγκου κυκλοφορίας.

Πολλά αεροδρόμια θα πρέπει να αναλάβουν δράση για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών. Διάδρομοι θα μπορούσαν να προστεθούν και να επεκταθούν και τα δρομολόγια θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα, προκειμένου να αποφευχθεί η συμφόρηση της εναέριας κυκλοφορίας.

Τα μικρότερα αεροδρόμια μπορεί επίσης να χρειαστεί να προσθέσουν τερματικούς σταθμούς που προορίζονται για διεθνείς πτήσεις, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες του τελωνείου και του ελέγχου διαβατηρίων.

Οι αεροπορικές, από τη δική τους πλευρά, θα μπορούσαν να επικεντρωθούν περισσότερο στο προσωπικό τους, να προσλάβουν περισσότερους πιλότους και να πολεμήσουν την έλλειψη τους από τη βιομηχανία, καθώς και να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας των πληρωμάτων θαλάμου επιβατών, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω απεργίες. Η Boeing υπολογίζει η ζήτηση να είναι 637.000 περισσότεροι πιλότοι τα επόμενα 20 χρόνια.

“Η αεροπορική βιομηχανία συνεχώς αποτυγχάνει και είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να προσαρμοστεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις. Δεν είναι κρυφό ότι θα υπάρχουν ακόμη περισσότεροι επιβάτες και είναι απογοητευτικό να βλέπουμε τόσοι πολλοί επιβάτες να απογοητεύονται από τις αεροπορικές εταιρείες. Είναι η ώρα να πάρουμε μέτρα ενάντια στην ανησυχητική τάση των αναταραχών. Και μέχρι να γίνει αυτό, πιστεύουμε ότι είναι ασφαλές να πούμε ότι οι κύριες αναταραχές πτήσεων θα είναι συνεχώς ένα μεγάλο πρόβλημα” λέει ο εκπρόσωπος της AirHelp – και προσθέτει: “Και όσο οι αεροπορικές εταιρίες παραλείπουν να επιλύσουν αυτά τα θέματα, οι σύγχρονοι ταξιδιώτες θα έπρεπε να διαβάζουν τα δικαιώματα τους και να είναι σίγουροι ότι αντιμετωπίζονται με το σωστό τρόπο μετά από μια διακοπή”.

Οι προβλέψεις του 2019 για την Ελλάδα σε αριθμούς:

  • Πάνω από 168.000 πτήσεις
  • Πάνω από 27.500.000 επιβάτες
  • Σχεδόν 4.500.000 επιβάτες θα επηρεαστούν από τις διαταραχές πτήσεων (πάνω από 15’ καθυστέρησης και ακυρώσεις πτήσεων)
  • Πάνω από 37.500 πτήσεις θα επηρεαστούν, πάνω από 100 πτήσεις ανά ημέρα
  • Το καλοκαίρι θα είναι η περίοδος με τις περισσότερες πτήσεις

Προβλήματα πτήσης: αυτά είναι τα δικαιώματα των επιβατών
Για καθυστερημένες ή ακυρωμένες πτήσεις και σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης, οι επιβάτες μπορούν να δικαιούνται οικονομική αποζημίωση μέχρι 600 ευρώ ανά άτομο σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι όροι για αυτό ορίζουν ότι ο αερολιμένας αναχώρησης πρέπει να βρίσκεται εντός της ΕΕ ή ο αερομεταφορέας πρέπει να έχει έδρα στην ΕΕ και να εκφορτώνεται στην ΕΕ. Επιπλέον, ο λόγος για την καθυστέρηση της πτήσης πρέπει να οφείλεται στην αεροπορική εταιρεία. Η αποζημίωση μπορεί να ζητηθεί εντός τριών ετών από τη διακοπή της πτήσης.

Έκτακτες περιστάσεις, όπως οι κακές καιρικές συνθήκες ή οι ιατρικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, μπορεί να οδηγήσουν στην απαλλαγή της αεροπορικής εταιρείας που λειτουργεί από το καθήκον της αποζημίωσης. Με άλλα λόγια, οι «έκτακτες περιστάσεις» δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για αποζημίωση πτήσεων.

Στις αρχές του 2018, η AirHelp λανσάρισε ένα ολοκαίνουργιο εργαλείο για να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να περνούν τις κατάλληλες πτήσεις. Η εφαρμογή επικεντρώνεται ειδικά στις πτήσεις που είναι κατάλληλες για αποζημίωση και με την άδεια, το εργαλείο μπορεί να ελέγξει μέχρι και τρία χρόνια πριν απλά συνδέοντας τα εισερχόμενα του ταξιδιώτη με το AirHelp.com. Με την ασφαλή εφαρμογή της AirHelp, οι επιβάτες που επηρεάζονται μπορούν επίσης να ελέγξουν τις διαθέσιμες πτήσεις ενώ βρίσκονται στο αεροδρόμιο. Η εφαρμογή θα αναλύσει αν ένα πρόβλημα πτήσης πληροί τις προϋποθέσεις για αποζημίωση και στη συνέχεια θα καταχωρήσει το αίτημα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Η εφαρμογή AirHelp είναι δωρεάν και διατίθεται στο Google Play Store και στο Apple App Store.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου