Ειδήσεις

Κρουαζιέρα… δεν θα σε πάω

Κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για τις προοπτικές της κρουαζιέρας στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Σύμφωνα με τις μετρήσεις διακίνησης επιβατών στο λιμάνι του Πειραιά που παρουσίασε η Διοίκηση του ΟΛΠ στο Συμβούλιο Διεύθυνσης της εταιρίας, ο αριθμός των επισκεπτών κρουαζιέρας από το εξωτερικό έφτασε τη χρονιά που πέρασε τους 1,854 εκατ. επιβάτες μόλις, όταν το 2013 ο αριθμός των αφίξεων-αναχωρήσεων ήταν 2,296 εκατ., πτώση που αγγίζει το 19,2%.

Είναι μάλιστα ενδεικτικό πως πέρσι, παρά την ομολογουμένως πολύ καλή πορεία του ελληνικού τουρισμού, ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας ήταν χαμηλότερος ακόμη και σε σχέση με το 2012, όταν καταγράφηκαν 2,066 εκατ. αφιξοαναχωρήσεις. Στην πραγματικότητα βέβαια ο αριθμός των μεμονωμένων επισκεπτών είναι ακόμη μικρότερος, καθώς μέσω του συστήματος αφιξοαναχωρήσεων που υιοθετεί ο ΟΛΠ, οι επιβάτες καταχωρούνται διπλά, δηλαδή και όταν αναχωρούν και όταν επιστρέφουν στο λιμάνι.

Αν και οι αρχικές εκτιμήσεις έκαναν λόγο πως ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας θα έφτανε πέρσι τα 2 εκατ., οι προβλέψεις διαψεύστηκαν. Ο ΟΛΠ σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο του οργανισμού που παρουσιάσθηκε από το διοικητικό συμβούλιο το Σεπτέμβριο προέβλεπε μεν μείωση επιβατών της τάξης του 10% το 2014, η πτώση όμως τελικά ήταν ακόμη μεγαλύτερη. Οι “χαμηλές πτήσεις” της επιβατικής κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά είχαν διαφανεί ήδη από τα τέλη Οκτωβρίου, δεδομένου πως η κίνηση των επιβατών είναι κατά 19,32% χαμηλότερη από ότι το αντίστοιχο διάστημα του 2013, ενώ η μείωση παρατηρείται τόσο στο home porting, όσο και στους transit επιβάτες.

Η έλλειψη υποδομών, τα ψηλά τιμολόγια στα τέλη και τις υπηρεσίες, η στροφή των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας στους προορισμούς της Ασίας, αλλά και η αδυναμία του Πειραιά να καταστεί λιμάνι εκκίνησης για τα ταξίδια κρουαζιέρας θεωρούνται οι βασικοί λόγοι της πτώσης της κίνησης. Το τί μέλλει γενέσθαι στο κλάδο προκαλεί ήδη προβληματισμό. Μπορεί η διοίκηση του λιμανιού του Πειραιά να περιμένει από φέτος αύξηση 4,5% στη διακίνηση επιβατών, όμως πηγές από το χώρο των επιχειρήσεων κρουαζιέρας μιλούν για περαιτέρω πτώση που ενδεχομένως να φτάσει και το 25%, βασισμένοι στη μικρή ζήτηση που παρουσιάζουν μέχρι στιγμής οι προκρατήσεις πακέτων κρουαζιέρας.

Σύμφωνα πάντως με τις προβλέψεις της διοίκησης, το έργο επέκτασης του λιμανιού της κρουαζιέρας που ξεκινά φέτος πρόκειται να καταστήσει τον Πειραιά κόμβο κρουαζιέρας της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, μήκους άνω των 300 μέτρων. Ο ΟΛΠ διατηρεί και φέτος σταθερά τα τιμολόγιά του στην κρουαζιέρα και έχει καθιερώσει ειδικό χαμηλό τιμολόγιο για τη χειμερινή κρουαζιέρα, το οποίο προτίθεται να το επεκτείνει από το 2016 .

Το “ναυάγιο” της ελληνικής κρουαζιέρας δεν αγγίζει βέβαια μόνο το λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος από 16 λιμάνια της χώρας, για το εννεάμηνο του 2014 οι αφίξεις κρουαζιεροπλοίων έφθασαν τις 3.118 από 3.381 το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Αντίστοιχα οι εισπράξεις κυμάνθηκαν στα 369 εκατ. ευρώ, περιορισμένες κατά 13,3%. Ενδεικτικά, οι προσεγγίσεις στο λιμάνι της Κέρκυρας ήταν μειωμένες κατά 17,7%, ενώ η Ρόδος από 373 κρουαζιερόπλοια το 2013 υποδέχτηκε πέρσι μόνο 314.

Βίκυ Κουρλιμπίνη

Πηγή:www.capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου