Τοπικές Ειδήσεις

Γ. Πάππου: «Ο μηχανισμός συγκράτησης των τιμών για το καλάθι του νοικοκυριού λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια»

Πρεμιέρα έκανε χθες το «καλάθι του νοικοκυριού» ένα μέτρο που έχει ως βασικό στόχο τη διατήρηση βασικών αγαθών σε ανταγωνιστικές τιμές. Τα καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ανάρτησαν τα ειδικά σήματα επί των προϊόντων που δήλωσαν κάθε μία ότι συμμετέχουν στο «καλάθι» τους προσφέροντας στους καταναλωτές μία γκάμα αγαθών στην καλύτερη δυνατή τιμή.
Ο μηχανισμός αυτός όπως έχει στηθεί και όπως έχει λειτουργήσει, βοηθά την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία να έχουν μία ξεκάθαρη άποψη για το τι συμβαίνει στο λιανεμπόριο, να έχουν τον έλεγχο στις ανατιμήσεις, την αισχροκέρδεια κοκ.
Η χρονική διάρκεια ισχύος της λίστας των προϊόντων που εντάσσονται στο καλάθι του νοικοκυριού ανέρχεται σε μία εβδομάδα ενώ υποχρέωση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι η ενημέρωση των πελατών τους είτε με φυλλάδια, είτε με λίστες στα φυσικά καταστήματα και στα e-shop που διατηρούν χρησιμοποιώντας και την ειδική σήμανση που έχει δημιουργηθεί.
Μιλώντας στη «δ», ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, κ. Γιάννης Πάππου, είπε ότι το μέτρο στην ουσία εφαρμόζεται εδώ και μία δεκαετία τουλάχιστον από τα σούπερ μάρκετ, που προσφέρουν μία μεγάλη γκάμα προϊόντων πρώτης ανάγκης σε συμφέρουσες τιμές. Παρόλα αυτά, βοηθά την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία να έχουν τον έλεγχο για τις τιμές, τις ανατιμήσεις στο λιανεμπόριο.
«Από εκεί και έπειτα ήδη λειτουργεί αυτός ο μηχανισμός μέσα από τις εβδομαδιαίες, δεκαπενθήμερες και μηνιαίες προσφορές με προϊόντα επώνυμα και ελκυστικές τιμές, εκπτώσεις και προσφορές. Το ουσιαστικό κομμάτι για τον καταναλωτή, έχει καλυφθεί τουλάχιστον στην τελευταία δεκαετία με την έκδοση φυλλαδίου προσφορών από την εκάστοτε αλυσίδα τροφίμων όπου συμμετέχουν επώνυμα προϊόντα που καλύπτουν το καλάθι του νοικοκυριού», είπε ο κ. Πάππου, συμπληρώνοντας ότι:
«Συνεπώς ο μηχανισμός συγκράτησης των τιμών για το καλάθι του νοικοκυριού ήδη λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια. Προσωπικά εκτιμώ ότι δεν θα υπάρξει κάποια διαφοροποίηση για τον καταναλωτή. Οι καλές τιμές και προσφορές ήδη υπάρχουν».
Στην τοπική αγορά δεν υπάρχουν ελλείψεις σε κανένα είδος βασικής ανάγκης. Είναι όμως υψηλές οι ανατιμήσεις σε συγκεκριμένα, γεγονός που συνδέεται με τη συνεχιζόμενη σύρραξη μεταξύ της Ουκρανίας και της Ρωσίας.
«Ελλείψεις δεν υπάρχουν στην αγορά. Κανένα απολύτως προϊόν δεν βρίσκεται σε έλλειψη αυτή τη στιγμή. Ανατιμήσεις υψηλές υπάρχουν σε είδη εισαγόμενα όπως τα άλευρα και το ηλιέλαιο. Σε μεγάλο ποσοστό τα άλευρα προέρχονται από την Ουκρανία, όπου όπως γνωρίζουμε συνεχίζεται η εισβολή της Ρωσίας με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί οι τιμές των σιτηρών, του ηλιέλαιου, των ζωοτροφών και των λιπασμάτων. Και αυτό που θα πρέπει να γίνει κατανοητό, είναι ότι η αύξηση των τιμών των ζωοτροφών και των λιπασμάτων συνετέλεσε στην αύξηση των τιμών μιας αλυσίδας προϊόντων, όπως τα γαλακτοκομικά, τα τυροκομικά και το κρέας», είπε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Γ. Πάππου συμπληρώνοντας ότι έχουν αλλάξει οι συνήθειες των καταναλωτών, οι οποίοι επισκέπτονται συχνότερα τα σούπερ μάρκετ και επιλέγουν είδη που έχουν ανάγκη για τις επόμενες δύο με τρεις μέρες.
«Ο καταναλωτής πραγματοποιεί πλέον περισσότερες επισκέψεις στα καταστήματα τροφίμων και επιλέγει προϊόντα επώνυμα και ποιοτικά και ταυτόχρονα σε καλές τιμές. Ενημερώνεται περισσότερο. Παίρνει μικρότερες ποσότητες που καλύπτουν ανάγκες δύο ή τριών ημερών, ενώ παλαιότερα αρκετοί καταναλωτές συνήθιζαν να επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ μία με δύο φορές το μήνα. Ωστόσο, με τις συχνότερες επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ ο καταναλωτής βρίσκει πάντα φρέσκα προϊόντα και αποφεύγει να πετά τρόφιμα».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου