Ειδήσεις

Λήξη της σχολικής χρονιάς για την ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, με τη θεατρική παράσταση “Μηνύματα Ζωής”

Στα πλαίσια της 4ης Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας του Ο.Η.Ε. 8-14 Μαίου 2017, SlowDown Save Lives, στην έκθεση στο Νεστορίδειο Μέλαθρον συμμετείχαν περισσότεροι από 1000 μαθητές από Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκειο, Ειδικά σχολεία της Ρόδου, Κάσου και Καρπάθου με ατομικά και ομαδικά έργα. Συγκεκριμένα παρελήφθησαν έργα μεταξύ των οποίων ζωγραφιές, αφίσες, τραγούδια μελοποιημένα, στίχοι τραγουδιών, video, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά σποτ και ψηφιακά παιχνίδια.

– Συμμετοχή στην 1η Περιφερειακή Μαθητιάδα Αθλητισμού και Πολιτισμού Νοτίου Αιγαίου 2017. Στόχος της συμμετοχής “Σώστε ζωές – Ελαττώστε Ταχύτητα” ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές στην πράξη βασικούς κανόνες του Κ.Ο.Κ. και να βιώσουν το βιωματικό παιχνίδι πως συμπεριφέρονται οδηγοί που έχουν καταναλώσει αλκοόλ και να ευαισθητοποιηθούν ως αυριανοί οδηγοί ώστε να τηρούν τα όρια ταχύτητας και τους κανόνες οδικής ασφάλειας.

Θεατρική παράσταση 28/6: “Μηνύματα Ζωής”. Κατάμεστο το Δημοτικό Θέατρο. Παιδιά όλων των ηλικιών έκαναν πράξη την κυκλοφοριακή αγωγή και απόδειξαν ότι δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τους επαγγελματίες ηθοποιούς. Χειροκρότησαν με ενθουσιασμό όλοι τα παιδιά – ηθοποιούς. Η Θεατρική παράσταση θα επαναληφθεί με τη νέα σχολική χρονιά.

Η σχολική χρονιά 2016 – 2017, έληξε για την ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, επενδύοντας στην οδική ασφάλεια “Κυκλοφορώ με Ασφάλεια” υλοποιώντας με μεγάλη επιτυχία σε 44 σχολεία όλων των βαθμίδων της Ρόδου, Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ, Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Ρόδου, ΣΔΕ Ρόδου, ΕΕΕΕΕΚ Ρόδου, Πρόσκοποι Δωδεκανήσου και στα νησιά Λέρος, Καστελλόριζο και Αγαθονήσι, μετά από έγκριση του Υπουργείου Παιδείας για όγδοη χρονιά, με αντικείμενο την ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και μαθητών της Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε θεωρητική και βιωματική εκπαίδευση. Μια σειρά από θεωρητικό σεμινάριο από εισηγητές μέλη της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, εκπαιδευτικούς και εθελοντές φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου και στη συνέχεια πρακτική άσκηση με χρήση προσομοιωτών και βιωματικών δραστηριοτήτων που στόχο έχουν την ενημέρωση των μαθητών σε θέματα οδικής ασφάλειας, την ευαισθητοποίησή τους και τη διαμόρφωση υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς στο παρόν και στο μέλλον.

Στη θεωρητική εκπαίδευση υπερτονίστηκε ότι η οδική ασφάλεια αφορά όλους – οδηγούς, πεζούς, ποδηλάτες. Τονίστηκε η σοβαρότητα στο θέμα της υπερβολικής ταχύτητας ως πρώτος παράγοντας πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων, της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, της απόσπασης προσοχής, της χρήσης κινητού, της κόπωσης, της σημασίας της χρήσης των μέσων προστασίας (ζώνης στο αυτοκίνητο, κράνους, παιδικού καθίσματος, του εξοπλισμού ασφαλείας για μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες), της συμπεριφοράς του σώματος κατά τη σύγκρουση, της απόστασης ασφαλείας, της ευγένειας στο δρόμο και εν γένει της προαγωγής για την πρόληψη των τροχαίων συμβάντων – δυστυχημάτων.

Στη βιωματική εκπαίδευση, έγινε χρήση τεσσάρων (4) νέων ασφαλτοταπήτων προσομοίωση πρότυπου πάρκου κυκλοφοριακής Αγωγής (για το νηπιαγωγείο, για τους μαθητές της Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης και τάπητας για την προσομοίωση μέθης με χρήση ειδικών γυαλιών), των πινακίδων του Κ.Ο.Κ. αναγγελίας κινδύνου (Κ), ρυθμιστικές (Ρ) και πληροφοριακές (Π), ειδικού εξοπλισμού για τη χρήση των ειδικών γυαλιών (γράμματα, εικόνες, αξεσουάρ οχήματος). Χορηγός του βιωματικού προγράμματος, το Ίδρυμα Υποτροφιών Ρόδου “Εμμανουήλ και Μαίρης Σταματίου” και University Press.

Χρησιμοποιήθηκαν σκίτσα του Μ. Κουντούρη σε εικόνες με θέμα την Κυκλοφοριακή Αγωγή σε συνεργασία με την education, τονίζοντας με τον πιο εύγλωττο τρόπο πόσο απαραίτητο είναι να εφαρμόζουμε τον Κ.Ο.Κ. για να κυκλοφορούμε όλοι με ασφάλεια στο δρόμο.
Μετά την ολοκλήρωση κάθε εκπαίδευσης διανεμήθηκε στους μαθητές:

1) έντυπο υλικό με συμβουλές οδικής ασφάλειας προκειμένου να διαβαστεί τόσο από τους μαθητές και από τους γονείς (χρήση παιδικού καθίσματος, αλκοόλ και οδήγηση, η χρήση του κράνους, οδηγούμε με ασφάλεια, κάνουμε το δρόμο φίλο μας, δεν θέλω τα παιδιά μου να είναι θύματα της επιθετικότητας στο δρόμο, ταχύτητα κλπ). Χορηγός η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

2) Οι εκπαιδευόμενοι μαθητές έλαβαν “Αναμνηστικό Δίπλωμα Συμμeτοχής” για την παρακολούθηση του προγράμματος τα οποία εκδίδει η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου. Χορηγός η ΒΑΚΑΡ ΑΕ “συνοδηγός στην προσπάθειά μας”.

3) Δωρίστηκαν σε όλες τις βιβλιοθήκες το βιβλίο της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου “Κυκλοφορώ και τραγουδώ” και το βιβλίο “Ασκήσεις στο δρόμο” της Δώρας Γκουτζιαμάνη και του Μ. Κουντούρη εκδόσεις educartoon, TEST DRIVE με σκίτσα του Μ. Κουντούρη, το παιχνίδι με 40 κάρτες “Ασφαλώς Κυκλοφορώ” και το DVD ANIMATION “Κάνουμε το δρόμο φίλο μας”. Χορηγός η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.  Μαθητές και εκπαιδευτικοί σε όλη τη διαδικασία της θεωρητικής και βιωματικής μάθησης συμμετείχαν ενεργά,  με αμείωτο ενδιαφέρον εκδηλώνοντας τον ενθουσιασμό αλλά και τον προβληματισμό τους σε σχέση με την οδική παιδεία.
Η άρτια οργάνωση του προγράμματος, η ποιότητα των παρουσιάσεων από τους εξαίρετους εκπαιδευτές – εθελοντές φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μέλη της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, έκαναν τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις μοναδικές, βασισμένες σε καλές πρακτικές από προγράμματα που υλοποιούνται σε σχολεία της Ε.Ε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου