ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τι αλλάζει στα ενοίκια με το «Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής»

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ENOIKIA
Μέγεθος γραμμάτων

«Τέλος επο­χής» για το… τέλος χαρ­το­σή­μου στις επαγ­γελ­μα­τι­κές μι­σθώ­σεις, το οποίο αντι­κα­τα­στά­θη­κε από την 1η Δε­κεμ­βρί­ου 2024 από το Ψη­φια­κό Τέλος Συ­ναλ­λα­γής (ΨΤΣ).

Πρό­κει­ται για το φόρο ήδη επι­βάλ­λε­ται σε εκ­μι­σθώ­σεις επαγ­γελ­μα­τι­κών ακι­νη­των και τώρα γι­νε­ται «ψη­φια­κός». Συ­νή­θως, το κό­στος κα­λύ­πτε­ται από τον μι­σθω­τή, ενώ η ευ­θύ­νη για τη δή­λω­ση και την από­δο­ση του τέ­λους ανή­κει στον εκ­μι­σθω­τή. Υπάρ­χουν ει­δι­κές προ­βλέ­ψεις για μι­σθώ­σεις με το Δη­μό­σιο, φο­ρείς γε­νι­κής κυ­βέρ­νη­σης ή σε πε­ρι­πτώ­σεις όπου ο εκ­μι­σθω­τής δεν υπο­βάλ­λει φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση.

Το νέο τέλος, με συ­ντε­λε­στή 3,6%, υπο­λο­γί­ζε­ται επί του συμ­φω­νη­θέ­ντος μι­σθώ­μα­τος και επι­βάλ­λε­ται τόσο στα επαγ­γελ­μα­τι­κά μι­σθώ­μα­τα όσο και στις υπο­μι­σθώ­σεις. Ωστό­σο, εξαι­ρού­νται τα μι­σθώ­μα­τα κα­τοι­κιών και οι μι­σθώ­σεις που έχουν υπα­χθεί σε κα­θε­στώς ΦΠΑ. Πα­ράλ­λη­λα, δεν επι­βάλ­λε­ται σε τεκ­μαρ­τά ει­σο­δή­μα­τα από ιδιο­κα­τοί­κη­ση ή ιδιό­χρη­ση.

Σύμ­φω­να με οδηγό που εξέ­δω­σε η ΠΟ­ΜΙ­ΔΑ ευ­θύ­νη για την επι­βά­ρυν­ση του Ψη­φια­κού Τέ­λους Συ­ναλ­λα­γής κα­θο­ρί­ζε­ται από τη συμ­φω­νία με­τα­ξύ των συμ­βαλ­λο­μέ­νων, όπως ίσχυε με το τέλος χαρ­το­σή­μου. Συ­νή­θως, ο μι­σθω­τής είναι αυτός που επω­μί­ζε­ται την κα­τα­βο­λή του τέ­λους, είτε ολό­κλη­ρου είτε με­ρι­κώς, ενώ ο εκ­μι­σθω­τής είναι υπεύ­θυ­νος για τη δή­λω­ση και την από­δο­σή του. Ει­δι­κές δια­τά­ξεις προ­βλέ­πουν ότι σε πε­ρι­πτώ­σεις όπου ο εκ­μι­σθω­τής δεν υπο­βάλ­λει δή­λω­ση φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος, όπως συμ­βαί­νει για τις Ιερές Μονές του Αγίου Όρους, η υπο­χρέ­ω­ση κα­τα­βο­λής του τέ­λους με­τα­φέ­ρε­ται στον μι­σθω­τή.

Η δια­δι­κα­σία από­δο­σης του ΨΤΣ εξαρ­τά­ται από την ταυ­τό­τη­τα του υπό­χρε­ου. Όταν ο εκ­μι­σθω­τής έχει την ευ­θύ­νη, το τέλος κα­τα­βάλ­λε­ται ετη­σί­ως μαζί με τη δή­λω­ση φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος. Αντί­θε­τα, όταν υπό­χρε­ος είναι ο μι­σθω­τής, το τέλος πρέ­πει να απο­δί­δε­ται μη­νιαία, έως την τε­λευ­ταία ημέρα του επό­με­νου μήνα της συ­ναλ­λα­γής. Σε πε­ρι­πτώ­σεις όπου ο εκ­μι­σθω­τής απαλ­λάσ­σε­ται από την υπο­χρέ­ω­ση υπο­βο­λής δή­λω­σης φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος, το ΨΤΣ κα­τα­βάλ­λε­ται εφά­παξ για το σύ­νο­λο των μι­σθω­μά­των, μέχρι το τέλος του μήνα που έπε­ται της συ­ναλ­λα­γής.

Για τις συ­ναλ­λα­γές που αφο­ρούν το Δη­μό­σιο ή φο­ρείς γε­νι­κής κυ­βέρ­νη­σης, η εφαρ­μο­γή του τέ­λους έχει συ­γκε­κρι­μέ­νες προ­βλέ­ψεις. Όταν ο εκ­μι­σθω­τής είναι ο αντι­συμ­βαλ­λό­με­νος του Δη­μο­σί­ου, το τέλος απο­δί­δε­ται ετη­σί­ως μέσω της δή­λω­σης φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος. Αντί­θε­τα, όταν αντι­συμ­βαλ­λό­με­νος είναι ο μι­σθω­τής, τότε το ΨΤΣ κα­τα­βάλ­λε­ται μη­νιαία.

Πηγή: newmoney.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.