ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φουλ για προκαταβολές φόρου 100% από όλους!-Η εγκύκλιος Σαββαΐδου που ανατρέπει τα δεδομένα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Εφορία
Μέγεθος γραμμάτων

Πώς θα κλι­μα­κω­θεί η αύ­ξη­ση της προ­κα­τα­βο­λής φόρου για εται­ρεί­ες, ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες και αγρό­τες. Κα­ταρ­γεί­ται η έκ­πτω­ση 2% στις εφά­παξ πλη­ρω­μές. Σε πόσες δό­σεις θα εξο­φλούν οι επι­χει­ρή­σεις τις υπο­χρε­ώ­σεις. Μπαί­νει ορι­στι­κό τέλος στον «προ­λη­πτι­κό φόρο».

Σε τρο­χιά υλο­ποί­η­σης θέτει η Γε­νι­κή Γραμ­μα­τέ­ας Δη­μο­σί­ων Εσό­δων Κ. Σαβ­βα­ΐ­δου τις μνη­μο­νια­κές δε­σμεύ­σεις για δρα­στι­κή αύ­ξη­ση των προ­κα­τα­βο­λών φόρου από αγρό­τες, ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες και επι­χει­ρή­σεις, ξε­κα­θα­ρί­ζο­ντας και το χρο­νο­διά­γραμ­μα των πλη­ρω­μών του έξτρα φόρου που θα προ­κύ­ψει από τη νέα εκ­κα­θά­ρι­ση για αυ­τούς που θα πλη­ρώ­σουν το «μάρ­μα­ρο» του νέου Μνη­μο­νί­ου, από φέτος.

Αγρό­τες και επι­χει­ρή­σεις θα πρέ­πει να πε­ρι­μέ­νουν έως τις 10 Οκτω­βρί­ου νέα εκ­κα­θά­ρι­ση των φο­ρο­λο­γι­κών τους δη­λώ­σε­ων, με ανα­δρο­μι­κή αύ­ξη­ση της προ­κα­τα­βο­λής φόρου έως και στο δι­πλά­σιο.

Από το επό­με­νο έτος αρ­χί­ζει να χτυπά η κα­μπά­να της αύ­ξη­σης της προ­κα­τα­βο­λής φόρου και για τους ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες, οι οποί­οι το 2017 θα πλη­ρώ­σουν προ­κα­τα­βο­λή ίση με το 100% του οφει­λό­με­νου φόρου.

Η εγκύ­κλιος Σαβ­βα­ΐ­δου ενερ­γο­ποιεί και το τέλος της έκ­πτω­σης φόρου 2%, η οποία προ­βλέ­φθη­κε στο Μνη­μό­νιο στην πε­ρί­πτω­ση εφά­παξ εξό­φλη­σης φόρου ει­σο­δή­μα­τος. Φέτος ήταν η τε­λευ­ταία χρο­νιά της… γεν­ναιό­δω­ρης έκ­πτω­σης για όσους κα­τά­φε­ραν να πλη­ρώ­σουν μια κι έξω τον φόρο ει­σο­δή­μα­τος. Από του χρό­νου, η έκ­πτω­ση μη­δε­νί­ζε­ται.

Ανα­λυ­τι­κά, με την εγκύ­κλιο της ΓΓΔΕ με την οποία κοι­νο­ποιού­νται οι πρό­σφα­τες αλ­λα­γές στη φο­ρο­λο­γία ει­σο­δή­μα­τος, προ­βλέ­πε­ται:

1. Ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τί­ες. Η προ­κα­τα­βο­λή φόρου είναι 55% για τα κέρδη που προ­κύ­πτουν στο φο­ρο­λο­γι­κό έτος που αρ­χί­ζει από 1.1.2014 έως και 31.12.2014 και αυ­ξά­νε­ται σε 75% για τα κέρδη που προ­κύ­πτουν στο φο­ρο­λο­γι­κό έτος που αρ­χί­ζει από 1.1.2015 έως και 31.12.2015. Ένα χρόνο αρ­γό­τε­ρα αγ­γί­ζει το 100% για τα κέρδη που προ­κύ­πτουν στα φο­ρο­λο­γι­κά έτη που αρ­χί­ζουν από 1.1.2016 και εφε­ξής.

2. ΟΠΑΠ ΟΠΑΠ +0,63%. Κα­ταρ­γεί­ται η έκ­πτω­ση επι­σφα­λών απαι­τή­σε­ων έως 1,5% επί των πω­λή­σε­ων των πρα­κτό­ρων ΟΠΑΠ ΟΠΑΠ +0,63% για τα ει­σο­δή­μα­τα που απο­κτώ­νται στα φο­ρο­λο­γι­κά έτη που αρ­χί­ζουν από την 1.1.2015 και μετά.

3. Τέλος η έκ­πτω­ση. Κα­ταρ­γεί­ται για τα ει­σο­δή­μα­τα που απο­κτώ­νται στα φο­ρο­λο­γι­κά έτη που αρ­χί­ζουν από την 1.1.2015 και μετά η έκ­πτω­ση 2% που προ­βλε­πό­ταν κατά την εφά­παξ κα­τα­βο­λή του οφει­λό­με­νου φόρου (με βάση την εμπρό­θε­σμη αρ­χι­κή ή τρο­πο­ποι­η­τι­κή δή­λω­ση φόρου ει­σο­δή­μα­τος του υπό­χρε­ου φυ­σι­κού προ­σώ­που) μέσα στην προ­θε­σμία της πρώ­της δόσης.

4. Αγρό­τες. Για ει­σο­δή­μα­τα που προ­κύ­πτουν στο φο­ρο­λο­γι­κό έτος 2014 από ατο­μι­κή αγρο­τι­κή επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα, η προ­κα­τα­βο­λή φόρου ει­σο­δή­μα­τος υπο­λο­γί­ζε­ται με συ­ντε­λε­στή 55% (από 27,5%).

Διευ­κρι­νί­ζε­ται ότι για όσες δη­λώ­σεις φυ­σι­κών προ­σώ­πων έχουν ήδη υπο­βλη­θεί χωρίς να έχει βε­βαιω­θεί το νέο πο­σο­στό προ­κα­τα­βο­λής (55%), θα γίνει εκ νέου προσ­διο­ρι­σμός φόρου, χωρίς να απαι­τεί­ται η υπο­βο­λή τρο­πο­ποι­η­τι­κής δή­λω­σης από το νφο­ρο­λο­γού­με­νο. Συ­γκε­κρι­μέ­να, θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί νέα εκ­κα­θά­ρι­ση και θα εκ­δο­θεί νέα πράξη διοι­κη­τι­κού προσ­διο­ρι­σμού φόρου από τη Διεύ­θυν­ση Ηλε­κτρο­νι­κής Δια­κυ­βέρ­νη­σης, που θα γίνει για λο­γα­ρια­σμό κάθε Δ.Ο.Υ.

Για τις πε­ρι­πτώ­σεις αυτές, εάν η τε­λευ­ταία υπο­βλη­θεί­σα δή­λω­ση φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος (αρ­χι­κή ή τρο­πο­ποι­η­τι­κή) υπο­βλή­θη­κε εμπρό­θε­σμα, ως αφε­τη­ρία υπο­λο­γι­σμού των δό­σε­ων λαμ­βά­νε­ται η ημε­ρο­μη­νία της νέας εκ­κα­θά­ρι­σης.

Εάν όμως η τε­λευ­ταία υπο­βλη­θεί­σα δή­λω­ση φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος (αρ­χι­κή ή τρο­πο­ποι­η­τι­κή) υπο­βλή­θη­κε εκ­πρό­θε­σμα, ως αφε­τη­ρία υπο­λο­γι­σμού των δό­σε­ων λαμ­βά­νε­ται η ημε­ρο­μη­νία που η δή­λω­ση θα έπρε­πε να υπο­βλη­θεί. Στις πε­ρι­πτώ­σεις αυτές, για την επι­βο­λή των τόκων εκ­πρό­θε­σμης κα­τα­βο­λής δεν θα υπο­λο­γί­ζε­ται το χρο­νι­κό διά­στη­μα με­τα­ξύ της αρ­χι­κής και της νέας εκ­κα­θά­ρι­σης.

5. Επι­χει­ρή­σεις. Για όλα τα νο­μι­κά πρό­σω­πα η προ­κα­τα­βο­λή φόρου αυ­ξά­νε­ται στο 100% (για τα κέρδη που προ­κύ­πτουν σε φο­ρο­λο­γι­κά έτη τα οποία αρ­χί­ζουν από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2014 και μετά), ώστε να ισχύ­ει και για τα κέρδη που απο­κτούν τα νο­μι­κά πρό­σω­πα και οι νο­μι­κές οντό­τη­τες των πε­ρι­πτώ­σε­ων β’ (προ­σω­πι­κές εται­ρεί­ες), γ’ (μη κερ­δο­σκο­πι­κού χα­ρα­κτή­ρα νο­μι­κά πρό­σω­πα δη­μο­σί­ου ή ιδιω­τι­κού δι­καί­ου στα οποία πε­ρι­λαμ­βά­νο­νται και τα κάθε εί­δους σω­μα­τεία και ιδρύ­μα­τα), ε’ (κοι­νω­νί­ες αστι­κού δι­καί­ου, αστι­κές κερ­δο­σκο­πι­κές ή μη κερ­δο­σκο­πι­κές εται­ρεί­ες, συμ­με­το­χι­κές ή αφα­νείς εφό­σον ασκούν επι­χεί­ρη­ση ή επάγ­γελ­μα) και στ’ μόνο για τις κοι­νο­πρα­ξί­ες των προ­σω­πι­κών εται­ρειών του άρ­θρου 45.

6. Δό­σεις φόρου ει­σο­δή­μα­τος για επι­χει­ρή­σεις. Η κα­τα­βο­λή του φόρου γί­νε­ται σε πέντε ισό­πο­σες μη­νιαί­ες δό­σεις από τις οποί­ες η πρώτη κα­τα­βάλ­λε­ται μέχρι την 21η Αυ­γού­στου 2015 και η κα­θε­μία από τις επό­με­νες μέχρι την τε­λευ­ταία ερ­γά­σι­μη ημέρα των μηνών Σε­πτεμ­βρί­ου, Οκτω­βρί­ου, Νο­εμ­βρί­ου και Δε­κεμ­βρί­ου 2015.

7. Τέλος ο προ­λη­πτι­κός φόρος. Στα­μα­τούν να μην εκ­πί­πτουν δα­πά­νες που κα­τα­βάλ­λο­νται προς φυ­σι­κό ή νο­μι­κό πρό­σω­πο ή νο­μι­κή οντό­τη­τα που είναι φο­ρο­λο­γι­κός κά­τοι­κος σε κρά­τος μη συ­νερ­γά­σι­μο, ή που υπό­κει­ται σε προ­νο­μια­κό φο­ρο­λο­γι­κό κα­θε­στώς. Πρό­κει­ται για την «έμπνευ­ση» Βα­λα­βά­νη, με τον προ­λη­πτι­κό φόρο 26% για συ­ναλ­λα­γές ακόμα και με την Κύπρο, η οποία τρέ­λα­νε τόσο τους επι­χει­ρη­μα­τί­ες όσο και τους δα­νει­στές.

euro2day.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.