ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πώς θα εφαρμοστεί η νέα 7ημερη αναστολή συμβάσεων σε κλειστές και πληττόμενες – ανοιχτές επιχειρήσεις

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ιός οικονομία
Μέγεθος γραμμάτων

Άλλος ένας “κύ­κλος” – ο δέ­κα­τος κατά σειρά – ανα­στο­λών συμ­βά­σε­ων ερ­γα­σί­ας και ει­δι­κών απο­ζη­μιώ­σε­ων στους ερ­γα­ζο­μέ­νους άνοι­ξε χθες.

Με βάση την κυ­βερ­νη­τι­κή από­φα­ση για πα­ρά­τα­ση του lock down έως και την 7η Δε­κεμ­βρί­ου, το Υπουρ­γείο Ερ­γα­σί­ας ανα­κοί­νω­σε την πα­ρά­τα­ση της ανα­στο­λής συμ­βά­σε­ων ερ­γα­σί­ας υπο­χρε­ω­τι­κά για όσες επι­χει­ρή­σεις είναι κλει­στές με κρα­τι­κή εντο­λή  από την 3η ή 7η Νο­εμ­βρί­ου 2020  και προ­αι­ρε­τι­κά για τις πλητ­τό­με­νες ανοι­χτές επι­χει­ρή­σεις.

Έτσι οι επι­χει­ρή­σεις οι οποί­ες θα πα­ρα­μεί­νουν κλει­στές με κρα­τι­κή εντο­λή για το διά­στη­μα με­τα­ξύ 1η και 7ης Δε­κεμ­βρί­ου, θα πρέ­πει (υπο­χρε­ω­τι­κά) να συ­νε­χί­σουν την ανα­στο­λή της σύμ­βα­σης ερ­γα­σί­ας όλου του προ­σω­πι­κού για το ίδιο αυτό διά­στη­μα.

Όσες επι­χει­ρή­σεις που ανή­κουν σε πλητ­τό­με­νους κλά­δους (με βάση τη διευ­ρυ­μέ­νη λίστα ΚΑΔ του Απρι­λί­ου) δεν έκλει­σαν με κρα­τι­κή εντο­λή, μπο­ρούν επί­σης, εφό­σον, το επι­θυ­μούν να βγά­λουν μέρος ή όλο το προ­σω­πι­κό τους σε ανα­στο­λή για το διά­στη­μα με­τα­ξύ 1ης και 7ης Δε­κεμ­βρί­ου.

Σε αντί­θε­ση, όμως, με το τι ισχύ­ει για τις ανα­στο­λές του Νο­εμ­βρί­ου, η βάση υπο­λο­γι­σμού των απο­ζη­μιώ­σε­ων τις οποί­ες θα λά­βουν οι ερ­γα­ζό­με­νοι που θα βγουν σε ανα­στο­λή, θα είναι σε μη­νιαία κλί­μα­κα τα 534 ευρώ (όπως ίσχυε έως και τον Οκτώ­βριο του 2020) και όχι τα 800 ευρώ (όπως ίσχυε απο­κλει­στι­κά για το Νο­έμ­βριο), σύμ­φω­να με τη χθε­σι­νές ανα­κοι­νώ­σεις του Υπουρ­γεί­ου Ερ­γα­σί­ας.

Αυτό ση­μαί­νει πως η ημε­ρή­σια απο­ζη­μί­ω­ση για το Δε­κέμ­βριο θα ανέλ­θει στα 17,8 ευρώ (534 ευρώ : 30 ημέ­ρες) ένα­ντι των 26,6 ευρώ (800 ευρώ : 30 ημέ­ρες) που ίσχυαν το Νο­έμ­βριο.

Έτσι η απο­ζη­μί­ω­ση την οποία θα λά­βουν οι ερ­γα­ζό­με­νοι οι οποί­οι θα βγουν σε ανα­στο­λή για το πρώτο 7ημερο του Δε­κεμ­βρί­ου θα ανέλ­θει στα 124,6 ευρώ (7 ημέ­ρες Χ 17,8 ευρώ/μέρα).

Σύμ­φω­να με το Υπουρ­γείο Ερ­γα­σί­ας, για τις ανα­στο­λές του πρώ­του 7ημε­ρου του Δε­κεμ­βρί­ου, θα ισχύ­ουν οι ίδιοι όροι που ίσχυ­σαν για τις ανα­στο­λές του Νο­εμ­βρί­ου.

Δη­λα­δή, όπως εξη­γούν αρ­μό­δια στε­λέ­χη στο Capital.gr σε ανα­στο­λή μπο­ρούν να βγουν όσοι έχουν προ­σλη­φθεί έως και την 4η Νο­εμ­βρί­ου 2020.

Αυτό ση­μαί­νει πως αν μία πλητ­τό­με­νη πλην ανοι­χτή επι­χεί­ρη­ση προ­σέ­λα­βε κά­ποιον ερ­γα­ζό­με­νο μετά την 4η Νο­εμ­βρί­ου, π.χ. στις 10 Νο­εμ­βρί­ου, δεν μπο­ρεί να τον βγά­λει σε ανα­στο­λή από την 1η έως και την 7η Δε­κεμ­βρί­ου 2020.

Μπο­ρεί, όμως, σύμ­φω­να με τις ίδιες πηγές, η ίδια επι­χεί­ρη­ση, για το προ­α­να­φερ­θέν διά­στη­μα, να συ­νε­χί­σει να κρατά σε ανα­στο­λή όσους ερ­γα­ζο­μέ­νους είχε βγά­λει σε ανα­στο­λή για οποια­δή­πο­τε διά­στη­μα εντός του Νο­εμ­βρί­ου του 2020 ή να βγά­λει σε ανα­στο­λή ερ­γα­ζο­μέ­νους που δεν είχε βγά­λει το Νο­έμ­βριο.

Για τις κλει­στές -με κρα­τι­κή εντο­λή – επι­χει­ρή­σεις και τις πλητ­τό­με­νες πλητ­τό­με­νες, πλην ανοι­χτές επι­χει­ρή­σεις που βγά­ζουν σε ανα­στο­λή προ­σω­πι­κό τους θα συ­νε­χί­σει να ισχύ­ει η ρήτρα δια­τή­ρη­σης του ίδιου προ­σω­πι­κού, τόσο για το διά­στη­μα με­τα­ξύ 1ης και 7ης Δε­κεμ­βρί­ου, όσο και για ισό­χρο­νο διά­στη­μα μετά τη λήξη της ανα­στο­λής.

Για μία επι­χεί­ρη­ση που έκλει­σε με κρα­τι­κή εντο­λή πχ την 7η Νο­εμ­βρί­ου και θα πα­ρα­μεί­νει κλει­στή, για τον ίδιο λόγο έως τις 7 Δε­κεμ­βρί­ου, αυτό ση­μαί­νει πως δεν θα μπο­ρεί να απο­λύ­σει έως τις 3 Ια­νουα­ρί­ου του 2021. Και αυτό γιατί, βγά­ζο­ντας (υπο­χρε­ω­τι­κά) σε ανα­στο­λή το προ­σω­πι­κό της από την 7η έως και την 30η Νο­εμ­βρί­ου -δη­λα­δή για 27 μέρες- δεν μπο­ρού­σε να απο­λύ­σει έως τις 27 Δε­κεμ­βρί­ου.

Συ­νε­χί­ζο­ντας την ανα­στο­λή των ερ­γα­ζο­μέ­νων της για επι­πλέ­ον 7 ημέ­ρες, η υπο­χρέ­ω­ση δια­τή­ρη­σης του ίδιου προ­σω­πι­κού με­τα­τί­θε­ται 7 μέρες μετά την 27η Δε­κεμ­βρί­ου, δη­λα­δή έως και την 3η Ια­νουα­ρί­ου 2021. Το ίδιο ισχύ­ει, κατ΄ ανα­λο­γία, για όποια πλητ­τό­με­νη – ανοι­χτή επι­χεί­ρη­ση έβγα­λε σε ανα­στο­λή προ­σω­πι­κό το Νο­έμ­βριο. Έτσι, αν μία πλητ­τό­με­νη – ανοι­χτή επι­χεί­ρη­ση βγά­λει σε ανα­στο­λή ερ­γα­ζο­μέ­νους με­τα­ξύ 1ης και 30ης Νο­εμ­βρί­ου και συ­νε­χί­σει να κάνει το ίδιο και στο διά­στη­μα με­τα­ξύ 1ης και 7ης Δε­κεμ­βρί­ου, δεν θα μπο­ρεί να απο­λύ­σει έως και την 7η Ια­νουα­ρί­ου 2021, δη­λα­δή 30 μέρες μετά τη λήξη των ανα­στο­λών του Νο­εμ­βρί­ου συν 7 μέρες λόγω των επι­πλέ­ον (7)ημε­ρών των ανα­στο­λών του Δε­κεμ­βρί­ου.

Ση­μειώ­νε­ται πως, βάσει της τε­λευ­ταί­ας Υπουρ­γι­κής Από­φα­σης, για τον υπο­λο­γι­σμό του ισό­χρο­νου δια­στή­μα­τος, σε πε­ρί­πτω­ση που οι συμ­βά­σεις ερ­γα­σί­ας των ερ­γα­ζο­μέ­νων τί­θε­νται σε ανα­στο­λή σε δια­φο­ρε­τι­κής διάρ­κειας χρο­νι­κά δια­στή­μα­τα, λαμ­βά­νε­ται υπόψη το συ­νο­λι­κό διά­στη­μα που οι επι­χει­ρή­σεις -ερ­γο­δό­τες έκα­ναν χρήση του μέ­τρου της ανα­στο­λής.

Με άλλα λόγια, για πα­ρά­δειγ­μα, αν μία πλητ­τό­με­νη -ανοι­χτή επι­χεί­ρη­ση βγά­λει σε ανα­στο­λή ένα ερ­γα­ζό­με­νο της για το διά­στη­μα με­τα­ξύ 1ης και 15ης Νο­εμ­βρί­ου και ένα άλλο με­τα­ξύ 1ης και 30ης Νο­εμ­βρί­ου και, έπει­τα, με­τα­ξύ 1ης και 7ης Δε­κεμ­βρί­ου, δεν θα μπο­ρεί να προ­βεί σε μεί­ω­ση του προ­σω­πι­κού της έως και την 7η Ια­νουα­ρί­ου του 2021 (και όχι έως την 22η Δε­κεμ­βρί­ου του 2021). Και αυτό γιατί η “ρήτρα” μη από­λυ­σης θα εφαρ­μο­στεί με βάση το μέ­γι­στο διά­στη­μα της ανα­στο­λής και όχι το ελά­χι­στο ή κά­ποιο μέσο όρο. Σύμ­φω­να με ανα­κοί­νω­ση του Υπουρ­γεί­ου Ερ­γα­σί­ας, οι δη­λώ­σεις για τις ανα­στο­λές για το διά­στη­μα από 1 έως 7 Δε­κεμ­βρί­ου, θα μπο­ρούν να υπο­βλη­θούν από 8 Δε­κεμ­βρί­ου.

Toυ Δη­μή­τρη Κα­τσα­γά­νη

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.