Με ανακοίνωση της η βιοτεχνία Ατσαλάκης Δημήτριος & Σία Ο.Ε., που παράγει κατ΄αποκλειστικότητα τη Ροδίτικη Λαδόπιττα, βάζει τα πράγματα στη θέση τους μετά και από τα φαινόμενα αθέμιτης παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού που παρουσιάστηκαν στην αγορά.

Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία παραγωγής, διατυπώθηκαν παράπονα από μερίδα καταναλωτών για δήθεν γευστική διαφοροποίηση της Ροδίτικης Λαδόπιττας. Όμως μετά από έρευνα, διαπιστώθηκε πως αυτά δεν αφορούν το αυθεντικό προϊόν που η ίδια παράγει, αλλά κατ’ απομίμηση προϊόντα του ανταγωνισμού που άτυπα ονοματίζονται ή αναγράφονται στα μενού διαφόρων καταστημάτων ως «Ροδίτικη Λαδόπιττα» ή «Λαδόπιττα». Ενώ ουσιαστικά πρόκειται για άλλες κλασικές πίτες για σουβλάκι, οι οποίες πιέζονται στο ζύμωμα ώστε να γίνουν λεπτότερες και να μοιάζουν οπτικά με την Ροδίτικη Λαδόπιττα.

Για το λόγο αυτό η εταιρεία παραγωγής προέβη στην εν λόγω ανακοίνωση εφιστώντας την προσοχή των καταναλωτών, ώστε να μην πέφτουν θύματα παραπλάνησης, είτε στα σημεία λιανικής πώλησης είτε στα καταστήματα εστίασης! Στα τελευταία μάλιστα η παραπλάνηση του καταναλωτή μπορεί να γίνει πιο εύκολα, αφού σπάνια έχει πρόσβαση στη συσκευασία του προϊόντος, ώστε να μπορεί να διαπιστώσει αν πρόκειται για το αυθεντικό.

Θα πρέπει λοιπόν να γίνει κατανοητό από τους καταναλωτές ότι ο όρος “Λαδόπιττα” δεν περιγράφει γενικά όλες τις λεπτές πίττες που φτιάχνονται στη Ρόδο. Η ονομασία “Ροδίτικη Λαδόπιττα” ή “Λαδόπιττα”, είναι «Κατοχυρωμένο Εμπορικό Σήμα», που χρησιμοποιείται μόνο για τη συγκεκριμένη πίττα της βιοτεχνίας Ατσαλάκης Δημήτριος. Καμία άλλη λεπτή πίτα για σουβλάκι, εκτός από την αυθεντική, δεν είναι και δεν επιτρέπεται να λέγεται ή να αναγράφεται στα μενού των καταστημάτων εστίασης ως «Ροδίτικη Λαδόπιττα» ή «Λαδόπιττα»!

Αναλυτικότερα η ανακοίνωση έχει ως εξής:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΠΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

H βιοτεχνία Ατσαλάκης Δημήτριος & ΣΙΑ Ο.Ε., με έδρα στο Φαληράκι της Ρόδου, δραστηριοποιείται εδώ και πολλά έτη, παράγει και διαθέτει κατ’ αποκλειστικότητα, από επιλεγμένα σημεία, τη γνωστή σε όλους «ΡΟΔΙΤΙΚΗ ΛΑΔΟΠΙΤΤΑ».

Η εμπορική ονομασία «ΡΟΔΙΤΙΚΗ ΛΑΔΟΠΙΤΤΑ» ή απλώς «ΛΑΔΟΠΙΤΤΑ» αποτελεί έμπνευση και είναι «Κατοχυρωμένο Εμπορικό Σήμα», από τον ιδιοκτήτη, κ. Δημήτρη Ατσαλάκη, κάτι που σημαίνει πως ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ σε οποιαδήποτε άλλη εταιρία ομοειδών προϊόντων να το χρησιμοποιεί και να το αναγράφει καθ’ οιονδήποτε τρόπο. Ταυτόχρονα, χάρη στην πρωτοτυπία του, έχει απονεμηθεί στον ανωτέρω ιδιοκτήτη, Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας από τον ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ (ΟΒΙ), με βάση το οποίο, η ιδιαίτερη διαδικασία παρασκευής και η αναλογία των χρησιμοποιούμενων πρώτων υλών της Μυστικής Συνταγής της ΡΟΔΙΤΙΚΗΣ ΛΑΔΟΠΙΤΤΑΣ προστατεύονται, με αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, να μην μπορεί και να απαγορεύεται ρητά να παραχθεί από οποιονδήποτε άλλο.

Επειδή κατά καιρούς διατυπώνονται διάφορα παράπονα από πλευράς καταναλωτών που αναφέρονται σε δήθεν ποιοτική υποβάθμιση και/ή και γευστική διαφοροποίηση της Ροδίτικης Λαδόπιττας, τα οποία όμως δεν αφορούν στη ΡΟΔΙΤΙΚΗ ΛΑΔΟΠΙΤΤΑ, όπως αυτό διαπιστώθηκε μετά την επεξεργασία από εμάς των εκάστοτε διαμαρτυριών, η βιοτεχνία Ατσαλάκης Δημήτριος & ΣΙΑ Ο.Ε., ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ, πως τα παράπονα αυτά δεν απορρέουν από την κατανάλωση του Αυθεντικού προϊόντος, αλλά αφορούν σε παραπλήσια ή κατ’ απομίμηση προϊόντα του ανταγωνισμού που προσφέρονται και προωθούνται προφανώς με τρόπο αθέμιτο και παραπλανητικό, σκόπιμα ή από αμέλεια, σε διάφορα σημεία κατανάλωσης.

Συγκεκριμένα, έκαναν την εμφάνιση τους στην αγορά της Ρόδου, φαινομενικά ομοειδή προϊόντα ζύμης, οι παραγωγοί των οποίων προσχηματικά ισχυρίζονται πως αυτά βασίζονται σε παραδοσιακές συνταγές της Ρόδου με ρίζες στα Βυζαντινά χρόνια όπου γίνονται αναφορές για τα ‘κατημέρια’ (όπως είναι ευρέως γνωστά στη Ρόδο) ή, αλλιώς, ξεροτήγανα στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Πρέπει όμως να τονιστεί, πως λόγω της ειδικής διαδικασίας παρασκευής της και των συγκεκριμένων ιδιαίτερων πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται από το 1979, η Ροδίτικη Λαδόπιττα έχει χαρακτηριστική, πρωτότυπη και ιδιαίτερη γεύση και επίγευση, που μπορεί να αναγνωρίσει οποιοσδήποτε την έχει δοκιμάσει ξανά. Οι εταιρείες ή μεμονωμένοι έμποροι που προφασίζονται και/ή διαφημίζονται ότι παράγουν και διαθέτουν πίτες τύπου «Ροδίτικη Λαδόπιττα» ή, ακόμα χειρότερα, την ίδια τη «Ροδίτικη Λαδόπιττα», χρησιμοποιούν κατά βάση τα ίδια κοινά υλικά με τα οποία παράγονται οι κλασικές πίτες για σουβλάκι και το μόνο που κάνουν επιπλέον είναι να τις «πατάνε» περισσότερο μετά το ζύμωμα, ώστε να τις κάνουν λεπτές και με αυτόν τον τρόπο να προσομοιάζουν με τη Ροδίτικη Λαδόπιττα μόνο οπτικά, χωρίς δηλαδή να έχουν ουδεμία σχέση με τη γεύση, την επίγευση αλλά και την υφή του αυθεντικού προϊόντος. Κάθε Λεπτή πίτα δεν πάει να πει ότι είναι «Ροδίτικη Λαδόπιττα»! Είναι απλά μια Λεπτή πίτα! Αρκεί ο καταναλωτής να το γνωρίζει, ώστε να γνωρίζει τι ζητάει και τι αγοράζει!

Πέρα από την απόπειρα να μιμηθούν το λεπτό σχήμα της αυθεντικής Ροδίτικης Λαδόπιττας, η εμπορική και οπτική επικοινωνία (συσκευασία, διαφημιστικό υλικό, διαδίκτυο και κοινωνικά μέσα) των ομοειδών αυτών προϊόντων, που κυκλοφορούν ακολουθώντας την ανωτέρω τακτική, υλοποιείται με τρόπο που λειτουργεί παραπλανητικά για τον τελικό καταναλωτή, καθώς προσομοιάζει με τις μεθόδους επικοινωνίας, τα διαφημιστικά κείμενα (σε έντυπα και ψηφιακά μέσα) και τις προτάσεις σερβιρίσματος, που πρώτη η βιοτεχνία Ατσαλάκης Δημήτριος & ΣΙΑ Ο.Ε. παρουσίασε στην αγορά.

Επιπλέον, σύμφωνα με μαρτυρίες καταναλωτών και επαγγελματιών της εστίασης, έχει παρατηρηθεί πως οι πωλητές των ως άνω ανταγωνιστικών προϊόντων προωθούν τα τελευταία ως όμοια με τη «Ροδίτικη Λαδόπιττα» ή ως εξίσου ποιοτικά και γευστικά με το αυθεντικό προϊόν. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις δε διστάζουν να τα ονοματίσουν αυτά ως «Ροδίτικη Λαδόπιττα» ή να χρησιμοποιήσουν κοντινές παραλλαγές της ονομασίας αυτής, αντιποιούμενοι το κατοχυρωμένο σήμα στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου.

Παρατηρείται ακόμη το φαινόμενο οι εμπλεκόμενοι επαγγελματίες στο χώρο της εστίασης να μην προβαίνουν στις απαραίτητες διευκρινίσεις προς τον τελικό καταναλωτή-πελάτη, όταν ζητάει «Ροδίτικη Λαδόπιττα», αφού παρατηρείται ότι τον ενημερώνουν ότι έχουν την αυθεντική και, στη συνέχεια, εκμεταλλευόμενοι την οπτική προσέγγιση του άλλου προϊόντος με τη «ΡΟΔΙΤΙΚΗ ΛΑΔΟΠΙΤΤΑ» αλλά και το γεγονός ότι ο τελικός πελάτης δεν έρχεται σε επαφή με την εμπορική συσκευασία του, του σερβίρουν κάποιο από τα ‘ομοειδή’ ανταγωνιστικά προϊόντα.

Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, το όνομα «Λαδόπιττα» αναγράφεται σκοπίμως παραπλανητικά ακόμη και στα Menu τους, χωρίς ωστόσο να διαθέτουν το αυθεντικό προϊόν.

Το αποτέλεσμα είναι οι καταναλωτές να πέφτουν θύματα παραπλάνησης, ειδικά στις περιπτώσεις που λόγω «ειδικής σχέσης» προμηθευτή και καταστηματάρχη, δεν παρέχονται οι απαραίτητες διευκρινίσεις για τη διαφορετικότητα των προϊόντων.

Το ίδιο παρατηρείται και σε ορισμένα Super Markets, όπου διαπιστώνεται προφορική «διάχυση» της πληροφορίας πως πρόκειται για προϊόντα ίδια με την «Ροδίτικη Λαδόπιττα», σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που στις σχετικές ετικέτες αναγραφής του κωδικού και της τιμής αναφέρεται σκοπίμως παραπλανητικά η λέξη «Λαδόπιττα».

Η Ροδίτικη Λαδόπιττα είναι μόνο μία, σε ΟΝΟΜΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ και ΓΕΥΣΗ.

Η βιοτεχνία Ατσαλάκης Δημήτριος & ΣΙΑ Ο.Ε., διαβεβαιώνει τους επαγγελματίες και τελικούς καταναλωτές ότι η παραγωγή όλων των προϊόντων της γίνεται κάτω από εξαιρετικές συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής των τροφίμων, έχοντας μάλιστα αποκτηθεί για τον σκοπό αυτό και σχετικό πιστοποιητικό HACCP του οργανισμού a Cert, χωρίς καμία υποχώρηση στην χρήση των πρώτων υλών, οι οποίες είναι αρίστης ποιότητας.

Ταυτόχρονα εφιστά την προσοχή των καταναλωτών όταν παραγγέλνουν, ώστε να είναι σίγουροι πως τους σερβίρεται η αυθεντική «Ροδίτικη Λαδόπιττα» προς αποφυγή ανάλογων των έως σήμερα δυσάρεστων φαινομένων.

Ενόψει των παραπάνω, για τη διαφύλαξη των έννομων συμφερόντων, της καλής φήμης, του κύρους και της πελατείας της η βιοτεχνία Ατσαλάκης Δημήτριος & ΣΙΑ Ο.Ε., επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός της.

Η βιοτεχνία Ατσαλάκης Δημήτριος & ΣΙΑ Ο.Ε θα συνεχίσει να παράγει με τον ίδιο ζήλο και αφοσιωμένη στις παραδοσιακές αξίες του τόπου μας τα προϊόντα που την καθιέρωσαν και τόσο αγάπησαν οι καταναλωτές .

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ