Συνεντεύξεις

Ν. Συρμαλένιος : «Η διαπραγμάτευση με τους θεσμούς θα είναι διαρκής και καθημερινή»

«Η συμφωνία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των εταίρων είναι μια προωθητική συμφωνία για τη χώρα γιατί αποφύγαμε τη χρηματοπιστωτική ασφυξία την οποία είχαν μεθοδεύσει σκόπιμα οι μνημονιακές δυνάμεις εντός και εκτός Ελλάδας και γιατί μας δίνει χρόνο και χώρο για να ξεδιπλώσουμε το κυβερνητικό μας έργο».
Αυτό υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη «δ», ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Συρμαλένιος.
«Θεωρώ ότι ο λαός έχει τελείως διαφορετική εκτίμηση για τη συμφωνία αλλά και για τους χειρισμούς της κυβέρνησης, διότι καταλαβαίνει απόλυτα τους συσχετισμούς των δυνάμεων και τη συγκυρία μέσα στην οποία επιτεύχθηκε αυτή η συμφωνία», τονίζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
Σε ερώτηση σχετικά με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ, ο κ. Νίκος Συρμαλένιος δηλώνει:
«Διαψεύσαμε κατηγορηματικά και δια στόματος του υπουργού Οικονομικών, ότι τάχα επίκειται αύξηση του μειωμένου ΦΠΑ, στο Αιγαίο. Προφανώς αυτό παραμένει στο στόχαστρο των δανειστών, όπως περίπου είχε αποκαλύψει και το περίφημο email Χαρδούβελη. Είναι σίγουρο ότι με τη δύναμη του λαού και των νησιωτικών κοινωνιών θα αποτρέψουμε κάθε κίνδυνο κατάργησής του».
Ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται και στις ιδιωτικοποιήσεις και υπογραμμίζει ότι όσες έχουν συμβασιοποιηθεί δεν θα θιγούν.
«Για τα περιφερειακά αεροδρόμια απ´ ό,τι γνωρίζω δεν υπάρχει σύμβαση και μπορεί να γίνει επανεξέταση της πρώτης κατοχύρωσης στη βάση του δημοσίου συμφέροντος», δηλώνει ο κ. Συρμαλένιος.
Η συνέντευξη του κ. Νίκου Συρμαλένιου, αναλυτικά:
• Πιστεύετε πως η συμφωνία με τους δανειστές είναι θετική για την Ελλάδα; Πόσο δύσκολο είναι το τετράμηνο που ακολουθεί και ποιές κινήσεις πρέπει να γίνουν για να μπει σε ένα σωστό δρόμο η χώρα;
Η συμφωνία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των εταίρων είναι μια προωθητική συμφωνία για τη χώρα α) γιατί αποφύγαμε τη χρηματοπιστωτική ασφυξία την οποία είχαν μεθοδεύσει σκόπιμα οι μνημονιακές δυνάμεις εντός και εκτός Ελλάδας και β) γιατί μας δίνει χρόνο και χώρο για να ξεδιπλώσουμε το κυβερνητικό μας έργο.
• Πώς σχολιάζετε το γεγονός ότι ακόμη και ένα ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς, όπως ο κ. Μ. Γλέζος, άσκησε σκληρή κριτική στην κυβέρνηση λίγο πριν κλειδώσει η συμφωνία;
Θεωρώ την αντίδραση του κ. Μανώλη Γλέζου πολύ βιαστική και επιφανειακή, παρότι είναι απόλυτα σεβαστή. Θεωρώ όμως ότι ο λαός έχει τελείως διαφορετική εκτίμηση για τη συμφωνία αλλά και για τους χειρισμούς της κυβέρνησης, διότι καταλαβαίνει απόλυτα τους συσχετισμούς των δυνάμεων και τη συγκυρία μέσα στην οποία επιτεύχθηκε αυτή η συμφωνία.
• Τι απαντάτε σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που έχουν βάλει την κυβέρνηση στο στόχαστρό τους, εξαιτίας της συμφωνίας που επετεύχθη, κατηγορώντας την ότι θα εφαρμόσει χειρότερα μέτρα από αυτά που είχαν ψηφιστεί παλαιότερα;
Οι κινήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ είναι κινήσεις απελπισίας, που προσπαθούν να τους βγάλουν από το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει. Μη έχοντας ουσιαστικά επιχειρήματα και βλέποντας ότι είναι η πρώτη φορά που έγινε και γίνεται πραγματική διαπραγμάτευση, καταφεύγουν σε τεχνάσματα του τύπου ότι δήθεν η σημερινή κυβέρνηση θα συνεχίσει την πολιτική των μνημονίων και ότι τάχα υποτάχθηκε άκριτα στους δανειστές. Όμως ειλικρινά δεν καταλαβαίνω. Ποιά είναι επιτέλους η γραμμή τους; Επικροτούν το “ρεαλισμό” της κυβέρνησης ή μας κατηγορούν για κωλοτούμπα;
• Στο στόχαστρο έχουν βρεθεί για πολλοστή φορά οι μειωμένοι συνεντελεστές του ΦΠΑ. Ποιές θα είναι οι κινήσεις που δεσμεύεστε να κάνετε για να διατηρηθούν και να μην καταργηθούν;
Διαψεύσαμε κατηγορηματικά και δια στόματος του υπουργού Οικονομικών, ότι τάχα επίκειται αύξηση του μειωμένου ΦΠΑ στο Αιγαίο. Προφανώς αυτό παραμένει στο στόχαστρο των δανειστών όπως περίπου είχε αποκαλύψει και το περίφημο e mail Χαρδούβελη. Είναι σίγουρο ότι με τη δύναμη του λαού και των νησιωτικών κοινωνιών θα αποτρέψουμε κάθε κίνδυνο κατάργησής του.

• Θα προχωρήσουν κανονικά οι ιδιωτικοποιήσεις στο πλαίσιο των δεσμεύσεων της προηγούμενης κυβέρνησης προς τους δανειστές; Ειδικά για τα περιφερειακά αεροδρόμια τι θα γίνει;
Στο κεφάλαιο της συμφωνίας για τις ιδιωτικοποιήσεις, υπάρχει αρκετή σκόπιμη ασάφεια. Από θέση αρχής είμαστε κατά των ιδιωτικοποιήσεων της δημόσιας περιουσίας καθώς και των νευραλγικών τομέων της οικονομίας. Αυτό που αναφέρει η συμφωνία είναι ότι όσες ιδιωτικοποιήσεις έχουν συμβασιοποιηθεί δεν θα θιγούν. Για τα περιφερειακά αεροδρόμια απ´ ό,τι γνωρίζω δεν υπάρχει σύμβαση και μπορεί να γίνει επανεξέταση της πρώτης κατοχύρωσης στη βάση του δημοσίου συμφέροντος
• Θα εφαρμοσθούν τελικά τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης ή θα παγώσουν;
Ηδη αναγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό ότι την επόμενη βδομάδα στο πρώτο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη βουλή, θα περιλαμβάνονται τα μέτρα για την ανθρωπιστική κρίση. Το σχέδιό μας θα εξελίσσσεται μέρα με τη μέρα, όπως και η διαπραγμάτευση θα είναι διαρκής και καθημερινή. Οσο περισσότερα νομοσχέδια με φιλολαϊκό περιεχόμενο ψηφιστούν, τόσο η στήριξη του λαού θα δυναμώνει τη διαπραγματευτική μας θέση μέχρι τη λήξη του τετραμήνου.
• Την εφαρμογή των ρυθμίσεων του μεταναστευτικού νόμου του 2011 πρότεινε ως λύση για το θέμα του εγκλεισμού των μεταναστών στα κέντρα κράτησης, η αναπληρώτρια υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Τασία Χριστοδουλοπούλου. Πιστεύετε πως αυτό θα πρέπει να γίνει;
Ο εγκλεισμός δεν είναι λύση, όπως επίσης και ο περιορισμός του μεταναστευτικού ρεύματος στις χώρες του νότου. Στο θέμα αυτό πρέπει να γίνει ισχυρή προσπάθεια διεκδίκησης και αλλαγής των ευρωπαϊκών πολιτικών, κάτι που θα απαιτήσει πάλι ισχυρή διαπραγμάτευση και αλλαγή συσχετισμών. Αλλά και αυτό είναι μια πρόκληση στην οποία οφείλουμε να ανταποκριθούμε.
• Ποιές είναι οι δεσμεύσεις σας για τη θητεία που ήδη ξεκίνησε; Ειδικά για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα, τι θα πράξετε;
Τις δεσμεύσεις μας τις έχουμε πεί επανειλημμένα σε όλη την προεκλογική περίοδο και επαναλήφθηκαν στις προγραμματικές δηλώσεις. Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, επανεκκίνηση της οικονομίας, κατάργηση όλων των μνημονιακών νόμων, προώθηση πολιτικών νησιωτικότητας σε όλα τα επίπεδα.
Για το ακτοπλοϊκό, θα επαναλάβω ότι το σημερινό μοντέλο που βασίζεται αποκλειστικά στο ιδιωτικό ολιγοπώλιο έχει φτάσει στα όριά του. Ηδη τον πρώτο μήνα της διακυβέρνησής μας, σκάνε συνέχεια βόμβες με απλήρωτους ναυτικούς, με βλάβες στα πλοία, με υπερχρεωμένες εταιρείες. Κατά συνέπεια η σύσταση του δημόσιου – κοινωνικού φορέα ακτοπλοϊας, είναι αναγκαία παρά ποτέ. Για να καλύψει το αδιαπραγμάτευτο κοινωνικό αγαθό της μετακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων και να συνδέσει τα νησιά καθόλη τη διάρκεια του έτους, τόσο με την ηπειρωτική Ελλάδα, όσο και μεταξύ τους. Αυτό όμως χρειάζεται σχεδιασμό, χρόνο και πόρους, που σημαίνει ότι δεν μπορεί να έχει άμεση εφαρμογή, παρά μόνο σε μεσομακροπρόθεσμο διάστημα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου