Τιτάνιος ήταν ο αγώνας που έγινε για να μπει τάξη και να νοικοκυρευτούν τα οικονομικά του Δήμου Ρόδου.
Στις αγωνιώδεις προσπάθειες που έγιναν για να μπουν τα οικονομικά σε θετική τροχιά, στο διάστημα, από την αρχή της θητείας το 2010 μέχρι σήμερα αναφέρθηκαν σε συνέντευξη τύπου χθες ο δήμαρχος Ρόδου κ. Στάθης Κουσουρνάς και ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Νίκος Τσουκαλάς.
Αποτέλεσμα των προσπαθειών είναι το ταμειακό απόθεμα ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ που φαίνεται να έχει ο Δήμος και η μείωση του συνολικού χρέους σε σημαντικό βαθμό.

«Καταλαβαίνουμε ότι ο κόσμος δεν είναι ευχαριστημένος γιατί δεν πάνε καλά τα ζητήματα της καθημερινότητας. Το τελευταίο διάστημα όμως και σε αυτό τον τομέα υπάρχει βελτίωση. Δεν μπορούν να απαξιώνουν τη δημοτική αρχή για ένα τεράστιο επίτευγμα. Επιλέξαμε το δρόμο αυτό γιατί θεωρήσαμε πως ήταν μονόδρομος. Αυτή εκτιμούμε πως είναι η κατάλληλη πολιτική για να δημιουργηθεί ανάπτυξη και να πάει ένα βήμα μπροστά το νησί», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Νίκος Τσουκαλάς.
Τον απολογισμό της μεγάλης προσπάθειας που έγινε για να νοικοκυρευτούν τα οικονομικά του Δήμου άνοιξε με την τοποθέτησή του ο δήμαρχος Ρόδου κ. Στάθης Κουσουρνάς.
«Γνωρίζετε πως ξεκινήσαμε σαν Δήμος. Ήμασταν από τους πιο προβληματικούς ΟΤΑ αφού τα οικονομικά μας ήταν στο κόκκινο. Έλεγαν πολλοί πως θα καταρρεύσουμε. Διαψεύσαμε τους πάντες. Τώρα ο Δήμος Ρόδου είναι από εκείνους που ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους και κάνουν και πράγματα πέρα από τα υποχρεωτικά. Καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια οικονομική υπηρεσία που τώρα έχει φθάσει να είναι από τις καλύτερες στη χώρα», δήλωσε ο κ. Στάθης Κουσουρνάς και πρόσθεσε πως το 2011 ήταν τόσο μεγάλο το ύψος των υποχρεώσεων που ο Δήμος Ρόδου δεν μπορούσε να διεξάγει διαγωνισμούς γιατί οι πάντες θεωρούσαν πως θα αδυνατούσε να πληρώσει.

«Είμαστε από τους πρώτους ΟΤΑ που έχουν προϋπολογισμό. Προσπαθήσαμε να κατοχυρώσουμε και να αξιοποιήσουμε την ακίνητη περιουσία μας. Τώρα ξέρουμε τι μας ανήκει. Πήραμε και μεγάλα ακίνητα από το κεντρικό δημόσιο. Τα καταφέραμε και με τη σύμπνοια του δημοτικού συμβουλίου. Υπάρχει διαφάνεια στα οικονομικά μας, ισονομία και προσπαθούμε να κατοχυρώνονται και να βεβαιώνονται οι φόροι που αφορούν το Δήμο. Δεν υπάρχει πελατειακό σύστημα και γίνεται χρηστή διαχείριση. Ουδείς μπορεί να πει πως η δημοτική αρχή δεν εκτέλεσε τίμια και ευσυνείδητα τα καθήκοντά της», δήλωσε ο κ. Στάθης Κουσουρνάς, που ευχαρίστησε τους υπηρεσιακούς παράγοντες που πάλεψαν για να σταθεί ο Δήμος στα πόδια του.

Θέλοντας να απαντήσει σε ερώτηση της «δ» σχετικά με την υποψηφιότητα του κ. Τσουκαλά, ο κ. Κουσουρνάς δήλωσε:
«Ναι, θα είναι μαζί μου ο κ Τσουκαλάς. Ό,τι γίνει θα είναι μαζί μας. Το λέω αυτό για να κλείσουν κάποια στόματα».
«Πρέπει να γίνει απολογισμός του τριετούς έργου που ήταν μεγάλο και σημαντικό και δυστυχώς εμείς δεν το προβάλαμε γιατί ήταν πολλά τα προβλήματα της καθημερινότητας, που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε», τόνισε ο δήμαρχος Ρόδου.
Ακολούθως πήρε το λόγο ο κ. Νίκος Τσουκαλάς που αναφέρθηκε εκτενώς στις προσπάθειες που έγιναν για να νοικοκυρευτούν τα οικονομικά του Δήμου. Παρουσίασε και συγκεκριμένα στοιχεία που δείχνουν τη μεγάλη βελτίωση της κατάστασης.
Ξεκινώντας τον απολογισμό του ο κ. Τσουκαλάς ευχαρίστησε το δήμαρχο για την εμπιστοσύνη του και για τη στήριξη που του παρείχε στις δύσκολες αποφάσεις που κλήθηκε να πάρει.

«Δεν μπορεί να απαξιώνεται το έργο που έγινε στη διάρκεια της θητείας μας. Δεν είναι απλό πράγμα αυτό που έγινε μέσα στην κρίση. Το πρώτο μέλημα ήταν να τεθούν σε στέρεη βάση τα οικονομικά μας για να δοθεί μελλοντικό όραμα και αισιοδοξία για την επόμενη πενταετία. Τώρα μας δίνεται η δυνατότητα για μια διαφορετική πολιτική αναπτυξιακού χαρακτήρα με καλύτερα αποτελέσματα στον τομέα της καθημερινότητας», δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς και πρόσθεσε πως με εξαίρεση το μέτρο της διαθεσιμότητας δεν υπήρξαν προβλήματα με τη μισθοδοσία του προσωπικού.
«Εξοφλούμε μισθοδοσίες, καλύπτουμε τις εισφορές προς τα ασφαλιστικά ταμεία και πληρώνουμε τα δάνειά μας. Το σημαντικό είναι πως είχαμε εργασιακή ειρήνη. Στην κοινωνική πολιτική αυξήσαμε και δεν μειώσαμε υπηρεσίες», τόνισε ο κ. Τσουκαλάς.
«Σε ό,τι αφορά τον προϋπολογισμό, έχουμε φθάσει στο 70% της εκτέλεσής του. Το έτος 2013 εισπράχθηκαν από τα βεβαιωθέντα 110.621.775 ευρώ, το 2012 εισπράχθηκαν 120.327.514 ευρώ και το έτος 2011 τα έσοδα ήταν 111.574.278. Τα πληρωθέντα έξοδα το έτος 2013 ήταν 100.235.995 ευρώ,το 2012 δόθηκαν 112.090.526 ευρώ και το έτος 2011 πληρώθηκαν 100.129.426 ευρώ», δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς.

«Παρά τις μειώσεις των πόρων που έρχονται από το κράτος κάθε έτος καταφέραμε να έχουμε σταθερότητα στον εισπρακτικό μηχανισμό μας. Για το λόγο αυτό και αντέξαμε. Κάθε τέλος του έτους εξασφαλίζαμε την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου τους χειμερινούς μήνες με τα ένα ταμιακό απόθεμα ύψους 10,3 εκατομμυρίων ευρώ το έτος 2013, 8,2 το έτος 2012 και 11.4 το 2011.Έχουμε βεβαιώσει σε καταλόγους 42,5 εκατομμύρια ευρώ. Διεξήχθησαν έλεγχοι για τέλη προηγούμενων ετών και γίνονται βεβαιώσεις για να μην χαθούν πόροι. Στην τριετία βεβαιώθηκαν 42.415.098 ευρώ», δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς και πρόσθεσε πως οι οίκοθεν εισπράξεις, κυρίως από ΔΗΦΟΔΩ, τέλη κοινοχρήστων, ακαθάριστων εσόδων, παραβάσεις ΚΟΚ, παραλίες και ύδρευση, ήταν 51.418.118 ευρώ.
«Για το ΤΑΠ έγιναν 7000 μεταβολές σε ό,τι αφορά τη ΔΕΗ, διορθώθηκαν τα τ.μ. και εστάλησαν 4000 ειδοποιήσεις λόγω εντοπισμού μηδενικών τελών στους λογαριασμούς. Εντοπίστηκαν 8.000 παροχές της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού που δεν δηλώνονταν ο φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων. Ελέγχθηκαν και βεβαιώθηκαν τέλη παρεπιδημούντων και εκδιδόμενων λογαριασμών παρελθόντων ετών έως και το έτος 2010. Ο Δήμος Λινδίων δεν είχε βεβαιώσει τέλη για παράδειγμα από το έτος 2000. Κινήθηκαν οι διαδικασίες για να βεβαιωθούν τέλη από το έτος 2007 και μετά», τόνισε ο κ. Τσουκαλάς.

«Σε ό,τι αφορά τον κοκ είμασταν η δημοτική αρχή που δεν φοβηθήκαμε το κόστος. Επρεπε να ανατρέξουμε στο ΚΕΠΥΟ για να βρούμε στοιχεία. Το έτος 2012 στάλθηκαν 16.400 ειδοποιήσεις για 62.000 κλήσεις. Το έτος 2013 οι ειδοποιήσεις ήταν 10.400 και αφορούσαν 40.000 κλήσεις», εξήγησε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών.
Ο κ. Τσουκαλάς αναφέρθηκε και στη μείωση των ΚΑΠ σε ποσοστό 60%.
«Αν δεν είχαμε οργανωμένο τμήμα προσόδων δεν θα μπορούσε ο Δήμος να σταθεί όρθιος. Κάναμε προσπάθειες για να εισπράξουμε και το φόρο εισοδήματος», τόνισε ο κ. Τσουκαλάς.
Από το Δημοτικό Φόρο εισπράχθηκαν το έτος 2013 9.761.206 ευρώ το έτος 2012 9.535.612 ευρώ και το 2011 το ποσό ήταν 11.427.459 ευρώ. Από το φόρο εισοδήματος εισπράχθηκαν το έτος 2013 6.950.400 ευρώ το 2012 5.792.000 ευρώ και το 2011 8,9 εκατομμύρια ευρώ.

Αναφερόμενος στις μισθοδοσίες ο κ. Τσουκαλάς δήλωσε πως το 2011 το κόστος έφθανε τα 44 εκατομμύρια ευρώ, το 2012 η μισθοδοσία απαιτούσε 37.000.000 και το 2013 η δαπάνη ήταν 32. 606.892 εκατομμύρια.
«Η μείωση του κόστους μισθοδοσίας είναι 25%. Η μείωση των ΚΑΠ είναι 60%. Σε ό,τι αφορά τα δάνεια το 2011 πληρώσαμε 8,2 εκατομμύρια, το 2012 10,2 εκατομμύρια ευρώ και το 2013 με ρυθμίσεις πληρώσαμε 6,5 εκατομμύρια ευρώ», δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς που αναφέρθηκε και στην μεγάλη προσπάθεια που έγινε για να εκτελεστούν έργα τη στιγμή που οι πόροι από την ΣΑΤΑ μειώθηκαν δραματικά.

«Παραλάβαμε το 2011 υποχρεώσεις που έφθασαν στα 120 εκατομμύρια ευρώ. Μετά τις πληρωμές που έγιναν οι δανειακές υποχρεώσεις είναι στα 53,5 εκατομμύρια ευρώ. Στην εφορία υπάρχει οφειλή ύψους 183.000 ευρώ. Στα ασφαλιστικά ταμεία ο οφειλή είναι 884.000 ευρώ και αυτό γιατί υπάρχει μια διαφορά με το ταμείο σύνταξης δημοσίων υπαλλήλων για τον πρώην Δήμο Πεταλούδων. Υπάρχουν οι οφειλές προς τρίτους που το έτος 2013 διαφορφώθηκαν μετά τις πληρωμές στα 11,1 εκατομμύρια και ο λογαριασμός overdraft. H οφειλή που έχουμε αυτή τη στιγμή στο σύνολό της είναι 55,7 εκατομμύρια ευρώ. Υπάρχει και ταμειακό απόθεμα ύψους 10,5 εκατομμυρίων ευρώ”, δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ