Τοπικές Ειδήσεις

Σχεδιασμός 25ετίας σε τουριστικό λιμάνι και Κολόνα για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής πίεσης

Μια από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες των τελευταίων ετών στη Ρόδο για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού φορτίου στην παραλιακή ζώνη εγκρίθηκε επίσημα από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου.
Η απόφαση 138/2025, που αφορά στην προώθηση συγκοινωνιακής μελέτης για τον τουριστικό λιμένα και τον λιμένα της Κολόνας, σηματοδοτεί την έναρξη ενός οργανωμένου σχεδιασμού που αναμενόταν εδώ και χρόνια.
Το έργο εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό της δημοτικής αρχής του Αλέξανδρου Κολιάδη για βελτίωση της καθημερινότητας και αντιμετώπιση των χρόνιων πιέσεων που προκαλεί η αυξημένη κίνηση στο κέντρο της πόλης.
Η Ρόδος, με υψηλή τουριστική δραστηριότητα και συνεχή ροή επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, καταγράφει διαχρονικά μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο στους άξονες που οδηγούν στους δύο κεντρικούς λιμένες.
Η εικόνα αυτή είναι αποτέλεσμα πολλών ετών κατά τα οποία οι υποδομές δεν προσαρμόστηκαν στις νέες ανάγκες, αφήνοντας κενά που επιβάρυναν τόσο την περιοχή γύρω από τα λιμάνια όσο και τη συνολική λειτουργία της πόλης. Η πίεση εντείνεται κατά τις ώρες άφιξης και αναχώρησης κρουαζιεροπλοίων, αλλά και σε περιόδους αυξημένης τουριστικής κίνησης, όταν η παραλιακή ζώνη λειτουργεί ταυτόχρονα ως χώρος μετακίνησης, στάθμευσης και διέλευσης επισκεπτών.
Οι υποδομές που εξυπηρετούν την περιοχή έχουν μείνει πίσω σε σχέση με τις ανάγκες της πόλης, κάτι που φάνηκε ξεκάθαρα στη συζήτηση της συνεδρίασης. Όπως καταγράφεται στα πρακτικά, η παλαιότερη μελέτη του τουριστικού λιμένα δεν μπορεί πια να εφαρμοστεί, ενώ για την Κολόνα δεν είχε υπάρξει ποτέ ένα ολοκληρωμένο σχέδιο οργάνωσης, με αποτέλεσμα η περιοχή να λειτουργεί επί χρόνια χωρίς ενιαίο πλάνο διαχείρισης κυκλοφορίας και στάθμευσης. Η συγκεκριμένη έλλειψη στρατηγικής αντιμετώπισης έχει δημιουργήσει ένα συσσωρευμένο πρόβλημα, το οποίο πλέον απαιτεί λύσεις με μακροχρόνια προοπτική και τεχνική τεκμηρίωση.
Η νέα μελέτη καλύπτει συνολική έκταση περίπου 57.500 τετραγωνικών μέτρων και περιλαμβάνει λεπτομερή εξέταση της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών, των χώρων στάθμευσης και της απαραίτητης σήμανσης.
Η προοπτική που δίνει είναι μακροπρόθεσμη, αφού προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες των λιμένων για τα επόμενα 25 χρόνια, δημιουργώντας μια σταθερή βάση για μελλοντικές παρεμβάσεις και έργα υποδομής. Στα στοιχεία της μελέτης συνυπολογίζονται και οι απαιτήσεις ασφάλειας των λιμένων, καθώς και οι περιορισμοί που επιβάλλει η αρχαιολογική ζώνη στον τουριστικό λιμένα, τα οποία επηρεάζουν τον τρόπο διαμόρφωσης των χώρων και καθιστούν απαραίτητη μια συντονισμένη τεχνική προσέγγιση
Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Βασίλης Βαγιανάκης, εισηγήθηκε την έγκριση του φακέλου, παρουσιάζοντας στο Συμβούλιο τα δεδομένα της υπηρεσίας και τις ανάγκες που οδήγησαν στην ανάθεση της μελέτης. Το Συμβούλιο ενέκρινε την εισήγηση επιβεβαιώνοντας ότι οι πιέσεις που δέχεται η περιοχή δεν αφήνουν περιθώρια για αναμονή ή αποσπασματικές παρεμβάσεις. Ο πρόεδρος έχει επισημάνει επανειλημμένα ότι η σύγχρονη λειτουργία των λιμένων απαιτεί σαφές πλαίσιο οργάνωσης και μακροχρόνιο σχεδιασμό, ώστε να μπορούν να υποστηριχθούν οι ροές μετακίνησης που εξυπηρετεί η πόλη σε καθημερινή βάση
Το έργο, με προϋπολογισμό 25.476,56 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων δαπανών και του ΦΠΑ, θα υλοποιηθεί μέσω της προβλεπόμενης διαδικασίας απευθείας ανάθεσης.
Με αυτό τον τρόπο επιταχύνεται η εκκίνηση των διαδικασιών, ώστε η μελέτη να αποτελέσει εγκαίρως το θεμέλιο για τις επόμενες παρεμβάσεις της δημοτικής αρχής. Η επιλογή αυτή συμβαδίζει με τον συνολικό σχεδιασμό που έχει παρουσιάσει ο δήμαρχος Αλέξανδρος Κολιάδης, ο οποίος επιδιώκει να οργανώσει με συστηματικό τρόπο τις υποδομές της πόλης, ξεκινώντας από τα σημεία που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη κινητικότητα και εμφανίζουν τις πιο έντονες πιέσεις.
Η περιοχή γύρω από τον τουριστικό λιμένα και την Κολόνα αποτελεί κομβικό σημείο για τη Ρόδο και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα της πόλης. Η ουσιαστική οργάνωση των δύο χώρων, που επί χρόνια λειτουργούσαν χωρίς ενιαίο σχεδιασμό, αποκτά πλέον συγκεκριμένο πλαίσιο και τεχνική τεκμηρίωση. Η μελέτη δίνει στο Λιμενικό Ταμείο και στη Δημοτική Αρχή τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε παρεμβάσεις που θα ανακουφίσουν το οδικό δίκτυο, θα δημιουργήσουν καλύτερες συνθήκες πρόσβασης και θα βελτιώσουν τη συνολική λειτουργία των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Με την έγκριση του φακέλου, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο θέτει τις βάσεις για μια πιο λειτουργική εικόνα στους δύο λιμένες και συμμετέχει σε έναν σχεδιασμό που στηρίζεται στη συνεργασία με τον Δήμο Ρόδου για την ευρύτερη βελτίωση της εικόνας της περιοχής.
Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί σημείο εκκίνησης για μια ευρύτερη στρατηγική που επιδιώκει να αντιμετωπίσει συνολικά το κυκλοφοριακό της πόλης, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη θέση της Ρόδου ως προορισμού που επενδύει σε σύγχρονες υποδομές και βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης για κατοίκους και επισκέπτες.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου