Τον αδικαιολόγητο αποκλεισμό των μαθητών της Ρόδου και της Κω λόγω κυβερνητικής προχειρότητας από τη ρύθμιση για ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, φέρνει με Ερώτηση του στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Σοφία Ζαχαράκη και τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ και τ. Υφυπ. Πολιτισμού – Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης. Η Ερώτηση κατατέθηκε την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου.
Συμφώνως με το κείμενο της Ερώτησης, με υπουργική απόφαση θεσπίστηκε ειδικό ποσοστό 2% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων για μαθητές και αποφοίτους Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026. Στη συνέχεια με την τροποποιητική απόφαση το μέτρο επεκτάθηκε σε πρόσθετες περιοχές.
Παρά τον διακηρυγμένο στόχο της αποκατάστασης της ισότητας ευκαιριών για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, η επιλογή των «πληγεισών» περιοχών δεν έγινε με ενιαία, αντικειμενικά και οριζόντια κριτήρια, αλλά όπως επισημαίνει στην Ερώτηση του ο κ. Νικητιάδης αποκλειστικώς κατόπιν αιτημάτων και επιστολών βουλευτών, περιφερειαρχών, δημάρχων και ενώσεων γονέων προς το Υπουργείο Παιδείας. Έτσι, περιοχές που πράγματι κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, αλλά δεν υπέβαλαν αντίστοιχο αίτημα, έμειναν εκτός ρύθμισης, στερώντας από τους μαθητές τους την πρόσβαση στο ειδικό 2%.
Χαρακτηριστική και κραυγαλέα περίπτωση αποτελεί η Ρόδος. Όπως υπογραμμίζεται στην Ερώτηση, το νησί επλήγη από τις πρωτοφανείς πυρκαγιές του καλοκαιριού 2023 και στη συνέχεια, από τις καταστροφικές πλημμύρες του Δεκεμβρίου 2024 στην Ιαλυσό και άλλες περιοχές, με αποτέλεσμα ο Δήμος Ρόδου να κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, η Πολιτεία οριοθέτησε ρητώς τις περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου στις οποίες εκδηλώθηκαν πλημμύρες το διάστημα 30 Νοεμβρίου – 2 Δεκεμβρίου 2024, ώστε να χορηγηθεί Στεγαστική Συνδρομή για την αποκατάσταση ζημιών σε κτήρια. Στις περιοχές αυτές περιλαμβάνονται συγκεκριμένα:
η Δημοτική Κοινότητα Αφάντου της Δημοτικής Ενότητας Αφάντου
η Δημοτική Κοινότητα Ιαλυσού της Δημοτικής Ενότητας Ιαλυσού
οι Δημοτικές Κοινότητες Καλυθιών, Κοσκινού και Ψίνθου της Δημοτικής Ενότητας Καλλιθέας
η Δημοτική Κοινότητα Πυλώνας της Δημοτικής Ενότητας Λινδίων
οι Δημοτικές Κοινότητες Ασκληπιειού και Γενναδίου της Δημοτικής Ενότητας Νότιας Ρόδου
οι Δημοτικές Κοινότητες Κρεμαστής, Μαριτσών και Παστίδας της Δημοτικής Ενότητας Πεταλούδων
η Δημοτική Κοινότητα Ρόδου της Δημοτικής Ενότητας Ρόδου.
Παρά την τεκμηριωμένη φυσική καταστροφή, την επισήμως αναγνωρισμένη κήρυξη εκτάκτου ανάγκης και το γεγονός ότι οι μαθητές των παραπάνω κοινοτήτων αντιμετώπισαν αντικειμενικά εμπόδια στην προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις, η Ρόδος συνολικά παρέμεινε εκτός της ρύθμισης, επειδή δεν υποβλήθηκε σχετικό αίτημα.
Την ίδια αδικία, υπογραμμίζει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, υφίστανται και οι μαθητές που είναι μόνιμοι κάτοικοι της Κω, καθώς ο Δήμος Κω κηρύχθηκε επίσης σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης μετά τη μεγάλη πυρκαγιά της 1ης Ιουλίου 2024, η οποία προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές σε δασικές εκτάσεις και κατοικίες. Παρά το γεγονός ότι η Κως έχει θεσμικά αναγνωριστεί ως πληγείσα περιοχή, ούτε οι μαθητές του νησιού περιλαμβάνονται στη ρύθμιση.
Ο Γιώργος Νικητιάδης τονίζει ότι είναι αδιανόητο ένα μέτρο που θεσπίστηκε για να στηρίξει τους μαθητές και τις οικογένειες σε δοκιμαζόμενες περιοχές, να παραβλέπει πλήρως το μεγαλύτερο νησί του Νοτίου Αιγαίου, το οποίο επλήγη από διαδοχικές φυσικές καταστροφές σε διάστημα ενός έτους και την Κω. Ακόμη πιο προβληματικό είναι ότι, όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, δεν υπήρξε καμία θεσμική και δημόσια ενημέρωση – ούτε καν προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – για τη δυνατότητα υπαγωγής στη ρύθμιση, σε αντίθεση με άλλες περιοχές που «γνώριζαν» και έσπευσαν να στείλουν επιστολές.
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Νικητιάδης ερωτά τους Υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Σοφία Ζαχαράκη και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη :
Για ποιόν λόγο δεν χρησιμοποιήθηκαν αντικειμενικά κριτήρια για τον καθορισμό των δικαιούμενων περιοχών και γιατί δεν ελήφθησαν υπόψη τα επίσημα στοιχεία της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας;
Για ποιό λόγο εξαιρέθηκε η Ρόδος από τη ρύθμιση, παρά τη διπλή δοκιμασία πυρκαγιών και πλημμυρών και την επίσημη κήρυξη έκτακτης ανάγκης τον Δεκέμβριο του 2024, όπως και η Κως;
Με ποιόν τρόπο προτίθεντο να διορθώσουν αμέσως την αδικία που έχουν υποστεί οι μαθητές – μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών των Δήμων Ρόδου και Κω, που κηρύχθηκαν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης τον Δεκέμβριο του 2024 και τον Ιούλιο του 2024 αντιστοίχως; Σκοπεύουν να προχωρήσουν σε νέα τροποποιητική απόφαση που θα περιλαμβάνει τη Ρόδο και την Κω;
Ποιά άλλα μέτρα εξετάζουν για την αποκατάσταση της ανωτέρω αδικίας και άνισης μεταχείρισης των υποψηφίων για τις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου του 2025 μαθητών της Ρόδου και της Κω;
Το κρυφής ερώτησης είναι το ακόλουθο:
Κύριοι Υπουργοί,
Με την υπ’ αριθμ. 96435/Α5/04-08-2025 απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΦΕΚ Β’ 4273/07.08.2025) θεσπίστηκε ρύθμιση για την εισαγωγή με ειδικό ποσοστό μαθητών και αποφοίτων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων στις σχολές της χώρας. Η ρύθμιση αφορά μαθητές περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, με στόχο την ανακούφιση των οικογενειών που δοκιμάστηκαν από ακραία φαινόμενα, αλλά και την αποκατάσταση της ισότητας ευκαιριών στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Συγκεκριμένως, στην ανωτέρω υπουργική απόφαση ορίστηκε ότι εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.) οι μαθητές της τελευταίας τάξης και οι απόφοιτοι Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων των περιφερειών, που έχουν πληγεί εξαιτίας φυσικών καταστροφών και οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση – δήλωση και συμμετείχαν στις πρώτες μετά το συμβάν πανελλαδικές εξετάσεις που διεξήχθησαν τον Ιούνιο του 2025. Το ποσοστό που αποδίδεται στους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων των πληγεισών περιοχών είναι 2% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α).
Στην ανωτέρω απόφαση περιλήφθηκαν αρχικώς συγκεκριμένοι Δήμοι, που είχαν πληγεί από πυρκαγιές, σεισμούς ή πλημμύρες, όπως οι Δήμοι Θήρας, Αμοργού, Πεντέλης, Μαραθώνα, Σιθωνίας κ.ά., ενώ, εν συνέχεια, εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 107304/Α5/05-09-2025 (ΦΕΚ Β’ 4747/05.09.2025) τροποποιητική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με την οποία επεκτάθηκε το μέτρο σε πρόσθετες περιοχές, όπως στους Δήμους Πάρου, Βριλησσίων, Διονύσου, χωρίς ωστόσο να μεταβληθεί η μεθοδολογία επιλογής.
Από τις ανωτέρω σχετικές αποφάσεις προκύπτει ένα πρωτοφανές παράδοξο: αν και η ρύθμιση φέρεται να αποσκοπεί στην αποκατάσταση της ισότητας των ευκαιριών για τις πανελλαδικές εξετάσεις, στην πραγματικότητα με αυτήν μάλλον επιτάθηκε η άνιση μεταχείριση των υποψηφίων μαθητών. Τούτο διότι οι πληγείσες περιοχές, των οποίων οι μαθητές ορίστηκαν ως δικαιούχοι της ρύθμισης, δεν προσδιορίστηκαν οριζοντίως βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και, πρωτίστως, βάσει των αποφάσεων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξη ή την παράταση κήρυξης σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας κατά την περίοδο 2024-2025. Αντιθέτως, οι πληγείσες περιοχές προσδιορίστηκαν αποκλειστικώς και μόνον κατόπιν αιτήματος, δηλαδή με βάση τις επιστολές που απέστειλαν βουλευτές, περιφερειάρχες, δήμαρχοι και ενώσεις γονέων προς το Υπουργείο Παιδείας, με αίτημα ακριβώς τη συγκεκριμένη ρύθμιση και την υπαγωγή των περιοχών τους σε αυτήν. Για όσες πληγείσες περιοχές, κηρυχθείσες από την αρμόδια Γ.Γ. σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, δεν υπεβλήθη αίτημα από οιονδήποτε φορέα, οι μαθητές των περιοχών αυτών δεν κατέστησαν δικαιούχοι του 2% και ουδεμία «αποκατάσταση της ισότητας των ευκαιριών για τις πανελλαδικές εξετάσεις» υπήρξε ως προς αυτούς.
Με άλλα λόγια, μόνον όσοι γνώριζαν – άραγε πώς και από ποιόν – τη σχετική δυνατότητα και υπέβαλαν αίτημα κατάφεραν να συμπεριληφθούν οι περιοχές τους στη ρύθμιση και να επωφεληθούν από αυτήν οι μαθητές των περιοχών αυτών. Μάλιστα, οι ανωτέρω δύο υπουργικές αποφάσεις επικαλούνται ρητώς τις εν λόγω επιστολές – αιτήματα ως αιτιολογική βάση για τον καθορισμό των δικαιούχων (!).
Όπως ευχερώς γίνεται αντιληπτό, η διαδικασία που ακολούθησε το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, δημιουργεί σοβαρό ζήτημα άνισης μεταχείρισης των πολιτών – μαθητών και προκαλεί καίριο πλήγμα στην ισονομία και στην ισοπολιτεία στη χώρα μας, αφού μαθητές που βίωσαν πράγματι μεγάλα προβλήματα στην καθημερινότητά τους εξ αιτίας οιασδήποτε φυσικής καταστροφής στην περιοχή τους, ενώ παραλλήλως προετοιμάζονταν για τις πανελλαδικές εξετάσεις, αποκλείστηκαν απολύτως αδίκως και αντιθεσμικώς από την ανωτέρω ευνοϊκή ρύθμιση. Θα αναμέναμε το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, το οποίο και λαμβάνει τις αποφάσεις κήρυξης μιας περιοχής σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, να προσδιορίσουν τις πληγείσες από φυσικές καταστροφές περιοχές, των οποίων οι μαθητές – μόνιμοι κάτοικοι κατά την περίοδο 2024 -2025 θα μπορούσαν να υπαχθούν στη ρύθμιση. Εντούτοις, το Υπουργείο Παιδείας λειτούργησε μόνον κατόπιν επιστολών – αιτημάτων προς το συμφέρον αποκλειστικώς εκείνων που γνώριζαν για τη ρύθμιση, χωρίς να υπάρξει καν θεσμική ενημέρωση με τη δέουσα δημοσιότητα προς τις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των περιφερειών για την υποβολή εκ μέρους τους αιτήματος συμπερίληψης στη ρύθμιση σχολείων πληγεισών περιοχών.
Οι μαθητές της Ρόδου αποτελούν χαρακτηριστική περίπτωση αδικαιολόγητου αποκλεισμού.
Η Ρόδος το καλοκαίρι του 2023 επλήγη από πρωτοφανείς πυρκαγιές, με εκτεταμένες καταστροφές στο φυσικό περιβάλλον, σε οικισμούς, σε τουριστικές περιοχές, ενώ τον Δεκέμβριο του 2024 η Ιαλυσός και άλλες περιοχές της δυτικής Ρόδου βυθίστηκαν στη λάσπη μετά από έντονες βροχοπτώσεις που προκάλεσε η κακοκαιρία «Bora». Σε μόλις 12 ώρες καταγράφηκαν 134 mm βροχής στο αεροδρόμιο της Ρόδου — ποσότητα που αντιστοιχεί σχεδόν στον μέσο μηνιαίο όγκο βροχόπτωσης του Νοεμβρίου — με αποτέλεσμα να πλημμυρίσουν κατοικίες, καταστήματα και οδικές αρτηρίες.
Το στόμιο του υπόγειου ποταμού της Ιαλυσού έφραξε από φερτά υλικά (λάσπη, χώματα, κλαδιά), με αποτέλεσμα οι δρόμοι να σκεπαστούν από λάσπη, οχήματα να παρασυρθούν και ο λόφος της πόλης να μετατραπεί σε χείμαρρο. Σε πολλές κατοικίες το ύψος της λάσπης έφτασε το ένα μέτρο.
Οι ζημιές ήταν εκτεταμένες σε υποδομές, σχολεία και στο δίκτυο ύδρευσης – αποχέτευσης, ενώ με την απόφαση ΑΠ Α5663/02.12.2024 της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, ο Δήμος Ρόδου κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Η ίδια η τοπική αυτοδιοίκηση χαρακτήρισε την Ιαλυσό «τοπίο βιβλικής καταστροφής».
Παρά την τεκμηριωμένη φυσική καταστροφή, την επισήμως αναγνωρισμένη κήρυξη εκτάκτου ανάγκης και το γεγονός ότι οι μαθητές της περιοχής αντιμετώπισαν αντικειμενικά εμπόδια στην προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις λόγω των ζημιών, η Ρόδος παρέμεινε εκτός της ρύθμισης λόγω μη υποβολή σχετικού αιτήματος.
Μάλιστα, απολύτως προσφάτως, με την αριθμ. πρωτ. 62536/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε/Α325 (ΦΕΚ B’ 5392/09.10.2025) κοινή απόφαση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, καθώς και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας οριοθετήθηκαν οι περιοχές της χώρας στις οποίες εκδηλώθηκαν πλημμύρες το διάστημα από 30 Νοεμβρίου έως και 2 Δεκεμβρίου 2024, προκειμένου να χορηγηθεί Στεγαστική Συνδρομή για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτήρια. Στις περιοχές αυτές περιλαμβάνεται και η Περιφερειακή Ενότητα Ρόδου για τα κτήρια τα οποία βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ρόδου. Ειδικότερα, η απόφαση αφορά τις παρακάτω δημοτικές κοινότητες:
• Δημοτική Κοινότητα Αφάντου της Δημοτικής Ενότητας Αφάντου
• Δημοτική Κοινότητα Ιαλυσού της Δημοτικής Ενότητας Ιαλυσού
• Δημοτικές Κοινότητες Καλυθιών, Κοσκινού και Ψίνθου της Δημοτικής Ενότητας Καλλιθέας
• Δημοτική Κοινότητα Πυλώνας της Δημοτικής Ενότητας Λινδίων
• Δημοτικές Κοινότητες Ασκληπιειού και Γενναδίου της Δημοτικής Ενότητας Νότιας Ρόδου
• Δημοτικές Κοινότητες Κρεμαστής, Μαριτσών και Παστίδας της Δημοτικής Ενότητας Πεταλούδων
• Δημοτική Κοινότητα Ρόδου της Δημοτικής Ενότητας Ρόδου.
Δεδομένου ότι στις ανωτέρω περιοχές η πολιτεία αναγνωρίζει ότι απαιτείται η χορήγηση της Στεγαστικής Συνδρομής για την ανακατασκευή ή επισκευή των κτηρίων που έχουν υποστεί βλάβες από τις πλημμύρες, είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές – μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών αυτών, που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου 2025, θα πρέπει να υπαχθούν στο ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Επιπλέον, την αυτή αδικία υφίστανται και οι μαθητές – μόνιμοι κάτοικοι της Κω, καθώς ο Δήμος Κω κηρύχθηκε επίσης σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης μετά τη μεγάλη πυρκαγιά της 1ης Ιουλίου 2024, η οποία προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές σε δασικές εκτάσεις και κατοικίες. Παρά το γεγονός ότι η Κως έχει αναγνωριστεί θεσμικά ως πληγείσα περιοχή, ούτε οι μαθητές αυτής περιλαμβάνονται στη ρύθμιση.
Είναι αδιανόητο ένα μέτρο που θεσπίστηκε για να στηρίξει τους μαθητές και τις οικογένειες των μαθητών σε δοκιμαζόμενες περιοχές να παραβλέπει – αγνοεί πλήρως το μεγαλύτερο νησί του Νοτίου Αιγαίου, το οποίο επλήγη από διαδοχικές φυσικές καταστροφές σε διάστημα ενός έτους, αλλά και την Κω. Ακόμη πιο προβληματικό είναι ότι οι κάτοικοι και οι γονείς μαθητών της Ρόδου και της Κω ουδέποτε ενημερώθηκαν αρμοδίως για τη δυνατότητα υπαγωγής στη ρύθμιση, είτε πριν την έκδοση της πρώτης απόφασης, είτε πριν την έκδοση της απόφασης επέκτασης του μέτρου, σε αντίθεση με άλλες περιοχές που ενημερώθηκαν – πώς άραγε – και έσπευσαν να στείλουν επιστολές.
Δεδομένου ότι οι αποφάσεις της Υπουργού Παιδείας εκδόθηκαν χωρίς ενιαία, αντικειμενικά και οριζόντια κριτήρια προσδιορισμού των πληγεισών περιοχών από φυσικές καταστροφές, αλλά με βάση αιτήματα – επιστολές φορέων που γνώριζαν την έκδοση της απόφασης.
Δεδομένου ότι ουδεμία θεσμική και δημόσια ενημέρωση υπήρξε, έστω προς τις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των περιφερειών της χώρας για τη δυνατότητα υπαγωγής στην εν λόγω ρύθμιση.
Δεδομένου ότι η Ρόδος έχει επανειλημμένως πληγεί από φυσικές καταστροφές τα τελευταία δύο χρόνια, με τις πυρκαγιές το 2023, αλλά και τις πλημμύρες το 2024, όταν και κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Δεδομένου ότι η μη ενημέρωση της σχολικής κοινότητας και τοπικής κοινωνίας στέρησε από τους μαθητές της Ρόδου μια σημαντική ευκαιρία στήριξης και πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως και στους μαθητές της Κω.
Ερωτώνται οι Υπουργοί:
Για ποιόν λόγο δεν χρησιμοποιήθηκαν αντικειμενικά κριτήρια για τον καθορισμό των δικαιούμενων περιοχών και γιατί δεν ελήφθησαν υπόψη τα επίσημα στοιχεία της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας;
Για ποιό λόγο εξαιρέθηκε η Ρόδος από τη ρύθμιση, παρά τη διπλή δοκιμασία πυρκαγιών και πλημμυρών και την επίσημη κήρυξη έκτακτης ανάγκης τον Δεκέμβριο του 2024, όπως και η Κως;
Με ποιόν τρόπο προτίθεστε να διορθώσετε αμέσως την αδικία που έχουν υποστεί οι μαθητές – μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών των Δήμων Ρόδου και Κω, που κηρύχθηκαν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης τον Δεκέμβριο του 2024 και τον Ιούλιο του 2024 αντιστοίχως; Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε νέα τροποποιητική απόφαση που θα περιλαμβάνει τη Ρόδο και την Κω;
Ποιά άλλα μέτρα εξετάζετε για την αποκατάσταση της ανωτέρω αδικίας και άνισης μεταχείρισης των υποψηφίων για τις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου του 2025 μαθητών της Ρόδου και της Κω;
Ο ερωτών Βουλευτής
Γεώργιος Νικητιάδης
















