• Άρχισε το ξήλωμα των καταστημάτων • Kόπηκε και η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος • Κατσιδώνης: «Είναι η τελική φάση – Επόμενο βήμα να εγκατασταθεί σύντομα ο εργολάβος» • Θα αλλάξει εντελώς η εικόνα και η λειτουργία του εμβληματικού μνημείου • Σε ανοιχτή γραμμή οι καταστηματάρχες με τον Δήμο Ρόδου και τον εργολάβο
Κατέβασε ‘ρολά’ από χτες η Νέα Αγορά! Όποιος βρέθηκε χτες στο κέντρο της πόλης της Ρόδου, μπορούσε να δει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η οριστική εκκένωση των καταστημάτων από τα εμπορεύματά τους. Να σημειωθεί ότι τα 52 καταστήματα που πρόκειται να κατεδαφιστούν, εκκενώθηκαν ως πρώτη ενέργεια που είχε θέσει η αρχαιολογία. Τα υπόλοιπα καταστήματα, άδειασαν από εμπορεύματα, έπιπλα και πράγματα –επειδή δεν θα μεταστεγαστούν.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε προς την ‘δ’ ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών, κ. Παναγιώτης Κατσιδώνης, οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο μνημείο, παρέδωσαν τα καταστήματά τους για να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την αποκατάσταση της Νέας Αγοράς.
«Η αλήθεια είναι ότι η διαδικασία εκκένωσης και μεταφοράς των εμπορευμάτων έχει ξεκινήσει εδώ και 15 ημέρες περίπου. Η πρώτη φάση έχει να κάνει με τις αιτήσεις διακοπής ηλεκτροδότησης –που γίνεται ξεχωριστά από τον κάθε καταστηματάρχη για την επιχείρησή του- και πρώτη προτεραιότητα ήταν να ελευθερωθούν όλα τα ηλεκτροφόρα καλώδια που κρίνονται επικίνδυνα για την εγκατάσταση του εργολάβου. Μετά την οριστική διακοπή της ηλεκτροδότησης σε κάθε κατάστημα, θα ακολουθήσει η αφαίρεση των μετρητών από το καθένα ξεχωριστά (επειδή οι μετρητές βρίσκονται εντός των καταστημάτων). Η σχετική μελέτη, προβλέπει να τοποθετηθούν όλοι οι μετρητές των επιχειρήσεων, στις τρεις εισόδους του μνημείου. Συνεπώς, επόμενη φάση είναι να αφαιρεθούν οι μετρητές από τα καταστήματα, να ελευθερωθούν τα ηλεκτροφόρα καλώδια και στη συνέχεια να μπορεί να εγκατασταθεί ο εργολάβος με ασφάλεια για να ξεκινήσει τις διαδικασίες αποκατάστασης του μνημείου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο εργολάβος αναμένεται να εγκατασταθεί στις επόμενες δύο εβδομάδες».
Χτες, Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025, ήταν η πρώτη ημέρα που τα καταστήματα στην Νέα Αγορά, δεν λειτούργησαν. Μέχρι και την Κυριακή, η κάθε επιχείρηση είχε το χρονικό περιθώριο να λειτουργήσει. Η εκκένωση των καταστημάτων έχει ξεκινήσει και από χτες, κόπηκε και το ρεύμα.
«Όλα τα καταστήματα έχουν εκκενωθεί. Ειδικότερα, τα 52 από αυτά που βρίσκονται στο εσωτερικό της Νέας Αγοράς, έχουν αδειάσει από εμπορεύματα, έπιπλα, εξοπλισμό κ.λπ. αφού θα κατεδαφιστούν -ακολουθώντας τις επιταγές του υπουργείου Πολιτισμού και της Αρχαιολογίας. Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις, έχουν επίσης εκκενώσει τα καταστήματά τους, έχουν αφαιρέσει τα εμπορεύματά τους αλλά όσοι επιθυμούν μπορούν να αφήσουν μέσα μερικά από τα έπιπλα ή τον εξοπλισμό τους (επειδή δεν θα κατεδαφιστούν). Συνεπώς, αναμένουμε να εγκατασταθεί ο εργολάβος, να ξεκινήσει από τις κατεδαφίσεις, να προχωρήσει στην εγκατάσταση των κεντρικών δικτύων (δίκτυα αποχέτευσης, ύδρευσης, υπογειοποίηση καλωδίων κ.λπ.) Μέχρι να ολοκληρωθεί αυτή η φάση, η Νέα Αγορά ΔΕΝ θα είναι επισκέψιμη (δηλαδή θα είναι ένα κλειστό εργοτάξιο). Από εκεί και πέρα, όταν ολοκληρωθούν όλες αυτές οι εργασίες, θα μπορούν οι επιχειρηματίες να πάνε στα καταστήματά τους και να ξεκινήσουν τις εργασίες που προβλέπεται από το επιχειρηματικό πλάνο το οποίο έχουμε όλοι υπογράψει. Υπολογίζουμε ότι θα επιστρέψουμε στα καταστήματά μας, κατά τον Φεβρουάριο ή Μάρτιο του 2026 ούτως ώστε να έχουμε μπροστά μας δύο με τρεις μήνες για να ετοιμαστούμε ενόψει της επόμενης τουριστικής σεζόν. Αυτό που πάει να γίνει στην Νέα Αγορά, θα αλλάξει εντελώς την εικόνα και την λειτουργία της!!! Θα είναι μία πολύ όμορφη εικόνα και θα είναι πολύ λειτουργική. Και όλοι εμείς οι καταστηματάρχες αυτό θέλουμε! Να δούμε την Νέα Αγορά, εντελώς διαφορετική, αναβαθμισμένη, όμορφη και λειτουργική! Δεν παύει να είναι ένα πολύ μεγάλο και δύσκολο εγχείρημα», τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών.
Τα συμβόλαια για τα καταστήματα
Αναφορικά με τα συμβόλαια, σημειώνεται ότι το επιχειρηματικό πλάνο που είχε υπογραφεί ανάμεσα στις δύο πλευρές με τον Δήμο Ρόδου, προέβλεπε κατ’ αρχήν την ανανέωση των συμβολαίων για 12 χρόνια ενώ ο κάθε καταστηματάρχης θα συμβάλει με ένα ποσόν της τάξεως των 15.000 – 25.000 ευρώ.
«Η συμφωνία που έχουμε κάνει με τον Δήμο Ρόδου είναι ότι για όσο διάστημα οι επιχειρήσεις μας παραμείνουν κλειστές, δεν θα πληρώνουμε ενοίκιο και δεν θα μετράει ο χρόνος που αφορά στο συμβόλαιο (πάγωμα για όσο χρειαστεί). Από τη στιγμή που θα γυρίσουμε στις επιχειρήσεις μας και θα τηρήσουμε τις δικές μας υποχρεώσεις, θα ξεκινήσουμε να πληρώνουμε και τα ενοίκια –τα οποία θα είναι αυξημένα κατά 15% όπως έχουμε συμφωνήσει- ενώ θα ξεκινήσει να μετράει ο χρόνος των μισθωμάτων. Εμείς θα βάλουμε πλάτη και δεν πρόκειται να δημιουργήσουμε κανένα πρόβλημα» -ανέφερε ο κ. Κατσιδώνης.


Κ. Χαλκιάς: «Το μεγάλο στοίχημα θα είναι η λειτουργία του μνημείου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών»
Για το θέμα, σε δηλώσεις του αλλά και στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Κώστας Χαλκιάς ξεκαθάρισε τα εξής: «Η προετοιμασία που γίνεται για την εγκατάσταση του εργολάβου είναι σε καθημερινή βάση. Όλες οι λεπτομέρειες, εξετάζονται με προσοχή ώστε όταν ξεκινήσουν οι εργασίες, να εκτελεστεί το έργο με ασφάλεια αλλά και με ταχείς ρυθμούς. Είναι πολύ σημαντικό να δούμε όλα τα θέματα που αφορούν στην αποκατάσταση της Νέας Αγοράς, συμπεριλαμβανομένων και των ζητημάτων των μισθωτών. Στόχος μας είναι να δοκιμάσουμε να φτιάξουμε ένα κατάστημα – πιλότο, το οποίο θα αποτελέσει ένα δείγμα για το πώς θα διαμορφωθούν όλα τα καταστήματα. Όταν θα έχει ολοκληρωθεί σε σημαντικό βαθμό η τοποθέτηση των υποδομών στο κτήριο να έχουν όλοι οι καταστηματάρχες την εικόνα για να διαμορφώσουν τις δικές τους επιχειρήσεις. Διότι το άνοιγμα της Νέας Αγοράς περιλαμβάνει όχι μόνον την ολοκλήρωση του έργου αλλά και την αποκατάσταση του εσωτερικού όλων των καταστημάτων. Μέχρι σήμερα, θεωρούμε ότι η συνεργασία που έχουμε τόσο με τον Σύλλογο και τον πρόεδρο κ. Παναγιώτη Κατσιδώνη, είναι καλή. Δεν έχουμε προβλήματα που δεν μπορούν να επιλυθούν. Από τεχνικής φύσεως, θα υπάρχουν θέματα και στην πορεία –τα οποία μπορούν να επιλύονται κάθε φορά με διάλογο για την εξεύρεση της κατάλληλης λύσης. Τέτοια ζητήματα, θα αντιμετωπίζουμε από εβδομάδα σε εβδομάδα, είμαι σίγουρος. Είναι αυτό που λέμε ‘βλέποντας και κάνοντας’. Κάνουμε τους υπολογισμούς μας, για τους οχτώ μήνες των εργασιών αλλά ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει ποια ζητήματα θα ανακύψουν, μέρα με την μέρα. Θεωρούμε ότι θα είμαστε σε ένα καλό σημείο με την έναρξη της επόμενης τουριστικής σεζόν. Επιπλέον, να σημειώσω ότι κάθε έργο τέτοιας κλίμακας, απαιτεί θυσίες. Γνωρίζουμε ότι οι καταστηματάρχες, βάζουν πλάτη για το έργο. Προσωπικά, θεωρώ ότι αξίζει τον κόπο. Ευχή όλων είναι να ολοκληρωθεί το έργο και να απολαύσουν όλοι, τόσο οι καταστηματάρχες όσο και ο ροδιακός λαός, τα οφέλη από την λειτουργία της Νέας Αγοράς που θα δώσει μία άλλη εικόνα στην πόλη αλλά και στην λειτουργία του κέντρου της πόλης της Ρόδου».
Διαβεβαίωσε πάντως, ότι το μεγάλο στοίχημα θα είναι η λειτουργία του μνημείου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών. Σχετικά με τους κενούς χώρους (που είναι σχεδόν 40 καταστήματα 20 εσωτερικά και 20 εξωτερικά) είπε ότι θα δημοπρατηθούν από τον Δήμο Ρόδου, ακολουθώντας τις διατάξεις ενός Προεδρικού Διατάγματος για την ακίνητη περιουσία και με όρους που διέπουν τα συμφωνητικά των καταστηματαρχών: «Οι διαδικασίες της δημοπράτησης, θα γίνουν ανάλογα με την πρόοδο του έργου. Ενδεχομένως τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο να ξεκινήσουμε ώστε να μπορέσουν με την έναρξη της νέας τουριστικής σεζόν, να εγκατασταθούν και οι καινούργιοι επιχειρηματίες» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.























