Τοπικές Ειδήσεις

Προβληματισμός για τον ρόλο της “Κολοσσός” στην εκτέλεση έργων

• Χαλκιάς: «Είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο για τον Δήμο Ρόδου» • Αγανάκτηση Κολιάδη: έκανε λόγο για ‘ανετοιμότητα’ των υπηρεσιών σε θέματα αδειών λειτουργίας επιχειρήσεων!

Υπό την προεδρία του δημάρχου Ρόδου, κ. Αλέξανδρου Κολιάδη συνεδρίασε χτες η Δημοτική Επιτροπή Ρόδου με πληθώρα θεμάτων στην ημερήσια διάταξη. Αν και τη συνεδρίαση μονοπώλησαν επί μακρόν οι άδειες λειτουργίας καταστημάτων, το θέμα που απασχόλησε σοβαρά το Σώμα ήταν η Έγκριση σχεδίου Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ρόδου και της «ΚΟΛΟΣΣΟΣ 2047 ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. – ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ» για την υλοποίηση της πράξης «Επισκευή σχολικού συγκροτήματος Ακαδημίας, Δήμου Ρόδου».
Το θέμα είχε έρθει ξανά προς συζήτηση στην περασμένη συνεδρίαση, όπου, όμως είχε αποχωρήσει η μειοψηφία.
Τοποθετούμενος ο δημοτικός σύμβουλος της ελάσσονος μειοψηφίας κ. Δημήτρης Ζανεττούλλης, απηύθυνε ερωτήσεις προς την Δημοτική Αρχή, λέγοντας: «Με ποιον τρόπο και πώς ο Δήμος αναθέτει στην εταιρεία ‘Κολοσσός’ το έργο της Επισκευής του σχολικού συγκροτήματος Ακαδημίας; Πώς θα το δημοπρατήσει το έργο; Οι Τεχνικές Υπηρεσίες δεν θα έχουν συμμετοχή; Ποιοι θα είναι οι επιβλέποντες; Θα συμμετέχουν και ιδιώτες επιβλέποντες; Ο ‘Κολοσσός’ έχει την δική του αναπτυξιακή πορεία αλλά αμφισβητώ την όλη διαδικασία» και ζήτησε να έρθουν στο Δημοτικό Συμβούλιο οι εκπρόσωποι της εταιρείας ώστε να ενημερώσουν το Σώμα για τα πεπραγμένα, τους στόχους, τις δράσεις, τους άξονες της πολιτικής τους, τα οφέλη που θα έχει ο Δήμος Ρόδου και αν θα λειτουργήσει σαν μια κατασκευαστική εταιρεία που θα αναλαμβάνει έργα και εκτός Ρόδου κ.λπ. (και ψήφισε ΠΑΡΩΝ).
Απαντώντας ο δήμαρχος κ. Κολιάδης ξεκαθάρισε πως υπάρχει ήδη χρηματοδότηση για το έργο, ενώ τοποθετούμενος επί του θέματος, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Κώστας Χαλκιάς ξεκαθάρισε τα εξής:
«Οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί, θεσμοθετήθηκαν από το ελληνικό κράτος, ως ένα πρόσθετο εργαλείο προκειμένου να μπορούν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης να έχουν την κατάλληλη τεχνική και μελετητική υποστήριξη για να μπορέσουν να διεκπεραιώσουν καλύτερα τις αρμοδιότητές τους. Εννοείται ότι αυτή η επιλογή που έγινε από το κράτος, ήταν σε συνδυασμό και με την επιλογή που έχει υπάρξει από το τέλος 2010 κι έπειτα, να μην γίνονται πολλές προσλήψεις επιστημονικού προσωπικού. Αυτό ήταν το πλαίσιο, το οποίο ελέγχθηκε από το ελληνικό κράτος και με βάση το οποίο λειτουργούν. Συνεπώς, και ο Δήμος Ρόδου, από την στιγμή που ίδρυσε έναν τέτοιο αναπτυξιακό οργανισμό, συνεργάζεται μαζί του προκειμένου να διεκπεραιώσει με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο, τις αμροδιότητές του. Ένα από τα ζητήματα τα οποία, αποφασίσαμε εμείς ως Δημοτική Αρχή, να εκχωρήσουμε στην ‘Κολοσσός Α.Ε.’ να αναλάβει και να διεκπεραιώσει ήταν το έργο της επισκευής του σχολικού συγκροτήματος της Ακαδημίας. Αφενός, το γεγονός ότι προβλέπεται από το Νόμο, πως το εργαλείο που μας δίνει η προγραμματική σύμβαση, θα λειτουργήσει την δυνατότητα παρακολούθησης και εποπτείας. Τόσο προσωπικά ως αντιδήμαρχος Μεσαιωνικής Πόλης, όσο και οποιοσδήποτε άλλος (μελλοντικά) και οι υπηρεσιακοί ανήκουν στην Επιτροπή Παρακολούθησης. Εμείς, πάντως σε ό,τι έχει να κάνει με τις προγραμματικές συμβάσεις της ‘Κολοσσός’ δεν έχουμε καμία κακή εμπειρία. Το έργο θα δημοπρατηθεί κανονικά και δεν πρόκειται να παρακάμψουμε τις διαδικασίες του Νόμου4412 –οι οποίες θα εφαρμοστούν πλήρως. Συνεπώς, θα ακολουθηθούν οι διαδικασίες όπως ακριβώς θα έκανε μια Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ρόδου ή η Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης του Δήμου Ρόδου» διαβεβαιώνοντας ότι η επιτροπή που θα δημοπρατήσει το έργο, θα είναι συνεργάτες και συνεργαζόμενοι της ‘Κολοσσός’ –υπάλληλοι που προέρχονται είτε από τον Δήμο Ρόδου είτε από τα νομικά του πρόσωπα.
«Η ‘Κολοσσός’ έχει την ευχέρεια και την ευελιξία να συνεργάζεται με ιδιώτες μηχανικούς για να μπορέσει να αντλήσει τεχνογνωσία και μελετητική γνώση, που βοηθούν τις διαδικασίες να γίνονται πιο ευέλικτες και όχι χρονοβόρες. Για το έργο, δόθηκε μάχη για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και δεν πρέπει να χαθεί πολύτιμος χρόνος. Οι δικές της υπηρεσίες, είναι υποστελέχωμένες, αλλά και υπερφορτωμένες. Ιδιαίτερα η Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης, με δυσκολία μπορεί να αντεπεξέλθει στην διεκπεραίωση τρεχουσών αναγκών –πόσω μάλλον για να εποπτεύσει και να παρακολουθήσει τέτοιου είδους διαγωνισμούς και να εκτελέσει μελετητικές εργασίες. Δεν αμφισβητούμε την γνώση τους και την επάρκειά τους. Αλλά όταν μια υπηρεσία έχει αυτή την στιγμή έναν περιορισμένο αριθμό στελεχών, δεν μπορεί να δεχτεί παραπάνω έργα. Γι αυτό χρησιμοποιούμε την ‘Κολοσσός’. Συνάπτουμε προγραμματική σύμβαση, η οποιαδήποτε ανάθεση θα περάσει από προσυμβατικό έλεγχο, θα τηρηθεί η διαδικασία δημοπράτησης (όπως κάνει και ο Δήμος) κ.ο.κ. Επιπλέον, για τις εργασίες της, ο ‘Κολοσσός’ έχει ποσόστωση –δεν μπορεί να δίνει σε τρίτους πάνω από το 20% σύμφωνα με το Νόμο» και προέτρεψε να εξεταστεί πλέον η εταιρεία αυτή ως χρήσιμο ‘εργαλείο’ που θα μπορεί να αναβαθμιστεί και να λειτουργήσει προς όφελος του Δήμου.
Οι ανακλήσεις αδειών λειτουργίας καταστημάτων
Την συνεδρίαση απασχόλησαν για πολλή ώρα, μια σειρά από αιτήματα για ανακλήσεις αδειών λειτουργίας καταστημάτων (με διάφορες αιτιολογίες). Όπως διευκρίνισε σε τοποθέτησή του, ο δήμαρχος κ. Κολιάδης, όσα θέματα δεν συζητήθηκαν στην χτεσινή συνεδρίαση, ΔΕΝ πήραν αναβολή, αλλά θα συζητηθούν στην συνεδρίαση της 31ης Οκτωβρίου 2025. «Δεν υπάρχει ούτε αναβολή, ούτε διακοπή».
Πολλή ώρα μονοπώλησε την συζήτηση το αίτημα για την ανάκληση η μη της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του καταστήματος της εταιρείας «ΕΛΛΗΜΑΡΕ Ε.Ε.» που βρίσκεται στην πλ. Κουντουριώτη αρ. 6 (εντός ισογείου κτηρίου «ΕΛΛΗ») που προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια του δημάρχου, κ. Κολιάδη όταν οι υπηρεσιακοί δήλωσαν άγνοια για το αίτημα με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα άνευ προηγούμενου αλαλούμ!
«Τέρμα οι αναβολές! Εδώ μέσα πρέπει να λαμβάνουμε αποφάσεις! Να είμαστε πιο προσεκτικοί! Εμείς οι αιρετοί δίνουμε λόγο στα δικαστήρια!» τόνισε σε κι έκανε λόγο για πρωτοφανή ανετοιμότητα των υπηρεσιών του Δήμου στο συγκεκριμένο θέμα.
Τελικά, δεν ανακλήθηκε η άδεια, αφού διαπιστώθηκε ότι η επιχείρηση είχε έρθει έτοιμη με όλα τα απαραίτητα στοιχεία, έγγραφα κ.λπ. με την προϋπόθεση να επανέλθει προς συζήτηση το θέμα όταν θα είναι έτοιμη η υπηρεσία του Δήμου.
Σε κάποια αιτήματα δόθηκε προθεσμία για τις αρχές του επόμενου έτους, ενώ τα υπόλοιπα αιτήματα θα συζητηθούν στην συνεδρίαση της 31ης Οκτωβρίου (ημέρα Παρασκευή).
Στην ίδια συνεδρίαση θα συζητηθεί και το θέμα για την ‘Ανάκληση η μη της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του καταστήματος ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΓΙΑΝΟΥ με την επωνυμία «GALAZIO» που βρίσκεται στο Φαληράκι, όπου ο εκπρόσωπος του επιχειρηματία, δήλωσε προσωπικό κώλυμα.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου