Τοπικές Ειδήσεις

Κλίμα συναίνεσης αλλά και έντονος προβληματισμός για τις ελλείψεις στις Δημοτικές Ενότητες

• Κώστας Χαλκιάς: «Οι εποχές που υπήρχε πλεόνασμα σε προσωπικό και σε έσοδα, έχουν παρέλθει – Τα προβλήματα θα εξαλειφθούν εάν λάβουμε τις σωστές αποφάσεις και δουλέψουμε πάνω σε αυτές» • Ο διαγωνισμός για την καταγραφή και τις στειρώσεις ζώων συντροφιάς

Σε κλίμα συναίνεσης διεξήχθη χτες, η συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Ρόδου με σημείο αιχμής, τον προβληματισμό για την κατάσταση που επικρατεί και τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στις Δημοτικές Ενότητες του νησιού.
Με αφορμή την συζήτηση και ψήφιση του θέματος «Έγκριση του πρακτικού της διαδικασίας του άρθρου 32 και ορισμός οριστικών αναδόχων για την μίσθωση μηχανημάτων για την αποκατάσταση προσβασιμότητας και καθαρισμό από φερτά υλικά που προκάλεσε η θεομηνία ‘Μπόρα’ στις Δημοτικές Ενότητες: Ρόδου, Ιαλυσού, Πεταλούδων, Καμείρου, Αταβύρου, Νότιας Ρόδου, Λινδίων Αρχαγγέλου, Αφάντου και Καλλιθέας, ο κ. Μανόλης Κανάκας από το Τμήμα Προμηθειών, ανέφερε τα εξής: «Είχε γίνει μίσθωση μηχανημάτων σε διάφορες δημοτικές ενότητες και είχαν οριστεί τους οικονομικούς φορείς που θα λάβουν μέρος στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης. Οι περισσότεροι κατέθεσαν προσφορά, αλλά κάποιοι έκαναν λάθη κατά την διαδικασία. Οριστικοί ανάδοχοι αναδείχθηκαν όσοι έφεραν τα σωστά δικαιολογητικά και για το υπόλοιπο κομμάτι που είτε δεν σημειώθηκε ενδιαφέρον, είτε αποκλείστηκαν οι ενδιαφερόμενοι, πρέπει να επαναληφθεί η διαδικασία (να καλέσουμε ξανά τους οικονομικούς φορείς για να καταθέσουν τα δικαιολογητικά κ.λπ.) Γι αυτό και υπάρχουν Δημοτικές Ενότητες –η Νότια Ρόδος και η Λίνδος- που δεν έχουν καθόλου ανάδοχο».
Τοποθετούμενος ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, κ. Θανάσης Στάμος επισήμανε ότι πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό θέμα καθώς, σε πολλές Δημοτικές Ενότητες, δεν υπάρχει πρόσβαση στο οδικό αλλά και στο αγροτικό δίκτυο: «Η εικόνα είναι απαράδεκτη. Πρέπει τουλάχιστον να γίνει διάνοιξη άμεσα σε μερικά σημεία, ενόψει της έναρξης της συλλογής της ελαιοσυλλογής που θα ξεκινήσει στο προσεχές διάστημα».
Στο σημείο αυτό, ο δημοτικός σύμβουλος της ελάσσονος μειοψηφίας κ. Δημήτρης Ζανεττούλλης, επισήμανε την ανάγκη να υπάρξει ειδικό μηχάνημα ‘γκρέιντερ’ -βαρύ κατασκευαστικό μηχάνημα που χρησιμοποιείται για την ισοπέδωση εδάφους, την δημιουργία επιπέδων επιφανειών, την άσφαλτο και την προετοιμασία δρόμων και άλλων κατασκευών. «Οι ζημιές στην αγροτική οδοποιία δεν φτιάχνονται με άλλο τρόπο ή άλλα μηχανήματα. Πέρσι οι δρόμοι δεν ήταν σε καλύτερη κατάσταση, αλλά φέτος μετά το χτύπημα της θεομηνίας ‘Μπόρα’ έχει χειροτερέψει» όπως ανέφερε.
Ο αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής και δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, κ. Γιάννης Φλεβάρης, απευθυνόμενος στον κ. Ζανεττούλλη τον ρώτησε εάν, πριν από την σύσταση του ενιαίου δήμου Ρόδου, υπήρξε τέτοιο μηχάνημα είτε μισθωνόταν ‘γκρέιντερ’ για τέτοιες εργασίες. «Την περίοδο των κοινοταρχών ήταν να μισθώσουν τρεις φορές τον χρόνο από δέκα ημέρες, ένα τέτοιο μηχάνημα για να είναι έτοιμοι οι δρόμοι. Ήταν πολύ καλύτερη η δράση των κοινοτήτων σε αυτό το θέμα» -ανέφερε ο κ. Ζανεττούλλης.
Απαντώντας, συνολικά, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Κώστας Χαλκιάς τόνισε χαρακτηριστικά: «Συγκρίνουμε ανόμοια ζητήματα. Έχω ακούσει πολλές φορές για την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα που είχαν οι πρώην Καποδιστριακοί δήμοι. Η συνένωση του ενός, ενιαίου δήμου το 2010, έγινε επειδή είχε κριθεί ότι ο τρόπος λειτουργίας των Καποδιστριακών Δήμων δεν ήταν επιτυχημένος, είχε κληροδοτήσει το νησί με πάρα πολλά χρέη, με σοβαρά προβλήματα και ζητήματα που είχαν σαν αποτέλεσμα να μην μπορεί να λειτουργεί επαρκώς. Αντιλαμβάνομαι ότι η επιλογή θα έπρεπε να είναι, ίσως διαφορετική. Δεν θα μπω στη διαδικασία να σας πω εάν ήταν η καλύτερη επιλογή αυτή που έγινε με το πρόγραμμα ‘Καλλικράτης’ –ή με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε και εφαρμόστηκε στην πράξη. Διότι κάποια πράγματα ήταν και ζήτημα επιλογής και εφαρμογής μετά, στο πλαίσιο του ενιαίου Δήμου Ρόδου. Αυτές έγιναν το 2010 και διατηρήθηκαν για τρεις διαδοχικές θητείες. Στο κομμάτι αυτό, ερχόμενοι στην διοίκηση του Δήμου Ρόδου, ένα από τα ζητήματα που έχουμε στα υπόψη ήταν κατά πόσο οι αποφάσεις του 2010 θα πρέπει να συνεχίσουν και να διατηρηθούν για τον τρόπο διοίκησης του ενιαίου Δήμου. εάν δηλαδή αυτό το σύστημα διοίκησης και διαχείρισης είναι σωστό ή θα πρέπει να γίνουν αλλαγές.

Είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση και δεν μπορούμε να την κάνουμε τώρα σύντομα. Το θέτω σαν ζήτημα. Η συζήτηση δεν προκύπτει επειδή απλά λέμε ότι πρέπει να πάμε να ανατρέψουμε κάτι που ίσχυσε επί τρείς θητείες, αλλά επειδή διαπιστώσαμε κι εμείς, προβλήματα όπως αυτό που λέτε. Άλλες Δημοτικές Ενότητες έχουν μηχανήματα, άλλες δεν έχουν κ.ο.κ. Δυστυχώς, δεν διανύουμε εποχές όπου υπήρχε πλεόνασμα σε προσωπικό και σε έσοδα. Να ξέρετε όμως, ότι τα προβλήματα δεν θα εξαλειφθούν μόνο και μόνο επειδή θα μπούμε στη διαδικασία να συζητήσουμε πώς θα οργανώσουμε τον ενιαίο Δήμο Ρόδου. Τα προβλήματα θα εξαλειφθούν εάν λάβουμε τις σωστές αποφάσεις και δουλέψουμε πάνω σε αυτές. Δεν θα είναι εύκολα όλα αυτά. Τα προβλήματα λύνονται με σωστή και εμπεριστατωμένη δουλειά…»
Είπε ακόμη ότι το πρόβλημα δεν έγκειται μόνον στην έλλειψη μηχανημάτων αλλά και στην έλλειψη ικανών ατόμων να τα χειριστούν (στην έλλειψη προσωπικού).
Για το θέμα τοποθετήθηκε και η γενική γραμματέας του Δήμου, κα Άννα Παρασκευοπούλου, η οποία αναφέρθηκε στα μηχανήματα τα οποία είναι καταγεγραμμένα σε Δημοτικές Ενότητες, αλλά τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς για διάφορους λόγους. «Υπάρχουν πολλά οχήματα και μηχανήματα τα οποία πρόκειται να αποσυρθούν –για διάφορους λόγους. Π.χ. θα αποσυρθούν 100+36 οχήματα και δίκυκλα και θ’ ακολουθήσουν κι άλλα. Επιπλέον, παρουσιάζονται διάφορα οχήματα στο μητρώο του Δήμου και της Αποκεντρωμένης, τα οποία δεν λειτουργούν λόγω παλαιότητας κ.λπ. Για το προσωπικό, ο ΑΣΕΠ, μας ενέκρινε από πέρσι την πρόσληψη δύο χειριστών για τους οποίους η διαδικασία δεν έχει καν ξεκινήσει (από τον ΑΣΕΠ). Αυτή την στιγμή προχωρούμε σε μια διαδικασία με οδηγούς που ήταν βοηθοί χειριστών –σε συνεργασία με την ΠΝΑι- για να γίνουν χειριστές και να συμμετέχουν. Για την αγροτική οδοποιία, είναι σε εξέλιξη από το πρόγραμμα ‘Αντώνης Τρίτσης’ τρία έργα κι ένα στη Νότια Ρόδο και στην Κάμειρο ενώ έχουμε υποβάλει προτάσεις για έξι έργα (με προϋπολογισμό 600.000 ευρώ έκαστο) για έξι Δημοτικές Ενότητες –χωρίς να έχουμε ακόμη απάντηση».
Το θέμα εγκρίθηκε ομοφώνως.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο προβληματισμός για την διαδικασία επούλωσης λακκούβων μετά την θεομηνία ‘Μπόρα’ όπου ο κ. Χαλκιάς ανέφερε πως, συμπληρωματικά, στις ασφαλτοστρώσεις που θα γίνουν στις Δημοτικές Ενότητες του νησιού, θα κλείσουν και τα κενά σε περιοχές που δεν περιλαμβάνονται: «Η χρήση του μηχανήματος πέρσι κρίθηκε ικανοποιητική με το κλείσιμο των λάκκων. Είμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση ενώ δεν έχουν σημειωθεί προβλήματα. Βεβαίως δεν είναι μόνιμη λύση. Ο προγραμματισμός για το θέμα αυτό αφορά στις ασφαλτοστρώσεις στο νησί, με προϋπολογισμό από 1,5 – 2 εκ. ευρώ κάθε χρόνο. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μοναδική λύση για την αποκατάσταση των προβλημάτων στους δρόμους. Η εικόνα που έχουμε από τα αποτελέσματα με το κλείσιμο των λάκκων μέχρι σήμερα, είναι γενικά, θετική».
Και αυτό το θέμα εγκρίθηκε ομοφώνως.
Τα ζώα συντροφιάς
Πολύς λόγος έγινε επίσης σχετικά με τα δύο θέματα:
-Έγκριση πρακτικών επιτροπής ανοικτού διαγωνισμού για την ανάδειξη προσωρινού μειοδότη για την: «ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΣΤΕΙΡΩΣΗ, ΣΗΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ» ενδεικτικού προϋπολογισμού 56.420,00 με ΦΠΑ 24%. (Εισήγηση με α/α 45503/08-10-2025 Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών).
Και
-Έγκριση μελέτης και κατάρτιση όρων για την «ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΣΤΕΙΡΩΣΗ, ΣΗΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ» σύμφωνα με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση της προκήρυξης από οικονομική άποψη προσφορά, μόνο βάσει τιμής εκτιμώμενης αξίας 46.500 €, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%. (Εισήγηση με α/α 45511/09-10-2025 Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών).
Στο θέμα το οποίο εισηγήθηκε ο κ. Μανόλης Κανάκας από το Τμήμα Προμηθειών επισήμανε μεταξύ άλλων ότι έπρεπε να συσταθούν εφτά τμήματα για την στείρωση των αδέσποτων ζώων, ανά Δημοτική Ενότητα –αλλά υπήρξαν μόνον δύο προσφορές (Δημοτικές Ενότητες Καμείρου – Αταβύρου, τρεις περιοχές στην Δημοτική Ενότητα Ρόδου, η Δ.Ε. Καλλιθέα μαζί τ’ Αφάντου, η Δ.Ε. Αρχαγγέλου μαζί με την Λίνδο και η Νότια Ρόδος. Γι αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε σε άλλη διαδικασία ώστε να καλέσουμε όσους κτηνιάτρους ενδιαφέρονται».
Το θέμα εγκρίθηκε ομοφώνως.
Θυμίζουμε ότι για το θέμα είχε αναφερθεί στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου, ο αντιδήμαρχος κ. Μιχάλης Θωμάτος εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τις αρμοδιότητες του Δήμου: «Θα πρέπει να μας δώσουν την δυνατότητα να λειτουργήσουμε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που έχουν οι δήμοι. Από την στιγμή που δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός αλλά ούτε και ανθρώπινο δυναμικό δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε. Αιτηθήκαμε 14 άτομα αλλά δεν μας έχει απαντήσει κανένας. Μετά από ενάμιση χρόνο, δεν έχουμε καμία απάντηση. Θα βρούμε τρόπους για να λειτουργήσουμε». Ανακοίνωσε πάντως, ότι προχωράει η προμήθεια για γατοτροφές ύψους 30 τόνων ενώ, ο διαγωνισμός για στειρώσεις προέβη άγονος και θα επαναληφθεί. «Οι κτηνίατροι προσφέρθηκαν να βοηθήσουν. Εμείς θα προχωρήσουμε σε πολυετείς συμβάσεις για να μην υπάρχει κάθε χρόνο το ίδιο πρόβλημα».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου