Συνεντεύξεις

Πασχάλης Τριλλίδης: «Ρόδος – Τουρισμός σε σταυροδρόμι, ανάμεσα στην ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα»

• Ο διευθυντής του ξενοδοχείου Grecotel Dama Dama μιλά για τη “δύσκολη” αλλά δυναμική φετινή χρονιά, τις προκλήσεις του all inclusive, τις ελλείψεις στις υποδομές και την ανάγκη να διατηρηθεί το ελληνικό στοιχείο στη φιλοξενία

Η φετινή τουριστική σεζόν στη Ρόδο χαρακτηρίζεται από αντιφάσεις: οι αφίξεις αυξάνονται, όμως οι εισπράξεις δεν ακολουθούν με τον ίδιο ρυθμό· οι ταξιδιώτες παραμένουν πρόθυμοι να ταξιδεύουν, αλλά γίνονται πιο προσεκτικοί στις δαπάνες τους. Την ίδια στιγμή, το all inclusive κερδίζει έδαφος, ενώ οι δημόσιες υποδομές καλούνται να συμβαδίσουν με τις επενδύσεις στον ξενοδοχειακό τομέα.
Σε αυτήν τη συνέντευξη, ο διευθυντής του ξενοδοχείου Grecotel Dama Dama μιλά για τις τάσεις που διαμορφώνουν τον τουρισμό στη Ρόδο, για το προφίλ του σύγχρονου ταξιδιώτη και για το πώς η βιωσιμότητα μπορεί να αποτελέσει κοινό δρόμο τόσο για μεγάλες όσο και για μικρές επιχειρήσεις.

Αναλυτικά η συνέντευξη:
• Οι αφίξεις κ. Τριλλίδη δεν συμβαδίζουν με τις εισπράξεις και όλοι μιλούν για μια περίεργη χρονιά. Συμφωνείτε, γιατί σε παρουσίαση που έγινε στο ξενοδοχείο που διευθύνετε Dama Dama, ειπώθηκε ότι πρόκειται για μια εξαιρετική χρονιά;
Τα τελευταία χρόνια κυρία Παμπρή, βλέπουμε μια σταθερά αυξητική πορεία στον ελληνικό τουρισμό. Οι αφίξεις ενισχύονται διαρκώς, ενώ και το “brand” του ελληνικού τουρισμού ισχυροποιείται σημαντικά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και επεκτείνετε και σε νέες αγορές πέρα από τις συνήθεις κλασικές αγορές.
Η φετινή χρονιά, πράγματι, είναι κάπως “περίεργη”, καθώς βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Αυτό σχετίζεται άμεσα και με την αυξητική τάση στο κόστος ζωής, που επηρεάζει σημαντικά τη συμπεριφορά των ταξιδιωτών. Ο κόσμος εξακολουθεί να θέλει να ταξιδεύει, όμως πλέον είναι πιο επιφυλακτικός στις δαπάνες του, και αυτό αποτυπώνεται και στον τρόπο που κάνει διακοπές.
Παρόλα αυτά, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι οι αφίξεις στο αεροδρόμιο της Ρόδου παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με το 2024, κάτι που δείχνει ότι η Ρόδος εξακολουθεί να αποτελεί ισχυρό πόλο έλξης για τους επισκέπτες.
• Πόσο έχει αλλάξει το προφίλ του επισκέπτη και πού πρέπει να δώσουμε έμφαση ως Ρόδος για να παραμείνουμε στην κορυφή; Οι επισκέπτες διαπιστώνουν πρόοδο στα καταλύματα και υστέρηση στις δημόσιες υποδομές;
Ζούμε σε μια εποχή όπου οι επισκέπτες είναι πολυταξιδεμένοι με ποικίλες εμπειρίες και εικόνες, γεγονός που αυξάνει τις απαιτήσεις τους όσον αφορά στις υποδομές και στις υπηρεσίες που προσφέρονται. Παρατηρούνται σημαντικές επενδύσεις στον τουριστικό τομέα, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες αυτές.
Οι αυξημένες αφίξεις πρέπει να συνοδεύονται από αντίστοιχες επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές. Στη Ρόδο, υπάρχει ανταπόκριση σε βελτιώσεις, ωστόσο απαιτείται περαιτέρω μελέτη και δράσεις για να διασφαλίσουμε την ομαλή ανάπτυξη του νησιού.
Για να παραμείνουμε στην κορυφή, πρέπει να διατηρήσουμε τη μοναδική φιλοξενία μας και το Ελληνικό στοιχείο στην πολυτελή εμπειρία του επισκέπτη, που αποτελούν το συγκριτικό μας πλεονέκτημα και διαφοροποιούν τον εκάστοτε προορισμό.

• Το all inclusive «γιγαντώνεται», οι διανυκτερεύσεις μειώνονται και οι επισκέπτες προτιμούν να περνάνε πολύ περισσότερο χρόνο μέσα στα ξενοδοχεία. Τις πταίει;
Η άνοδος του all inclusive οφείλεται στην ανάγκη των ταξιδιωτών για προβλέψιμο κόστος και ασφάλεια στις διακοπές τους. Παράλληλα, μειώνεται ο χρόνος που περνούν εκτός ξενοδοχείων, με αποτέλεσμα να περιορίζεται η επαφή τους με την τοπική αγορά.
Οι μέσες διανυκτερεύσεις μειώνονται, καθώς πολλοί επιλέγουν πιο σύντομες διακοπές ή μοιράζουν τον χρόνο τους σε περισσότερους προορισμούς.
Πρόκειται για συνδυασμό οικονομικών πιέσεων και τάσης για «value for money» διακοπές, που μας καλεί να επανεξετάσουμε το τουριστικό μοντέλο ώστε να εξισορροπήσουμε ποιότητα και ποσότητα, προς όφελος των επισκεπτών αλλά και της τοπικής κοινωνίας.
• Τι περιμένει πλέον ο σύγχρονος ταξιδιώτης από έναν τουριστικό προορισμό όπως η Ρόδος – και πώς θεωρείτε ότι ανταποκρίνεται το νησί σε αυτές τις προσδοκίες;
Ο σύγχρονος ταξιδιώτης έχει αυξημένες απαιτήσεις, ξοδεύει περισσότερο, αλλά διαθέτει λιγότερο χρόνο και αναζητά πρωτίστως μοναδικές εμπειρίες και διαφορετικότητα από κάθε προορισμό. Στην εποχή μας, επενδύουμε στις εμπειρίες που προσφέρει ο προορισμός, καθώς και στις εξειδικευμένες δραστηριότητες που μπορεί να απολαύσει ο επισκέπτης.
Η Ρόδος είναι ένα μοναδικό νησί, με μαγευτικές τοποθεσίες, πλούσια ιστορία και πολιτισμό, αλλά και εξαίρετες γαστρονομικές επιλογές, που συνθέτουν μια ολοκληρωμένη και αξέχαστη εμπειρία για κάθε επισκέπτη!
• Η GRECOTEL είναι ένας όμιλος που ακολουθεί πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης εδώ και πάρα πολλά χρόνια, από τους πρωτοπόρους μάλιστα. Όμως πόσο εύκολο είναι για τους μικρούς να υιοθετήσουν πολιτικές βιωσιμότητας όταν θα πρέπει να ζυγίσουν το κόστος;
Η Grecotel, που γιορτάζει φέτος τα 50 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας της, είναι ένας από τους πρώτους ομίλους στην Ελλάδα που ίδρυσε τμήμα βιωσιμότητας, ήδη από το 1991, επενδύοντας στα τοπικά προϊόντα και στις τοπικές κοινότητες όπου δραστηριοποιείται. Η φάρμα Agreco στο Ρέθυμνο αποτελεί ζωντανό παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας, προσφέροντας στους επισκέπτες μια πρωτοποριακή βιωματική εμπειρία.
Για τις μικρές επιχειρήσεις, η υιοθέτηση πολιτικών βιωσιμότητας είναι σίγουρα μια πρόκληση, κυρίως λόγω του κόστους και των περιορισμένων πόρων. Η υιοθέτηση πολιτικών βιωσιμότητας από μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις είναι αναγκαία και πρέπει να ξεκινάει πρώτα από τον τρόπο ζωής μας — από τον σεβασμό στο περιβάλλον και την τοπική κοινωνία.
Αν και η μετάβαση μπορεί να φαντάζει δύσκολη, το πραγματικό εμπόδιο είναι να πιστέψουμε στη σημασία της βιωσιμότητας, όχι η ίδια η εφαρμογή της. Επιχειρήσεις κάθε μεγέθους μπορούν να υιοθετήσουν έξυπνες, οικονομικά βιώσιμες πρακτικές που βελτιώνουν το περιβάλλον και ενισχύουν την εμπειρία του επισκέπτη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου