Καθυστέρηση κρατήσεων, ανταγωνισμός και ζέστη επηρέασαν την καλοκαιρινή ζήτηση – Ενισχυμένες επιδόσεις στο γ’ τρίμηνο και αναθεώρηση πρόβλεψης κερδών για το έτος
Μειωμένες κατά 2% σε σχέση με πέρυσι είναι οι καλοκαιρινές κρατήσεις για την TUI, με την εταιρεία να αποδίδει την τάση σε καθυστερημένες κρατήσεις, έναν έντονο ανταγωνισμό στην αγορά και την επίδραση των υψηλών θερμοκρασιών του Ιουνίου και Ιουλίου στις βασικές αγορές προέλευσης, καθώς και στη συνεχιζόμενη αστάθεια στη Μέση Ανατολή.
Παρά την πτώση των κρατήσεων, η μέση τιμή έχει αυξηθεί κατά 3%, ενώ η εταιρεία εμφανίζει ισχυρή κερδοφορία στο τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, με λειτουργικά κέρδη αυξημένα κατά 38% στα 321 εκατ. ευρώ και έσοδα αυξημένα κατά 7%, αγγίζοντας τα 6,2 δισ. ευρώ.
Σημαντική ενίσχυση στις εμπειρίες διακοπών
Στο διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2025, 5,9 εκατ. ταξιδιώτες επέλεξαν να ταξιδέψουν με την TUI, έναντι 5,8 εκατ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ειδικά στα πακέτα διακοπών, σημειώθηκε αύξηση 14%, φτάνοντας το ένα εκατομμύριο προϊόντα, επιβεβαιώνοντας την ενίσχυση της ζήτησης για εξατομικευμένες επιλογές και μεγαλύτερη ευελιξία.
Παράλληλα, ο μέσος δείκτης πληρότητας στις πτήσεις παρέμεινε στο υψηλό επίπεδο του 94%, σταθερός σε όλες τις αγορές. Οι ισχυρές επιδόσεις του τριμήνου επέτρεψαν στην εταιρεία να αναθεωρήσει ανοδικά την πρόβλεψη για τα ετήσια κέρδη, μέχρι και +11% σε σύγκριση με το 2024, με τα έσοδα να αναμένονται αυξημένα κατά 5%-10% έναντι των 23,1 δισ. ευρώ του προηγούμενου έτους.
Ο CEO της TUI, Sebastian Ebel, υπογράμμισε πως η στρατηγική του ομίλου αποδίδει καρπούς:
«Βλέπουμε ισχυρή ανάπτυξη και αυξήσαμε τους στόχους για το σύνολο του έτους. Επιτύχαμε ρεκόρ αποτελεσμάτων στα ξενοδοχεία και στις κρουαζιέρες μας. Προχωράμε δυναμικά στη μεταμόρφωση του παραδοσιακού tour operating σε όλες τις αγορές, εστιάζοντας σε διαφοροποιημένα προϊόντα, αποδοτικότερες διαδικασίες και χαμηλότερο κόστος μέσω παγκόσμιων πλατφορμών παραγωγής».
Η ενίσχυση του τομέα Markets & Airlines (M+A) αποδίδεται, επίσης, στο γεγονός ότι το Πάσχα έπεσε φέτος αργότερα, συμβάλλοντας στην αύξηση των λειτουργικών κερδών του τομέα από 17 εκατ. ευρώ πέρσι σε 50 εκατ. ευρώ φέτος.
Θετικά σημάδια για τον χειμώνα και νέες επενδύσεις
Η TUI αναφέρει θετικές ενδείξεις για τις κρατήσεις χειμώνα 2025-2026, ενώ σχεδιάζει την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στις εμπειρίες διακοπών, με επενδύσεις σε ξενοδοχεία κυρίως στην Αφρική και την Ασία και την υιοθέτηση μιας στρατηγικής ανάπτυξης «destination clusters» (συστάδες προορισμών), αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα.
Πηγή: .tourismtoday.gr