• Αναμένεται αυξημένη κίνηση από τα απέναντι τουρκικά παράλια • Ακόμη δεν έχει βρεθεί λύση για τον διαβατηριακό έλεγχο στον χώρο υποδοχής των επισκεπτών • Σε 20 μέρες αναμένεται να παραδοθεί το ένα κομμάτι του ξυλοπεζόδρομου
Την αισιοδοξία αλλά και ικανοποίησή του για την εξέλιξη της πορείας της κρουαζιέρας για τη Ρόδο, εξέφρασε σε δηλώσεις που έκανε στους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, κ. Βασίλης Βαγιανάκης.
«Ήδη έχει ξεκινήσει δυναμικά από τον Απρίλιο, ενώ αναμένονται να προσεγγίσουν την Ρόδο 140 κρουαζιερόπλοια παραπάνω σε σχέση με πέρσι. Είναι θετικό το γεγονός πως δεν σημειώθηκαν προβλήματα μετά την κατάσταση που δημιουργήθηκε στην Σαντορίνη με τους σεισμούς. Δεν το θέλαμε ούτε κι εμείς, να εισπράξουμε τις ακυρώσεις από τη Σαντορίνη», -όπως είπε.
Σύμφωνα με τον κ. Βαγιανάκη αυξημένη αναμένεται και η επισκεψιμότητα από τα απέναντι τουρκικά παράλια καθώς θα προστεθούν δρομολόγια από δύο ακόμη σκάφη που θα κάνουν εκδρομές από το Μαρμαρίς (και δύο προσεγγίσεις την ημέρα).
Ερωτηθείς σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στο λιμάνι για τον διαβατηριακό έλεγχο που έχει έρθει επανειλημμένα στη δημοσιότητα, απάντησε ότι «στόχος είναι να γίνει μία σωστή δουλειά. Τοποθετήσαμε τέντες ώστε να μπορέσει να προφυλαχτεί ο επισκέπτης όσο το δυνατόν καλύτερα. Δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη λύση για την παραμονή των επιβατών.
Το ιδανικό θα ήταν να υπάρχει επαρκής κλιματισμός και να μπορούν οι επισκέπτες να περιμένουν υπό κανονικές συνθήκες. Επαναφέρουμε το θέμα συνεχώς και θα έχουμε και άλλες συναντήσεις. Αν δεν εισακουστούμε, θα εξετάσουμε τις επόμενες κινήσεις μας χωρίς να αποκλείουμε δυναμικές κινητοποιήσεις –όπως είπε και ο δήμαρχος Ρόδου».
Είπε ακόμη ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τις εταιρείες κρουαζιέρας, για homeporting αλλά δεν είναι εφικτό προς το παρόν.
Ο ίδιος, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει τα λιμενικά τέλη, καθώς μόνον το λιμάνι της Ρόδου θα έχει απώλειες εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ:
«Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο αγκάθι. Η προσπάθεια του Υπουργείου να κάνει πολιτική με τους πόρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα των Λ.Τ. μας αναγκάζει να αλλάξουμε ολόκληρο το τεχνικό μας πρόγραμμα. Ή θα ακυρώσουμε κάποια προγραμματισμένα έργα ή θα προσπαθήσουμε να βρούμε πόρους από αλλού για να μην τα χάσουμε. Με τα περσινά δεδομένα, το Λ.Τ. θα έχει απώλεια περί τα 750.000 ευρώ.
Είναι μεγάλο πρόβλημα για τα Λιμενικά Ταμεία και δεν ξέρουμε αν αυτό το μέτρο θα έχει κάποιο ευεργετικό αποτέλεσμα στις τιμές των εισιτηρίων».
Για τον ξυλοπεζόδρομο, ο πρόεδρος του Λ.Τ. είπε ότι έχει λάβει τη διαβεβαίωση του εργολάβου ότι στις επόμενες 20 μέρες περίπου, αναμένεται να ολοκληρωθεί το ένα κομμάτι (έμπροσθεν του λιμένα) προκειμένου να είναι λειτουργικό για τους επισκέπτες και τόνισε πως η χρονική καθυστέρηση οφείλεται σε ένα αναγκαίο έργο που εκτέλεσε η ΔΕΥΑΡ που αντικατέστησε τον σωλήνα αμιάντου σε όλο το παραλιακό μέτωπο.