ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Επιταγή ακρίβειας: 7+1 ερωτήσεις για τους δικαιούχους – Αναλυτικά παραδείγματα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
συνταξιουχοι
Μέγεθος γραμμάτων

Τον Δε­κέμ­βριο, λίγο πριν από τα Χρι­στού­γεν­να, ανα­μέ­νε­ται να χο­ρη­γη­θεί η επι­τα­γή ακρί­βειας ύψους 250 ευρώ σε 2,3 εκα­τομ­μύ­ρια χα­μη­λο­συ­ντα­ξιού­χους, ανα­σφά­λι­στους υπε­ρή­λι­κες, άτομα με ανα­πη­ρία και μα­κρο­χρό­νια ανέρ­γους. Το ει­σο­δη­μα­τι­κό όριο υπο­λο­γί­ζε­ται με βάση όχι μόνο τα ει­σο­δή­μα­τα από συ­ντά­ξεις αλλά από κάθε άλλη πηγή.

Αξί­ζει να ση­μειω­θεί πως σε σχέση με την περ­σι­νή δράση, θα υπάρ­ξουν πε­ρισ­σό­τε­ροι δι­καιού­χοι ενώ το ποσό είναι επί­σης αυ­ξη­μέ­νο καθώς πέρσι τα Χρι­στού­γεν­να και το Πάσχα έφτα­νε τα 200 ευρώ.

Νέοι δι­καιού­χοι είναι οι συ­ντα­ξιού­χοι των 600-800 ευρώ, που δεν είχαν ενι­σχυ­θεί ούτε πέρσι τα Χρι­στού­γεν­να ούτε φέτος το Πάσχα και θα ενι­σχυ­θούν τα Χρι­στού­γεν­να για πρώτη φορά.

Έτσι συ­ντα­ξιού­χος που έχει ει­σο­δή­μα­τα μόνο από συ­ντά­ξεις και λαμ­βά­νει κύρια και επι­κου­ρι­κή έως 800 ευρώ θα είναι δι­καιού­χος της εφά­παξ ενί­σχυ­σης των 250 ευρώ.

Πότε θα κα­τα­βλη­θεί η επι­τα­γή ακρί­βειας;

Η ενί­σχυ­ση θα δοθεί εφά­παξ σε ευά­λω­τα νοι­κο­κυ­ριά, με προ­τε­ραιό­τη­τα σε συ­ντα­ξιού­χους και ευά­λω­τες κοι­νω­νι­κές ομά­δες. Η κα­τα­βο­λή ανα­μέ­νε­ται να γίνει μέσα στον Δε­κέμ­βριο.

Ποιοι είναι οι δι­καιού­χοι των 250 ευρώ;

Δι­καιού­χοι των 250 ευρώ είναι:

Ένα εκα­τομ­μύ­ριο συ­ντα­ξιού­χοι (από 634.000 που ίσχυε πέ­ρυ­σι), με ετή­σιο ατο­μι­κό φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μα έως 9.600 ευρώ (ένα­ντι 7.200), ετή­σιο οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα έως 16.800 ευρώ (ένα­ντι 14.400) και ακί­νη­τη πε­ριου­σία έως 300.000 ευρώ (ένα­ντι 200.000 ευρώ),

Οι 35.000 ανα­σφά­λι­στοι υπε­ρή­λι­κες του ΟΠΕΚΑ και οι 225.000 δι­καιού­χοι του Ελά­χι­στου Εγ­γυ­η­μέ­νου Ει­σο­δή­μα­τος που θα λά­βουν διπλή δόση τον Δε­κέμ­βριο,

Οι 172.000 δι­καιού­χοι επι­δό­μα­τος ΑμεΑ,

Οι 800.000 δι­καιού­χοι επι­δό­μα­τος παι­διών ΟΠΕΚΑ θα λά­βουν αυ­ξη­μέ­νο επί­δο­μα κατά 50%,

Οι 100.000 μα­κρο­χρό­νια άνερ­γοι από 12 έως 24 μήνες – στη βάση του μο­ντέ­λου που εφαρ­μό­στη­κε κατά τη διάρ­κεια της παν­δη­μί­ας – που δεν είναι δι­καιού­χοι του Ελά­χι­στου Εγ­γυ­η­μέ­νου Ει­σο­δή­μα­τος με ετή­σιο ατο­μι­κό φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μα έως 9.600 ευρώ και ετή­σιο οι­κο­γε­νεια­κό φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μα έως 16.800 ευρώ.

Ποια είναι τα ει­σο­δη­μα­τι­κά και πε­ριου­σια­κά κρι­τή­ρια;

Δι­καιού­χοι είναι όσοι έχουν ετή­σιο ατο­μι­κό φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μα έως 9.600 ευρώ ένα­ντι 7.200 που ήταν πέρσι, ετή­σιο οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα έως 16.800 ευρώ ένα­ντι 14.400 πέρσι και ακί­νη­τη πε­ριου­σία έως 300.000 ευρώ ένα­ντι 200.000 ευρώ πέρσι.

Έτσι, συ­ντα­ξιού­χος που έχει ει­σο­δή­μα­τα μόνο από συ­ντά­ξεις και λαμ­βά­νει κύρια και επι­κου­ρι­κή έως 800 ευρώ θα είναι δι­καιού­χος της εφά­παξ ενί­σχυ­σης των 250 ευρώ.

Σε ένα ζευ­γά­ρι συ­ντα­ξιού­χων θα δι­καιού­νται και οι δύο την επι­τα­γή των 250 ευρώ;

Σε πε­ρί­πτω­ση που και οι δύο σύ­ζυ­γοι είναι δι­καιού­χοι της ενί­σχυ­σης σύμ­φω­να με τα πα­ρα­πά­νω ει­σο­δη­μα­τι­κά και φο­ρο­λο­γι­κά κρι­τή­ρια, τότε η ενί­σχυ­ση των 250 ευρώ κα­τα­βάλ­λε­ται και στους δύο δι­καιού­χους. Δη­λα­δή αυτά τα νοι­κο­κυ­ριά θα λά­βουν του­λά­χι­στον 500 ευρώ πριν τα Χρι­στού­γεν­να, προ­σαυ­ξη­μέ­νο κατά 50 ευρώ για κάθε εξαρ­τώ­με­νο μέλος του δι­καιού­χου, σύμ­φω­να με τη δή­λω­ση φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος φο­ρο­λο­γι­κού έτους 2021.

Ποιοι συ­ντα­ξιού­χοι επω­φε­λού­νται από τα νέα κρι­τή­ρια;

Συ­ντα­ξιού­χοι αγρό­τες του πρ. ΟΓΑ που δεν λαμ­βά­νουν επι­κου­ρι­κή και είναι κατά κα­νό­να χα­μη­λο­συ­ντα­ξιού­χοι

Συ­ντα­ξιού­χοι μι­σθω­τοί του πρ. ΙΚΑ με 15ετίες και χα­μη­λές συ­ντά­ξεις κύ­ριες και επι­κου­ρι­κές. Για πα­ρά­δειγ­μα, κύρια 450 ευρώ και επι­κου­ρι­κή 150 ευρώ.

Χα­μη­λο­συ­ντα­ξιού­χοι ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τί­ες του πρ. ΟΑΕΕ με χα­μη­λές συ­ντά­ξεις που δεν ει­σπράτ­τουν επι­κου­ρι­κή.

Ωστό­σο χα­μέ­να θα βγουν πολλά ζευ­γά­ρια συ­ντα­ξιού­χων που πέ­ρυ­σι είχαν ευ­νοη­θεί λαμ­βά­νο­ντας εις δι­πλούν το επί­δο­μα.

Κι αυτό επει­δή το πλα­φόν του οι­κο­γε­νεια­κού ει­σο­δή­μα­τος (16.800 ευρώ) δεν είναι το δι­πλά­σιο του ατο­μι­κού πλα­φόν (9.600 ευρώ) όπως πέ­ρυ­σι.

Πόσοι είναι οι νέοι δι­καιού­χοι συ­ντα­ξιού­χοι της επι­τα­γής ακρί­βειας φέτος;

Οι νέοι δι­καιού­χοι που θα πά­ρουν για πρώτη φορά επι­τα­γή ακρί­βειας είναι πε­ρί­που 360.000.

Πότε ένας άνερ­γος είναι μα­κρο­χρό­νια άνερ­γος για να λάβει την επι­τα­γή;

Την ενί­σχυ­ση δι­καιού­νται οι εγ­γε­γραμ­μέ­νοι στο μη­τρώο της ΔΥΠΑ που:

έγι­ναν μα­κρο­χρό­νια άνερ­γοι (δη­λα­δή ξε­πέ­ρα­σαν τους 12 μήνες συ­νε­χούς ανερ­γί­ας)

πα­ρα­μέ­νουν εγ­γε­γραμ­μέ­νοι άνερ­γοι

δεν λαμ­βά­νουν επί­δο­μα μα­κρο­χρό­νιας ανερ­γί­ας.

Άρα ως μα­κρο­χρό­νια άνερ­γοι του ΟΑΕΔ και εν τέλει δι­καιού­χοι της έκτα­κτης ενί­σχυ­σης, θε­ω­ρού­νται όσοι/-ες έχουν συ­μπλη­ρώ­σει κατά την ημε­ρο­μη­νία υπο­βο­λής της σχε­τι­κής αί­τη­σης χρόνο ανερ­γί­ας αδια­λεί­πτως επί 12μηνο, πα­ρα­μέ­νουν εγ­γε­γραμ­μέ­νοι στα μη­τρώα ανέρ­γων του ΟΑΕΔ και έχουν εξα­ντλή­σει το δι­καί­ω­μα τα­κτι­κής 12μηνης επι­δό­τη­σης, λόγω ανερ­γί­ας.

Είναι αφο­ρο­λό­γη­τη η επι­τα­γή ακρι­βεί­ας;

Η έκτα­κτη οι­κο­νο­μι­κή ενί­σχυ­ση είναι αφο­ρο­λό­γη­τη και ακα­τά­σχε­τη στα χέρια του Δη­μο­σί­ου ή τρί­των, κατά πα­ρέκ­κλι­ση κάθε άλλης αντί­θε­της διά­τα­ξης, δεν υπό­κει­ται σε οποια­δή­πο­τε κρά­τη­ση, τέλος ή ει­σφο­ρά, συ­μπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νης και της ει­δι­κής ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης του άρ­θρου 43Α του ν. 4172/2013, δεν δε­σμεύ­ε­ται και δεν συμ­ψη­φί­ζε­ται με βε­βαιω­μέ­να χρέη στη Φο­ρο­λο­γι­κή Διοί­κη­ση και στο υπό­λοι­πο Δη­μό­σιο, τα ασφα­λι­στι­κά τα­μεία ή τα πι­στω­τι­κά ιδρύ­μα­τα και δεν υπο­λο­γί­ζε­ται στα ει­σο­δη­μα­τι­κά όρια για την κα­τα­βο­λή οποιασ­δή­πο­τε πα­ρο­χής κοι­νω­νι­κού ή προ­νοια­κού χα­ρα­κτή­ρα.

Πα­ρα­δείγ­μα­τα επι­τα­γής ακρι­βεί­ας

Δύο συ­ντα­ξιού­χοι κάτω από την ίδια στέγη που λαμ­βά­νουν 800 ευρώ σύ­ντα­ξη έκα­στος χωρίς άλλα ει­σο­δή­μα­τα και δη­λώ­νουν ετή­σιο φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μα 19.200 ευρώ, ήτοι πάνω από το όριο των 16.800 ευρώ, θα χά­σουν το επί­δο­μα. Επο­μέ­νως, για να λά­βουν το επί­δο­μα θα πρέ­πει ένας από τους δύο να ει­σπράτ­τει χα­μη­λό­τε­ρη σύ­ντα­ξη ή η σύ­ντα­ξη του κα­θε­νός δεν πρέ­πει να υπερ­βαί­νει τα 700 ευρώ (1.400 Χ 12= 16.800 ευρώ).

Για πα­ρά­δειγ­μα, αν ο ένας λαμ­βά­νει 800 ευρώ και ο άλλος 500 και το ετή­σιο οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα ανέρ­χε­ται σε 15.600 ευρώ, θα λά­βουν την επι­τα­γή ακρί­βειας ύψους 250 ευρώ.

Αντί­θε­τα, αν η σύ­ντα­ξη του ενός ανέρ­χε­ται στα 800 ευρώ και του άλλου σε 700 (ετή­σιο οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα 18.000 ευρώ), θα μεί­νουν χωρίς την επι­τα­γή των 250 ευρώ

Συ­ντα­ξιού­χος με μη­νιαία κύρια σύ­ντα­ξη 600 ευρώ και 175 ευρώ επι­κου­ρι­κή παίρ­νει το 250άρι.

Ζευ­γά­ρι συ­ντα­ξιού­χων με μη­νιαία σύ­ντα­ξη 700 ευρώ ο σύ­ζυ­γος και 700 ευρώ η σύ­ζυ­γος, μετά το 6% για ασθέ­νεια, παίρ­νουν και οι δύο το 250άρι, δη­λα­δή 500 ευρώ, γιατί το μη­νιαίο ει­σό­δη­μα είναι μέχρι 1.400 ευρώ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.