Συνεντεύξεις

B. Παπαοικονόμου: «Οταν θα είμαστε σε θέση να υποδεχτούμε κρουαζιερόπλοια, θα το κάνουμε»

Ενα εκατομμύριο ευρώ είναι η ζημία που έχει υποστεί το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, μόνο από τις απώλειες των προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων στην Ρόδο! Αυτό δήλωσε σε συνέντευξή του στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος κ. Βασίλης Παπαοικονόμου, τονίζοντας πως όλοι βρίσκονται εν αναμονή των οδηγιών του Υπουργείου Ναυτιλίας για το πότε και πώς θα ανοίξουν ξανά τα λιμάνια μας -αν και όλα δείχνουν ότι αυτό θα γίνει μετά τον Ιούλιο.

Επίσης, ο κ. Παπαοικονόμου μιλάει για τα έργα που εκτελούνται, για τα σχέδια του Λιμενικού Ταμείου αλλά και για τις εργασίες του ξύλινου πεζόδρομου.
• Κύριε Παπαοικονόμου, να… ξεκινήσουμε από εκεί από ήσασταν στην προ καραντίνας εποχή. Σταμάτησαν αναγκαστικά κάποια έργα που εκτελούσε το Λιμενικό Ταμείο και πώς σας επηρέασε η κρίση του κορωνοϊού;
Ουσιαστικά δεν σταμάτησαν τα έργα που εκτελούσαμε. Όπου χρειάζονταν παρεμβάσεις στα λιμάνια ευθύνης μας, τα συνεχίσαμε. Το μεγάλο μας πρόβλημα είναι ότι χάσαμε τις αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων καθώς ως Λιμενικό Ταμείο από την έναρξη της καραντίνας μέχρι και το τέλος του Ιουνίου 2020, θα είχαμε 120 προγραμματισμένες προσεγγίσεις. Αυτό σημαίνει ότι το Λιμενικό Ταμείο χάνει πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ έσοδα –μόνον γι αυτή την περίοδο που σίγουρα δεν θα ανοίξει η κρουαζιέρα, χωρίς να υπολογίζουμε τις αφίξεις από την Τουρκία, που επίσης έχουν σταματήσει. Επιπροσθέτως, τα πλοία της ακτοπλοΐας που προσεγγίζουν το λιμάνι της Ρόδου, έρχονται με λίγους επιβάτες -οπότε και από εκεί μετράμε απώλειες. Βέβαια, πάνω απ’ όλα προέχει η υγεία και η ανθρώπινη ζωή.
• Ωστόσο, όταν μας λέτε ότι το Λιμενικό Ταμείο χάνει πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ μόνον από τα κρουαζιερόπλοια, είναι ένα υπολογίσιμο ποσόν που χάνετε αυτομάτως από τα έσοδά σας.
Ασφαλώς, διότι μιλάμε για λειτουργικά έξοδα, πάγιες υποχρεώσεις κ.λπ. χωρίς να έχουμε έσοδα από κανένα λιμάνι περιοχής ευθύνης μας (όχι μόνον της Ρόδου).
• Ποια είναι τα νεώτερα για την κρουαζιέρα; Εσείς συμμετείχατε σε μια τηλεδιάσκεψη με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Πράγματι, την προηγούμενη εβδομάδα συμμετείχα σε μια τηλεδιάσκεψη με το Υπουργείο Ναυτιλίας, όπου έλαβαν μέρος και ο γενικός γραμματέας Λιμένων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος και ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) κ. Θεόδωρος Κόντες, εκπρόσωποι του Οργανισμού Λιμένως Πειραιώς καθώς και πολλοί δήμαρχοι από τα νησιά. Η συζήτηση είχε ως αντικείμενο τι προτίθεται να κάνει το κάθε λιμάνι σε περίπτωση που ανοίξει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα.
Η θέση του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου (που αποτελεί και θέση του ιδίου του δημάρχου Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη) είναι πως από την στιγμή που θα επιτραπεί η προσέλευση πλοίων, εμείς είμαστε διατεθειμένοι να τα δεχτούμε υπό την προϋπόθεση να ληφθούν όποια μέτρα μας υποδείξει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το σίγουρο είναι πως η Ρόδος στηρίζεται στον Τουρισμό και έχει ανάγκη την κρουαζιέρα. Όπως είπαμε, προέχουν η υγεία και η ανθρώπινη ζωή αλλά όταν θα είμαστε σε θέση να υποδεχτούμε κρουαζιερόπλοια, θα το κάνουμε.
Όσον αφορά τις οδηγίες, δεν μας έχουν δοθεί ακόμη σαφείς λεπτομέρειες. Οπωσδήποτε όλα αυτά, προϋποθέτουν το άνοιγμα της κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο κι έπειτα να δούμε πώς θα προχωρήσουμε. Άλλωστε, όλη η συζήτηση που γίνεται (γενικότερα για την κρουαζιέρα και τις προσεγγίσεις προς την Ελλάδα) είναι για μετά τον Ιούλιο, και θα δούμε.
Εδώ πάντως, να σημειώσουμε πως ακόμη και αν ανοίξει η κρουαζιέρα δεν γνωρίζουμε εάν θα ανοίξουν οι πλόες από και προς την Τουρκία.
• Πώς προχωρά το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων παρά την κρίση που διερχόμαστε με τον κορωνοϊό και την περίοδο της καραντίνας;
Τα λιμάνια της Ακαντιάς, των Αγγέλων και της Κολόνας έχουν μπει σε νέα εποχή σχετικά με την παροχή υπηρεσιών φύλαξης σε επιβάτες και σκάφη με το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Το σύστημα προϋπολογισμού περίπου 3,5 εκατομμυρίων ευρώ εγκαταστάθηκε από την εταιρεία G4S και έχει σκοπό την κάλυψη των αναγκών ασφαλείας των παραπάνω λιμενικών εγκαταστάσεων σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Ήδη δημιουργήθηκαν οι απαραίτητες υποδομές και ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση του εξοπλισμού, που περιελάμβανε την τοποθέτηση των οικίσκων με τα μηχανήματα X-RAY τα οποία λειτουργούν ως σημεία ελέγχου και φύλαξης, την εγκατάσταση των καμερών και το σύστημα access control για την ελεγχόμενη πρόσβαση επιβατών και επισκεπτών.
Το Κέντρο Ελέγχου Ασφαλείας Λιμενικής Εγκατάστασης, όπου καταλήγει η εικόνα και από τα τρία λιμάνια της Ρόδου, λειτουργεί μέσα στον επιβατικό σταθμό του Τουριστικού Λιμένα, δίπλα από τις εγκαταστάσεις του Τελωνείου. Τοποθετήθηκαν συνολικά 70 κάμερες ημέρας, θερμικές κάμερες, συστήματα ανίχνευσης και λογισμικό ύψιστης ασφάλειας, x-rαy, μαγνητικές πύλες και φυσικά φυλάκια, πύλες, φράκτες, φορητός εξοπλισμός ασφαλείας κ.λπ. Έτσι και τα τρία λιμάνια έχουν 24ωρη παρακολούθηση σε ό,τι αφορά τις εγκαταστάσεις τους στην ξηρά και τη θάλασσα, εντός και εκτός αυτής καθώς και των πλοίων που ελλιμενίζονται σε αυτά.
• Όσον αφορά το ‘ταλαίπωρο’ λιμανικό καταφύγιο στις Φάνες, έχετε κάποια εξέλιξη;
Το καθαρίζουμε συνεχώς… Μέχρι να προχωρήσει το έργο της κατασκευής ολοκληρωμένου λιμανιού, θα συνεχίσουμε με την ίδια πρακτική. Θα κάνουμε πάλι σύμβαση με ιδιώτη για να το καθαρίσει ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται όσοι θέλουν να ελλιμενίζονται και φυσικά να μπορούν να έχουν πρόσβαση οι αλιείς. Δυστυχώς, είναι η μοναδική προσωρινή λύση μέχρι να καταλήξουμε στην οριστική κατασκευή νέου λιμανιού.
Το θέμα με τις Φάνες έχει απασχολήσει επανειλημμένως το Λιμενικό Ταμείο εδώ και πολλά χρόνια αφού παρουσιάζονται συνεχώς, προβλήματα προσάμμωσης.
Η επίσης «ταλαίπωρη» υπόθεση με την διάβρωση των ακτών, που αφορά συγκεκριμένη περιοχή της Ρόδου, έχει προχωρήσει;
Για την διάβρωση των ακτών είχε υποβληθεί μια μελέτη από το Λιμενικό Ταμείο για έγκριση περιβαλλοντικών όρων –ειδικά για την παραλία της Κρεμαστής- η οποία, όμως, μας επεστράφη καθώς είμαστε αναρμόδιοι να ασχοληθούμε με το αντικείμενο. Οπότε την μελέτη την διαβιβάσαμε με απόφασή μας, στον Δήμο Ρόδου ώστε να εγκριθεί και να την εκπονήσουν οι Τεχνικές Υπηρεσίες –ενδεχομένως μαζί με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
• Η κατασκευή του ξύλινου πεζόδρομου θα προχωρήσει;
Βεβαίως, θα ξεκινήσουν οι εργασίες αφού ήδη έχει εγκατασταθεί ο ΔΕΔΔΗΕ και κάνει την μεταφορά καλωδίων με προθεσμία 15 ημερών. Αμέσως μετά θα εγκατασταθεί ο εργολάβος για να ξεκινήσει το έργο -από την Ακαντιά μέχρι τα φανάρια της οδού Καναδά κι έπειτα θα συνεχιστεί. Το έργο εκτελείται από το Λιμενικό Ταμείο. Πρόκειται για ένα έργο με συνολικό προϋπολογισμό 1.2 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 780 εξασφαλίστηκαν από το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης, ενώ τα υπόλοιπα προέρχονται από πόρους του Λιμενικού Ταμείου.
Ο ξύλινος πεζόδρομος, από τα σημαντικότερα έργα που έχουν εκτελεστεί τα τελευταία χρόνια στη Ρόδο και έχει συμβάλει στην αναβάθμιση της εικόνας της πόλης, προχωρά στην επόμενη φάση. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 2.750.000 ευρώ και τα 1.800.000 έχουν εξασφαλισθεί από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα (μέσω της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου) ενώ τα υπόλοιπα θα καταβάλει το Λιμενικό Ταμείο μέσω προγραμματικής σύμβασης με το Υπουργείο Πολιτισμού.
Να προσθέσω ότι ολοκληρώσαμε την αντικατάσταση των ιστών στην Μαρίνα Μανδρακίου, αφού λόγω της οξείδωσης που σημειώθηκε υπήρχε κίνδυνος κατάρρευσης.
Τέλος, εγκαταστήσαμε το σύστημα για τηλεδιασκέψεις στο Λιμενικό Ταμείο. Αυτό, μας δίνει λύση σε χρόνια αιτήματα δημάρχων από άλλα νησιά που θέλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του Λιμενικού Ταμείου αλλά δεν μπορούν να έχουν φυσική παρουσία.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου