Ποινική διάσταση προσέλαβε η υπόθεση με την καντίνα της Λίνδου

Ποινική διάσταση προσέλαβε η πολύκροτη υπόθεση της λειτουργίας καντίνας σε κοινόχρηστο χώρο του πρώην Δήμου Λινδίων για την οποία είχε προκληθεί μεγάλος θόρυβος στο νησί, τον Ιούνιο του 2010, μετά την αποστολή ανώνυμων καταγγελιών στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στις δικαστικές αρχές και στα τοπικά ΜΜΕ.
Η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου με απευθείας κλήση παρέπεμψε σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου 8 μέλη του δημοτικού συμβουλίου του πρώην Δήμου Λινδίων και τον πρώην Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και νυν επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Περιφερειακό Συμβούλιο κ. Χ. Κόκκινο, για παράβαση καθήκοντος!
Οι επτά πρώτοι ως μέλη του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Λινδίων ο δε έννατος με την ιδιότητα του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Ν. Αιγαίου φέρονται συγκεκριμένα να παραβίασαν, τις διατάξεις του άρ. 1 §1 β ΠΔ 254/2005 και 1§7στ Ν. 3377/2005 χορηγώντας με την υπ’αριθμ. 149/27.08.2008 απόφαση των οκτώ πρώτων κατηγορουμένων την οποία επικύρωσε στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του ο κ. Κόκκινος, στην κ. Στ. Ε., σύζυγο του προέδρου του τότε δημοτικού συμβουλίου κ. Γ. Ε., άδεια κινητής καντίνας για άσκηση υπαίθριου στάσιμου εμπορίου, ενώ εκείνη δεν πληρούσε τις νόμιμες προϋποθέσεις και συγκεκριμένα δεν είχε εισόδημα αποκλειστικά από την άσκηση υπαίθριου εμπορίου, το δε ατομικό της εισόδημα ξεπερνούσε το αφορολόγητο μισθωτών και συνταξιούχων που ισχύει στη φορολογία εισοδήματος και χωρίς να έχουν λάβει τη γνώμη της εφορείας αρχαιοτήτων του Υπ. Πολιτισμού όπως ήταν αναγκαίο καθότι η Λίνδος είναι ιστορικό διατηρητέο μνημειακό συγκρότημα σύμφωνα με την ΥΑ 94262 /5720/28.12.1959.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο γνώση των ανωτέρω κωλυμάτων είχαν οι κατηγορούμενοι διότι με το από 26.08.2008 έγγραφο του γραφείου εκδόσεως αδειών καταστημάτων Δήμου Λινδίων υπήρξε αρνητική εισήγηση ως προς τη χορήγηση της ανωτέρω αδείας, περαιτέρω δε κατά την προαναφερθείσα συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ο δημοτικός σύμβουλος, κ. Θαρρενός Στέφανος μειοψήφισε κατά την ψηφοφορία αντιλέγοντας στη χορήγηση της εν λόγω άδειας για τους προαναφερθέντες λόγους. Η δε διαφωνία του καταχωρήθηκε στην απόφαση.
Η ανώνυμη καταγγελία που προκάλεσε την ως άνω δίωξη είχε χαρακτηριστεί ως “εμμετική” από τον τότε δήμαρχο Λινδίων κ. Μ. Παλλά.
Ο πρώην δήµαρχος Λινδίων ανέφερε σε έγγραφο του προς την Περιφέρεια, προς απάντηση, σε σχετική έρευνα που διενεργείται, τα εξής:
Κύριε Γενικέ,
Απαντώντας στην µε αριθµό 3026/03-05-2010 επιστολή σας µε την οποία µας ζητείται να επιλύσουµε µαζί µε άλλες αρµόδιες υπηρεσίες το θέµα που προκύπτει από τις καταγγελίες της επιτροπής κατοίκων της Λίνδου – κατά την νεώτερη έκδοση της «Επιτροπής κατοίκων της Λίνδου κατά της διαφθοράς»- ανυπόγραφη και ανώνυµη και πάλι, µε όνοµα επίκαιρο αυτή τη φορά, έχουµε να παρατηρήσουµε τα παρακάτω:
Οταν θέλεις να διαβάλεις κάποιον συντάσσεις µια ανώνυµη επιστολή «βάζεις λίγο ΠΑΣΟΚ», «βάζεις λίγη διαφθορά», «προσθέτεις και λίγο µελό», και έδεσε.
Κατηγορείται ο δήµαρχος του Δήµου Λινδίων (στην καταγγελία) ότι ως «δεξιός» και ο οποίος «δεξιός» βοήθησε τον κ. Ελευθερίου να παρανοµήσει και ότι διορίστηκε στο Τοπικό Αρχαιολογικό Συµβούλιο από τον πρώην «δεξιό» υπουργό κ. Παυλίδη. Προς αποκατάσταση της αλήθειας, ο δήµαρχος του Δήµου Λινδίων ορίστηκε στο Τοπικό Αρχαιολογικό Συµβούλιο µε απόφαση της Τοπικής Ενωσης Δήµων και Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ.Δ.) ως εκπρόσωπός της. Επίσης µε απόφαση του Δ.Σ. του Δήµου Λινδίων από 27/8/2009 η εν λόγω καντίνα σφραγίστηκε και µάλιστα αποµακρύνθηκε άρα το περιεχόµενο της καταγγελίας είναι «κενό» αντικειµένου και προφανώς εξυπηρετεί άλλες σκοπιµότητες. Ενηµερώνουµε επίσης ότι η δικαιοσύνη έχει επιληφθεί και ήδη έχουµε κληθεί και έχουµε καταθέσει τις απόψεις µας, επί των καταγγελλόµενων και σε παρόµοια καταγγελία µε τον ίδιο γραφικό χαρακτήρα πάλι ανώνυµη µε άλλη επωνυµία (Λαϊκή επιτροπή κατοίκων Λίνδου) που είχε κατατεθεί τον Μάρτιο του 2009 µε τα ίδια συνοδευτικά έγγραφα.
Το περιεχόµενο της καταγγελίας προκύπτει ότι είναι ανακριβές. Κάθε προσπάθεια εξέτασης των καταγγελλοµένων θεωρείται από την πλευρά µας άσκοπη η δε εξέταση των περιεχοµένων της καταγγελίας αποτελεί προσβολή στους δηµοκρατικούς θεσµούς και στις διαδικασίες που επιτάσσουν το σύνταγµα και οι νόµοι αυτού του κράτους.
Σε αντίθεση µε τα όσα «εµετικά» αναφέρονται στην καταγγελία τα οποία ούτε µας αγγίζουν ούτε µας εκφράζουν, σας καταθέτουµε και τα παρακάτω:
Πρώτα από όλα επιθυµούµε να εκφράσουµε την έντονη διαµαρτυρία µας για το συκοφαντικό περιεχόµενο της από 3-5-2010 ανώνυµης και ανυπόγραφης καταγγελίας που φέρει το όνοµα της ανύπαρκτης «Επιτροπής κατοίκων της Λίνδου κατά της διαφθοράς», αλλά και για «Εµετικές» καταγγελίες κατά του δηµάρχου Λινδίων το περιεχόµενο και άλλων ανώνυµων και ανυπόγραφων καταγγελιών κατά των εκπροσώπων του Δήµου Λινδίων αλλά και της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που ασχολούνται µε το δύσκολο έργο της προστασίας και διαχείρισης του ιστορικού διατηρητέου οικισµού της Λίνδου Ρόδου.
Το φαινόµενο των ανώνυµων καταγγελιών ξεκίνησε το 2006, όταν µε βάση την αρ. ΥΠΠΟ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Β1/Φ40/105606/5210/12-12-05 εγκύκλιο του ΥΠΠΟ, η Αρχαιολογική Υπηρεσία έχει το δικαίωµα ανάκλησης αδειών λειτουργίας σε καταστήµατα τα οποία έχουν υποπέσει σε αρχαιολογικές παραβάσεις π.χ. οικοδοµικές αυθαιρεσίες, η 4η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, σε συνεργασία µε τον Δήµο Λινδίων και την συναρµόδια ΚΒ’ ΕΠΚΑ, ξεκίνησε ένα πρόγραµµα αποκατάστασης και αισθητικής βελτίωσης του οικισµού. Αφετηρία απετέλεσαν τα καταστήµατα υγειονοµικού ενδιαφέροντος που είχαν αυθαίρετες κατασκευές επί δωµατίων (27 τουλάχιστον καταστήµατα κυρίως στο κέντρο του οικισµού).
Η Α’ Φάση (2006-2008) ήταν ιδιαίτερα επιτυχής ενώ σε δεύτερη φάση ζητήθηκε από την 4η ΕΒΑ η αποστολή από τον Δήµο Λινδίων του καταλόγου όλων των καταστηµάτων υγειονοµικού ενδιαφέροντος που λειτουργούν σήµερα στην Λίνδο, προκειµένου να ελεγχθούν οι άδειες µε αρχαιολογικά κριτήρια, εάν δηλαδή τα ακίνητα σύµφωνα µε τα κτηµατολογικά του διαγράµµατα είναι νοµίµως υφιστάµενα µε οικοδοµικές ή άλλες άδειες κ.τ.λ. Η Β’ φάση ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2010 µε τον έλεγχο των καταστηµάτων υγειονοµικού ενδιαφέροντος στις τρεις ιστορικές παραλίες της Λίνδου (κεντρική, µικρό γιαλό και Αγιο Παύλο) και επεκταθεί στην «µικρή» παραλία και στον υπόλοιπο οικισµό ακολουθώντας την ανοδική οδό από την κεντρική παραλία (θέση Αχταρµάς) προς την κεντρική πλατεία της Λίνδου.
Δεδοµένου ότι τα περισσότερα καταστήµατα υγειονοµικού ενδιαφέροντος σήµερα στη Λίνδο λειτουργούν µε παλιές άδειες, µε σωρεία παρανοµιών (επεκτάσεις σε δωµάτια, κάλυψη αύλειου χώρου κ.λπ.) που ανάγονται χρονικά έως και την δεκαετία του 1970, το πρόγραµµα αυτό είναι χρονοβόρο και όπως ήταν αναµενόµενο θίγει τα συµφέροντα πολλών επαγγελµατιών που επί δεκαετίες κερδοσκοπούσαν εις βάρος της «κατοικίας».
Ενώ οι επώνυµες καταγγελίες ιδιωτών, υπό µορφή αποδείξεων είναι ευπρόσδεκτες και συµβάλλουν θετικά στο δύσκολο έργο µας, το οποίο είναι άκρως απαραίτητο για την ποιότητα του τουρισµού µας, ανώνυµες, συκοφαντικές και ατεκµηρίωτες καταγγελίες ανυπόστατων οργανώσεων, χωρίς διεύθυνση και αποστολέα ώστε οι Υπηρεσίες να µπορούν να ανταποκριθούν, αποσκοπούν να αποπροσανατολίσουν την Κεντρική Διοίκηση και να υποσκάψουν ή και να αναχαιτίσουν τις προσπάθειες των τοπικών Υπηρεσιών για προσωπικό τους όφελος.
Πιστεύοντας ότι οι καταγγελίες αυτές προέρχονται από άτοµα µε πλήθος αρχαιολογικών και άλλων αυθαιρεσιών (εξ’ ου και η απόκρυψη ταυτότητας) ζητούµε σύµφωνα µε τον κώδικα Δηµόσιας Διοίκησης να µην λαµβάνονται υπόψη ούτε καν να πρωτοκολλούνται, ώστε να αποφευχθεί η περαιτέρω σπατάλη δηµοσίου χρόνου µε την συλλογή στοιχείων προς απάντησή τους”.