«Κανείς δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά με τα θέματα της Παιδείας»

«Το κίνημα των εργαζομένων πρέπει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την καταστροφή των κοινωνικών αγαθών. Ελπίζω ο αγώνας να πετύχει και να δούμε τη χώρα μας στη σωστή πορεία. Έτσι και οι πολίτες θα βρουν ξανά την αισιοδοξία και τα οράματά τους για ένα μέλλον αντάξιό τους».
Αυτό δηλώνει, σε συνέντευξή του στη «δ», ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδ/σου κ. Βασίλης Καραγιάννης, σχολιάζοντας τα δυσάρεστα μέτρα που δημιουργούν αδιέξοδα στους πολίτες.
Ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕΔ περιγράφει ειδικότερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Έχει δημιουργήσει θέμα το μισθολόγιο- βαθμολόγιο της φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών που καθορίζει αποδοχές των 600 ευρώ για τους νεοδιόριστους. Συνδέει το μισθό με τη βαθμολογική εξέλιξη και την κομματική αξιολόγηση», δηλώνει ο κ. Καραγιάννης και προσθέτει πως στόχος της κυβέρνησης είναι οι απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Σε ερώτηση σχετικά με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ο κ. Καραγιάννης δηλώνει πως έχουν υπονομευθεί από την κυβέρνηση.
«Οι εκπαιδευτικοί έκαναν το παν για να πάνε όλα καλά στις Πανελλαδικές. Η ουσία είναι πως το σύστημα των εξετάσεων είναι κούφιο. Τα θέματα αντιστοιχούν απολύτως στη φροντιστηριακή διδασκαλία», δηλώνει ο κ. Καραγιάννης.
Η συνέντευξη του κ. Βασίλη Καραγιάννη, αναλυτικά:
• Πώς σχολιάζετε την απόφαση της κυβέρνησης να βάλει λουκέτο στην ΕΡΤ;
Πρόκειται για μια πρωτοφανή αντιδημοκρατική, αυταρχική πράξη που δεν έχει προηγούμενο. Δεν υπάρχει αντίστοιχη πράξη στα ευρωπαϊκά ή παγκόσμια χρονικά. Δεν μπορεί να βγαίνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αιφνιδιαστικά και να καταργεί, διαδίδοντας ψεύδη, το μοναδικό κρατικό μέσο ενημέρωσης. Δεν είναι μόνο τα κανάλια και οι σταθμοί αλλά το περιοδικό και οι συμφωνικές ορχήστρες που ήταν υπό τη διαχείριση της ΕΡΤ ΑΕ.
• Θεωρείτε προσχηματική τη δήλωση πως θα προσληφθούν στο νέο οργανισμό 750 με 1000 άτομα μέσω ΑΣΕΠ καθώς επιβεβαιώνει την οριστική απόλυση των υπολοίπων εργαζομένων;
Νομίζω ότι δεν μπορεί να υπάρχει Έλληνας που να πιστεύει όλα αυτά που διαδίδονται από την κυβερνητική πλευρά. Τίποτε από ό,τι διαδίδεται δεν πιστεύω. Η εμπειρία μας έχει δείξει ότι άλλα λένε και άλλα πράττουν. Νομίζω ότι διαλύσανε και την Εθνική Ραδιοτηλεόραση, όπως έκαναν με τη δημόσια υγεία, την παιδεία και κάθε κοινωνικό αγαθό που έχει να κάνει με τους πολίτες.
• Πόσο σημαντική είναι η ΕΡΑ για τα νησιά;
Είναι πιστεύω πολύ σημαντική η παρουσία της. Ασχέτως των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από τους κυβερνώντες ο σταθμός είναι σημαντικός. Η ΕΡΑ αποτελεί κομμάτι του πολιτισμού και της ζωής στη Ρόδο και τα άλλα νησιά. Τα κρατικά μέσα παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας τις οποίες δεν μπορούν να φθάσουν τα ιδιωτικά ΜΜΕ.
• Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί;
Τι να πρωτοπεί κανείς. Έχει δημιουργήσει θέμα το μισθολόγιο- βαθμολόγιο της φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών που καθορίζει αποδοχές των 600 ευρώ για τους νεοδιόριστους. Συνδέει το μισθό με τη βαθμολογική εξέλιξη και την κομματική αξιολόγηση. Όποιος δηλαδή δεν είναι πειθήνιος στα κελεύσματα της εξουσίας δεν πρόκειται να πάρει ούτε ένα ευρώ παραπάνω. Έχουμε ένα άθλιο μισθολόγιο που πρέπει να καταργηθεί. Έχουν γίνει αλλαγές και στο πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς. Τώρα πια με μια απλή καταγγελία μπορεί ο εκάστοτε εκπαιδευτικός να βρεθεί εκτός υπηρεσίας. Είναι πολύ σημαντικό το ζήτημα αυτό. Δεν λέμε να μην τιμωρούνται οι εκπαιδευτικοί που έπεσαν σε κάποιο ολίσθημα. Όχι όμως με αυτό τον τρόπο δηλαδή με απλές καταγγελίες. Τίθενται ζητήματα και με την περίφημη αξιολόγηση για την οποία τώρα δεν γίνεται λόγος . Είμαστε βέβαιοι πως αιφνιδιαστικά θα έρθουν να επιβάλουν κάποιοι σύστημα αξιολόγησης- χειραγώγησης των εργαζομένων μέσα στο καλοκαίρι. Στόχος τους είναι οι απολύσεις.
• Υπάρχουν και οι μειώσεις των πιστώσεων για την Παιδεία.
Έχουν γίνει σημαντικές μειώσεις στις δαπάνες για την Παιδεία. Με τόσες περικοπές πώς θα γίνουν και μεγαλύτερες επισκευές στα σχολεία μας; Όλη η δραστηριότητα των κυβερνήσεων της τελευταίας περιόδου εξαντλείται στην περικοπή μισθών και συντάξεων, στην δραματική αύξηση της φορολογίας των συνήθων «φορολογικών υποζυγίων», στην υλοποίηση των αλλεπάλληλων Μνημονίων. Δεν νομίζω ότι ασχολήθηκε κανείς σοβαρά με τα ζητήματα παιδείας. Συνεπώς υπάρχει σε άλλους τομείς στασιμότητα και σε άλλους τομείς ραγδαία υποβάθμιση. Το μόνο θετικό και συγκινητικό, θα έλεγα, είναι η προσπάθεια που καταβάλλει ο εκπαιδευτικός καθημερινά μέσα και έξω από την αίθουσα διδασκαλίας για να κάνει την δουλειά του.
• Παραμένει ανοικτό το θέμα των επιπρόσθετων ωρών απασχόλησης των εκπαιδευτικών;
Είδατε ότι είχαμε την ημέρα που έκλειναν τα σχολεία την εξαγγελία της αύξησης των διδακτικών ωρών. Θα συμβάλει στην υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
• Πώς είδατε τις Πανελλαδικές Εξετάσεις;
Έχουν υπονομευθεί από τους κυβερνώντες. Οι εκπαιδευτικοί έκαναν το παν για να πάνε όλα καλά. Η ουσία είναι πως το σύστημα των εξετάσεων είναι κούφιο. Τα θέματα αντιστοιχούν απολύτως στη φροντιστηριακή διδασκαλία. Δεν θα μπορούσαν να έχουν σχέση με τη διδασκαλία στην τάξη.
• Οι αγώνες των εργαζομένων θεωρείτε πως μπορούν να ανατρέψουν κάποιες από τις δυσμενείς αποφάσεις που έχουν ληφθεί;
Ελπίζω το κίνημα των εργαζομένων να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την καταστροφή των κοινωνικών αγαθών. Ελπίζω να το πετύχουν και να δούμε μια χώρα ανεπτυγμένη και οι πολίτες να βρουν ξανά την αισιοδοξία και τα οράματά τους για ένα μέλλον αντάξιό τους. Ο λαός για αυτό έχει αγωνιστεί πολύ στο παρελθόν και έχει ματώσει.