Εκδήλωσε ενδιαφέρον και για το αεροδρόμιο Ρόδου

Εληξε χθες η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Πρώτος στη λίστα των μνηστήρων, που εκδήλωσε ενδιαφέρον, είναι ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci, ο οποίος ελέγχει την κοινοπραξία «Γέφυρα» που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου.
Στη λίστα με τους υποψήφιους μνηστήρες εμφανίζεται η κοινοπραξία της γερμανικής Fraport και του ομίλου Κοπελούζου. Η Fraport λειτουργεί 13 αεροδρόμια παγκοσμίως, μέσω άμεσης συμμετοχής και συμβάσεων παραχώρησης, με σπουδαιότερο το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. Αντίστοιχα, ο όμιλος Κοπελούζου κατέχει το 4,99% του μετοχικού ποσοστού του “Ελ. Βενιζέλος”.
Ενδιαφέρον φέρεται να υπήρξε και από την αργεντίνικη εταιρεία Corporation America που διαχειρίζεται 49 αεροδρόμια σε Λατινική Αμερική και Ευρώπη.
Όπως αποκαλύπτει σήμερα η “δ”, εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι μεταξύ των μνηστήρων και κυρίως για το αεροδρόμιο της Ρόδου, συγκαταλέγεται η εταιρεία με την επωνυμία «ENGELINVEST GROUP L.T.D.», που εδρεύει στο Ισραήλ και ασχολείται με διεθνείς επενδύσεις και κατασκευές δημοσίων έργων ανά τον κόσμο.
Η εταιρεία υπέβαλε χθες ενώπιον του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. δια των νομίμων εκπροσώπων – πληρεξουσίων της στην Ελλάδα κ.κ. Jacob Dahan, επιχειρηματία και Βασίλειου Αφαντενού, Ροδίτη αρχιτέκτονα – μηχανικού, φάκελο – εκδήλωση ενδιαφέροντος, για την παροχή υπηρεσιών σε σχέση με τη λειτουργία και συντήρηση των περιφερειακών αεροδρομίων του Ελληνικού Δημοσίου ανά την Επικράτεια, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης του ως άνω Ταμείου που διενεργήθηκε σύμφωνα με στο πλαίσιο του Προγράμματος Αποκρατικοποιήσεων.
Το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τον Ιδρυτικό του Νόμο, έχει αναλάβει στο πλαίσιο του Προγράμματος Αποκρατικοποιήσεων του Νόμου 3985/2011 (ΦΕΚ 151/A/1.7.2011) «Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015», όπως επικαιροποιήθηκε με το Νόμο 4046/2012 (ΦΕΚ 28/A/14.02.2012) και το Νόμο 4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α/12.11.2012), την αξιοποίηση της ιδιωτικής περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς και των περιουσιακών στοιχείων των δημοσίων επιχειρήσεων, το μετοχικό κεφάλαιο των οποίων ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο Ελληνικό Δημόσιο ή σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.
Το Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκμετάλλευση των δικαιωμάτων και συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου στα 37 από τα 39 περιφερειακά αεροδρόμια του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία είναι δημόσιας χρήσης και εξυπηρετούν εμπορικές αεροπορικές μεταφορές (εκτός του Διεθνούς Αερολιμένος Ηρακλείου και του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών).
Με την παραπάνω πρόσκληση το ΤΑΙΠΕΔ είχε ήδη καλέσει τους πιθανούς επενδυτές να υποβάλουν εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για την παραχώρηση για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 30 ετών των υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης των ελληνικών αεροδρομίων (συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης και επέκτασης της υποδομής). Η παραχώρηση μπορεί να περιλαμβάνει το δικαίωμα για το Ελληνικό Δημόσιο να παρατείνει τη διάρκεια της παραχώρησης για άλλα 10 έτη σύμφωνα με τους όρους που θα προσδιοριστούν στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Προβλέπεται ότι το Ταμείο, το Ελληνικό Δημόσιο και ο επενδυτής θα συνάψουν σχετική σύμβαση παραχώρησης.
Ο κύριος στόχος, τον οποίο επιθυμεί να πετύχει το Ταμείο μέσω της Συναλλαγής (ο «Στρατηγικός Στόχος»), είναι η μεγιστοποίηση των οικονομικών παροχών (προκαταβλητέων και διαρκών) που θα καταβληθούν από τον φορέα στον οποίο θα ανατεθεί η παραχώρηση (το «Οικονομικό Αντάλλαγμα»).
Σημειώνεται ότι στα ελληνικά αεροδρόμια που έχουν ενταχθεί στο παραπάνω πρόγραμμα, περιλαμβάνονται το αεροδρόμιο της Κω “ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ” και το αεροδρόμιο Καρπάθου.
Σε κάθε περίπτωση η εν λόγω διεθνής επενδυτική εταιρεία – κολοσσός «ENGELINVEST GROUP L.T.D.», δια των νομίμων εκπροσώπων της στην Ελλάδα και όπως δηλώνουν οι νομικοί της σύμβουλοι – δικηγορικά γραφεία των κ.κ. Αικατερίνης Γιαννιού – Αθανασίου και Νικολάου Σκορδίλη, αναμένει να κληθεί πλέον από το ΤΑΙΠΕΔ ως Προεπιλεγής Επενδυτής, προκειμένου να συμμετάσχει στη δεύτερη φάση του παραπάνω Προγράμματος, τη λεγόμενη «Πρόσκληση Υποβολής Προσφοράς».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εν λόγω εταιρεία σε συνεργασία με την ελληνική Κυβέρνηση έχει σκοπό να συμμετέχει περαιτέρω και στους επόμενους διαγωνισμούς αποκρατικοποιήσεων που θα διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ.
Η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων προχωρεί σε δύο ομάδες, στην κάθε μία εκ των οποίων έχουν ενταχθεί 7-10 αεροδρόμια. Είναι ομάδες παρόμοιας επιβατικής κίνησης, οικονομικών επιδόσεων αλλά και γεωγραφικής θέσης.
Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, ενώ εφόσον κριθεί επιχειρηματικά συμφέρον ο επενδυτής έχει τη δυνατότητα να εντάξει στη συγκεκριμένη ομάδα και κάποιο από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι τρία εκ των αεροδρομίων Λήμνου, Χίου και Καρπάθου.
Οι συμβάσεις παραχώρησης θα έχουν διάρκεια έως 40 χρόνια. Για τα τρία πρώτα χρόνια της παραχώρησης προβλέπεται ότι θα απαιτηθούν επενδύσεις της τάξης των 220 εκατ. ευρώ σε υποδομές. Για τις παραχωρήσεις θα καθοριστούν αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές αναλόγως των κερδών, ενώ οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν και τις επενδύσεις σε υποδομές στα αεροδρόμια.