ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φοροεκπτώσεις για τους εμπόρους

news room 1 λεπτό ανάγνωση
POS
Μέγεθος γραμμάτων

Στην κλι­μα­κω­τή φο­ρο­λό­γη­ση με συ­ντε­λε­στές έως 60% των αδή­λω­των κε­φα­λαί­ων φαί­νε­ται να συμ­φω­νούν κυ­βέρ­νη­ση και δα­νει­στές ύστε­ρα από πο­λύ­μη­νες δια­πραγ­μα­τεύ­σεις.

Αντί­θε­τα, τί­τλοι τέ­λους πέ­φτουν ορι­στι­κά στον ει­δι­κό ακα­τά­σχε­το τρα­πε­ζι­κό λο­γα­ρια­σμό για τις επι­χει­ρή­σεις, καθώς οι θε­σμοί απέρ­ρι­ψαν και την τε­λευ­ταία κυ­βερ­νη­τι­κή πρό­τα­ση. Ο με­ρι­κώς ακα­τά­σχε­τος επαγ­γελ­μα­τι­κός λο­γα­ρια­σμός, στον οποίο θα κα­τέ­λη­γαν οι ει­σπρά­ξεις που θα γί­νο­νταν με πλα­στι­κό χρήμα, εξε­τά­ζε­ται τώρα να αντι­κα­τα­στα­θεί από φο­ρο­λο­γι­κά κί­νη­τρα, όπως έκ­πτω­ση φόρου ή φο­ρο­α­παλ­λα­γή προς τις επι­χει­ρή­σεις και τους επαγ­γελ­μα­τί­ες προ­κει­μέ­νου να εγκα­τα­στή­σουν συ­σκευ­ές POS.

Με την επι­στρο­φή των επι­κε­φα­λής των δα­νει­στών στην Αθήνα στις 14 Νο­εμ­βρί­ου, ανα­μέ­νε­ται να εξε­τα­στούν οι τε­λι­κές δια­τά­ξεις των νο­μο­σχε­δί­ων για την οι­κειο­θε­λή απο­κά­λυ­ψη των αδή­λω­των κε­φα­λαί­ων και το πλα­στι­κό χρήμα, προ­κει­μέ­νου να προ­ω­θη­θούν στη Βουλή και να τε­θούν σε εφαρ­μο­γή από το 2017. Ει­δι­κό­τε­ρα:

 1 Πλα­στι­κό χρήμα: Το νο­μο­σχέ­διο θα δίνει κί­νη­τρα στους φο­ρο­λο­γού­με­νους για να χρη­σι­μο­ποιούν το ηλε­κτρο­νι­κό χρήμα στις κα­θη­με­ρι­νές συ­ναλ­λα­γές τους. Το ση­μα­ντι­κό­τε­ρο κί­νη­τρο θα είναι η έκ­πτω­ση φόρου από 1.900 έως 2.100 ευρώ που οδη­γεί σε έμ­με­σο αφο­ρο­λό­γη­το όριο για μι­σθω­τούς, συ­ντα­ξιού­χους και αγρό­τες, η οποία θα εξα­σφα­λί­ζε­ται μόνο εφό­σον έχουν συ­γκε­ντρω­θεί απο­δεί­ξεις με ηλε­κτρο­νι­κό χρήμα αξίας ίσης με το 10% έως και το 30% του ει­σο­δή­μα­τος του φο­ρο­λο­γου­μέ­νου.

Στην πε­ρί­πτω­ση όμως που δεν προ­σκο­μί­ζε­ται το απαι­τού­με­νο ποσό απο­δεί­ξε­ων με πλα­στι­κό χρήμα, τότε ο φόρος προ­σαυ­ξά­νε­ται κατά τη θε­τι­κή δια­φο­ρά με­τα­ξύ του απαι­τού­με­νου ποσού απο­δεί­ξε­ων και του δη­λω­θέ­ντος ποσού απο­δεί­ξε­ων, η οποία πολ­λα­πλα­σιά­ζε­ται με συ­ντε­λε­στή 22%. Το άλλο κί­νη­τρο θα είναι οι κλη­ρώ­σεις με έπα­θλα δω­ρε­άν αγο­ρές, αυ­το­κί­νη­τα και ακί­νη­τα.

Ση­μειώ­νε­ται ότι όλες οι επι­χει­ρή­σεις θα υπο­χρε­ω­θούν να έχουν μη­χα­νή­μα­τα ηλε­κτρο­νι­κών συ­ναλ­λα­γών (POS), ενώ συ­ναλ­λα­γές με­τα­ξύ των επι­χει­ρή­σε­ων που υπερ­βαί­νουν τα 50 ευρώ θα γί­νο­νται υπο­χρε­ω­τι­κά με ηλε­κτρο­νι­κό χρήμα.

2 Οι­κειο­θε­λής απο­κά­λυ­ψη ει­σο­δη­μά­των: Οσοι επι­λέ­ξουν να απο­κα­λύ­ψουν τα «κρυφά» ει­σο­δή­μα­τά τους στην Εφο­ρία θα κα­τα­βά­λουν φόρο που θα φτά­νει έως και 60%. Σύμ­φω­να με πλη­ρο­φο­ρί­ες, το νο­μο­σχέ­διο θα προ­βλέ­πει:

• Επι­βο­λή φόρου 50% επί των κε­φα­λαί­ων για όσους εμ­φα­νί­σουν οι­κειο­θε­λώς στις φο­ρο­λο­γι­κές αρχές τα αδή­λω­τα κε­φά­λαια που έχουν είτε στην Ελ­λά­δα είτε στο εξω­τε­ρι­κό και μέχρι σή­με­ρα δεν έχουν εντο­πι­στεί από τον ελεγ­κτι­κό μη­χα­νι­σμό και δεν έχει ξε­κι­νή­σει φο­ρο­λο­γι­κός έλεγ­χος.

• Επι­βο­λή φόρου με συ­ντε­λε­στή 55% για όσους βρί­σκο­νται στις διά­φο­ρες λί­στες (εμ­βά­σμα­τα εξω­τε­ρι­κού, Λα­γκάρντ, Μπόρ­γιανς κ.ά.) και έχουν εντο­πι­στεί από τον ελεγ­κτι­κό μη­χα­νι­σμό με κρυφά ει­σο­δή­μα­τα, έχει εκ­δο­θεί φύλλο ελέγ­χου και έχει ξε­κι­νή­σει ο φο­ρο­λο­γι­κός έλεγ­χος.

• Επι­βο­λή φόρου με συ­ντε­λε­στή 60% στις πε­ρι­πτώ­σεις που ο έλεγ­χος έχει ολο­κλη­ρω­θεί αλλά δεν υπάρ­χει τε­λε­σί­δι­κη δι­κα­στι­κή από­φα­ση.

ΜΑΡΙΑ ΒΟΥΡ­ΓΑ­ΝΑ – ΕΘΝΟΣ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.