Σε είδος πολυτελείας κινδυνεύουν να μετατραπούν τα ιδιωτικά Ι.Χ., καθώς εδώ και αρκετούς μήνες η αγορά αυτοκινήτου παρουσιάζει τεράστια κάμψη που αγγίζει το 55%, εξαιτίας της οικονομικής στενότητας που βιώνουν χιλιάδες πολίτες.
Η κατάσταση στην αγορά της Δωδεκανήσου δεν είναι καλύτερη αφού στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου καταγράφηκε μείωση στον αριθμό των αυτοκινήτων που διατέθηκαν από τις τοπικές αντιπροσωπείες σε ποσοστό 17,6% με την μεγαλύτερη μείωση να καταγράφεται στην εταιρεία Nissan, οι πωλήσεις της οποίας μειώθηκαν κατά 143 αυτοκίνητα και στη Suzuki, της οποίας οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 122 αυτοκίνητα.
Σημαντική μείωση καταγράφεται και στις πωλήσεις αυτοκινήτων τύπου BMW και Mercedes, που βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των Δωδεκανησίων αλλά και σε φθηνότερα μοντέλα εταιρειών, όπως της Fiat, της Audi, της Seat, της Honda, της Hyundai.
Η κρίση στην αγορά του αυτοκινήτου δεν φαίνεται να έχει αγγίξει από την άλλη την Toyota που οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 82 αυτοκίνητα, τη Chevrolet που οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 79 αυτοκίνητα, την V.W. με αύξηση 70 αυτοκινήτων αλλά και τις εταιρείες Peugeot, Citroen και Dacia.
To πλήγμα που δέχεται από την οικονομική κρίση η αγορά αυτοκινήτου είναι ισχυρό μετά και την απόφαση να επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας αυτοκίνητα με λιανική τιμή ακόμη και κάτω των 30.000 ευρώ ενώ η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ, έχει οδηγήσει σε περαιτέρω άνοδο των τιμών των αυτοκινήτων.
Συγκεκριμένα η αναπροσαρμογή και στον φόρο πολυτελείας για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, βάζει «ταφόπλακα» στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και πλέον είναι ασύμφορη η είσοδός τους στην Ελλάδα. Πλέον η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τίθεται εν αμφιβόλω και πολύ σύντομα τα λουκέτα θα διαδέχονται το ένα το άλλο.
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, επιβάλλεται φόρος πολυτελείας 10% στα Ι. Χ. με εργοστασιακή τιμή από 15.000 – 20.000 ευρώ, 30% στα Ι. Χ. με εργοστασιακή τιμή από 20.001 – 28.000 ευρώ και 40% στα Ι. Χ. με εργοστασιακή τιμή από 28.000 ευρώ και άνω. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα μέτρα που είχαν ληφθεί τον Μάρτιο, η επιβολή φόρου πολυτελείας αφορούσε τα αυτοκίνητα με εργοστασιακή τιμή από 17.000 ευρώ και άνω, δηλαδή με λιανική τιμή από 30.000 ευρώ και άνω. Με τη διεύρυνση του μέτρου προς τα κάτω, η νέα φορολογική επιβάρυνση θα αφορά πλέον πολύ περισσότερα οχήματα, ακόμη και αυτά που έχουν λιανική τιμή γύρω στα 27.000 ευρώ.













