ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο «τιμοκατάλογος» για τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα από ΥΠΟΙΚ

news room 1 λεπτό ανάγνωση
αυτοκίνητα

Την εγκύ­κλιο που κα­θο­ρί­ζει τις λε­πτο­μέ­ρειες για την πλη­ρω­μή τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας για λι­γό­τε­ρο από έναν χρόνο εξέ­δω­σε η Γε­νι­κή Γραμ­μα­τεία Δη­μο­σί­ων Εσό­δων. Σύμ­φω­να με την εγκύ­κλιο, δί­νε­ται η δυ­να­τό­τη­τα σε εν­δια­φε­ρό­με­νους κα­τό­χους Ι.Χ. οχη­μά­των, αυ­το­κι­νή­των ή μο­το­σι­κλε­τών, οι οποί­οι τα έχουν θέσει σε ακι­νη­σία, και εξαι­ρε­τι­κά για το έτος 2016, να άρουν την ακι­νη­σία κα­τα­βάλ­λο­ντας τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας ως εξής:

• Για άρση ακι­νη­σί­ας χρο­νι­κής διάρ­κειας 1 μηνός κα­τα­βάλ­λο­νται τα 2/12 των ανα­λο­γού­ντων ετή­σιων τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας.

• Για άρση ακι­νη­σί­ας χρο­νι­κής διάρ­κειας 3 μηνών κα­τα­βάλ­λο­νται τα 4/12 των ετή­σιων τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας.

• Για άρση ακι­νη­σί­ας για το υπό­λοι­πο διά­στη­μα του έτους και μέχρι το τέλος του 2016 κα­τα­βάλ­λο­νται τα δω­δέ­κα­τα του ποσού των ανα­λο­γού­ντων στο όχημα ετή­σιων τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας που απο­μέ­νουν από την ημε­ρο­μη­νία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των ανα­λο­γού­ντων ετή­σιων τελών.

Οι πα­ρα­πά­νω τρεις επι­λο­γές είναι, κατά πε­ρί­πτω­ση, δε­σμευ­τι­κές και δεν πα­ρέ­χε­ται η δυ­να­τό­τη­τα επι­λο­γής άλλου χρο­νι­κού δια­στή­μα­τος πέραν όσων ρητά ανα­φέ­ρο­νται στη διά­τα­ξη. Επι­ση­μαί­νε­ται ότι η άρση της ακι­νη­σί­ας γί­νε­ται κα­τό­πιν εγ­γρά­φου αι­τή­μα­τος του κα­τό­χου του οχή­μα­τος.

Προ­κει­μέ­νου για τον υπο­λο­γι­σμό του ποσού των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας, ο μήνας που γί­νε­ται η άρση της ακι­νη­σί­ας λο­γί­ζε­ται ως ολό­κλη­ρος μήνας, ανε­ξάρ­τη­τα από τη χρο­νι­κή στιγ­μή της άρσης αυτής.

Πα­ρά­δειγ­μα 1:

Για επι­βα­τι­κό Ι.Χ. 1.000 κ.εκ., τα ετή­σια τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας είναι 120 ευρώ.

Εστω ότι φο­ρο­λο­γού­με­νος αι­τεί­ται άρσης ακι­νη­σί­ας στις 28 Ιου­νί­ου 2016:

• Για 1 μήνα. Τα ανα­λο­γού­ντα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας υπο­λο­γί­ζο­νται ως εξής: 120x (2/12)=20 ευρώ.

• Για 3 μήνες. Τα ανα­λο­γού­ντα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας είναι 120x (4/12)=40 ευρώ.

• Για το υπό­λοι­πο του έτους μέχρι 31-12-2016. Σε αυτήν την πε­ρί­πτω­ση θα κα­τα­βλη­θούν τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 120x (7/12)+120x (2/12)=70 ευρώ+20 ευρώ=90 ευρώ.

Πα­ρά­δειγ­μα 2:

Για επι­βα­τι­κό Ι.Χ. με εκ­πο­μπές 100 γρ. CO2/χλμ., τα ετή­σια τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας είναι: 100×0,90=90 ευρώ. Εστω ότι φο­ρο­λο­γού­με­νος αι­τεί­ται άρσης ακι­νη­σί­ας στις 28 Ιου­νί­ου 2016:

– Για 1 μήνα. Τα ανα­λο­γού­ντα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας υπο­λο­γί­ζο­νται ως εξής: 9x (2/12)=15 ευρώ.

– Για 3 μήνες. Τα ανα­λο­γού­ντα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας είναι 90x (4/12)=30 ευρώ.

– Για το υπό­λοι­πο του έτους μέχρι 31-12-2016. Θα κα­τα­βλη­θούν τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 90x [(7/12)+ (2/12)]=90x (9/12)=67,5 ευρώ.

Σύμ­φω­να με τις δια­τά­ξεις του νόμου, στην πε­ρί­πτω­ση εκ­πρό­θε­σμης επι­στρο­φής άδειας και πι­να­κί­δων ή μη επι­στρο­φής στη ΔΟΥ, επι­βάλ­λε­ται αυ­το­τε­λές πρό­στι­μο ίσο με το δι­πλά­σιο των ανα­λο­γού­ντων ετη­σί­ων τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας. Δη­λα­δή, εάν ο ιδιο­κτή­της ή κά­το­χος του οχή­μα­τος του πα­ρα­δείγ­μα­τος 1 έχει πλη­ρώ­σει τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας για διάρ­κεια άρσης τριών μηνών (40 ευρώ) και δεν επι­στρέ­ψει τα στοι­χεία (άδεια και πι­να­κί­δες) του οχή­μα­τος εμπρό­θε­σμα (τε­λευ­ταία ερ­γά­σι­μη του τρι­μή­νου), τότε επι­βάλ­λε­ται πρό­στι­μο 120×2=240ευρώ.

Δεν απαι­τεί­ται η επι­στρο­φή των στοι­χεί­ων κυ­κλο­φο­ρί­ας στη ΔΟΥ όταν η άρση πε­ρι­λαμ­βά­νει και τον τε­λευ­ταίο μήνα του έτους 2016 (Δε­κέμ­βριο), εφό­σον κα­τα­βλη­θούν εμπρό­θε­σμα τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας του 2017.

Στις πε­ρι­πτώ­σεις με­τα­βί­βα­σης οχή­μα­τος εντός του 2016 δεν εφαρ­μό­ζο­νται τα πα­ρα­πά­νω. Ισχύ­ουν οι δια­τά­ξεις του νόμου 4093/2012, σύμ­φω­να με τις οποί­ες δεν επέρ­χε­ται με­τα­βί­βα­ση της κυ­ριό­τη­τας αυ­το­κι­νή­του οχή­μα­τος, εάν δεν κα­τα­βλη­θούν προη­γου­μέ­νως τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας του έτους εντός του οποί­ου γί­νε­ται η με­τα­βί­βα­ση, αφαι­ρου­μέ­νου του ποσού των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας που εν­δε­χο­μέ­νως έχουν κα­τα­βλη­θεί, καθώς και τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας προη­γου­μέ­νων ετών, τα οποία τυχόν οφεί­λο­νται για τον χρόνο που το όχημα βρι­σκό­ταν στην κα­το­χή του με­τα­βι­βά­ζο­ντος, συ­μπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νων των προ­βλε­πο­μέ­νων από τις εκά­στο­τε ισχύ­ου­σες δια­τά­ξεις προ­στί­μων.

Το ίδιο συμ­βαί­νει εφό­σον έχει προη­γη­θεί άρση ακι­νη­σί­ας, σύμ­φω­να με την εν λόγω ρύθ­μι­ση στην πε­ρί­πτω­ση δια­γρα­φής οχή­μα­τος λόγω εξα­γω­γής του, όπου απαι­τεί­ται ο έλεγ­χος κα­τα­βο­λής των ετή­σιων τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας τρέ­χο­ντος και πα­ρελ­θό­ντων ετών. Επί­σης, στην πε­ρί­πτω­ση που έχει γίνει χρήση μίας εκ των τριών χρο­νι­κών πε­ριό­δων άρσης της ακι­νη­σί­ας, και ο κά­το­χος αι­τεί­ται εκ νέου άρση, τότε θα κα­τα­βάλ­λο­νται τα ετή­σια τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας (αφαι­ρου­μέ­νου του ποσού των τελών κυ­κλο­φο­ρί­ας που έχει κα­τα­βλη­θεί).

Κα­θη­με­ρι­νή

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου 1 σχόλιο

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

  1. efalkenburg

    Άλλο ένα “φιλολαϊκό” μέτρο. Πληρώνεις για 3 μήνες σου δίνουν πινακίδες για 2 μήνες, θες τις πινακίδες για 6 μήνες, πληρώνεις για 8. Κανονική κλοπή δηλαδή. #astadiala