ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πώς να γλιτώσετε από τις κατασχέσεις της εφορίας

news room 1 λεπτό ανάγνωση
κατάσχεση

Με με­ρι­κές πολύ απλές και κα­θό­λα νό­μι­μες κι­νή­σεις μπο­ρούν οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι να γλι­τώ­σουν από τα μέτρα ανα­γκα­στι­κής εί­σπρα­ξης που λαμ­βά­νει η εφο­ρίαενα­ντί­ον όσων έχουν λη­ξι­πρό­θε­σμες οφει­λές προς το δη­μό­σιο.

Το κυ­ριό­τε­ρο μέτρο που λαμ­βά­νει η εφο­ρία είναι οι κα­τα­σχέ­σεις στα χέρια τρί­των, όπως είναι τα υπό­λοι­πα τρα­πε­ζι­κών λο­γα­ρια­σμών, το ει­σό­δη­μα από ενοί­κια ή οι απαι­τή­σεις από πε­λά­τες στις πε­ρι­πτώ­σεις επαγ­γελ­μα­τιών.

Οι κι­νή­σεις που μπο­ρεί να κάνει ο φο­ρο­λο­γού­με­νος είναι:

– Να δη­λώ­σει σε ει­δι­κή εφαρ­μο­γή στο taxisnet έναν ακα­τά­σχε­το τρα­πε­ζι­κό λο­γα­ρια­σμό. Ο φο­ρο­λο­γού­με­νος δη­λώ­νει τον IBAN και η εφο­ρία ανα­λαμ­βά­νει  να ενη­με­ρώ­σει την τρά­πε­ζα για το γε­γο­νός ότι δη­λώ­θη­κε ο λο­γα­ρια­σμός ως ακα­τά­σχε­τος προ­κει­μέ­νου να μην προ­χω­ρά σε δε­σμεύ­σεις υπο­λοί­πων έως το ακα­τά­σχε­το όριο. Να ση­μειω­θεί ότι σε έναν και μόνο τρα­πε­ζι­κό λο­γα­ρια­σμό που δη­λώ­νε­ται ως ακα­τά­σχε­τος ισχύ­ει ακα­τά­σχε­το όριο 1.250 ευρώ. Τυχόν υπό­λοι­πο πάνω από αυτό το ποσό μπο­ρεί να κα­τα­σχε­θεί στο σύ­νο­λό του.

– Να προ­χω­ρή­σει σε ρύθ­μι­ση τυχόν οφει­λής του προς την εφο­ρία, ει­δι­κά αν αυτή ξε­περ­νά τα 500 ευρώ. Στις πε­ρι­πτώ­σεις οφει­λών άνω των 500 ευρώ εί­θι­σται οι εφο­ρί­ες να ενερ­γο­ποιούν πιο εύ­κο­λα τα μέτρα ανα­γκα­στι­κής εί­σπρα­ξης. Ο φο­ρο­λο­γού­με­νος με απλή αί­τη­ση στο taxisnet μπο­ρεί να ρυθ­μί­σει σε έως 12 μη­νιαί­ες δό­σεις ή 24 αν πρό­κει­ται για οφει­λή που έχει προ­κύ­ψει από κά­ποιον έκτα­κτο φόρο (π.χ. φόρο κλη­ρο­νο­μιάς).

– Ο φο­ρο­λο­γού­με­νος μπο­ρεί να προ­χω­ρή­σει σε ρύθ­μι­ση ακόμη και αν αυτή δεν έχει κα­τα­στεί λη­ξι­πρό­θε­σμη. Αυτό γί­νε­ται μόνο με επί­σκε­ψη στην εφο­ρία και υπο­βο­λή χει­ρό­γρα­φης αί­τη­σης ρύθ­μι­σης της οφει­λής. Η επι­λο­γή αυτή είναι εξαι­ρε­τι­κά χρή­σι­μη εφό­σον ο φο­ρο­λο­γού­με­νος έχει ήδη ρυθ­μί­σει κά­ποια πα­λαιό­τε­ρη οφει­λή του με άλλη ρύθ­μι­ση, όπως για πα­ρά­δειγ­μα τη ρύθ­μι­ση των 100 δό­σε­ων.

– Από τους τρα­πε­ζι­κούς λο­γα­ρια­σμούς δεν μπο­ρεί να γίνει κα­τά­σχε­ση υπο­λοί­που έως 50 ευρώ, ανε­ξάρ­τη­τα από το ύψος της οφει­λής. Αυτό ση­μαί­νει ότι ο φο­ρο­λο­γού­με­νος μπο­ρεί, εφό­σον έχει πολ­λα­πλούς λο­γα­ρια­σμούς, να μοι­ρά­σει σε αυ­τούς ποσά έως 50 ευρώ προ­κει­μέ­νου να τα προ­στα­τεύ­σει από την κα­τά­σχε­ση

Να ση­μειω­θεί ότι για μισθό ή σύ­ντα­ξη ισχύ­ει ακα­τά­σχε­το όριο 1.000 ευρώ. Για το τμήμα του μι­σθού ή σύ­ντα­ξης από 1.000 έως 1.500 ευρώ μπο­ρεί να κα­τα­σχε­θεί το 50% ενώ το τμήμα πάνω από τα 1.500 ευρώ μπο­ρεί να κα­τα­σχε­θεί στο σύ­νο­λό του. Για πα­ρά­δειγ­μα από έναν μι­σθω­τό των 1.300 ευρώ μπο­ρούν να κα­τα­σχε­θούν 150 ευρώ μη­νιαί­ως ενώ από μι­σθω­τό των 2.000 ευρώ μπο­ρούν να κα­τα­σχε­θούν 750 ευρώ μη­νιαί­ως.

capital.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.