Εως πότε θα πληρώνει το νησί αμαρτίες κράτους και εργολάβων;

Σε αδιέξοδο συνεχίζει να οδηγείται η υπόθεση της κατασκευής του Φράγματος Γαδουρά, λόγω διαφωνίας της αναδόχου εταιρείας και του υπουργείου Υποδομών, σε ότι αφορά το οικονομικό αντικείμενο του έργου, ενώ κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές στην Ε.Ο. Ρόδου-Λίνδου και οδηγείται στο απόσπασμα ο ροδιακός τουρισμός.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι προχθές, συνεδρίασε το τεχνικό συμβούλιο δημοσίων έργων στο υπουργείο Υποδομών και ενέκρινε τον ανακεφαλαιωτικό πίνακα ο οποίος αφορά τις πιστώσεις που θα δοθούν στην εταιρεία ΜΕΤΩΝ ΑΕΓΕΚ. “Το τεχνικό συμβούλιο, έπραξε αυτό που έπρεπε . Ο ανακεφαλαιωτικός πίνακας και η σύμβαση τώρα θα πρέπει να περάσουν από το ελεγκτικό συνέδριο για να εγκριθούν. Πιστεύουμε πως αυτό ήθελε η εταιρεία”, δήλωσε στη “δ”, ο προϊστάμενος του τμήματος Δ3 του υπουργείου Υποδομών κ Κοτσώνης. Ωστόσο όμως οι πιστώσεις που προβλέπεται να δοθούν, δεν είναι αυτές που προσδοκά η εταιρεία. Υπάρχει δηλαδή σημαντική απόκλιση, από τα χρήματα τα οποία η ΜΕΤΩΝ ΑΕΓΕΚ αξιώνει να πάρει για να συνεχιστεί το έργο.
Σχετικά με τις ενδεχόμενες διαβουλεύσεις με την ανάδοχο εταιρεία ο κ Κοτσώνης ήταν κατηγορηματικός και τόνισε, πως τα έργα γίνονται με νόμους. “Δεν κάνουμε εμείς συμβιβασμό, με τον εργολάβο. Υπάρχουν διαδικασίες οι οποίες, πρέπει να ακολουθούνται”, είπε ο κ. Κοτσώνης προσθέτοντας, «πως έργα μεγάλης σημασίας όπως αυτό του φράγματος Γαδουρά, χρειάζονται σεβασμό».
Αναφορικά με την πρόθεση της εταιρείας να καταθέσει μέσα στο διάστημα που ο νόμος ορίζει, αίτηση διάλυσης της εργολαβίας ο κ. Κοτσώνης είπε πως η ΜΕΤΩΝ ΑΕΓΕΚ, μπορεί να πράξει ότι επιθυμεί αν και το λόγο στην συνέχεια, θα έχουν τα δικαστήρια στα οποία, θα οδεύσει η υπόθεση. Το δρόμο της έχει πάρει προς τις αρμόδιες υπηρεσίες και η αίτηση διακοπής εργασιών, που έχει κατατεθεί.
Οι αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών, θα πρέπει να σημειωθεί όμως ότι δεν βρίσκουν πρόσφορο έδαφος, στην ανάδοχο εταιρεία. Η διοίκηση της ΜΕΤΩΝ ΑΕΓΕΚ δεν υπαναχωρεί, από τις οικονομικές απαιτήσεις που έχει από το υπουργείο Υποδομών. “Δεν υπάρχει θέμα συναίνεσης ακόμη και με τα νέα στοιχεία που υπάρχουν”, δήλωσε στη “δ”, ο προϊστάμενος του εργοταξίου της εταιρείας στη Ρόδο Δημήτρης Στρίκος προσθέτοντας πως η ΜΕΤΩΝ ΑΕΓΕΚ δεν πρόκειται να καλύψει από ίδιους πόρους τα αυξημένα κοστολόγια, που δημιούργησε το υπουργείο Υποδομών. “Προσπαθούμε, να κλείσουμε τις όποιες οικονομικές εκκρεμότητες υπάρχουν. Απολύουμε το προσωπικό, από το εργοτάξιο και αποσύρουμε τα βαριά μηχανήματα και τον εξοπλισμό τον οποίο έχουμε στο νησί, στα πλαίσια των αποφάσεων που ελήφθησαν από την εταιρεία”, τόνισε ο κ. Στρίκος.
Ακόμη όμως και αν είχαν λυθεί όλα τα προβλήματα το έργο δεν θα μπορούσε να συνεχιστεί, όπως τόνισε ο υπεύθυνος του εργοταξίου. “Αυτό συμβαίνει γιατί στην περιοχή του Φαληρακίου, για παράδειγμα δεν μπορούν να γίνουν εργασίες επειδή είναι σε εξέλιξη η τουριστική σεζόν. Εργασίες δεν μπορούν να γίνουν στην περιοχή Αρχαγγέλου και στα Κολύμπια, γιατί υπάρχει πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις οι οποίες δεν έγιναν. Απαγορευτικό υπάρχει και για τις εργασίες στην περιοχή Αφάντου. Εκεί δεν μπορούμε να δουλέψουμε γιατί υπάρχει το έργο της διαπλάτυνσης της εθνικής οδού το οποίο σταμάτησε εξαιτίας των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν. Και να θέλαμε δηλαδή δεν θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε την κατασκευή του αγωγού αφού παντού υπάρχουν προβλήματα”, είπε ο κ. Στρίκος.
Υπενθυμίζεται πως η ΜΕΤΩΝ ΑΕΓΕΚ έχει κατασκευάσει το 70% του έργου που ανέλαβε. Έχει ολοκληρωθεί το φράγμα και η λιμενολεκάνη, στην οποία συγκεντρώνεται το νερό τη χειμερινή περίοδο. Κατασκευάστηκαν και ορισμένα τμήματα του αγωγού μεταφοράς νερού από το φράγμα στην πόλη της Ροδου.
Υπολείπεται το υπόλοιπο του αγωγού και το ταχυδιυλιστήριο.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Χθες η ανάδοχος εταιρεία “ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.” εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση επί του θέματος, επιρρίπτοντας τις ευθύνες για την διακοπή του έργου στο υπουργείο Υποδομών.
Στην ανακοίνωση αναφέρονται αναλυτικά τα εξής:
Με αφορμή τα όσα αναφέρονται τις τελευταίες ημέρες σε δημοσιεύματα του τοπικού τύπου σχετικά με το Εργο της Υδρευσης Ρόδου από το Φράγμα Γαδουρά, σας πληροφορούμε ότι η Εταιρεία μας εδώ και ενάμιση χρόνο περίμενε να λυθούν τα θέματα που είχαν συσσωρευτεί από την αρχή της Εργολαβίας και οδηγούσαν το Εργο στη βέβαιη εμπλοκή του και στην πιθανή ακύρωσή του. Τα θέματα αυτά δεν λύθηκαν ριζικά και σύμφωνα με αυτά που ορίζει ο νόμος.
Με τη λύση που δόθηκε συνεχίζεται η οικονομική αιμορραγία της Εταιρείας, επειδή δεν έχουν καλυφθεί τα αυξημένα κοστολόγια, τα οποία έχουν δημιουργηθεί χωρίς καμία απολύτως δική μας ευθύνη.
Δυστυχώς όμως, δεν υπάρχει και η δυνατότητα συνέχισης των εργασιών αφού η Υπηρεσία δεν μπορεί να μας διαθέσει ελεύθερους τους χώρους κατασκευής του Εργου.
• Ειδικότερα στην περιοχή Κολυμπίων και στην περιοχή παράκαμψης Στεγνών Αρχαγγέλου εξακολουθούν να μην είναι διαθέσιμα τα μέτωπα κατασκευής του Έργου.
• Στην περιοχή Φαληρακίου, μας έχει δοθεί έγγραφη εντολή διακοπής των εργασιών λόγω τουριστικής περιόδου.
• Στην περιοχή Αφάντου οι εργασίες δεν μπορούν να εκτελεστούν λόγω παρατεταμένων καθυστερήσεων και της υφιστάμενης διακοπής των εργασιών της εργολαβίας διαπλάτυνσης της Εθνικού Οδού Ρόδου – Λίνδου που εκτελείται από άλλο εργολάβο.
Σχετικά με τις αναφορές περί ενεχυριασμού των συμβάσεων στις τράπεζες, διευκρινίζουμε ότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται δια νόμου που έχει ψηφιστεί και ισχύει σήμερα. Εκτός από αυτό οι τράπεζες λόγω έλλειψης ρευστότητας δεν προεξοφλούν πλέον ούτε τους εγκεκριμένους από την Υπηρεσία λογαριασμούς επειδεινώνοντας ότι περαιτέρω την κατάσταση.
Τέλος εκφράζουμε την λύπη μας για τις τελευταίες αρνητικές εξελίξεις, παρόλο που δεν οφείλονται σε εμάς, δεδομένου ότι διαθέσαμε και με το παραπάνω το αναγκαίο επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό, τον απαραίτητο εξοπλισμό και δώσαμε λύσεις σε όλα τα προβλήματα εφαρμογής των μελετών, ενώ πολλές φορές αισθανθήκαμε τελείως μόνοι στην επίπονη προσπάθεια προκειμένου να σωζόταν το Εργο που είναι τόσο σημαντικό για το νησί της Ρόδου.