ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΑΔΕ: Διόρθωση φορολογικών δηλώσεων χωρίς επιβολή προστίμων

news room 1 λεπτό ανάγνωση
εφορία

Ανοί­γει ο δρό­μος για να προ­χω­ρή­σουν σε διορ­θώ­σεις δύο εκα­τομ­μύ­ρια φο­ρο­λο­γού­με­νοι που έχουν υπο­βά­λει ήδη τις φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις τους χωρίς πρό­στι­μα. Απα­ραί­τη­τη προ­ϋ­πό­θε­ση, οι εκ των υστέ­ρων διορ­θώ­σεις να πραγ­μα­το­ποι­η­θούν έως τις 30 Ιου­νί­ου ή, δια­φο­ρε­τι­κά, μέχρι την κα­τα­λη­κτι­κή ημε­ρο­μη­νία υπο­βο­λής των δη­λώ­σε­ων.

Όπως ανα­κοί­νω­σε η Ανε­ξάρ­τη­τη Αρχή Δη­μο­σί­ων Εσό­δων, η εφαρ­μο­γή είναι δια­θέ­σι­μη από τον ιστό­το­πο www.aade.gr. Στην εφαρ­μο­γή της δή­λω­σης φόρου ει­σο­δή­μα­τος φυ­σι­κών προ­σώ­πων φο­ρο­λο­γι­κού έτους 2018, έχει προ­στε­θεί πεδίο που αφορά την υπο­βο­λή τρο­πο­ποι­η­τι­κής δή­λω­σης. Επί της ου­σί­ας, με τις τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις που θα υπο­βλη­θούν έως και την 30ή Ιου­νί­ου (ή της νέας προ­θε­σμί­ας που ανα­μέ­νε­ται), επα­να­κα­θο­ρί­ζο­νται οι φο­ρο­λο­γι­κές οφει­λές, ως αρ­χι­κές, όπως ανα­φέ­ρε­ται στο kathimerini.gr.

Ει­δι­κό­τε­ρα:

– Αν ο φο­ρο­λο­γού­με­νος δια­πι­στώ­σει ότι η φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση που υπέ­βα­λε στη φο­ρο­λο­γι­κή διοί­κη­ση πε­ριέ­χει λάθος ή πα­ρά­λει­ψη, υπο­χρε­ού­ται να υπο­βά­λει τρο­πο­ποι­η­τι­κή φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση.

– Αν ο φο­ρο­λο­γού­με­νος υπο­βά­λει τρο­πο­ποι­η­τι­κή φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση εντός της προ­θε­σμί­ας υπο­βο­λής της αρ­χι­κής φο­ρο­λο­γι­κής δή­λω­σης, τότε και η τρο­πο­ποι­η­τι­κή φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση επέ­χει θέση αρ­χι­κής δή­λω­σης και θε­ω­ρεί­ται ότι και οι δύο, αρ­χι­κή και τρο­πο­ποι­η­τι­κή, έχουν υπο­βλη­θεί εμπρό­θε­σμα. Ο άμε­σος προσ­διο­ρι­σμός φόρου που προ­κύ­πτει από την τρο­πο­ποι­η­τι­κή δή­λω­ση υπο­κα­θι­στά τον αρ­χι­κό άμεσο προσ­διο­ρι­σμό φόρου.

Στην πε­ρί­πτω­ση που η τρο­πο­ποι­η­τι­κή δή­λω­ση υπο­βλη­θεί έως την ημε­ρο­μη­νία λήξης της προ­θε­σμί­ας για την υπο­βο­λή των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων, τότε ο φο­ρο­λο­γού­με­νος απο­φεύ­γει τα πρό­στι­μα, που ξε­κι­νούν από 100 και φθά­νουν έως και 500 ευρώ. Η εκ­κα­θά­ρι­ση της φο­ρο­λο­γι­κής του δή­λω­σης που έχει γίνει με τα αρ­χι­κά δε­δο­μέ­να, θα ακυ­ρω­θεί και θα γίνει νέα εκ­κα­θά­ρι­ση με τα νέα στοι­χεία και ο φόρος θα προσ­διο­ρι­στεί με βάση τα ορι­στι­κά ει­σο­δη­μα­τι­κά ή τεκ­μαρ­τά δε­δο­μέ­να.

Εφό­σον οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι υπο­βά­λουν εκ­πρό­θε­σμα τη φο­ρο­λο­γι­κή τους δή­λω­ση και στη συ­νέ­χεια υπο­βά­λουν την τρο­πο­ποι­η­τι­κή, τότε στην πε­ρί­πτω­ση αυτή η εφο­ρία υπο­χρε­ού­νται να επι­βά­λει τα σχε­τι­κά πρό­στι­μα. Ωστό­σο, υπάρ­χουν πε­ρι­πτώ­σεις που ακόμη και αν πε­ρά­σει η προ­θε­σμία της υπο­βο­λής των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων, δεν επι­βάλ­λο­νται πρό­στι­μα ή και προ­σαυ­ξή­σεις, ανα­λό­γως. Συ­γκε­κρι­μέ­να:

• Για τις εκ­πρό­θε­σμες τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος λόγω βε­βαιώ­σε­ων απο­δο­χών που εκ­δό­θη­καν κα­θυ­στε­ρη­μέ­να. Αν ο ερ­γο­δό­της εκ­δώ­σει κα­θυ­στε­ρη­μέ­να τη βε­βαί­ω­ση απο­δο­χών και ο μι­σθω­τός υπο­βά­λει τρο­πο­ποι­η­τι­κή δή­λω­ση εντός του έτους του οποί­ου εκ­δό­θη­κε η βε­βαί­ω­ση, δεν βα­ρύ­νε­ται με πρό­στι­μο.

• Για εκ­πρό­θε­σμες τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις, που αφο­ρούν διόρ­θω­ση στοι­χεί­ων προ­στα­τευό­με­νου μέ­λους.

• Για εκ­πρό­θε­σμες τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος για διόρ­θω­ση λαν­θα­σμέ­νου ΑΜΚΑ.

• Για εκ­πρό­θε­σμες τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις ει­σο­δή­μα­τος λόγω κα­θυ­στέ­ρη­σης έκ­δο­σης βε­βαί­ω­σης από αρ­μό­διο φορέα (όχι μόνο ει­σο­δή­μα­τος αλλά και άλλων στοι­χεί­ων, όπως π.χ. τόκων κ.λπ).

• Για εκ­πρό­θε­σμη τρο­πο­ποι­η­τι­κή δή­λω­ση ει­σο­δή­μα­τος, που αφορά τη δια­γρα­φή συ­ζύ­γου ύστε­ρα από δια­ζύ­γιο.

• Για εκ­πρό­θε­σμη τρο­πο­ποι­η­τι­κή δή­λω­ση ει­σο­δή­μα­τος για αλ­λα­γή/συ­μπλή­ρω­ση λο­γα­ρια­σμού IBAN.

• Για εκ­πρό­θε­σμες τρο­πο­ποι­η­τι­κές δη­λώ­σεις που αφο­ρούν τη «φι­λο­ξε­νία» για φο­ρο­λο­γι­κούς λό­γους.

Πηγή: reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.