Ειδήσεις

Πρόστιμο εκατομμυρίων στη Ryanair για «παράνομη» κρατική ενίσχυση

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διέταξε τη Ryanair να επιστρέψει σχεδόν 10 εκ ευρώ από ενισχύσεις που έλαβε η εταιρεία από τρία Γαλλικά αεροδρόμια, μετά από μια σειρά δικαστικών αποφάσεων σχετικά με τις κρατικές επιχορηγήσεις αεροδρομίων και αερομεταφορέων.

Η Κομισιόν αποφάσισε ότι, η Ryanair και οι θυγατρικές τις έλαβαν «αθέμιτα υψηλό οικονομικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους» ως απόρροια διαφόρων συμφωνιών που έκλεισαν με τα αεροδρόμια Angouleme, Pau Pyrenees και Nimes.

Οι συμφωνίες έλαβαν χώρα σε διάφορες φάσεις ανάμεσα στο 2000 και το 2012.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάνθηκε ότι σε κάθε περίπτωση η Ryanair «είχε πληρώσει λιγότερα από τα επιπλέον έξοδα που συνδέονται με την παρουσία της στα εν λόγω αεροδρόμια», ενώ βρήκε ότι οι συμφωνίες με κάθε ένα εξ΄ αυτών «δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί λογικά ότι θα βελτίωνε την οικονομική κατάσταση του αεροδρομίου….[και] κανένας ιδιώτης δε θα δεχόταν παρόμοιους όρους, άρα ενέπλεξαν κρατική χορηγία».

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, η ΕΕ διέταξε την Ryanair να επιστρέψει τα 6,4 εκατομμύρια που είχε λάβει από το αεροδρόμιο της Νιμ, τα 2,4 του Pau Pyrenees αλλά και 868.000 ευρώ για την περίπτωση του Angouleme.

Η Ολλανδική Transavia, μέλος του ομίλου Air France-KLM, κλήθηκε επίσης να πληρώσει 400.000 ευρώ στο Pau Pyrenees.

«Τα λεφτά των φορολογουμένων δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για να χρηματοδοτούν τις αεροπορικές εταιρείες με αθέμιτα πλεονεκτήματα» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Joaquin Almunia.

Από την πλευρά της, η Ryanair δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει έφεση. Πιο συγκεκριμένα, ο διευθυντής του νομικού της τμήματος, Juliusz Komorek, δήλωσε: «Θα ασκήσουμε αμέσως έφεση κατά της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που λανθασμένα θεωρεί ότι οι συμφωνίες μας με τα αεροδρόμια δεν συμμορφώνονται πλήρως με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς περί κρατικών επιχορηγήσεων».

Η Κομισιόν επίσης ανακοίνωσε την επέκταση της τρέχουσας έρευνας στις οικονομικές συμφωνίες ανάμεσα στη Ryanair και το αεροδρόμιο Klagenfurt της Γερμανίας, μετά από την ανακάλυψη «δύο επιπλέον συμφωνιών» πέρα από τις δύο που ήδη διερευνούνται.

Η Κομισιόν δήλωσε ότι οι συμφωνίες αυτές «φαίνονται να είναι υπερβολικά συμφέρουσες για τη Ryanair». Έχει δε ξεκινήσει 10 ακόμα έρευνες, όλες σε σχέση με αντίστοιχες συμφωνίες αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων.

Το κείμενο όπως αναρτήθηκε στο www.travelweekly.co.uk
(Μετάφραση: Χατζηνικολάου Στηβ)

EC orders Ryanair to repay millions in ‘illegal’ state aid

By Ian Taylor | 24 July 2014 at 08.20 GMT

The European Commission has ordered Ryanair to repay almost euro10 million in funds the airline received from three airports in France following a series of rulings on state aid and the public financing of airports and airlines. The Commission ruled that Ryanair and its subsidiaries received “an undue economic advantage over competitors” as a result of airport service agreements and marketing arrangements the carrier concluded with Angouleme, Pau Pyrenees and Nimes airports.

The agreements were in place at differing times between 2000 and 2012.

The EC said that in each case Ryanair had “paid less than the additional costs linked to its presence in the airport”.

It found the agreements with each of the regional airports “could not have been reasonably expected to improve the financial situation of the airport . . . [and] no private operator would have accepted to grant similar conditions. Therefore they involved state aid.”

The EC ordered Ryanair to re-pay euro6.4 million it had received in the case of Nimes Airport, euro2.4 million in the case of Pau Pyrenees and euro868,000 in the case of Angouleme.

Dutch carrier Transavia, part of the Air France-KLM group, was also ordered to repay euro400,000 in the case of Pau Pyrenees.

Commission vice-president Joaquin Almunia said: “Taxpayers’ money should not be used to grant an undue advantage to certain airlines.”

Ryanair said it had instructed its lawyers to appeal.

The carrier’s director of legal and regulatory affairs, Juliusz Komorek, said: “We will immediately appeal the decisions where the EU Commission mistakenly suggested the airports’ agreements with Ryanair did not fully comply with EU state aid rules.”

The EC also announced the extension of its ongoing investigation into financial arrangements involving Ryanair at Klagenfurt Airport in Germany.

This followed the Commission’s discovery of “two additional marketing agreements” between the airport operator and Ryanair on top of two agreements already under investigation.

The EC said the agreements “appeared to be excessively favourable to Ryanair”. The Commission has a further 10 investigations involving airlines and airports under way.

πηγή: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ΣΤΑΘΜΟΣ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου