Συνεντεύξεις

Σοβαρές και πρωτότυπες προτάσεις για ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού, από τον Δρ Aν. Mίχο

Oταν από μερικούς μήνες, ο Δρ Αναστάσιος Μίχος επιχειρούσε να κλείσει διακοπές με την οικογένειά του στην Ελλάδα δεν μπορούσε να φανταστεί ότι οι δυσκολίες που αντιμετώπισε, θα τον οδηγούσαν στην δημιουργία ενός διαδικτυακού κινήματος Ελλήνων και φιλελλήνων, που τους ενώνει η αγάπη τους για την Ελλάδα και η επιθυμία τους να κάνουν διακοπές στη χώρα μας.
Ο Δρ Αναστάσιος Μίχος, επεμβατικός ακτινολόγος, πρώην διευθυντής του πανεπιστημιακού νοσοκομείου Karolinska της Στοκχόλμης και κάτοικος Σουηδίας περιγράφει σήμερα στη «δ» πώς μετέτρεψε την αγάπη του για την Ελλάδα και την επιθυμία του να περνά με την οικογένειά του περισσότερο χρόνο στην πατρίδα, σε ισχυρό κίνητρο ώστε να διαμορφωθεί ένα νέο τουριστικό προϊόν, που θα καλύπτει τις ανάγκες χιλιάδων Ελλήνων και Φιλελλήνων σε κάθε γωνιά του κόσμου.
Σήμερα, περισσότεροι από 100.000 άνθρωποι υποστηρίζουν σθεναρά την πρόταση και ήδη μια ισχυρή ομάδα Ελλήνων και Φιλελλήνων σε Ελλάδα και εξωτερικό συσπειρώνεται αφιλοκερδώς γύρω από τον Δρ. Αν. Μίχο, ώστε με το κατάλληλο υποστηρικτικό πλαίσιο και την πολιτική, κοινωνική και επιχειρηματική βούληση να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στον τουρισμό της Ελλάδας.

• Κύριε Μίχο, πώς ξεκίνησε αυτή η πρωτοβουλία η οποία μέσα σε μερικούς μήνες έγινε «κίνημα» και μέσα από τα social media απλώνεται με ταχύτητα, όπου υπάρχει και ζει Ελληνας σε κάθε γωνιά του κόσμου;
Όταν πριν από μερικούς μήνες, θέλαμε να κλείσουμε το ταξίδι μας για την Ελλάδα, όπως κάθε φορά, έπρεπε να γίνουμε οι ίδιοι τουριστικοί πράκτορες διότι αυτή η υπηρεσία δεν υπάρχει για τους Ελληνες του εξωτερικού. Είμαστε εμείς που πρέπει να οργανώσουμε μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια της μετακίνησης, της επιλογής των μεταφορικών μέσων, της συγκοινωνίας, της διαμονής μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας. Δεν διαθέτουν σπίτι στην Ελλάδα όλοι οι Ελληνες του εξωτερικού, άρα είναι σημαντικό και το κομμάτι της διαμονής. Ουσιαστικά, αν το δούμε με τους όρους της αγοράς -κάτι που προσωπικά δε μου αρέσει να το κάνω συχνά αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις είναι υποχρεωτικό- γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι είμαστε μια πολύ μεγάλη “τουριστική αγορά”. Οι κατηγορίες των Ελλήνων του εξωτερικού είναι πολλές και με πολυποίκιλα χαρακτηριστικά. Ολοι μας όμως οι Έλληνες του εξωτερικού έχουμε έναν κοινό παρονομαστή που είναι η μεγάλη μας αγάπη για την Ελλάδα και η θέλησή μας να συμβάλλουμε στην ανασυγκρότηση της πατρίδας.
Ενώ λοιπόν αγωνιζόμουν να οργανώσω το ταξίδι μας στα Γιάννενα, απ΄όπου κατάγομαι, παρακολουθούσα τους αρμοδίους παράγοντες στην Ελλάδα να συζητούν για το πόσα χρήματα έχουν για τη διαφήμιση και προβολή της χώρας στο εξωτερικό -όπως και έπρεπε να γίνει- και παράλληλα την αγωνία όλων να κορυφώνεται για το αν τελικά οι αφίξεις θα είναι ικανοποιητικές, κάτι απολύτως κατανοητό καθώς ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας της πατρίδας. Ταυτόχρονα όμως δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι υπάρχουν τουλάχιστον 20 εκατομμύρια Ελληνες μαζί με τους συγγενείς, τους φίλους και τον κοινωνικό τους περίγυρο που αγαπούν την Ελλάδα, θέλουν να την επισκεφθούν αλλά η ταλαιπωρία για την οργάνωση ενός τέτοιου ταξιδιού είναι μεγάλη έως και αποτρεπτική, καθότι είναι χρονοβόρα και κοστοβόρα διαδικασία.
• Και βεβαίως οι Ελληνες του εξωτερικού αποτελείτε τους καλύτερους πρεσβευτές της χώρας μας.
Βεβαίως, διαφημίζουμε τη χώρα μας στους φίλους μας, στους συναδέλφους μας στο εξωτερικό. Η σύζυγός μου είναι Σουηδή και οι γονείς της, οι φίλοι μας Σουηδοί, αγαπούν την Ελλάδα. Έχουμε παντρευτεί στην Κέρκυρα, όπου έχουν έρθει συγγενείς και φίλοι μας από την Σουηδία και τους άρεσε πάρα πολύ… Κάθε Ελληνας του εξωτερικού έχει έναν κοινωνικό περίγυρο, οπότε ουσιαστικά απευθυνόμαστε όχι μόνο στους Ελληνες αλλά και στους φιλέλληνες που μέσω των Ελλήνων του εξωτερικού έχουν αγαπήσει τη χώρα μας και θέλουν να την επισκεφθούν και όχι μόνο για μια φορά. Αυτό λοιπόν το δυναμικό προϊόν, δεν χρειάζεται καμία διαφήμιση και προβολή όμως χρειάζεται οργάνωση. Μας λείπει το αντίστοιχο “all inclusive” για τους Ελληνες και φιλέλληνες του Εξωτερικού. Να έχουμε τη δυνατότητα να μπαίνουμε στο site του Ελληνα tour operator από οποιοδήποτε σημείο του εξωτερικού, να του γνωστοποιούμε τον προορισμό που θέλουμε να επισκεφθούμε στην Ελλάδα και να μην χρειάζεται να ασχοληθεί προσωπικά ο ίδιος ο ταξιδιώτης για το πόσα μεταφορικά μέσα θα χρειαστεί να αλλάξει στο εσωτερικό, ποια διαδρομή θα πρέπει να ακολουθήσει, πόσες ώρες ή και μέρες θα χρειαστεί για να φτάσει τον προορισμό του ποιο κατάλυμα μπορεί να του παρέχει τις υπηρεσίες που επιθυμεί… Και δεν μιλάμε μόνο για τη θερινή περίοδο αλλά για όλη τη διάρκεια του έτους. Οπως υπάρχει ο “κοινωνικός τουρισμός” για τους Έλληνες στην Ελλάδα θα μπορούσε να υπάρχει και ο “Εθνικός Τουρισμός” για εμάς του Ελληνες του εξωτερικού. Η διαφορά θα είναι ότι για τον “Εθνικο Τουρισμό” δεν θα απαιτείται χρηματοδότηση από το κράτος. Εμείς οι Έλληνες του εξωτερικού, οι εξ αγχιστείας αλλοδαποί συγγενείς μας και οι αλλοδαποί φίλοι μας, αφήνουμε ευχαρίστως τα χρήματά μας στην Ελλάδα, διευκολύνσεις και ενδιαφέρον από την πατρίδα χρειαζόμαστε. Κυρίως ενίσχυση των δυνατοτήτων ούτως ώστε να μπορούμε να έρθουμε τουλάχιστον και την περίοδο των Χριστουγέννων και του Αγίου Πάσχα. Επιπλέον, όπως ανέφερα και πριν, ως ενεργοί πολίτες του εξωτερικού έχουμε και έναν κοινωνικό περίγυρο μη Ελλήνων. Οι συνάδελφοί μου στο νοσοκομείο είναι διάφορων εθνικοτήτων και κάθε καλοκαίρι μάς ρωτούν σε ποιο μέρος της Ελλάδας να πάνε το καλοκαίρι, εμείς όμως συχνά τους υποδεικνύουμε ότι η Ελλάδα είναι όμορφη και το Φθινόπωρο και το Χειμώνα και την Ανοιξη. Εμείς οι Έλληνες του εξωτερικού, εννοείται ότι από τη μεριά μας θα βάλουμε «πλάτη» με το μεράκι μας, την τεχνογνωσία αλλά και την χρηματοδότηση -που έτσι κι αλλιώς κάνουμε- για να στηθούν τα πάντα όπως πρέπει. Πολιτική, κοινωνική και επιχειρηματική βούληση χρειάζεται.
• Υποστηρίζοντας έτσι και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ή ακόμα και τον τουρισμό στη διάρκεια του χειμώνα που για την Ελλάδα αποτελεί ζητούμενο αλλά δεν έχουν γίνει ουσιαστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.
Ακριβώς. Θέλουμε να μπορούμε να έχουμε επιλογές για όλη τη διάρκεια του έτους. Φανταστείτε όμως, μια οικογένεια με παιδιά να χρειάζονται δύο-τρεις μέρες μέσα στο χειμώνα για να φτάσουν στον προορισμό ψυχαγωγίας τους, με τον αρχαίο ελληνικό νόημα της λέξεως ψυχαγωγία. Εάν όμως υπήρχε μια στοχευμένη τουριστική καμπάνια με απευθείας πτήσεις -όπου είναι δυνατό- και διευκολύνσεις για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, όπως π.χ. τουριστικά λεωφορεία από τα αεροδρόμια, τουριστικά πακέτα για ημερήσιες εκδρομές, τότε αλλάζει η εικόνα. Ακόμη και για εμένα, να ταξιδέψω π.χ. στα Ιωάννινα τον χειμώνα για μια εβδομάδα με τη Σουηδή γυναίκα μου, τα δυο παιδιά μου και τα πεθερικά μου είναι μεγάλη ταλαιπωρία και πολλές φορές καταλήγει να είναι χάσιμο χρόνου. Αρκεί να σας πω ότι τις δυο-τρεις ημέρες από τις επτά του ταξιδιού είμαστε στους δρόμους και τις υπόλοιπες “αναρρώνουμε“ από το ταξίδι και προετοιμαζόμαστε για την επιστροφή.
• Τι διαφορετικό ζητάτε εσείς από τα διάφορα πακέτα “all inclusive” που ήδη παρέχονται στους επισκέπτες της χώρας μας;
Τα διαθέσιμα all inclusive πακέτα διακοπών, στοχεύουν σε ένα εντελώς διαφορετικό κοινό επισκεπτών που επιζητούν διαφορετικά πράγματα στις διακοπές τους απ΄ό,τι εμείς οι Ελληνες. Οι περισσότεροι ξένοι επισκέπτες, που επισκέπτονται την Ελλάδα με τα υπάρχοντα all inclusive πακέτα, θέλουν να περάσουν τις διακοπές τους με ηλιοθεραπεία, ποτό και φαγητό μέσα στο ξενοδοχειακό συγκρότημα και στην πλειονότητά τους δεν επιθυμούν να επισκεφθούν ταβέρνες, αξιοθέατα κτλ. Το οποίο βεβαίως είναι καθόλα σεβαστό. Εμείς όμως οι Έλληνες του εξωτερικού, οι εξ αγχιστείας αλλοδαποί συγγενείς μας, οι αλλοδαποί φίλοι μας και οι Φιλέλληνες του εξωτερικού επιθυμούμε κάτι εντελώς διαφορετικό, επιλογές στους προορισμούς εντός Ελλάδας, τουρισμό εμπειρίας, να δούμε διαφορετικά μέρη της χώρας μας, να γίνουμε μέρος της καθημερινότητας και της κουλτούρας των μόνιμων κατοίκων.
• Εσείς λοιπόν, ορμώμενος από την προσωπική σας εμπειρία, δημιουργήσατε ένα δίκτυο Ελλήνων εντός και εκτός χώρας και φιλελλήνων, στους οποίους παρουσιάσατε την πρότασή σας, η οποία έχει τύχει μεγάλης ανταπόκρισης.
Εγραψα και έστειλα ένα mail αρχικά σε ένα μεγάλο δίκτυο Ελλήνων απ΄όλο τον κόσμο με τους οποίους είμαστε συνδεδεμένοι στα social media, για τις δυσκολίες που συναντά ένας Ελληνας του εξωτερικού ο οποίος επιθυμεί να ταξιδέψει στη χώρα για να διερευνήσω και τις δικές τους προθέσεις. Αυτό που συνέβη ήταν αναπάντεχο, καθώς η ανταπόκριση ήταν τεράστια. Η συντριπτική πλειοψηφία είχε σχεδόν τις ίδιες εμπειρίες, την ίδια επιθυμία και επιπλέον πολλοί Ελληνες του εξωτερικού και του εσωτερικού -επιφανείς και μη- εξεδήλωσαν τη θέληση ο καθένας να συνδράμει από τη δική του πλευρά και με τις δικές του δυνάμεις για να επιτευχθεί ο στόχος. Αυτό, πέρα από αναπάντεχο ήταν και συγκινητικό. Εμείς οι Ελληνες του εξωτερικού, αναζητούμε σε κάθε ευκαιρία να επισκεφθούμε την Ελλάδα, για να μπορέσουν και τα παιδιά μας να βάλουν ρίζες στην πατρίδα. Εγώ μπορεί να τις έχω αλλά για να βάλουν ρίζες και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς μου, πρέπει να ερχόμαστε πιο συχνά, δεν αρκεί μια φορά τον χρόνο. Και την ίδια επιθυμία έχουν σχεδόν όλοι οι Ελληνες που ζουν στο εξωτερικό. Οταν θα μπουν οι ρίζες, σίγουρα κάποιοι από εμάς θα θελήσουμε να επιστρέψουμε στην πατρίδα μόνιμα ή ημιμόνιμα, όμως το ζητούμενο είναι να μπουν οι ρίζες. Οπως είπατε, η ανταπόκριση είναι μεγάλη και στο εσωτερικό της χώρας. Αφού διαπίστωσα την μεγάλη επιθυμία των Ελλήνων του εξωτερικού να βοηθήσουν, στη συνέχεια απευθύνθηκα σε πολλά μέλη της πολιτικής εξουσίας που έδειξαν ενδιαφέρον για την πρόταση. Εγώ είμαι γιατρός και ερευνητής και αυτό θα συνεχίσω να κάνω. Όμως πλέον, έχει δημιουργηθεί μια ομάδα που επιθυμεί να στηρίξει αυτή την προσπάθεια για να γίνει πράξη και αφού υπάρχει η θέληση και η επιθυμία, θα πρέπει οι αρμόδιοι και οι επαγγελματίες του χώρου να αναλάβουν την οργάνωση και την ολοκλήρωση του στόχου που είναι το τελευταίο βήμα.
• Θα μπορούσατε ίσως να μας πείτε με πόσους ανθρώπους έχετε έρθει σε επικοινωνία που υποστηρίζουν αυτή την πρόταση και επιθυμούν να επισκεφθούν τη χώρα μας υπό αυτές τις προϋπόθεσες που θέτετε;
Αρκεί να σας πω ότι αυτό που ξεκίνησε ως μια δυσάρεστη εμπειρία πριν από μερικούς μήνες, με οδήγησε σε επικοινωνία και επαφή με περισσότερους από 100.000 Ελληνες και φιλέλληνες ανά τον κόσμο! Αντιλαμβάνεστε ότι είναι ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων που αυξάνεται καθημερινά και που θα πρέπει να ληφθεί υπ΄όψιν από τους αρμόδιους πολιτικούς παράγοντες αλλά και τους επαγγελματίες του κλάδου, καθώς οι άνθρωποι αυτοί έχουν συγγενείς, φίλους, συναδέλφους, κοινωνικό περίγυρο στους οποίους διαφημίζουν την Ελλάδα. Επιπλέον πιστεύω ότι στο μέλλον οι διεθνείς μετακινήσεις θα γίνονται κυρίως από άτομα που έχουν ισχυρό κίνητρο. Εμείς, οι Έλληνες του εξωτερικού έχουμε πανίσχυρα κίνητρα με κυριότερο ότι αγαπάμε την Ελλάδα. Εμάς δεν χρειάζεται να μας πείσει κάποιος ότι “All you Want is Greece”. Αυτό είναι καλά εμπεδωμένο μέσα μας από τα γεννοφάσκια μας. Παρεμπιπτόντως θα ήθελα να πω ότι η συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια έχει κάνει επιτυχημένη πορεία στο εξωτερικό και το μήνυμά της έχει φτάσει σε απομακρυσμένα σημεία του κόσμου, κάτι που εμάς τους Έλληνες μας συγκινεί και μας κάνει υπερήφανους.
• Από την προσωπική σας εμπειρία αλλά τις επαφές που έχετε και τις απόψεις που ανταλλάσσετε με τους Ελληνες του εξωτερικού και τους φιλέλληνες, ποια θα λέγατε ότι θα πρέπει να είναι τα βασικά χαρακτηριστικά αυτών των πακέτων διακοπών;
Προτείνω στοχευμένα πακέτα «εθνικού τουρισμού» (ή θεματικού τουρισμού) για Έλληνες του εξωτερικού όπως:
-Χριστούγεννα /πρωτοχρονιά /ρεβεγιόν στην Ελλάδα
-Πάσχα στην Ελλάδα
-Ελληνικά χωριά – Γνωρίστε τα ελληνικά χωριά
-Ελληνικά βουνά: Γνωρίστε τα ελληνικά βουνά (πακέτα διακοπών που να περιλαμβάνουν ορειβασία, ράφτινκ, σκι κ.ά.)
-Εκλογές: Συνδύασε την άσκηση του εκλογικού σου δικαιώματος με ολιγοήμερες διακοπές.
-Ορθοδοξία: Γνώρισε την Ορθοδοξία και τους αγίους μας.
-Ιστορία της Ελλάδας: Πακέτο Αρχαία Ελλάδα/ Πακέτο σύγχρονη Ιστορία κτλ.
• Η πρότασή σας τι περιλαμβάνει;
Δυο είναι οι κύριοι πυλώνες που έχω σκεφτεί και συζητήσει με διάφορους Έλληνες και φιλλέληνες:
1) -“Εσωτερικός Τουρισμός για τους Ελληνες/φιλέλληνες του εξωτερικού”. Για παράδειγμα “μήνας Ελληνισμού της διασποράς” όπου η Περιφέρεια και οι Δήμοι μέσω tour operators, ξενοδοχεία κτλ θα μπορούν να προσφέρουν all inclusive πακέτα για τους μήνες Οκτώβριο – Απρίλιο
2) Remote workers για Ελληνες, φιλέλληνες αλλά και τους υπολοιπους αλλοδαπούς. Μεταξύ Οκτωβρίου – Απριλίου θα μπορούσε για παράδειγμα ο Σουηδός οικονομολόγος αντί να δουλεύει από το σπίτι του υπό συνθήκες “ολοήμερης νύχτας” η “ολονύχτιας ημέρας” να μπορεί να έρθει στην Ελλάδα, όπου η νύχτα είναι νύχτα και η μέρα είναι μέρα και να μείνει μόνος του, ή με την οικογένεια ή με φίλους σ’ ένα ωραίο σπίτι/ξενοδοχείο και να εργάζεται remote για την εταιρεία του. Μετά το 8ωρο του θα μπορεί να γνωρίσει και να συμμετάσχει στα πολιτισμικά και κοινωνικά δρώμενα της περιοχής. Χρειάζεται από τους υπεύθυνους φορείς του τόπου να υπάρχουν οργανωμένες με μορφή “πακέτων” δραστηριότητες όπως γευσιγνωσία, οινογνωσία, αποκομιδή ελιάς, παραγωγή ελαιόλαδου, συμμετοχή σε μια φιλαρμονική, να πιει καφέ στην πλατεία του χωριού με τους ντόπιους, να κανει spa, να πάει για ψάρεμα, να συμμετάσχει σε τοπικές γιορτές και πανηγύρια… Να γίνει δηλαδή μέρος της κουλτούρας του τόπου που επισκέπτεται.
Ο δεύτερος πυλώνας αφορά σε all inclusive thematic tourism at greek level and quality! Η λύση για τον ελληνικό τουρισμό, τον απόδημο Ελληνισμό, τους εξ αγχιστείας αλλοδαπούς συγγενείς μας, τους αλλοδαπούς φίλους και συναδέλφους μας και όλους τους φιλέλληνες του εξωτερικού είναι κατά την άποψή μου το θεματικό “all inclusive” με ελληνικές προδιάγραφες. Το “all inclusive” για Ελληνες του εξωτερικού και ξένους φίλους Ελλήνων θα πρέπει να περιέχει:
-ολόκληρο το ταξίδι π. χ. Νέα Υόρκη – Πήλιο, Σίδνεϊ – Μέτσοβο…
-το ξενοδοχείο /βίλα / σπίτι κτλ.
-διάφορα all inclusive θεματικά πακέτα (Χριστουγεννιάτικα, Πασχαλινά, Ιατρικά πακέτα, Θρησκευτικά πακέτα, Ιστορικά/Πολιτισμικά, Εκλογικα πακετα κτλ.)
-πλουσιαπάροχη επαφή με την γνήσια και μοναδική Ελληνική Παράδοση.
-μικρά οργανωμένα ταξίδια στις γύρω περιοχές με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο /μικρό λεωφορείο/σκάφος/υδροπλάνο/ελικόπτερο κτλ.
-προσφορές σε καλά μαγαζιά /εστιατόρια-ταβέρνες θέατρα-μουσεία/συναυλίες /καταστήματα ρούχων κτλ. (τα πακέτα ΔΕΝ θα πρέπει να περιέχουν τα κλασικά τουριστικά παραπήγματα που ανοίγουν μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και απευθύνονται στον μαζικό all inclusive τουρισμό της Αγγλίας, Γερμανίας κλπ.)
-συμβάσεις με γνωστά εγκεκριμένα ιδιωτικά ιατρικά κέντρα για διαγνώσεις /θεραπείες. Τα πακέτα δεν θα πρέπει να έχουν σύμβαση με τα καλοκαιρινά τουριστικά “supermarket-ιατρεία” που απευθύνονται στον μαζικό all inclusive τουρισμό με (σε πολλές περιπτώσεις) με αμφίβολη επιστημονική υπόσταση και αποτέλεσμα.
-Ιατρική /Ταξιδιωτική ασφάλεια καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
– Νομική κάλυψη η οποία πέρα από τα βασικά θα μπορεί να δίνει και άλλες δυνατότητες στους Έλληνες της διασποράς π.χ. να διευθετούν “λιμνάζουσες” κληρονομικές εκκρεμότητες κτλ.
-συμβάσεις με real estate γραφεία για κάποιον που θέλει να αγοράσει οικόπεδο – σπίτι κτλ.
-ταξιδιωτικά πακέτα για σχολικές εκδρομές στοχευμένα στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.
-ταξιδιωτικα θεματικά πακέτα για τους ελληνικούς συλλόγους του εξωτερικού (π.χ. χορευτικούς)
-οι χώροι υποδοχής (ξενοδοχεία κτλ.) θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένοι ώστε να παρέχουν τη δυνατότητα για εξ αποστάσεως εργασία (γρήγορο internet, ανατομικά γραφεία κτλ.)
-γενικά υψηλά στάνταρ με πολύ καλή ποιότητα υπηρεσιών και κυρίως οργανωμένα. Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα στη λίστα παροχών του ελληνικού all Inclusive και οι συνδυασμοί των παροχών σε στοχευμένα πακέτα που ο Έλληνας ταξιδιώτης μπορεί να δημιουργήσει μόνος του είναι ανεξάντλητοι.
Κλείνοντας την συνέντευξή μας κ. Μίχο θα θέλαμε να μας πείτε πώς μπορεί να έρθει κάποιος σε επαφή μαζί σας για να στηρίξει αυτή την προσπάθεια.
Η επικοινωνία μπορεί να γίνει μέσω των social media στους συνδέσμους:

LinkedIn: Global Hellenic Diaspora – ALL GREEKS ABROAD (by Anastasios Michos) http://linkedin.com/in/global-hellenic-diaspora-8583a521a

Facebook: Ellines Diasporas (All Greeks Abroad) https://www.facebook.com/profile.php?id=100071364382838

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου