Ειδήσεις

Νέα στρατηγική για τον τουρισμό της Ευρώπης: Ανοίγει ο διάλογος με πρωτοβουλία Τζιτζικώστα

Την εκπόνηση και παρουσίαση της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής για τον τουρισμό, που αναμένεται στα μέσα του 2026, προανήγγειλε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας, σε συνάντησή του με τη Διοίκηση του ΣΕΤΕ (φωτό) και εκπροσώπους τουριστικών φορέων στη Θεσσαλονίκη. Η στρατηγική θα βασιστεί σε ευρεία διαβούλευση με την κοινωνία, τους επαγγελματίες του κλάδου και τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς φορείς.

«Ο τουρισμός αποτελεί στρατηγικό πυλώνα για την ευρωπαϊκή οικονομία και την κοινωνική συνοχή», σημείωσε ο Επίτροπος, εξηγώντας ότι η φιλοδοξία του είναι να διαμορφωθεί ένα βιώσιμο μοντέλο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις και θα εξασφαλίζει οφέλη για όλους: ταξιδιώτες, επιχειρήσεις και τοπικές κοινωνίες.

Επικαιροποιημένα στοιχεία για τον τουρισμό στην ΕΕ και στην Ελλάδα

Ο κ. Τζιτζικώστας παρουσίασε σημαντικά δεδομένα για τον ευρωπαϊκό τουρισμό, με έμφαση στην οικονομική και κοινωνική του επίδραση:

Ο τουρισμός παρήγαγε το 2023 764 δισ. ευρώ σε ακαθάριστη προστιθέμενη αξία (ΑΠΑ), καλύπτοντας το 5,1% της συνολικής ΑΠΑ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του ΑΕΠ της ΕΕ, ενώ σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία και η Κροατία, η συμβολή αγγίζει το 25% του ΑΕΠ.
Ο κλάδος υποστηρίζει πάνω από 20 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, με 4,5 εκατ. επιχειρήσεις, εκ των οποίων το 92% είναι πολύ μικρές (με λιγότερους από δέκα εργαζομένους).
Η Ελλάδα διατηρεί ισχυρή παρουσία στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη: βρίσκεται στην κορυφαία δεκάδα των παγκόσμιων προορισμών και είναι ο πέμπτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ευρώπη. Το 2023 καταγράφηκαν 152 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις και τουριστικά έσοδα άνω των 21 δισ. ευρώ.

Ο τουρισμός ως πυλώνας απασχόλησης και κοινωνικής συνοχής

Ο Επίτροπος στάθηκε ιδιαίτερα στον ανθρώπινο παράγοντα πίσω από τους αριθμούς:

Στην Ελλάδα, σχεδόν 1 εκατομμύριο άτομα εργάζονται στον τουρισμό, που αντιστοιχεί περίπου στο 25% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας.
Παράλληλα, το 95% των τουριστικών επιχειρήσεων είναι πολύ μικρές, με έντονο οικογενειακό χαρακτήρα. Αυτά τα στοιχεία καταδεικνύουν πόσο βαθιά ριζωμένος είναι ο τουρισμός στην ελληνική κοινωνία και οικονομία.
Έναρξη δημόσιας διαβούλευσης για τη νέα στρατηγική

Για τη διαμόρφωση της νέας στρατηγικής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκινά ευρεία διαβούλευση, καλώντας πολίτες και επαγγελματίες του τουρισμού να συμβάλουν ενεργά:

Οι πολίτες θα απαντήσουν σε δέκα ερωτήσεις που καλύπτουν θέματα όπως το κλίμα, η ανταγωνιστικότητα, η συνδεσιμότητα και η απασχόληση.
Οι τουριστικοί επαγγελματίες θα συμμετάσχουν σε στοχευμένη έρευνα βάσει της τεχνογνωσίας τους.
Και οι δύο διαδικασίες θα παραμείνουν ανοιχτές έως τα τέλη Αυγούστου, με στόχο τη συλλογή ποιοτικών δεδομένων που θα ενσωματωθούν στον σχεδιασμό της νέας πολιτικής.

 

Οι δέκα θεματικοί άξονες της ευρωπαϊκής στρατηγικής

Η επικείμενη στρατηγική θα εστιάζει σε δέκα θεματικές προτεραιότητες:

Περιβαλλοντική βιωσιμότητα και δράση για το κλίμα
Κοινωνική βιωσιμότητα και δίκαιη ανάπτυξη
Ανθεκτικότητα των Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμών (DMOs)
Ψηφιακός μετασχηματισμός του τουριστικού κλάδου
Έξυπνος τουρισμός με χρήση καινοτομίας και δεδομένων
Προσβασιμότητα και συμπερίληψη για όλους
Στήριξη πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) και νεοφυών εταιρειών
Ανάπτυξη δεξιοτήτων και ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού
Βιώσιμη κινητικότητα και τρόποι μετακίνησης
Δημιουργία ενιαίας ευρωπαϊκής τουριστικής ταυτότητας (brand name)

Πηγή: tornosnews.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου