Πολιτιστικά

Η Ρόδος ταξιδεύει στην Ιταλία και τιμά τον Afro Basaldella!

Πέντε έργα εξαίρετης τεχνικής του Afro Basaldella, έφθασαν στην Ιταλία για την μεγάλη έκθεση με τίτλο “From a Meditation on Piero della Francesca to Informal Art” που διοργανώνεται από το το Ίδρυμα Fondazione Guido d’Arezzo, τον Δήμο του Arezzo, το Ίδρυμα Αρχείων του Afro, τις εκδόσεις Magonza και το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την 1η Ιουνίου στην Galleria Comunale d’Arte Moderna e Contemporanea.

Επιμελητής της έκθεσης είναι ο Marco Pierini και τον γενικό σχεδιασμό και συντονισμό της έκθεσης έχει ο Alessandro Sarteanesi.

Τα επίσημα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 1η Ιουνίου στις 18:00 από τον Δήμαρχο του Arezzo Alessandro Ghinelli, τον διευθυντή του Fondazione Guido d’Arezzo Lorenzo Cinatti, τον Πρόεδρο του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου Σέργιο Αϊβάζη και τους συνεργαζόμενους φορείς της έκθεσης.

Η έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Afro χωρίζεται σε ενότητες, ξεκινώντας από τα πρώτα έργα του, στις αρχές της δεκαετίας του 1930, όπου εμπνεύστηκε από τον Rubens, τον El Greco και τον Velázquez. Ιδιαίτερης σημασίας στην διεθνή διάσταση του έργου του Afro, δίνει η συνεργασία της Ιταλικής Πρεσβείας στην Αθήνα με το Δήμο του Arezzo, τον Δήμο Ρόδου και το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης, προκειμένου να εκτεθούν για πρώτη φορά τα έργα του Κύκλου των Τεσσάρων Εποχών μαζί με ακόμη ένα έργο από την συλλογή του μουσείου που δημιούργησε ο Afro στη Ρόδο το 1938, στην Ιταλία.

Τα έργα του κύκλου των Τεσσάρων Εποχών, χρονολογούνται το 1938, όταν ο Afro ταξίδεψε στη Ρόδο με τον Cesare Brandi για να διακοσμήσει την Villa del Profeta και το Grande Albergo delle Rose. Είναι μεγάλων διαστάσεων (Χειμώνας 3.53 x 1.78 εκ., Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Άνοιξη 2.35 x 2.25 εκ.) ενώ το πέμπτο έργο από την συλλογή του μουσείου είναι διαστάσεων 1.30 x 1.35 εκ. Τα έργα είναι ζωγραφισμένα με την τεχνική της ελαιογραφίας σε ξύλινο υποστήριγμα με λευκή προετοιμασία, ενώ περιλαμβάνουν όλα, χρονολογία και υπογραφή του καλλιτέχνη.

Τα τέσσερα έργα του κύκλου των Τεσσάρων Εποχών μέχρι πριν λίγους μήνες βρίσκονταν στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου.

Μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου, όπου η συντηρήτρια του μουσείου Μαρία Μπράτιτση πραγματοποίησε τις παρακάτω εργασίες: στερέωση του ξύλινου φορέα με ενέσεις συνθετικής ρητίνης που λειτουργεί ταυτόχρονα και σαν απεντόμωση και συμπλήρωση απωλειών με ξυλοπολτό, στερέωση της ζωγραφικής επιφάνειας, καθαρισμός στις κύριες όψεις με την αφαίρεση των βερνικιών με το κατάλληλο μείγμα διαλυτών, αλλά και όλων των προηγούμενων επεμβάσεων και την αισθητική αποκατάσταση τους με βάση τη σύγχρονη δεοντολογία, με υδατοχρώματα πλήρως αντιστρεπτά και τεχνική (ριγκατίνο) που την καθιστά ευδιάκριτη και ταυτόχρονα ενοποιεί το χρωματικό σύνολο. Τέλος πραγματοποιήθηκε επίχριση λεπτού στρώματος νέου διάφανου βερνικιού συνθετικής ρητίνης. Όλα τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι πλήρως αντιστρεπτά και σύμφωνα με τους κανόνες συντήρησης.

Η έκθεση με τίτλο “From a Meditation on Piero della Francesca to Informal Art” θα είναι ανοικτή για το κοινό από τις 2 Ιουνίου έως τις 22 Οκτωβρίου 2023.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου