Συνεντεύξεις

Παναγιώτης Ιωαννίδης: «Ο αριθμός των αφίξεων δεν είναι ο μόνος που καθορίζει τη μοίρα των επιχειρήσεων και των εργαζομένων»

«Ο τουρισμός δεν είναι ούτε αγώνας δρόμου, ούτε άρση βαρών για να αποτιμάται από ένα και μόνο νούμερο. Το νούμερο των αφίξεων δεν είναι το μόνο που καθορίζει την μοίρα των επιχειρήσεών μας και των εργαζομένων μας», δηλώνει σε συνέντευξή του προς τη «δ», ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου και πρόεδρος του ξενοδοχειακού ομίλου Aeonian, Παναγιώτης Ιωαννίδης αναφερόμενος στην προοπτική ενός νέου ρεκόρ τουριστικών αφίξεων.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, οι αυξήσεις των τιμών δεν στάθηκαν ικανές να ισοσκελίσουν τις πληθωριστικές τάσεις των τελευταίων 18 μηνών. Τα περιθώρια κέρδους των ξενοδοχείων έχουν συμπιεστεί, ενώ ο ανταγωνισμός διευρύνεται διαρκώς.
Η Ρόδος κατάφερε ωστόσο να διαχειριστεί με αποτελεσματικότητα την μεγάλη πρόκληση της πλήρωσης των κενών θέσεων εργασίας στον κλάδο του τουρισμού. Οι ανάγκες καλύφθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό, πράγμα που σύμφωνα με τον κ. Ιωαννίδη οφείλεται στην υπογραφή των δύο τοπικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, στην πλατφόρμα εύρεσης εργασίας που λάνσαρε η ΈΞΡ, στη συμμετοχή της Ένωσης Ξενοδόχων σε ημέρες καριέρας σε όλη την χώρα, στη συνεργασία με τους φορείς των εργαζομένων και στη συνεχή ενημέρωση για θέματα στέγασης και άλλα εργασιακά ζητήματα.
Αναλυτικά η συνέντευξη:
• Κύριε Ιωαννίδη, θα καταφέρει η Ρόδος να σπάσει το προηγούμενο ρεκόρ αφίξεων αυτή τη φορά; Ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το πρακτικό αποτέλεσμα της φετινής σεζόν;
Κύριε Γκαρτζώνη, καταρχάς να ευχηθούμε Υγεία και Καλή Σαιζόν σε όλους τους επαγγελματίες και εργαζόμενους του Τουρισμού. Θα ήθελα να μην απαντήσω στην ερώτηση για ρεκόρ αφίξεων διότι σε καμία περίπτωση τα ποιοτικά χαρακτηριστικά για να κρίνουμε μια σαιζόν ως επιτυχημένη ή όχι δεν μπορούν να αποτυπωθούν με το συγκεκριμένο μονοδιάστατο μέγεθος. Ο τουρισμός δεν είναι ούτε αγώνας δρόμου, ούτε άρση βαρών για να αποτιμάται από ένα και μόνο νούμερο. Το νούμερο των αφίξεων δεν είναι το μόνο που καθορίζει την μοίρα των επιχειρήσεών μας και των εργαζομένων μας.
• Θα λέγατε ότι – μετά και την επιτυχή διαχείριση της πανδημικής κρίσης – η Ρόδος έχει καταφέρει να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της ως τουριστικός προορισμός; Είναι ανταγωνιστικό το τουριστικό προϊόν της Ρόδου;
Ναι, η Ρόδος και οι ελληνικοί προορισμοί ευρύτερα κατάφεραν να αλλάξουν κατηγορία! Από εκεί που είμασταν οι ακριβοί μεταξύ των φθηνών προορισμών, γίναμε οι προσιτοί μεταξύ των ακριβών (τοπ) προορισμών.
• Έχει αλλάξει για τη Ρόδο το μείγμα των τουριστικών αγορών; Υπάρχουν νέες αγορές, πέρα από τις κλασικές που να παρουσιάζουν ανάπτυξη;
Η Ρόδος είναι ένας αρκετά πολυσυλλεκτικός προορισμός ως προς την πελατεία του. Πολλές εθνικότητες, πελάτες όλων των εισοδηματικών κατηγοριών, διαφορετικών κινήτρων, νέοι και οικογένειες. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι η ανάπτυξη κάποιων αγορών στα τελευταία 10 χρόνια κυρίως από ανατολικές χώρες της Ευρώπης οι οποίες πλέον αποτελούν βασική πηγή του τουριστικού ρεύματος προς το νησί μας. Θετικά εξελίσσονται όμως και οι συλλογικές προσπάθειες προσέλκυσης πελατών από χώρες εκτός Ευρώπης. Σε μερικά χρόνια αν συνεχιστούν τα σωστά βήματα, μπορεί να έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα.
Υπάρχουν νέες προκλήσεις για τον τουρισμό και τον κλάδο της φιλοξενίας; Έχει εξισορροπηθεί το ενεργειακό και λειτουργικό κόστος;
Οι αυξήσεις των τιμών δεν μπόρεσαν μέχρι και σήμερα να ισοσκελίσουν τις πληθωριστικές τάσεις των τελευταίων 18 μηνών. Τα ξενοδοχεία της Ρόδου συναγωνίζονται σε παγκόσμιο επίπεδο κάτω υπό συνθήκες πλήρους ανταγωνισμού. Όλα αυτά, έχουν καταφέρει να συμπιέσουν και άλλο τα όποια περιθώρια κέρδους.
• Κλείνοντας κύριε Ιωαννίδη, ποια είναι η άποψή σας για την έλλειψη εργατικού δυναμικού στον κλάδο της φιλοξενίας; Υπάρχουν ακόμη κενά στη Ρόδο και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο;
Στο συγκεκριμένο θέμα είμαστε σε πολύ καλύτερη κατάσταση από άλλες περιοχές της χώρας, αν και οι ανάγκες μας είναι πολύ μεγαλύτερες από άλλους προορισμούς, η απόσταση μας από τα αστικά κέντρα τεράστια και η αναλογία πληθυσμού και διανυκτερεύσεων δυσανάλογη.
Για να φθάσουμε όμως σε αυτό το σημείο έγιναν πολλά. Δύο Τοπικές Συλλογικές Συμβάσες Εργασίας υπό πολύ δύσκολες συνθήκες, πλατφόρμα εύρεσης εργασίας από την Ένωσή μας, πολλά χιλιόμετρα και ατελείωτες ώρες σκληρής δουλειάς και επαφών από στελέχη μας, συμμετοχή σε Ημέρες Καριέρας σε όλη την χώρα, παρουσιάσεις σε τοπικά ΜΜΕ πόλεων της Βορείου Ελλάδος, συνεργασία με τους φορείς των εργαζομένων, συνεχή ενημέρωση των συναδέλφων για θέματα στέγασης και άλλα εργασιακά θέματα.
Θα ήθελα όμως να μοιραστώ μαζί σας ότι όλα τα παραπάνω υλοποιήθηκαν υπό την ενορχήστρωση του προέδρου μας Μανώλη Μαρκόπουλου. Αποτελεί την ψυχή όλων αυτών των δράσεων, και ομολογώ ότι είναι συγκλονιστικό το πάθος του και η εργασιομανία του για το καλό της Ροδιακής Ξενοδοχίας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου