Σημάδια σταθεροποίησης εμφανίζει η ροή των τουριστικών κρατήσεων από τη γερμανική αγορά προς τη χώρα μας, έπειτα από την πτώση που σημειώθηκε το πρώτο εικοσαήμερο του Ιουλίου λόγω των τελευταίων εξελίξεων στην πολιτική και οικονομική ζωή του τόπου.

Η τελευταία αυτή εξέλιξη αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας -αν δεν σημειωθούν άλλες απρόοπτες εξελίξεις- ότι μπορεί τελικά σε επίπεδο έτους να κλείσουν σε θετικό πεδίο οι αφίξεις και των Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα, οι οποίες στο πεντάμηνο παρουσίαζαν αύξηση της τάξης του 24,7%, αγγίζοντας τις 470.000. Επίσης, τουριστικοί οργανισμοί στη Γερμανία επιβεβαιώνουν την εμπιστοσύνη τους στον ελληνικό τουριστικό προορισμό, γεγονός το οποίο έχει κι αυτό την αξία του.

Είναι ενδεικτικό ότι σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Κ» ο κ. Χασάν Γίγκιτ, διευθύνων σύμβουλος της Der Touristik Hotel and Investments, που αποτελεί τον ξενοδοχειακό βραχίονα του δεύτερου μεγαλύτερου τουριστικού οργανισμού στη Γερμανία, επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Πιστεύουμε στην Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην ανάπτυξη ξενοδοχειακών μονάδων». Η γερμανική αλυσίδα, που ίδρυσε πέρυσι στην Ελλάδα την εταιρεία Der Touristik Hotels and Investments Greece, έχει εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της 10 ξενοδοχεία, εκ των οποίων 9 σε βάση δικαιόχρησης (franchise) και ένα με τη σύναψη μίσθωσης. Σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής προγραμματισμό της, η αλυσίδα για το 2016 έχει στόχο στο χαρτοφυλάκιό της να βρίσκονται 10 μονάδες, ενώ το 2017 να ενταχθούν άλλες δύο. «Αν αυτό δεν συνιστά ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, τότε τι άλλο είναι;», τονίζει και υπενθυμίζει ότι πλέον ο όμιλος στην Ελλάδα διαθέτει σχεδόν το 1/5 του ξενοδοχειακού του δυναμικού (σε διεθνές επίπεδο μέσα στην προσεχή τριετία έχει στόχο να φθάσει τις 60 μονάδες).

Ο ίδιος επιμένει αναφερόμενος στην τουριστική εικόνα της χώρας μας ότι «εμείς δεν βλέπουμε κρίση». Σπεύδει μάλιστα να προσθέσει, πριν καν τον ρωτήσουμε, ότι «η πολιτική δεν πρέπει να επηρεάζει τον τουρισμό» και όντως αυτό συμβαίνει, αφού «βλέπουμε να έρχεται ο κόσμος εδώ για διακοπές και να μην επηρεάζεται από τις αποφάσεις που λαμβάνονται σε πολιτικό επίπεδο». Η Ελλάδα, προσθέτει, είναι ένας ασφαλής προορισμός ο οποίος φημίζεται για τη φιλοξενία του.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η αλυσίδα έχει θέσει ως προτεραιότητα, πέραν των παραπάνω, την αειφορία, την προστασία του περιβάλλοντος και την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό μέσα από τη διαχείριση των μονάδων υποστηρίζεται η τοπική παραγωγή. «Θέλουμε να υποστηρίζουμε τους τοπικούς παραγωγούς και αυτό αποδεικνύεται έμπρακτα με την αγορά τοπικών προϊόντων στα ξενοδοχεία που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό μας», συμπληρώνει.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Der Touristik Hotels and Ιnvestments Greece Φώτης Φακές επισημαίνει ότι ήδη η αλυσίδα εξετάζει περιπτώσεις ξενοδοχείων προς ένταξη στο χαρτοφυλάκιό της για τη σεζόν του 2017. Οι μονάδες που ελέγχει η Der Touristik Hotels and Investments Greece βρίσκονται υπό των ξενοδοχειακών επωνυμιών lti Hotels, Club Calimera και Primasol. Αναλυτικά, στο χαρτοφυλάκιο της lti Hotels βρίσκονται 4 ξενοδοχεία (από 1 σε Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδο και Χαλκιδική) ενώ η Club Calimera ελέγχει 3 ξενοδοχεία (από 2 στην Κρήτη και από 1 σε Ρόδο και Χαλκιδική) και η Primasol 2 (από 1 σε Κέρκυρα και Ρόδο). Σε άμεση προτεραιότητα, στο πλαίσιο ανάπτυξης της αλυσίδας με «όχημα» την lti Hotels, βρίσκονται περιοχές όπως η Κρήτη, η Ρόδος και η Κέρκυρα.

Nα σημειωθεί ότι οι πωλήσεις του tour operator της Der Touristik έφθασαν πέρυσι σε 4,9 δισ. ευρώ. Πριν από περίπου έναν μήνα ανακοίνωσε την εξαγορά του ευρωπαϊκού σκέλους του ελβετικού ταξιδιωτικού οργανισμού Kuoni Travel Holding Ltd, γεγονός που εκτιμά ότι θα αυξήσει τις πωλήσεις του στα 7 δισ. ευρώ ενώ θα διακινεί σε ετήσια βάση 7,7 εκατ. τουρίστες.

Καθημερινή

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ