Ανταποκρίθηκαν οι Ροδίτες σε όλο το νησί στα μέτρα που ανακοίνωσε η δημοτική αρχή, όσον αφορά στον περιορισμό των επισκέψεων στο δημαρχείο, ενώ η δημοτική «μηχανή» λειτουργεί πάρα πολύ καλά.
Αυτό δήλωσε στην «δημοκρατική» ο αντιδήμαρχος Διοικητικής Εξυπηρέτησης του Πολίτη και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Γιάννης Καμπούρης, περιγράφοντας την διαμορφωθείσα κατάσταση της εξυπηρέτησης των πολιτών, στην νέα… πραγματικότητα.
«Οι Ροδίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του δημάρχου κ. Αντώνη Καμπουράκη, να έρχονται μόνον για κατεπείγοντα θέματα στο Δημαρχείο και εφόσον έχει προηγηθεί τηλεφωνικό ραντεβού. Επισκέφθηκα και τις άλλες δημοτικές ενότητες στο νησί, όπως στη Νότια Ρόδο, όπου διαπίστωσα επίσης ότι ο κόσμος ανταποκρίθηκε. Αυτή την περίοδο μπορεί το Δημαρχείο να είναι κλειστό αλλά οι υπηρεσίες μας λειτουργούν κανονικά. Προκρίνονται οι επείγουσες περιπτώσεις για έκδοση των απαραίτητων πιστοποιητικών για να εξυπηρετηθεί ο πολίτης σε όλο το νησί της Ρόδου», δήλωσε ο κ. Καμπούρης.
Όσον αφορά τους ‘δημοτικούς ανταποκριτές’ που μεταβαίνουν στα χωριά και τις τοπικές κοινότητες του νησιού, ο αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, υπογράμμισε:
«Έχουν οριστεί ανά δημοτική ενότητα –πλην της Ρόδου- δύο δημοτικοί ανταποκριτές. Οι διοικητικοί που βρίσκονται ανά ενότητα δέχονται τα πιστοποιητικά που θέλουν να εκδώσουν οι πολίτες, αυτοί τα παραδίδουν στους δημοτικούς ανταποκριτές κι αυτοί με την σειρά τους τα διανέμουν στις κοινότητες (αφού ταυτοποιήσουν τον αιτούντα). Αυτό ισχύει και για τα ΑΜΕΑ ενώ τα άτομα άνω των 65 ετών μπορούν να αιτούνται τηλεφωνικά –εκτός της ενότητας Ρόδου- ό,τι πιστοποιητικό εκδίδει ο Δήμος Ρόδου και τα ΚΕΠ, τα οποία τους τα παραδίδουμε κατ’ οίκον. Υπάρχουν πολλά χωριά, και απαιτείται μεγάλος αριθμός δημοτικών ανταποκριτών. Σε συνεργασία με τον αντιδήμαρχο κ. Γιώργο Τριάντο, τους κάναμε σεμινάρια (τα τηλέφωνά τους έχουν αναρτηθεί στις δημοτικές κοινότητες στα καφενεία κ.λπ.) και μπορούν να παραδίδουν και τα προνοιακά επιδόματα. Όλα αυτά βρίσκονται ήδη σε εφαρμογή».
Όπως ανέφερε ο κ. Καμπούρης, η δημοτική αρχή προέβη έγκαιρα σε όλη αυτή την προετοιμασία και οι πολίτες της Ρόδου, ανταποκρίθηκαν άμεσα.
«Και στην ενότητα της Ρόδου, όλα κυλούν ομαλά ενώ οι χωρικοί αντιδήμαρχοι επιβλέπουν όλες τις περιοχές ευθύνης τους. Όσον αφορά στα πιστοποιητικά (γεννήσεων, θανάτων κ.λπ.) εκδίδονται κατά προτεραιότητα. Όλα αυτά βέβαια, με την βοήθεια και των ίδιων των συμπολιτών μας, που κατάλαβαν την σπουδαιότητα της κατάστασης και ανταποκρίθηκαν άμεσα».
Αναφορικά με τις υπηρεσίες που είναι ανοικτές, ο κ. Καμπούρης ξεκαθάρισε τα εξής:
«Κάποιες υπηρεσίες έχουν κλείσει λόγω ειδικών συνθηκών με τις άδειες και ατόμων που υπάγονται στις ευπαθείς ομάδες. Π.χ. το ΚΕΠ Αγίων Αποστόλων είναι κλειστό. Λειτουργεί, μόνο το ΚΕΠ που βρίσκεται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, το Δημοτολόγιο και το Ληξιαρχείο (κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού), το ΚΕΠ στην οδό Έρνεστ Μπέβιν (στάδιο Διαγόρα) και το ΚΕΠ στην Μεσαιωνική Πόλη. Το ΚΕΠ των Αγίων Αποστόλων θα επαναλειτουργήσει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Επιπλέον, με εισήγησή μου προς τον δήμαρχο κ. Καμπουράκη, θα ιδρυθούν δύο νέα ΚΕΠ –ένα στην Λίνδο που είναι μια περιοχή με 2.500 κατοίκους, που το καλοκαίρι υπερδιπλασιάζονται και υπάρχουν πολλές ανάγκες και ένα στον Άη Γιάννη, δίπλα στο ιατρείο. Αυτά θα έρθουν προς συζήτηση και έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο και με ίδιους πόρους και υπαλλήλους, θα ξεκινήσουν να λειτουργούν σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Να σημειωθεί ακόμη, πως βρίσκεται ήδη σε εφαρμογή (πρώτη σε Δήμο από όλη την Ελλάδα) το Teledimos.gr μέσα στην ιστοσελίδα του Δήμου Ρόδου, όπου οι ετεροδημότες –από οποιαδήποτε πόλη της χώρας- μπορούν να κάνουν αίτηση για μόνιμη κατοικία και άλλες υπηρεσίες όπως π.χ. πληρωμές για κλήσεις, παραβάσεις, οφειλές προς τον Δήμο Ρόδου κ.λπ.
Όλα αυτά δείχνουν ότι ο Δήμος Ρόδου ήταν πανέτοιμος για να ανταποκριθεί στην εξυπηρέτηση των πολιτών, υπό τέτοιες συνθήκες με τα έκτακτα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Σχετικά με τους εργαζόμενους, ο αντιδήμαρχος δήλωσε πως έχουν μειωθεί κατά 40% λόγω των ειδικών αδειών, αναρρωτικής άδειας ή επειδή ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Θυμίζουμε γι’ ακόμη μια φορά ότι οι πολίτες που ενδιαφέρονται για να έρθουν σε επαφή με τις υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου, μπορούν να ενημερώνονται μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου Ρόδου ή να τηλεφωνούν στο 2241361200 – 2241046200.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ