Ειδήσεις

160 ευρώ όφελος ετησίως ανά νοικοκυριό από τις προσφορές των σούπερ μάρκετ

Τις προσφορές από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ κυνηγούν οι καταναλωτές, καθώς αυτό έχει συνέπεια να εξοικονομούν κατά μέσον όρο 11,7% επί της αξίας των αγορών που κάνουν. Σε χρήματα αυτό μεταφράζεται για το 2014 σε συνολικό όφελος 680 εκατ. ευρώ ή κατά 160 ευρώ ετησίως ανά νοικοκυριό. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε δείγμα 2.000 καταναλωτών.

Κουπόνια

Σύμφωνα με την έρευνα, το 90,3% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών, κουπονιών και δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και οι προμηθευτές των προϊόντων.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το 69,3% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 40,9% τουλάχιστον 10%.

Η μεγαλύτερη εξοικονόμηση χρημάτων –ουσιαστικά δηλαδή οι μεγαλύτερες και περισσότερες προσφορές– παρατηρείται στα απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων με 34%, στο αλεύρι για όλες τις χρήσεις με 22% και στα ζυμαρικά, επίσης με 22%. Σε όλες πάντως τις κατηγορίες προϊόντων προκύπτει εξοικονόμηση χρημάτων από την αξιοποίηση των προσφορών, η οποία είναι πάνω από 4%.

Κύριοι λόγοι επιλογής

Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ προκύπτει πως οι καταναλωτές στη συντριπτική τους πλειονότητα, στο 78%, δηλώνουν ότι κυνηγούν τις προσφορές όταν ψωνίζουν στο σούπερ μάρκετ, ενώ ένα 63% αναφέρει ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σούπερ μάρκετ που θα επισκεφθούν. Η τάση επιλογής των προσφορών είναι αυξητική, καθώς το 76% των καταναλωτών δήλωσε ότι το 2014 αγόρασε περισσότερες προσφορές σε σύγκριση με το 2013.

Η «ψαλίδα»

Στις εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό και το γεγονός ότι έχει μειωθεί σημαντικά η «ψαλίδα» στις τιμές μεταξύ των επωνύμων και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με επακόλουθο τη χαμηλή διείσδυση των τελευταίων στα ελληνικά νοικοκυριά. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με στοιχεία της IRI το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ως προς την αξία διαμορφώθηκε το 2014 στο 15,4%, σημειώνοντας αύξηση σε σύγκριση με το 2013 μόλις κατά 0,6 μονάδες. Το κατ’ όγκον μερίδιό τους παρέμεινε στο 20,8%, όσο δηλαδή και το 2013. Ο τζίρος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας υπολογίζεται σε 500 εκατ. ευρώ.

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου