Πολιτιστικά

Ατομική έκθεση φωτογραφίας του Δημ. Λουζικιώτη από το φωτογραφικό project «Άθως Θύραυλοι Στώμεν»

Ατομική έκθεση φωτογραφίας του Δημήτρη Γ. Λουζικιώτη –μέρος από το φωτογραφικό project «Άθως Θύραυλοι Στώμεν»- παρουσιάζεται από την Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022 στο Κατάλυμα της Γαλλίας στη μεσαιωνική πόλη της Ρόδου.

Πρόκειται για μια μονοθεματική έκθεση σαρανταπέντε έργων, με θύρες και παράθυρα από κτήρια του Αγίου Όρους. Η έκθεση παρουσιάστηκε πριν από την πανδημία σε πόλεις της Ελλάδας και στο εξωτερικό με μεγάλη επιτυχία.

Στη Ρόδο διοργανώνεται από την Περιφέρεια νοτίου Αιγαίου και την ευγενική υποστήριξη της Γαλλικής Προξενικής Αρχής Ρόδου και της Αγιορειτικής Εστίας (πολιτιστικός φορέας που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και προβάλλει την αγιορειτική παράδοση, www.agioritikiestia.gr).

 

Για το project ο καλλιτέχνης εργάστηκε από τις αρχές του 2000 έως περίπου το 2009 και από αυτό εκδόθηκε το 2016 το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα (εκδόσεις «Χαρτόδετο»).

Στην εισαγωγή του λευκώματος, γράφει μεταξύ άλλων, ο Φαίδων Χατζηαντωνίου: «..η φωτογραφική εργασία του Δημήτρη Λουζικιώτη… διασώζει μια αντιπροσωπευτική συλλογή θυρών και παραθύρων, εκ των οποίων ορισμένα δεν υπάρχουν πια. Απότοκα της χρείας, φορείς μνήμης, τεκμήρια δεξιοτήτων και πολιτισμού, οι θύρες και τα παραθύρια ανήκουν κι αυτά στα πιο ευπαθή –και, τελικά, αναλώσιμα– στοιχεία της οικοδομικής ιστορίας ενός τόπου. Και ας έχουμε πάντα κατά νου, θύραυλοι εμείς, ότι όπως τα μάτια είναι ο καθρέφτης της ψυχής, έτσι και οι θύρες και τα παραθύρια μαρτυρούν τον αθέατο πυρήνα της ζωής που ορίζουν και φυλάττουν και γι’ αυτό αξίζουν την προσοχή, τον σεβασμό και την αγάπη μας».

 

Εγκαίνια: Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022 στις 7:00 το απόγευμα. Την έκθεση θα προλογίσει ο κ. Δημήτρης Κόκκινος, ΕΔΙΠ στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Διάρκεια έκθεσης: 25 Οκτωβρίου έως 8 Νοεμβρίου 2022

Εκθεσιακός χώρος: Κατάλυμα της Γαλλίας, μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, Ρόδος

(Ώρες λειτουργίας: 10:00–13:00 και 17:00–19:00)

Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται στη σελίδα του καλλιτέχνη στο facebook: https://www.facebook.com/louzikiotis

 

 

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Δημήτρης Γ. Λουζικιώτης γεννήθηκε στη Στρατονίκη Χαλκιδικής και είναι freelancer επαγγελματίας Graphic Designer, Φωτογράφος και Σύμβουλος Επικοινωνίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη (www.louzikiotis.gr / www.louzikiotis.com). Συνεργάζεται με πολλές επιχειρήσεις και οργανισμούς, με αντικείμενο εργασιών την οπτική επικοινωνία, τη διαφήμιση και τις εκδόσεις. Παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σύγχρονου design και branding υψηλής αισθητικής και αποτελεσματικότητας, σε συμβατικά και ψηφιακά μέσα. Σχεδίασε πλήθος από εταιρικές ταυτότητες, συσκευασίες, διαφημιστικές καταχωρήσεις, εταιρικά και προϊοντικά έντυπα, βιβλία και εξώφυλλα, περιοδικά και εφημερίδες, αφίσες και banners, web sites, cd’s και video. Επίσης, σχεδίασε και υλοποιήσε πολλές διαφημιστικές καμπάνιες και προωθητικές ενέργειες επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων. Παράλληλα εργάζεται στον τομέα της διαφημιστικής, εφαρμοσμένης και καλλιτεχνικής φωτογραφίας. Πραγματοποίησε πολλές ατομικές εκθέσεις φωτογραφίας και συμμετείχε σε ομαδικές. Εργα του δημοσιεύτηκαν σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, παρουσιάστηκαν σε gallery και χώρους τέχνης και αρκετά ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές. Μεταξύ άλλων συμμετείχε στην BIENNALE:1 Σύγχρονης Τέχνης (Θεσσαλονίκη 2007). Έχει εκδώσει τρία φωτογραφικά λευκώματα («Αναστενάρια. Στην ιερή έκσταση της παράδοσης», εκδόσεις «Χαρτόδετο», 2014 και «Άθως Θύραυλοι Στώμεν», εκδόσεις «Χαρτόδετο», 2016), «Μάσκες-Συλλογή Γιώργη Μελίκη», εκδόσεις του ΛΕΜΜ-Θ, 2019). Δημοσιεύει τακτικά άρθρα πολιτιστικού και καλλιτεχνικού περιεχομένου, σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα. Είναι ο ιδρυτής και πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού «Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης» (www.perix.org).

 

 

ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ:

«Αναστενάρια στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης», 2007, BIENNALE:1 Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη

«Ο Άγιος Ζι-Βέγγος» / 2011, Οψοποιείον η Ωραία Ελλάς, Θεσσαλονίκη

«Είμαστε όλοι θυμωμένοι (Έρημη χώρα-ΚΡΙΣΗ-μοι καιροί)», 2012, Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

«Αναστενάρια. Στην ιερή έκσταση της παράδοσης», 2014, Αλατζά Ιμαρέτ, Θεσσαλονίκη / 2014, Κτήριο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, ΣΕΑ, Αθήνα / 2016, Κουρσούμ Τζαμί, Τρίκαλα / 2022, Βιτρίνες τέχνης ΟΤΕ, Θεσσαλονίκη

«Δρόμοι του Κουδουνιού», 2015, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

«Άθως Θύραυλοι Στώμεν», 2017, Αρχοντικό των Μπενιζέλων, Αθήνα / 2018, Πανεπιστήμιο της Σόφιας «Άγιος Κλήμης της Αχρίδας», Βουλγαρία / 2018, Αγιορειτική Εστία / Θεσσαλονίκη /

2019, Μύλος του Παππά, Λάρισα / 2022, Καταλύμα της Γαλλίας, Μεσαιωνική Πόλη Ρόδο

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου