Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου συνεχίζει τις πρωτοποριακές δράσεις προβολής και προώθησης τουρισμού. Έχοντας εφαρμόσει στην προηγούμενη τριετία (2016-2019) ένα ολιστικό, καινοτόμο και επιτυχημένο πλάνο, το Νότιο Αιγαίο, ο πρωταθλητής του Ελληνικού Τουρισμού, ετοιμάζεται να κατακτήσει νέες κορυφές.
Ο προγραμματισμός των δράσεων τουριστικής προβολής της ΠΝΑΙ συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου προχθές Κυριακή. Ο περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος αναφέρθηκε στους στόχους του νέου τριετούς master plan τουριστικής προβολής όλων των νησιών της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων. Αναφέρθηκε όμως και στην επιτυχία του πλάνου προβολής που τέθηκε σε εφαρμογή κατά τη διάρκεια της προηγούμενης θητείας, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στη συνεργασία με τους ΟΤΑ και τους φορείς του τουρισμού αλλά και την κυβέρνηση.
Όπως τόνισε, για πρώτη φορά στα χρονικά, σχεδιάστηκε έπειτα από διαβούλευση που διήρκεσε οκτώ μήνες και τέθηκε σε εφαρμογή (σ.σ. σε συνεργασία με την Marketing Greece) μία στρατηγική που αξιοποιούσε όλα τα σύγχρονα εργαλεία, που βρισκόταν σε αρμονία με την εθνική τουριστική στρατηγική και που έδινε ίσες ευκαιρίες προβολής σε όλα τα νησιά, από το μεγαλύτερο έως το πιο μικρό και που χάρισε στο Νότιο Αιγαίο μεγάλες πρωτιές. Το 2018 η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν η πρώτη ελληνική περιφέρεια, μετά την Κρήτη σε τουριστικές εισπράξεις και αφίξεις, πρωτιά που διατηρεί σταθερά και το 2019.
«Τρία χρόνια μετά, έχοντας υλοποιήσει μία σειρά από δράσεις, υπάρχει το ψηφιακό αποτύπωμα των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, έγινε άνοιγμα σε νέες αγορές που θα μπορούσαν να δώσουν επιπλέον αφίξεις, συνήψαμε συνεργασίες με μεγάλα διεθνή ΜΜΕ, υλοποιήσαμε δεκάδες fam και press trips από τα οποία προέκυψαν εκατοντάδες άρθρα, συνεργαστήκαμε με αεροπορικές εταιρείες, με τουρ οπερέιτορς και πράκτορες. Γενικότερα το πλάνο κάλυπτε ένα μεγάλο φάσμα δραστηριοτήτων, τομέων και δράσεων προβολής. Κάνοντας την αποτίμηση της προηγούμενης τριετίας, μπορούμε να πούμε ότι όλη αυτή η στρατηγική έδωσε πολύ μεγάλες πρωτιές στο Νότιο Αιγαίο σε όλους τους τουριστικούς δείκτες, όπου κάποτε ηγείτο η Κρήτη που τώρα είναι σταθερά δεύτερη με διαφορά», δήλωσε ο κ. Χατζημάρκος, ο οποίος τόνισε ότι το νέο master plan κινείται στη φιλοσοφία του προηγούμενου προγράμματος, το οποίο λόγω της επιτυχίας του δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει. Ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στις μεγάλες δυσκολίες και προκλήσεις που αντιμετώπισε ο ελληνικός τουρισμός το 2015. Όπως είπε, η ΠΝΑΙ κατάφερε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά όλες τις συνέπειες του προσφυγικού προβλήματος που γνώρισε μεγάλη έξαρση τότε. Αυτή η κρίση αποτέλεσε αφορμή για την εκπόνηση του πλάνου τουριστικής στρατηγικής της ΠΝΑΙ.
Στη συνέχεια, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τουρισμού, Αθλητισμού, Πολιτισμού, Δια Βίου Μάθησης & Απασχόλησης της ΠΝΑΙ, κ. Δημήτρης Πασχαλίδης, ανέλυσε το νέο πλάνο τουριστικής στρατηγικής που περιλαμβάνει επιγραμματικά τις παρακάτω δράσεις:
• Παραγωγή διαφημιστικών videos της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,
• Δημιουργία τράπεζας φωτογραφικού υλικού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
• Εικαστική & Δομική Αναβάθμιση του τουριστικού Portal της Περιφέρειας http://aegeanislands.gr/
• Σχεδιασμός και ανάπτυξη του Blog της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου http://likenoother.aegeanislands.gr/
• Διαχείριση του τουριστικού Portal της Περιφέρειας http://aegeanislands.gr/ καθώς και του Blog http://likenoother.aegeanislands.gr/
• Δημιουργική απεικόνιση (digital posters), creative brand story telling
• Επικαιροποίηση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου καθώς και δημιουργία και διαχείριση του περιεχομένου τους
• Επανασχεδιασμός και υλοποίηση πλάνου δημοσιότητας (digital media plan)
• Πλάνο προβολής και δημοσιότητας του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε Εθνικής και Τοπικής εμβέλειας ΜΜΕ
• Πλάνο προβολής και δημοσιότητας του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε Διεθνούς εμβέλειας ΜΜΕ
• Στοχευμένες Διαφημιστικές καταχωρήσεις
• Εκπόνηση μελετών τουρισιτκής κίνησης και προφίλ τουριστών
• Εκπόνηση Μελετών τουριστικής κίνησης & προφίλ τουριστών
• Συνεργασία με τουριστικούς πράκτορες και tour operators
• Προωθητικό υλικό / αναμνηστικά δώρα
• Συνέδρια, ημερίδες, εκδηλώσεις, αθλητικές και πολιτιστικές διοργανώσεις
• Digital Info Points
• Συμμετοχή σε Διεθνείς εκθέσεις, Roadshows & Workshops
Οι τουριστικές εκθέσεις στις οποίες θα πάρει μέρος η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου το 2020 είναι οι εξής:
ΦΙΛΑΝΔΙΑ/ ΜΑΤΚΑ/ 15-19/1/2020
ΟΛΛΑΝΔΙΑ/ VAKANTIEBEURS/ 16-19/1/2020
ΗΠΑ/ New York Times Travel Show 24-26/1/2020
ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ ΒΟΟΤ/ 18-26/1/2020
ΒΕΛΓΙΟ/ SALON DES VACANCES/ 6-9/2/2020
ΙΤΑΛΙΑ/ ΒΙΤ/ 09-11/2/2020
ΙΣΡΑΗΛ/ ΙΜΤΜ/ 11-12/2/2020
ΣΕΡΒΙΑ/ ΙFT/ 20-23/2/2020
ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ ΙΤΒ / 04-08/3/2020
ΡΩΣΙΑ/ ΜΙΤΤ / 17-19/3/2020
ΓΑΛΛΙΑ/ SALON MONDIAL DU TOURISME/ 12-15/2/2020
Dubai/ Arabian Travel Market / 19-22/4/2020
ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ TOUR NATUR/ 04-06/09/2020
Αγγλία/ WTM/ 04-06/09/2020
ΕΛΛΑΔΑ/ PHILOXENIA/ Νοέμβριος 2020
ΕΛΛΑΔΑ/ ERGO MARATHON EXPO/Νοέμβριος 2020
ΕΛΛΑΔΑ/ ATHENS INTERNATIONAL TOURISM EXPO/ Δεκέμβριος 2020
ΠΟΛΩΝΙΑ/ GRECKA PANORAMA/ Δεκέμβριος 2020
Η “ΑΠΕΙΛΗ” ΤΟΥ BREXIT
Ο περιφερειάρχης απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις συνέπειες του BRXIT στον τουρισμό, τόνισε πως η ΠΝΑΙ θα ακολουθήσει τη γραμμή της κυβέρνησης.
«Mέχρι τη διεθνή έκθεση τουρισμού του Λονδίνου ευελπιστούμε να έχει ξεκαθαρίσει το θέμα, ώστε να δούμε προς ποια κατεύθυνση θα κινηθούμε. Εάν πρόκειται για ένα σκληρό, άτακτο BREXIT, η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο προσανατολίζονται σε διμερή συμφωνία μόνο για τον τουρισμό», είπε ο κ. Χατζημάρκος, ο οποίος αναφέρθηκε και στην ενδεχόμενη πτώχευση της Thomas Cook και του πιθανού “εγκλωβισμού” Άγγλων τουριστών στα νησιά. Σε κάθε τέτοια πιθανή κρίση η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, θα πορευτεί συντονισμένα μαζί με το Υπουργείο. (Σημ.: Τελικά η Thomas Cook πτώχευσε).
TO ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ
Σχετικά με τη διαχείριση μίας νέας προσφυγικής κρίσης, ο περιφερειάρχης τόνισε πως υπάρχει συνεργασία και με εταιρεία για τη διαχείριση τέτοιων καταστάσεων. Το συγκεκριμένο project σχεδιάζεται εδώ και καιρό και θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο σε έκτακτες περιπτώσεις.
«Οι μόνοι που χειρίστηκαν σωστά το προσφυγικό ήμασταν εμείς. Τα νησιά στο Βόρειο Αιγαίο βούλιαξαν. Αυτό δεν συνέβη στο Νότιο Αιγαίο. Έχουμε συνεργασία για τη διαχείριση κρίσεων με ελληνική εταιρεία», δήλωσε ο κ Χατζημάρκος. Το συγκεκριμένο project είναι ανεξάρτητο από το πλάνο προβολής.
ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Εκτός τόπου και χρόνου τα στελέχη της μειοψηφίας προσπάθησαν ανεπιτυχώς να αντιπολιτευτούν την περιφερειακή αρχή και να βρουν επιχειρήματα… κατά του πλάνου τουριστικής προβολής που έφερε προς ψήφιση στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου. Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του περιφερειακού συμβουλίου, Μανώλης Γλυνός θέλησε να επισημάνει ότι το πλάνο τουριστικής προβολής έρχεται προς ψήφιση χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση με τους νησιωτικούς Δήμους και τα Επιμελητήρια.
«Κανείς δεν διαφωνεί με την υλοποίηση προγράμματος προβολής. Θα έπρεπε όμως να είχε προηγηθεί διαβούλευση με τους Δήμους, τα Επιμελητήρια και την επιτροπή τουρισμού στην οποία μετέχουν και μέλη της αντιπολίτευσης…», είπε ο κ. Γλυνός, ο οποίος τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρχει στόχευση στον ποιοτικό τουρισμό, επισημαίνοντας ότι οι αριθμοί είναι πολύ καλοί για το Νότιο Αιγαίο, υπάρχουν όμως και φωνές που λένε ότι οι εισπράξεις στην αγορά δεν συνάδουν με τον αυξημένο αριθμό επισκεπτών.
Μετά την τοποθέτησή του αυτή, ο κ. Γλυνός βγήκε εντελώς εκτός θέματος, λέγοντας ότι θα έπρεπε να δοθούν κονδύλια για την οδική συμπεριφορά και τη σωστή οδική παιδεία… με την πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου να τον καλεί να επικεντρωθεί στο θέμα συζήτησης που αφορούσε στην τουριστική προβολή!
Το μέλος της παράταξης του κ. Γλυνού, Παναγιώτης Κουνάκης, προσπάθησε να αμφισβητήσει τις καλές επιδόσεις που είχε το Ν. Αιγαίο στον τουρισμό, λέγοντας ότι υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν καρπώθηκαν την επιτυχία.
Ο επικεφαλής της παράταξης Πνοή Ν. Αιγαίου Χαράλαμπος Κόκκινος υποστήριξε ότι το πλάνο τουριστικής προβολής πρέπει να τεθεί σε διαβούλευση, ενώ τόνισε ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και στην κρουαζιέρα.
«Αρκετοί δεν κατάλαβαν το σημερινό θέμα. Δεν τοποθετήθηκαν οι συνάδελφοι για τις δράσεις που περιλαμβάνει το πλάνο για την προβολή των νησιών της Περιφέρειας», είπε ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Τουρισμού, Κώστας Χρυσοχοΐδης.
ΠΕΡΙΣΣΕΥΜΑ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ
Απαντώντας σε όσα τέθηκαν από τα μέλη της μειοψηφίας ο κ. Χατζημάρκος δήλωσε μεταξύ άλλων: «Ο τίτλος του πρωταθλητή ενοχλεί και αποκαλείται θεατρινισμός. Τον τίτλο αυτό μας τον αποδίνουν. Είναι δεκάδες τα δημοσιεύματα σε έγκυρα μέσα. Πολλά εξ αυτών χαρακτηρίζουν το Νότιο Αιγαίο ως ατμομηχανή του τουρισμού, επειδή έκανε πραγματικά τη μεγάλη διαφορά. Πότε είχαν ξανά τα μικρά νησιά τόσο κοντά τους τη Νομαρχία ή την Περιφέρεια; Ποτέ δεν είχε δοθεί η δυνατότητα στα μικρά νησιά να βρεθούν, να προβληθούν παντού! Ποτέ δεν απορρίψαμε καμία πρόταση, κανένα αίτημα από συλλόγους ή φορείς. Μας ρωτήσατε τι κάνουμε για την κρουαζιέρα…. Βρεθήκαμε μπροστά σε φορείς κρουαζιέρας οι οποίοι ζητούν απαντήσεις σε ερωτήματα που δεν έλαβαν ποτέ από τα δημοτικά λιμενικά ταμεία… Και σε ποιον ασκείται η κριτική, σε αυτόν που στέκεται απέναντι στους φορείς της κρουαζιέρας ή σε αυτόν που δεν απαντάει στις ερωτήσεις τους; Είναι μεγάλη υποκρισία να ρίχνουν την ευθύνη σε αυτόν που στέκεται μπροστά στους ανθρώπους της κρουαζιέρας… Προσπάθησα να πάρω κι εγώ τις απαντήσεις από τα δημοτικά λιμενικά ταμεία… Δεν μου έφεραν ποτέ καμία πρόταση, καμία απάντηση».
Με αφορμή αναφορά στον τρόπο που προβαλλόταν παλαιότερα η Ρόδος και στα πλωτά σεμινάρια, ο κ. Χατζημάρκος δήλωσε χωρίς περιστροφές, ότι «αυτά γίνονταν την εποχή που οι δαπάνες δεν περνούσαν από κανένα έλεγχο κανενός επιτρόπου και που ένας άνθρωπος με μία τσάντα με λεφτά πλήρωνε τα “πανίνα” στο ποταμόπλοιο…».
Η ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ
Τελικά το πλάνο προβολής εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου. “Παρών” ψήφισε η παράταξη του κ. Μανώλη Γλυνού. Λευκό ψήφισε ο κ. Κόκκινος ενώ η κα Γαμπιεράκη από την παράταξή του ψήφισε υπέρ! Η “Λαϊκή Συσπείρωση” ψήφισε κατά.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ