Ειδήσεις

Η πορεία της κρουαζιέρας την τελευταία τριετία στα ελληνικά λιμάνια

Σταθερά στον χάρτη της κρουαζιέρας παραμένουν επτά Κυκλαδονήσια την τελευταία τριετία, από το 2012 έως και το 2014 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε) αποτελώντας ενδιάμεσους προορισμούς που επιλέγουν οι εταιρείες από σαράντα δύο συνολικά τόπους προσέγγισης πανελλαδικά.

Πρωτιά στις Κυκλάδες κατέχει η Σαντορίνη με τις αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων το 2014 να ξεπερνούν τις 500, ενώ τη δέκατη ένατη θέση καταλαμβάνει η πρωτεύουσα του νομού, Σύρος, έχοντας 53 καταγεγραμμένες αφίξεις κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς. Βάσει των στοιχείων που ακολουθούν για τα έτη 2012, 2013 και 2014, αποδεικνύεται μία μικρή πτωτική τάση του θαλάσσιου Τουρισμού, ωστόσο, πληροφορίες για τις προγραμματισμένες αφίξεις του 2015 θέλουν τα Κυκλαδονήσια να διαγράφουν μία σταθερή πορεία.

Στην πρώτη πεντάδα Σαντορίνη και Μύκονος Ειδικότερα, τα επίσημα στοιχεία που έχει γνωστοποιήσει η Ε.ΛΙΜ.Ε. όσον αφορά στις αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων στα ελληνικά λιμάνια συνολικά, δείχνουν να παρατηρείται μία μείωση στους προορισμούς που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια την τελευταία τριετία, ωστόσο, αποκαλύπτουν πως η Σαντορίνη και η Μύκονος από τις Κυκλάδες κατοχυρώνουν τη θέση τους στην πρώτη πεντάδα.

Με τον Πειραιά να κατέχει την πρώτη θέση σε επίπεδο αφίξεων το 2014, αφού προσέγγισαν 606 κρουαζιερόπλοια, άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως, η Σαντορίνη – πρώτη στις Κυκλάδες – ακολουθεί στην δεύτερη θέση πανελλαδικά, καθώς 512 κρουαζιερόπλοια την επέλεξαν το 2014, αποβιβάζοντας στο νησί 742.553 επισκέπτες. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται το νησί των ανέμων, με 610.207 επισκέπτες να έχουν ταξιδέψει με 441 κρουαζιερόπλοια ενώ αξίζει να αναφερθεί πως στην έκτη θέση έρχεται η Ρόδος από τα Δωδεκάνησα έχοντας απολαύσει 314 αφίξεις με 311.182 τουρίστες. Μετά τη Σύρο που όπως προαναφέρθηκε βρίσκεται στην δέκατη ένατη θέση με 53 κρουαζιερόπλοια να έχουν καταπλεύσει στο λιμάνι της το 2014, ακολουθεί η Πάρος στην 30η θέση με 65 κρουαζιερόπλοια, η Μήλος στην 27η θέση με 17 αφίξεις και η Νάξος στην 37η θέση με 16 κρουαζιερόπλοια να προσεγγίζουν το περυσινό καλοκαίρι. Διευκρινίζεται πως, η σειρά που καταλαμβάνουν τα νησιά εξαρτάται από τα επίσημα στοιχεία και των δύο προηγούμενων χρόνων.

Μείωση των προσεγγίσεων στα ελληνικά λιμάνια Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα επίσημα στατιστικά στοιχεία και για τα έτη 2012 και 2013, μέσω των οποίων αποκαλύπτεται η μείωση των αφίξεων στη συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών λιμένων, καθώς και στα επτά Κυκλαδονήσια που χαράζουν πορεία στον θαλάσσιο Τουρισμό. Συγκεκριμένα, οι 718 αφίξεις στη Σαντορίνη το 2012 μειώθηκαν σε 582 προσεγγίσεις το 2013, ενώ στο νησί της Μυκόνου οι 582 αφίξεις το 2012 μειώθηκαν κατά 100 κρουαζιερόπλοια την επόμενη χρονιά. Εντυπωσιακή πτώση εντός ενός έτους καταγράφηκε στη Σύρο αφού από 71 κρουαζιερόπλοια το 2012, κατέπλευσαν μόλις 37 το 2013 στο λιμάνι της Ερμούπολης, ενώ και η Μήλος από 27 προσεγγίσεις, υποδέχθηκε μόνον 9 κρουαζιερόπλοια το 2013. Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινήθηκαν οι αφίξεις στη Νάξο αφού από 45 κρουαζιερόπλοια το 2012, αφίχθησαν μόνον 16 το επόμενο έτος ενώ στο γειτονικό νησί της Πάρου, οι 100 αφίξεις έπεσαν στις 88 το 2013. Σχετικά με το νησί της Άνδρου που περιλαμβάνεται στη λίστα, κρίνεται αναγκαίο να σημειωθεί ότι, το 2014 δεν υπήρξε ούτε μία προσέγγιση, ενώ το 2013 και το 2012, μία και τρεις προσεγγίσεις αντίστοιχα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η μείωση που έχει παρατηρηθεί κινείται εντός λογικού πλαισίου, ωστόσο, καθιστά οφθαλμοφανές το συμπέρασμα, πως, ο θαλάσσιος τουρισμός χρειάζεται οργανωμένες ενέργειες, προκειμένου να διατηρηθεί ένας προορισμός στις προτιμήσεις των εταιρειών που δραστηριοποιούνται και στον ελλαδικό χώρο. Γεγονός πάντως αποτελεί, ότι η κρουαζιέρα έχει συμπεριληφθεί στο πλάνο αρκετών νησιών του νομού, αφού δύναται να διαδραματίσει τον δικό της ρόλο τόσο σε τουριστικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο και εξαρτάται από την ενεργοποίηση των αρμοδίων, για τον τρόπο που θα κινηθούν.

Απόσταση… από προορισμό σε προορισμό Απαραίτητη προϋπόθεση για το κάθε νησί προκειμένου να καταπλεύσουν τα κρουαζιερόπλοια αποτελούν οι υποδομές που αυτό διαθέτει, αφού καθορίζει σε μείζονα βαθμό τις αποφάσεις των εταιρειών κρουαζιέρας για τη διαμόρφωση της εκάστοτε λίστας προσεγγίσεων σε ελληνικά λιμάνια. Σε πρόσφατο άρθρο της Κοινής Γνώμης είχε γίνει αναφορά στις προγραμματισμένες αφίξεις για το 2015 στη Σύρο, οι οποίες πλησιάζουν – βάσει έγκυρων στοιχείων – τις 45 με την Celestyal Cruises να έχει προγραμματίσει τις περισσότερες προσεγγίσεις. Παρόλα αυτά, για το νομό των Κυκλάδων, θα ήταν σοβαρή παράλειψη αν δεν γινόταν ιδιαίτερη μνεία, στην πρωτοποριακή κρουαζιέρα της Costa Cruises που θα ξεκινήσει από τη Σαγκάη και θα διαρκέσει 86 ημέρες, χρονικό διάστημα εντός του οποίου το κρουαζιερόπλοιο Costa Atlantica θα καταπλεύσει σε τρεις μόλις ελληνικούς λιμένες με Κινέζους επιβάτες, ανάμεσα στους οποίους και η Σαντορίνη.

Πηγή: Κοινη Γνώμη

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου