ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αυστηρό το νέο «ποινολόγιο» της Εφορίας

news room 1 λεπτό ανάγνωση
97

Απο­ζη­μί­ω­ση για ηθική βλάβη, η οποία θα φτά­νει το 10% του ποσού της φο­ρο­δια­φυ­γής, θα διεκ­δι­κεί το Ελ­λη­νι­κό Δη­μό­σιο μέσω της δι­κα­στι­κής οδού από τους φο­ρο­λο­γού­με­νους που πραγ­μα­το­ποιούν αδι­κή­μα­τα φο­ρο­δια­φυ­γής.

Η διά­τα­ξη αυτή ενερ­γο­ποιεί­ται με ανα­λυ­τι­κή εγκύ­κλιο που έστει­λε η Γε­νι­κή Γραμ­μα­τεία Δη­μο­σί­ων Εσό­δων (ΓΓΔΕ) σε όλες τις αρ­μό­διες ελεγ­κτι­κές αρχές, κατ’ εφαρ­μο­γή των αλ­λα­γών που έγι­ναν στο «ποι­νο­λό­γιο» της Εφο­ρί­ας με πρό­σφα­το φο­ρο­λο­γι­κό νόμο.

Σύμ­φω­να με την εγκύ­κλιο, με φυ­λά­κι­ση 2 ετών τι­μω­ρού­νται όσοι απο­κρύ­ψουν άμε­σους φό­ρους και τέλη πάνω από 100.000 ευρώ ή έμ­με­σους φό­ρους πάνω από 50.000 ευρώ.

Με κά­θειρ­ξη απει­λού­νται όσοι υπερ­βαί­νουν τα 150.000 ή 100.000 ευρώ αντί­στοι­χα (ανά έτος). Του­λά­χι­στον 3 μήνες φυ­λά­κι­ση προ­βλέ­πε­ται και για όποιον λαμ­βά­νει ή εκ­δί­δει πλα­στά και ει­κο­νι­κά στοι­χεία, ανε­ξαρ­τή­τως του ύψους και της αξίας τους.

Στην ίδια εγκύ­κλιο το­νί­ζε­ται ότι:

♦Για τις πε­ρι­πτώ­σεις φο­ρο­δια­φυ­γής, στις οποί­ες τα τε­λού­με­να εγκλή­μα­τα τι­μω­ρού­νται ως πλημ­με­λή­μα­τα και κρί­νο­νται σο­βα­ρές, επι­βάλ­λε­ται η προ­βο­λή αξιώ­σε­ων του Δη­μο­σί­ου από τον φο­ρο­λο­γού­με­νο.

♦Εγκλη­μα φο­ρο­δια­φυ­γής στον φόρο ει­σο­δή­μα­τος, στον ενιαίο φόρο ιδιο­κτη­σί­ας ακι­νή­των (ΕΝΦΙΑ) ή στον ει­δι­κό φόρο ακι­νή­των (ΕΦΑ), δια­πράτ­τει όποιος με πρό­θε­ση, προ­κει­μέ­νου να απο­φύ­γει την πλη­ρω­μή των πα­ρα­πά­νω φόρων, απο­κρύ­πτει από τα όρ­γα­να της φο­ρο­λο­γι­κής διοί­κη­σης φο­ρο­λο­γη­τέα ει­σο­δή­μα­τα από οποια­δή­πο­τε πηγή ή πε­ριου­σια­κά στοι­χεία, ιδίως πα­ρα­λεί­πο­ντας να υπο­βά­λει δή­λω­ση ή υπο­βάλ­λο­ντας ανα­κρι­βή δή­λω­ση ή κα­τα­χω­ρί­ζο­ντας στα λο­γι­στι­κά αρ­χεία ει­κο­νι­κές (ολικά ή με­ρι­κά) δα­πά­νες ή επι­κα­λού­με­νος στη φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση τέ­τοιες δα­πά­νες, ώστε να μην εμ­φα­νί­ζε­ται φο­ρο­λο­γη­τέα ύλη ή να εμ­φα­νί­ζε­ται αυτή μειω­μέ­νη.

Τα εγκλή­μα­τα φο­ρο­δια­φυ­γής τι­μω­ρού­νται ανά είδος φόρου ως εξής:

♦Με ποινή φυ­λά­κι­σης του­λά­χι­στον 2 ετών εφό­σον ο φόρος που ανα­λο­γεί στα φο­ρο­λο­γη­τέα ει­σο­δή­μα­τα ή στα πε­ριου­σια­κά στοι­χεία που έχουν απο­κρυ­βεί, υπερ­βαί­νει, ανά φο­ρο­λο­γι­κό ή δια­χει­ρι­στι­κό έτος, τις 100.000 ευρώ και με ποινή κά­θειρ­ξης εφό­σον το ποσό του φόρου υπερ­βαί­νει, τις 150.000 ευρώ.

♦Το έγκλη­μα φο­ρο­δια­φυ­γής στον ΦΠΑ τι­μω­ρεί­ται: με ποινή φυ­λά­κι­σης του­λά­χι­στον 2 ετών αν το προς από­δο­ση ποσό του κύ­ριου φόρου που δεν απο­δό­θη­κε ή απο­δό­θη­κε ανα­κρι­βώς ή επε­στρά­φη ή συμ­ψη­φί­στη­κε ή εξέ­πε­σε ή δια­κρα­τεί­ται, υπερ­βαί­νει ανά φο­ρο­λο­γι­κό ή δια­χει­ρι­στι­κό έτος τις 50.000 ευρώ και με ποινή κά­θειρ­ξης εφό­σον το ποσό του φόρου υπερ­βαί­νει τις 100.000 ευρώ.

♦Εγκλη­μα φο­ρο­δια­φυ­γής δια­πράτ­τει όποιος εκ­δί­δει πλα­στά ή ει­κο­νι­κά φο­ρο­λο­γι­κά στοι­χεία και όποιος απο­δέ­χε­ται ει­κο­νι­κά φο­ρο­λο­γι­κά στοι­χεία ή νο­θεύ­ει τέ­τοια στοι­χεία, ανε­ξαρ­τή­τως από το εάν δια­φεύ­γει ή μη την πλη­ρω­μή φόρου.

Τα εγκλή­μα­τα αυτά τι­μω­ρού­νται με ποινή φυ­λά­κι­σης του­λά­χι­στον 3 μηνών (ανε­ξαρ­τή­τως της ανα­γρα­φό­με­νης αξίας συ­ναλ­λα­γής).

Οι ποι­νές κλι­μα­κώ­νο­νται ως εξής: ποινή φυ­λά­κι­σης του­λά­χι­στον 1 έτους εφό­σον η συ­νο­λι­κή αξία των ει­κο­νι­κών φο­ρο­λο­γι­κών στοι­χεί­ων υπερ­βαί­νει το ποσό των 75.000 ευρώ και με ποινή κά­θειρ­ξης έως 10 έτη εφό­σον το ως άνω ποσό υπερ­βαί­νει τις 200.000.

efsyn.gr

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.