• Στέργος Παπαστεργής: «Φέτος είμαστε σε σαφώς πιο βελτιωμένη κατάσταση σε σχέση με πέρσι» • Μεγάλο στοίχημα παραμένει η εξυπηρέτηση του κοινού στην πόλη και στις συνοικίες • Από τον επόμενο μήνα ξεκινάει η τοποθέτηση 60 νέων στεγάστρων στις στάσεις λεωφορείων στην πόλη
Η φετινή σεζόν βρίσκει τον τομέα των μαζικών μεταφορών (του Δήμου Ρόδου) σε σαφώς βελτιωμένη κατάσταση σε σχέση με πέρσι, μετά και την αλλαγή που σημειώθηκε στο καθεστώς λειτουργίας της πρώην ΔΕΣ ΡΟΔΑ.
Αυτό υπογραμμίζει με δηλώσεις του προς τη “δ” ο κ. Στέργος Παπαστεργής, εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Συγκοινωνίας, Τροχαίου Υλικού και Κινητής Περιουσίας του Δήμου Ρόδου, ξεκαθαρίζοντας πως έγινε μια πολύ καλή προετοιμασία σε όλα τα επίπεδα, αλλά επίκεινται και άλλες βελτιώσεις, για την επόμενη χρονιά –και κατ’ επέκταση την επόμενη τουριστική σεζόν.
«Βρισκόμαστε ακόμη στα μέσα Αυγούστου ενώ έχουμε μπροστά μας ενάμιση μήνα, πολύ δυνατό μέχρι το τέλος της τουριστικής σεζόν. Μετά η επιβατική κίνηση, ξεκινάει να μειώνεται σταδιακά. Φέτος, μπορούμε να λέμε ότι είμαστε σε σαφώς πιο βελτιωμένη κατάσταση σε σχέση με πέρσι. Κι αυτό οφείλεται στη συχνότητα των δρομολογίων, τα οποία αυξήσαμε στις πιο απαιτητικές γραμμές που είναι, κατά κύριο λόγο, προς το αεροδρόμιο (και μέχρι τα πιο μακρινά χωριά μετά το αεροδρόμιο) καθώς και τις γραμμές προς το Φαληράκι.
Έχουμε φτάσει σε πολύ καλύτερα επίπεδα σε συχνότητες αλλά και σε χρόνους. Φέτος δεν έχουμε πολλά παράπονα και διαμαρτυρίες -αν και οι καθυστερήσεις, είναι πάντα μέσα στο πρόγραμμα, καθώς υπάρχει πάντα το κυκλοφοριακό πρόβλημα και η πολύ κίνηση στον δρόμο.
Οι δύο πιο βασικές γραμμές είναι αυτές που σας ανέφερα διότι θεωρούνται πιο επιβαρυμένες κι έχουν κρίσιμο ρόλο στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού» -όπως είπε.
Η Διεύθυνση Μεταφορών του Δήμου Ρόδου, προχώρησε έγκαιρα στην πρόσληψη οδηγών λεωφορείων με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαθέσιμα 33 άτομα συμβασιούχοι και 15 μόνιμοι (υπό το καθεστώς των δημοτικών υπαλλήλων).
Παράλληλα, ξεκίνησε η νέα σύμβαση από την περασμένη Τρίτη 19 Αυγούστου 2025, η οποία κινείται στο ίδιο μοτίβο με την προηγούμενη και προβλέπει δύο επιπλέον λεωφορεία, ενώ το ανθρώπινο δυναμικό παραμένει στα ίδια νούμερα (οδηγοί οχημάτων, βοηθητικοί υπάλληλοι, όπως σταθμάρχες, μηχανικοί, εργάτες στο αμαξοστάσιο κ.λπ.)
Η νέα σύμβαση έχει διάρκεια 177 ημερολογιακές ημέρες –έως και τις αρχές του 2026.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαστεργή, ο στόλος παραμένει ο ίδιος, ενώ αναζητούνται κονδύλια μέσω προγραμμάτων για την αγορά νέων λεωφορείων –μακροπρόθεσμα.
Ερωτηθείς σχετικά με τα νέα στέγαστρα που πρόκειται να τοποθετηθούν, ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Συγκοινωνίας απάντησε ότι περί τα μέσα του επόμενου μήνα, αναμένεται να ξεκινήσει η αντικατάσταση και η επισκευή 60 στεγάστρων: «Η χρηματοδότηση είναι μέσω του προγράμματος “Φιλόδημος” και ένα ποσόν από ιδίους πόρους. Μέχρι το τέλος του έτους, θα έχουν τοποθετηθεί 60 νέα στέγαστρα στις στάσεις των λεωφορείων, κατά κύριο λόγο μέσα στην πόλη της Ρόδου».
Αναφερόμενος στα δρομολόγια, σημείωσε ότι αποτελεί ένα “μεγάλο στοίχημα” για την υπηρεσία, ο επανασχεδιασμός –κυρίως για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στις συνοικίες της πόλης της Ρόδου, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. «Είναι ένα βασικό κομμάτι το οποίο δεν έχουμε καταφέρει να βελτιώσουμε, ακόμη –κυρίως λόγω προτεραιοτήτων και οικονομικών δυνατοτήτων.
Πρέπει κι εμείς, ως Διεύθυνση Συγκοινωνιών του Δήμου Ρόδου, στο μέτρο που μας αναλογεί να συμβάλουμε στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού. Επιπλέον, πρέπει να εξυπηρετήσουμε το επιβατικό κοινό. Γνωρίζουμε ότι τα δρομολόγια δεν είναι επαρκή. Γι’ αυτό θα προχωρήσουμε σε πλήρη επανασχεδιασμό προκειμένου να εξυπηρετήσουμε όλη την πόλη και τις συνοικίες. Θέλουμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβάτη. Δεν αρκεί ο επανασχεδιασμός από μόνος του. Πρέπει να πείσουμε και τον επιβάτη να χρησιμοποιεί τη συγκοινωνία αλλά και να την εμπιστεύεται…», όπως ανέφερε.
Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, δεν προβλέπονται αλλαγές ενώ ο τρόπος αγοράς είναι πολύ πιο βελτιωμένος φέτος: είτε με την αγορά μηνιαίας ή εβδομαδιαίας κάρτας πολλαπλών διαδρομών, είτε με την αγορά μέσα στο λεωφορείο με πιστωτική / χρεωστική κάρτα, είτε με την αγορά εισιτηρίων από κάποια καταστήματα ή περίπτερα ή από τον κεντρικό σταθμό, η κατάσταση έχει βελτιωθεί.
«Πέρσι είχαμε κάνει μια προσπάθεια να πληρώνει ο επιβάτης μόνον με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Αυτό το μέτρο δεν απέδωσε καθώς κάποιοι ηλικιωμένοι ή νεαρά παιδιά, δεν τις χρησιμοποιούν πάντα. Συνεπώς, δώσαμε τη δυνατότητα να πληρώνουν και με κάρτα και με μετρητά, προκειμένου να διευκολύνεται η κατάσταση τόσο για τους επιβάτες (κατοίκους και ξένους τουρίστες) όσο και για τους οδηγούς» -λέει ο κ. Παπαστεργής.
Από εκεί και πέρα, αναμένεται να βελτιωθεί και η ηλεκτρονική ενημέρωση για τα δρομολόγια (μέσω application ή μέσω των barcodes που υπάρχουν σε κάθε στάση λεωφορείου) που δείχνει σε πραγματικό χρόνο, την έλευση του λεωφορείου και τον προορισμό του –κυρίως από την πόλη προς το αεροδρόμιο και τα πιο πέρα χωριά, και τούμπαλιν.
Επιπρόσθετα, σημαντικό ρόλο παίζει φέτος και η δρομολόγηση του μικρού λεωφορείου που εκτελεί δωρεάν δρομολόγια από το κέντρο της πόλης (Δημαρχείο Ρόδου) προς το λιμάνι της Ακαντιάς, βοηθώντας στη βελτίωση του κυκλοφοριακού και την εύρεση χώρων στάθμευσης. «Πλέον μπορούμε να πούμε ότι οι Ροδίτες το χρησιμοποιούν αρκετά!
Η ενημέρωση απέφερε αποτελέσματα και είναι κάτι που μπορεί να βελτιώσει τόσο το κυκλοφοριακό όσο και την εύρεση θέσεων στάθμευσης μέσα στο κέντρο. Ο κόσμος το χρησιμοποιεί καθημερινά και, από ό,τι μας λένε, σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, οι επιβάτες το προτιμούν από το να ταλαιπωρούνται μέσα στο κέντρο» κατέληξε ο κ. Παπαστεργής.
Τέλος να σημειωθεί ότι η Διεύθυνση Συγκοινωνίας Δήμου Ρόδου εκφράζει την ικανοποίησή της, για τη λειτουργία της υπηρεσίας φύλαξης αποσκευών στην αίθουσα αναμονής που βρίσκεται στην αφετηρία των λεωφορείων στο Μανδράκι.
Η υπηρεσία λειτουργεί από Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 9 το πρωί έως τις 10.30 το βράδυ, εξυπηρετώντας το επιβατικό κοινό που αναζητά ένα χώρο για την προσωρινή φύλαξη των αποσκευών του. Το κόστος ανέρχεται σε 5 ευρώ για κάθε αποσκευή ανεξάρτητα από τη χρονική διάρκεια της φύλαξης μέσα στη μέρα, ενώ η πληρωμή γίνεται μόνο με τη χρήση τραπεζικής κάρτας, σε POS.
Η Διεύθυνση Συγκοινωνίας Δήμου Ρόδου στοχεύοντας πάντα στην παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών προς το επιβατηγό κοινό, προχώρησε στην επαναλειτουργία της υπηρεσίας που παρέχεται μέσα στην αίθουσα αναμονής επιβατών, η οποία βρίσκεται στο ακίνητο της Νέας Αγοράς επί της οδού Αβέρωφ πίσω ακριβώς από τα κεντρικά εκδοτήρια των λεωφορείων.